Ruzie....met rust laten?

06-06-2018 07:54 383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal, mijn liefste en ik zijn vorige week getrouwd en nu op huwelijksreis op het heerlijke Mauritius. Er is echter nu een dingetje aan de hand en heb jullie advies nodig: gisteren kregen we een beetje mot over iets onbenulligs. We waren allebei een beetje boos en als dat zo is, dan sluit hij zich af voor alles. Dan laat ik m even met rust en dan maken we t weer goed.
Maar omdat we nu hier zitten, kun je je niet even gemakkelijk terugtrekken om alles op een rij te krijgen.

Nu is hij dus heel boos omdat ik in.mijn boze bui gezegd heb dat ik spijt het dat ik met zo'n kinderachtige man getrouwd ben (hij zette thee voor zichzelf en toen ik vroeg of hij ook thee voor mij wilde zetten, had hij daar geen zin in). Hij heeft toen gelijk een mail naar TUI gestuurd of we eerder naar huis konden (maar te duur) en tegen mij dat het over en uit is.

We hebben nog een week te gaan hier en voordat ik dingen doe of zeg die de situatie alleen nog maar erger maakt: wat kan ik nu het beste doen?

Beetje wazig verhaal maar weet het even niet meer......
Sorry maar :rofl:
Hoppa nu aan goedmaaksex gaan doen.
Zeker kinderachtig. Neem even afstand. Ga beide wat anders doen een dagje. Ga nu geen kolen meer op het vuur gooien.
Alle reacties Link kopieren
Euhm. Waarom zeg je dat je spijt hebt van het huwelijk?
Alle reacties Link kopieren
Uhhh... excuses aanbieden en zeggen dat je het niet meende? En dan wat 8102 zegt...
Alle reacties Link kopieren
Gezellig stel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij reageren jullie allebei nogal raar. Hoe lang zijn jullie samen?
En voordat je met hem trouwde was hij de meest attente vent ooit? Ik zou zo snell mogelijk zwanger raken.
Zijn gedrag bewijst wel dat je gelijk hebt als je zegt dat hij kinderachtig is. Past wel goed bij een vrouw die bij een beetje mot over iets onbenulligs gelijk roept dat ze spijt heeft met hem getrouwd te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je excuses maken voor jouw opmerking, die nogal rot was. Meer kun je eerst niet doen. Mocht hij daar niet op reageren, dan zou ik zelf eigen dingen gaan doen. En het huwelijk heroverwegen, want ik denk dat jullie niet bepaald het beste in elkaar naar boven halen. Waarom wilde hij geen thee voor jou zetten en waarom zeg jij meteen zoiets kwetsends? Hoeveel irritaties zitten er in jullie dagelijkse omgang?
Wat goed van je dat je het vivaforum hiervoor kon vinden vanaf je vakantieadres.
Dames, dit gaat echt niet om dat ene kopje thee. :idee:
Alle reacties Link kopieren
dat was dus een korte wittebroodsweken

marital bliss
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
06-06-2018 08:09
Dames, dit gaat echt niet om dat ene kopje thee. :idee:
loepen??
hoe doe je dat??
1960to4 schreef:
06-06-2018 08:20
loepen??
hoe doe je dat??
Dat kan niet bij dit profiel, maar een ruzietje begint meestal niet vanwege een kopje thee.
Zo, als het al niet duidelijk was waarom er zoveel mensen scheiden dan is dat het nu wel.

Ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan als je vriend. Dat zijn geen grappige uitspraken die je even terugtrekt en kunnen je raken tot op het bot. Ondanks dat mannen niet zo snel laten zien dat ze gevoel hebben is het er wel degelijk. In dit geval begint hij niet te janken zoals de gemiddelde vrouw, maar acteert hij direct uit woede door wat je hebt gezegd.

Ik ben benieuwd of hij het doorzet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zeg je zulke rare dingen in een ruzie? Voor mij zou dat ook de druppel kunnen zijn hoor.
Alle reacties Link kopieren
Gezellige boel bij jullie. Waarom gaan jullie niet gewoon heel even wat voor jullie zelfdoen als je de irritatie voelt komen?

maar goed, daar is het nu natuurlijk te laat voor. Kan je niet even een vriendin bellen om mee te kletsen. Laat het eruit. ga naar je man. Bied je excuses aan. Neem hem mee uiteten. Goede seks daarna.
Those who don’t believe in magic will never find it
Koffiehagedis schreef:
06-06-2018 08:34
Waarom zeg je zulke rare dingen in een ruzie? Voor mij zou dat ook de druppel kunnen zijn hoor.
Eens.
Al zou ik het heel treurig vinden dat mijn man die al iets voor zichzelf pakt niet ook iets voor mij zou willen pakken.

Wat een droompaar.
Alle reacties Link kopieren
Geen extra kopje thee willen maken is idd vrij kinderachtig, maar zo'n botte opmerking slaat ook helemaal nergens op natuurlijk.
Gezellig stel zijn jullie zeg.

Alle reacties Link kopieren
Jullie reageren allebei wel erg overdreven en met dreigementen op elkaar. Geen thee en het dan gelijk willen beëindigen, TUi mailen omdat je eerder naar huis wil (zijn jullie 15 en nog nooit op vakantie geweest???)......beetje vreemd om zo met elkaar om te gaan terwijl je in het paradijs zit.

En je terugtrekken...je bent getrouwd er geen ontsnappen meer aan. Dat had je van te voren ook kunnen bedenken.
viva-amber wijzigde dit bericht op 06-06-2018 08:52
13.61% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom je er bij dat de ruzie om iets onbenullig gaat? Dit gaat juist over hele belangrijke dingen.

Als hij thee maakt zonder jou te vragen of jij ook wil en vervolgens weigert om thee voor je te zetten als jij aangeeft ook graag te willen dan laat hij zien dat hij een egoïstische man is die alleen maar aan zich zelf denkt en die niets voor je over heeft.

Het soort man met wie je niet eens zou moeten willen trouwen.

Als jij vervolgens reageert met dat je spijt hebt van je huwelijk dan voelt dat heel onveilig voor hem.
In een relatie wil je je geliefd en geborgen voelen. Dat gaat niet met een vriendin die het moment zegt dat ze van je houdt en met je wil trouwen en het andere moment roept dat ze spijt heeft dat ze met je getrouwd is. Want hoe zit het nu echt? Houdt ze nu wel of niet van je.

Ik zou er als ik jou was serieus rekening mee houden dat je huwelijk over is. Dat hij gelijk Tui mailt zegt veel.

Mochten jullie het bijleggen ga dan bij terugkomst in relatie therapie. Jullie kunnen totaal niet met elkaar communiceren en hebben totaal niet door wat jullie gedrag met de ander doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jouw opmerking echt het ergst. Om iets kleins gelijk te zeggen dat je spijt hebt van je huwelijk is heel erg manipulatief. Van hem flauw, maar dan nog.
Ik zou beginnen met je excuses hiervoor maken.
Alle reacties Link kopieren
Ach, die “kwestende” opmerking van TO... Manneman, iedereen zegt toch wel eens wat raars tijdens een onenigheid? Kan het me voorstellen, hoor. Het één likt het ander uit. Zoiets zou ik ook maar zo kunnen zeggen, zonder het te menen overigens! Maar dat hij de vakantie wil beëindigen vind ik echt maf. Was dat heel serieus, of ook meer in een opwelling? Kan toch zijn dat hij dat helemaal niet meende? Hoe lang kennen jullie elkaar eigenlijk?

TO; geef ‘m een dikke kus, zeg sorry en ga genieten van je vakantie!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven