Ruzie

27-03-2012 18:06 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames..

Ik heb op dit moment ruzie met mijn vriend en weet niet of het nog goedkomt. Dit is ons 5e jaar samen en we zijn over het algemeen dol op elkaar. Maar we zitten vaak niet op 1 lijn qua verwachtingen. En daar ontstaan soms ruzies door alhoewel ik het moeilijk vind om hem te begrijpen..

Voor hem is het namelijk zo dat alles om vertrouwen draait. Hij is ontzettend vrij ingesteld, hij vindt het niet erg dat ik bijv bij andere mannelijke vrienden slaap zolang ik maar niet vreemd ga. De grens voor hem ligt bij zoenen of meer. Alles draait bij hem om eerlijkheid en vertrouwen. Ik vind dit een goede eigenschap, maar voor mij zijn er meerdere dingen belangrijk.. De romantische dingetjes eromheen tellen voor mij ook mee. Onze ruzie laatst ging over het knuffelen, omdat hij het normaal vindt om normale vriendinnen een knuffel te geven, vooral als ze het moeilijk hebben. Zo was er laatst een vriendin die hij al 10 jaart kent aan het huilen omdat ze haar broer was kwijt geraakt en hij haar knuffelde. Ik heb hem eerlijk gezegd dat ik het heel goed kan begrijpen! Maar dat ik het stiekem ook n beetje moeilijk vind omdat knuffelen voor mij namelijk heel veel betekent. Ik ben een ontzettend knuffeldier en vind dat nog leuker dan zoenen.

Hij werd direct heel erg boos omdat hij zei dat hij de avond ervoor nog had gezegd dat hij van me houdt. Ik probeerde hem te vertellen dat ik nogmaals heel goed begrijp dat hij er wil zijn voor zijn vriendin. Want andersom zou ik mijn eigen normale vrienden ook willen troosten als zij een familielid zouden kwijtraken! Maar in mijn perspectief zit er verschil tussen knuffelen en troosten. Ik probeerde hem dat duidelijk te maken maar hij werd alleen maar bozer en bleef wijzen op het feit dat alles om vertrouwen draait. Dat hij mij vrij laat in alles en hij bijna niet jaloers is en dat hij dus andersom dat ook van mij verwacht. Ik begrijp dat ook maar het raakt me wel dat hij geen aandacht aan mijn gevoelens schenkt en niet begrijpt dat ik anders in elkaar steek.

En eerlijk gezegd ging het uiteindelijk niet meer om het hele knuffelen als een vriendin het moeilijk heeft..Maar meer om het feit dat hij mij direct afschildert als gezeik en mijn gevoelens niet respecteert. Hij wijst direct op vertrouwen en dat hij geen beperkingen wil omwille het vertrouwen.

Uiteindelijk liep dat dus uit op een ruzie en blokte hij me op MSN. Andere contactmiddelen, zoals skype of facebook heeft hij nog wel opengelaten. In het heet van de strijd heb ik als laatste gesmst dat ik het prima vind dat hij als laatste ''adios en tot later'' zei maar dat ik later alleen wil praten als hij nu ook eens een x vanaf mijn kant bekijkt. Ik heb tot nu toe weinig gemerkt dat hij ook inlevert voor mij, misschien dat mijn reactie daarom ook fel was..

Ik weet niet of dit goedkomt.. maar ik zit er wel mee en het komt nu erg over alsof het hem niks doet, omdat hij me ook zomaar blokte en tot later zei. Ik probeer me echt in te leven in zijn geest maar het maakt me alleen verdrietig omdat het voelt alsof hij voor de gevoelens van zijn normale vriendin(nen) kiest en niet aan die van mij denkt.
Pyridine, dat is idd meer mijn probleem.. Dat hij de regels maakt in de algemene zin van onze relatie en ik maar moet ''volgen''. Dat is ook wat ik hem wilde duidelijk maken in mijn laatste sms, dat ik niet altijd wil volgen, maar dat ik ook een stem heb in de relatie.

Liebling, ik begrijp je. ik zou het ook graag willen goedmaken maar iets houdt me tegen.. mijn reactie was mss onredelijk en fel omdat in het verleden, ik altijd degene ben geweest die moeite moest doen als we ruzie hadden. ik vind het best jammer dat het niet eens andersom gebeurt.. en ik heb al best vaak geprobeerd uit te leggen dat ik graag zou willen dat hij mijn gevoelens respecteert, alleen naar mijn mening krijg ik daar geen gehoor aan
quote:hilde88 schreef op 27 maart 2012 @ 18:23:

Hoi Enn,

ik zei dat tegen hem toen hij me dat vertelde. en ik begrip dat hij haar knuffelt als zij een break down krijgt, maar het gaat niet alleen om dat knuffelen, ik vind het gewoon jammer dat alles op zijn manier moet, daardoor komt het over alsof mijn gevoelens niet tellenDie telden op dat moment ook niet. Zijn vriendin was verdrietig omdat haar broer dood is gegaan. Heb je enig idee hoe egocentrisch het kan overkomen om over jouw gevoelens te gaan praten op het moment dat iemand anders zijn verhaal deelt over zoiets aangrijpends?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je vindt het moeilijk dat hij een vriendin knuffelt/vastpakt/troost omdat ze haar broer verloren is?

Ik had je niet alleen geblockt op mijn MSN maar gelijk op mijn hele leven vrees ik!

Voel jij je wel helemaal fris in je hoofd?

Dat meisje is kapot aan het gaan van verdriet, wat moet je vriend dan??

Een bemoedigend klopje op de knie geven, en een "het komt wel goed schatje" erbij?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:hilde88 schreef op 27 maart 2012 @ 18:31:

Pyridine, dat is idd meer mijn probleem.. Dat hij de regels maakt in de algemene zin van onze relatie en ik maar moet ''volgen''. Dat is ook wat ik hem wilde duidelijk maken in mijn laatste sms, dat ik niet altijd wil volgen, maar dat ik ook een stem heb in de relatie.

Liebling, ik begrijp je. ik zou het ook graag willen goedmaken maar iets houdt me tegen.. mijn reactie was mss onredelijk en fel omdat in het verleden, ik altijd degene ben geweest die moeite moest doen als we ruzie hadden. ik vind het best jammer dat het niet eens andersom gebeurt.. en ik heb al best vaak geprobeerd uit te leggen dat ik graag zou willen dat hij mijn gevoelens respecteert, alleen naar mijn mening krijg ik daar geen gehoor aanJou gevoelens respecteert? Ik denk dat je eerst eens de gevoelens van iemand die net iemand is verloren moet respecteren. Egoïst.
Ik begrijp die ex-vriend steeds beter en beter. En gelijk heeft ie!
You know how I know? Because I reeaally think so!

Meen je nu werkelijk dat je denkt dat jij er iets over te zeggen hebt of en hoe hij een goede vriendin die iets dergelijks meemaakt mag troosten?

Liebling, ik begrijp je. ik zou het ook graag willen goedmaken maar iets houdt me tegen.. mijn reactie was mss onredelijk en fel omdat in het verleden, ik altijd degene ben geweest die moeite moest doen als we ruzie hadden. ik vind het best jammer dat het niet eens andersom gebeurt.. en ik heb al best vaak geprobeerd uit te leggen dat ik graag zou willen dat hij mijn gevoelens respecteert, alleen naar mijn mening krijg ik daar geen gehoor aan

Dat je uberhaupt dit moment kiest om het over jou gevoelens te hebben???? Doe effe normaal!

Een goede vriendin van hem is net haar broer verloren en jij gaat zitten zeiken over je onzekerheid?

Jij gaat een troostende knuffel erotiseren???

Ik had je ook niet meer hoeven spreken! Naast dat het absurd is, ook zeer egoïstisch en totaal geen rekening houdend met hem en haar.
Maar bedoel je echt dat haar broer is overleden? vraag is al enkele keren gesteld.

Hopelijk zie je in dat alle viva-vrouwen/mannen jouw reactie ergggggg raar vinden op z'n zachts gezegd..!

Misschien een idee om een goed na te denken waar zo'n reactie vandaan komt? Jouw probleem wordt zo dus ook jouw vriend zijn probleem en dat lijkt mij niet helemaal fair.
Haar broer is overigens 2 jaar overleden en ze heeft ook een vriend. Volgens mij werd dat ook gevraagd
MSN en blokken na 5 jaar? Wat een kleuterachtig gedoe. Van jullie allebei.

Liebling, ik begrijp je. ik zou het ook graag willen goedmaken maar iets houdt me tegen.. mijn reactie was mss onredelijk en fel omdat in het verleden, ik altijd degene ben geweest die moeite moest doen als we ruzie hadden. ik vind het best jammer dat het niet eens andersom gebeurt.. en ik heb al best vaak geprobeerd uit te

leggen dat ik graag zou willen dat hij mijn gevoelens respecteert, alleen naar mijn mening krijg ik daar geen gehoor aanDit was écht niet het moment om grenzen te stellen denk ik. Ik kan me indenken dat wanneer dit zo werkt tussen jullie je wilt duidelijk maken dat jouw grenzen ook gelden. Daar is niets mis mee echter ik vind dit nu net niet de juiste aanleiding en situatie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:hilde88 schreef op 27 maart 2012 @ 18:37:

Haar broer is overigens 2 jaar overleden en ze heeft ook een vriend. Volgens mij werd dat ook gevraagdZelfs dan. Te belachelijk voor woorden om een troostende knuffel te erotiseren.
Twee jaar geleden pas, dat is nog heel kort. Enig idee hoe groot en diep dat verdriet is? Kan je je daar een voorstelling van maken? Vast niet, als je om dit soort futiliteiten zo druk kan maken.

Haar broer is overigens 2 jaar overleden en ze heeft ook een vriend. Volgens mij werd dat ook gevraagdDan nog is jouw gezeik ongepast.!

Haar broer is overigens 2 jaar overleden en ze heeft ook een vriend. Volgens mij werd dat ook gevraagdEchte pijn blijft altijd op de achtergrond sluimeren om je zo nu en dan een dreun te verkopen en een knuffel is dan altijd welkom.
Jij geeft aan dat hij een bepalende factor wil zijn en daarbij voorbij gaat aan het gevoel dat jij krijgt als hij met een vriendin knuffelt. Maar TO, zie je niet in dat jij net zo goed aan zijn gevoel voorbij gaat hiermee? Hij is dus iemand die het wel fijn vindt om te knuffelen. Dat hoort bij de mens die hij is. Hij bedoelt er niets erotisch of romantisch mee, het het uiten van positieve gevoelens naar vrienden toe. Van jou mag dat niet meer, omdat jij vindt dat knuffelen binnen een relatie hoort. Dat is dan toch ook niet prettig voor hem? Zeker als dit in die 5 jaar vaker is voorgekomen kan het voelen als wantrouwen van jouw kant, of op zijn minst het niet accepteren van een wezenlijk aspect van zijn karakter.

Persoonlijk vind ik knuffelen prima, tenzij mijn partner vaker met een ander knuffelt dan met mij. Maar verder knuffel ik om iemand te troosten, maar ook om te laten voelen: ben blij met jou als vriend!
Ik begrijp je echt niet TO. Om je 'issues' binnen de relatie over de rug van iemand anders verdriet uit te vechten. Die strijd verlies je dan geheid. Je komt nu alleen maar irrationeel over.

En dat haar broer 2 jaar dood is doet er niet toe. Helaas maken we het allemaal, vroeg of laat mee, het overlijden van een dierbare.

Dat doet over 20 jaar ook nog pijn, dat verdriet overvalt je gewoon op bepaalde momenten, ook al heb je het een plekje gegeven.
Oogappeltje, ja ik kan me ook goed vinden in je reactie. Ik vraag me alleen af wat het beste is..Is het beter om te wachten tot hij iets laat horen omdat hij nu boos is, als ik hem nu ga berichten dat hij zich misschien juist slechter voelt? Of dat ik juist wel wat laat horen.. Ik weet het even niet.
Ik hoop dat je vriend nooit meer wat van zich laat horen.
Je vriend heeft gelijk. Het gaat om vertrouwen. Als je hem niet eens vertrouwd als hij een troostende knuffel geeft aan een goede vriendin van jaren kan je beter weg gaan.

Natuurlijk is hij boos dat je hem niet vertrouwd. En dat je de kans blijkbaar hoog houdt dat na die knuffel seks komt. Belachelijk natuurlijk.

Dat je bang bent dat zij meer wil zou ook niet uit moeten maken. Daar zijn twee mensen voor nodig. Hij is met recht boos.

Jij wil bepalen dat niet vertrouwen de basis is, maar het voldoen aan jouw zekerheids gevoel.
Jij moet je excuses aanbieden, dat moet je doen. En je mag hopen dat je ex-vriend ze accepteert.
Als je het niet meent, zou ik geen excuses aanbieden. Pas als je het echt begrijpt waar je excuses voor aan biedt. Anders zijn jullie beter af zonder elkaar.
Serieus, ik ben nog bezig met mijn kin van de grond rapen.

Hij mag niet fysiek troosten...leipgiechel!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Helemaal waar, rozenstruikje.
Leipgiechel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven