Ruzie wat te doen..

22-02-2012 14:07 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva,

een mannelijk reactie hier op het forum. Waarom? Omdat ik nieuwgierig ben hoe jullie hier tegen aan kijken.

Ik heb serieuze ruzie met mijn vriendin nu wij al vele jaren samen zijn. De reden van de ruzie is dat iets te 'flirterig' ben met vrouwen. Ik praat makkelijk en zonder dat ik het zelf in de gaten heb ervaren vrouwen dit soms als een flirt. Dit tot frustratie van mijn vriendin.

Nu is er serieuze ruzie aangezien er in korte tijd 2 voorvallen zijn geweest. Laat ik duidelijk stellen dat ik niet ben vreemd gegaan, niet gezoend niets.. maar wel een flirt in de kroeg, wat beperkt bleef tot praten en een hand op haar billen. Het hele voorval duurde 5 minuten, maar wel tot (logisch achteraf) grote woede van mijn vriendin.

Ik zal haar vertrouwen moeten terug winnen en dat zal niet zomaar gaan. Hoe kijken vrouwen hier tegenaan? Het zit blijkbaar een beetje in mij en moet hier dus extra scherp op zijn. Ik zoek dus niet naar een excuus o.i.d. maar wel naar een verklaring en natuurlijk hoe ik dit kan herstellen zodat ik weer de Prins op het witte paard ben voor haar.

Ik zie uit naar de reacties waarvoor dank.

Piet
laat ik vooropstellen dat ik me schuldig voel en ook geen excuus zoek. Ben vooral benieuwd hoe jullie (vrouwen) dit ervaren en hoe ik het het beste goed kan maken.

Haar grens is mij duidelijk en ik kan mijzelf ook niet voor de geest halen dat ik mijn hand op haar bil zou hebben gelegd. Nogmaals; geen excuus alleen constatering.

Kortom, wat te doen? De gesprekken zijn gevoerd en we gaan door met elkaar, alleen hoe kan ik het beste het vertrouwen herstellen; ideeën/tips?
Hallo testpiet, er staan 2 pagina's met tips, ga die ff lezen.
"Kortom, wat te doen? De gesprekken zijn gevoerd en we gaan door met elkaar, alleen hoe kan ik het beste het vertrouwen herstellen; ideeën/tips?"

Nee, tijd geven. Je best doen in laten zien dat zij de enige voor je is en dan hopen dat het werkt.
Wat je kunt doen?

Je kunt haar zeggen dat je jezelf altijd zag als onschuldige flirt, maar dat je je realiseert dat je grensoverschrijdend gedrag vertoont dat niet meer onder flirten valt. Dat je je dat genoeg realiseert om dat gedrag te willen veranderen. Vraag haar desnoods hulp daarbij.
Het jammerlijke is dat mannen altijd pas achteraf weten dat ze fout zaten en zich schuldig voelen. Wat een heikneuter ben je dat je je zo gedraagt in een relatie. Het feit dat je zegt dat je het hele voorval niet eens kan herinneren is helemaal raar. Is het zo normaal voor je dan, dat je bij een andere vrouw aan haar billen zit? Pfff ik zou goed klaar met je zijn.

Maar oke, je wou weten wat te doen. Tip: voortaan je handjes thuis houden en nadenken of waar jij mee bezig bent wel past binnen de grenzen van jullie relatie. Je zult moeten laten merken dat het je echt spijt, dus meer dan woorden alleen. Laat aan haar merken dat je er iets mee doet en gedraag je voortaan.
quote:testpiet schreef op 22 februari 2012 @ 15:11:

Haar grens is mij duidelijk en ik kan mijzelf ook niet voor de geest halen dat ik mijn hand op haar bil zou hebben gelegd. Nogmaals; geen excuus alleen constatering.

Wat is dat nou voor idiote opmerking?! Hoezo weet jij niet waar je je handen laat?

Als jij zoveel drinkt of om een andere reden zulke losse handjes hebt/geen controle over je eigen lichaam hebt, ben je niet geschikt voor een monogame relatie.

Als ik jouw vriendin was geweest, had ik je een mep in je gezicht verkocht. Als ik de vrouw in de kroeg was geweesr die ongevraagd ineens een hand op haar bil krijgt, trouwens ook.
Er waren 2 voorvallen. Het eerste voorval was de hand op de billen van een vrouw waar je achteraf niets meer van wist. Wat was het tweede voorval? Vergeten?
Scherp, alfa-man. Helemaal overheen gelezen...

Ben nu ook wel nieuwsgierig.
Als jij het vertrouwen graag hersteld zou zien dan moet je je vanaf nu extreem goed gaan gedragen. Ze vertrouwd je nu niet dus zal ze je in de gaten gaan houden om te zien of jij je wel kan gedragen. Als jij je weet te gedragen zal haar vertrouwen in jou langzaam heel langzaam hersteld worden.

Maar 1 foutje en dat vertrouwen dat ze weer een beetje had opgebouwd is weer weg.

Kortom, wat te doen? De gesprekken zijn gevoerd en we gaan door met elkaar, alleen hoe kan ik het beste het vertrouwen herstellen; ideeën/tips?

Lag de grens dan zo veel verder weg bij je exen? En hoezo je kan je het niet meer herinneren dat je een hand op iemands bil hebt gelegd? Drink dan niet zo veel, neem je verantwoordelijkheid. Zoiets doe je niet zomaar, en flirten ook niet.

Wat te doen, tja. Tijd geven en hopen dat ze je geleidelijk aan weer kan vertrouwen. Ik zit helaas in hetzelfde schuitje als jouw vriendin en het is best moeilijk om dat vertrouwen terug te krijgen.
Getver.

Ben je zo'n kerel die in de kroeg iets te dicht bij komt staan, iedere opmerking als een flirt opvat en veel te aanrakerig is?

Sowieso vind ik dat je van anderen af moet blijven als je elkaar niet kent.

Een beetje respect voor de persoonlijke ruimte gaarne.

Als jij het je niet meer kan herinneren dan heeft het weinig indruk gemaakt en zal het dus wel een routinehandeling geweest zijn.

En je vriendin te overtuigen?

Geen woorden, maar daden.
Jammer dat je niet ziet dat jij niets te willen hebt in deze. Je bent afhankelijk van je vriendin, wanneer zij denkt dat ze weer kan vertrouwen. Dus de tip voor jou: denk es wat minder makkelijk over vertrouwen, het is een groot goed wat je niet zomaar krijgt.
Ik zou trouwens behoorlijk in paniek raken als ik achteraf te horen zou krijgen dat ik de billen van een wildvreemde vrouw in de kroeg heb staan masseren en ik me dat voorval niet zou kunnen herinneren. Volgens mij wordt het dan echt tijd om professionele hulp te zoeken voor je drankmisbruik.
quote:testpiet schreef op 22 februari 2012 @ 14:07:

Beste Viva,

Ik praat makkelijk en zonder dat ik het zelf in de gaten heb ervaren vrouwen dit soms als een flirt.

een flirt in de kroeg, wat beperkt bleef tot praten en een hand op haar billen.

Piet

Dus als ik het goed begrijp stond jij als vanouds wat over koetjes en kalfjes te praten, onderwijl links en rechts wat om je heen te voelen en te knijpen, waarna die vrouwen op het belachelijke idee kwamen dat jij met ze aan het flirten was c.q. hen het bed in probeerde te lullen?

Vrouwen!
Flapdrolpiet ben je
quote:meisje1988 schreef op 22 februari 2012 @ 14:16:

Hoe ik, als vrouw, hier tegenaan kijk? Pff... Ik denk dat je het stiekem gewoon erg leuk vindt, al dat flirten met andere dames. Jij weet heel goed wat je doet en ik geloof het verhaal dat, je het zelf niet door hebt, niet. Dat is altijd lekker makkelijk gezegd. Vind het overigens ook erg respectloos naar je vriendin toe. Vooral omdat ze hier ongetwijfeld erg onzeker van wordt en je niet meer vertrouwt (wat terecht is!)

En waar baseer je dat in godsnaam op?

Dus als je flirt met iemand vh andere geslacht ben je niet meer te vertrouwen?

Ik kan me nog topics herinneren over flirten binnen je relatie en kan me nog hele andere reacties voor de geest halen, ook van vrouwen!
quote:Maja82 schreef op 22 februari 2012 @ 14:16:

[...]

En jij kan er niets aan doen waar je handen heen gaan?

Sukkel je mag blij zijn dat ze haar koffers niet gepakt heeft. Neem je je relatie uberhaubt wel serieus?

Oh echt waar... Want dat had jij wel gedaan?

Ik heb echt medelijden met de man die bij jou hoort..

Mag hij wel om zich heen kijken in de stad, of moet hij dan met oogkleppen oplopen??

laat ik vooropstellen dat ik me schuldig voel en ook geen excuus zoek. Ben vooral benieuwd hoe jullie (vrouwen) dit ervaren en hoe ik het het beste goed kan maken.

Kortom, wat te doen? De gesprekken zijn gevoerd en we gaan door met elkaar, alleen hoe kan ik het beste het vertrouwen herstellen; ideeën/tips?Wat is haar grens dan? Wat mag er wel en wat juist niet dan?
@ Anthonius: er zijn natuurlijk verschillende flirt gradaties. Als mijn vriend bijvoorbeeld een flirt heeft met iemand op straat of een winkel medewerkster of wat dan ook, zou ik daar heel anders over denken dan over een flirtpartij van hem in de kroeg, die een hele avond lang duurt en waarbij hij zijn handen niet thuis kan houden...
quote:Bammetjebam schreef op 22 februari 2012 @ 15:46:

[...]

Lag de grens dan zo veel verder weg bij je exen? En hoezo je kan je het niet meer herinneren dat je een hand op iemands bil hebt gelegd? Drink dan niet zo veel, neem je verantwoordelijkheid. Zoiets doe je niet zomaar, en flirten ook niet.

Wat te doen, tja. Tijd geven en hopen dat ze je geleidelijk aan weer kan vertrouwen. Ik zit helaas in hetzelfde schuitje als jouw vriendin en het is best moeilijk om dat vertrouwen terug te krijgen.Wat is er bij jou gebeurd dan? Ging dat alleen om onschuldig flirten of ging hij verder?
quote:Anthonius schreef op 22 februari 2012 @ 16:43:

[...]

En waar baseer je dat in godsnaam op?

Dus als je flirt met iemand vh andere geslacht ben je niet meer te vertrouwen?

Ik kan me nog topics herinneren over flirten binnen je relatie en kan me nog hele andere reacties voor de geest halen, ook van vrouwen!Een beetje flirten kan natuurlijk geen kwaad. Zullen denk ik ook weinig vrouwen boos om worden. Dronken en brallerig je handen niet thuis kunnen houden is van een hele andere categorie.
Vraag naar haar kant van het verhaal en luister naar haar en let op je gedrag koop een grote bos bloemen en beloof dat je niet meer aan vrouwen hun billen zit!
Waar ik dat op baseer? Op het feit dat hij meerdere malen zijn vriendin haar vertrouwen heeft beschaamd. Maar hij zegt dat hij niet heeft gezoend of in die richting....

Zullen we wel even bij dit topic blijven?
Nou, als mijn man een hand op iemands bips plaatst is de kans groot dat ik de mijne erbij plaats.

Het is maar hoe je met dingen omgaat.

Maar zoals ik al zei, kennelijk ligt bij je vriendin toch daar de grens. En dat weet je nu. Het is aan jou of en wat je ermee doet. En of jij er ook mee kan leven. Het moet niet zo zijn dat of zij jou niet vertrouwt of dat jij je beperkt gaat voelen in je relatie. Dus praat, en zoek een middenweg waar jullie beiden tevreden mee kunnen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven