Ruzie

27-03-2012 18:06 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames..

Ik heb op dit moment ruzie met mijn vriend en weet niet of het nog goedkomt. Dit is ons 5e jaar samen en we zijn over het algemeen dol op elkaar. Maar we zitten vaak niet op 1 lijn qua verwachtingen. En daar ontstaan soms ruzies door alhoewel ik het moeilijk vind om hem te begrijpen..

Voor hem is het namelijk zo dat alles om vertrouwen draait. Hij is ontzettend vrij ingesteld, hij vindt het niet erg dat ik bijv bij andere mannelijke vrienden slaap zolang ik maar niet vreemd ga. De grens voor hem ligt bij zoenen of meer. Alles draait bij hem om eerlijkheid en vertrouwen. Ik vind dit een goede eigenschap, maar voor mij zijn er meerdere dingen belangrijk.. De romantische dingetjes eromheen tellen voor mij ook mee. Onze ruzie laatst ging over het knuffelen, omdat hij het normaal vindt om normale vriendinnen een knuffel te geven, vooral als ze het moeilijk hebben. Zo was er laatst een vriendin die hij al 10 jaart kent aan het huilen omdat ze haar broer was kwijt geraakt en hij haar knuffelde. Ik heb hem eerlijk gezegd dat ik het heel goed kan begrijpen! Maar dat ik het stiekem ook n beetje moeilijk vind omdat knuffelen voor mij namelijk heel veel betekent. Ik ben een ontzettend knuffeldier en vind dat nog leuker dan zoenen.

Hij werd direct heel erg boos omdat hij zei dat hij de avond ervoor nog had gezegd dat hij van me houdt. Ik probeerde hem te vertellen dat ik nogmaals heel goed begrijp dat hij er wil zijn voor zijn vriendin. Want andersom zou ik mijn eigen normale vrienden ook willen troosten als zij een familielid zouden kwijtraken! Maar in mijn perspectief zit er verschil tussen knuffelen en troosten. Ik probeerde hem dat duidelijk te maken maar hij werd alleen maar bozer en bleef wijzen op het feit dat alles om vertrouwen draait. Dat hij mij vrij laat in alles en hij bijna niet jaloers is en dat hij dus andersom dat ook van mij verwacht. Ik begrijp dat ook maar het raakt me wel dat hij geen aandacht aan mijn gevoelens schenkt en niet begrijpt dat ik anders in elkaar steek.

En eerlijk gezegd ging het uiteindelijk niet meer om het hele knuffelen als een vriendin het moeilijk heeft..Maar meer om het feit dat hij mij direct afschildert als gezeik en mijn gevoelens niet respecteert. Hij wijst direct op vertrouwen en dat hij geen beperkingen wil omwille het vertrouwen.

Uiteindelijk liep dat dus uit op een ruzie en blokte hij me op MSN. Andere contactmiddelen, zoals skype of facebook heeft hij nog wel opengelaten. In het heet van de strijd heb ik als laatste gesmst dat ik het prima vind dat hij als laatste ''adios en tot later'' zei maar dat ik later alleen wil praten als hij nu ook eens een x vanaf mijn kant bekijkt. Ik heb tot nu toe weinig gemerkt dat hij ook inlevert voor mij, misschien dat mijn reactie daarom ook fel was..

Ik weet niet of dit goedkomt.. maar ik zit er wel mee en het komt nu erg over alsof het hem niks doet, omdat hij me ook zomaar blokte en tot later zei. Ik probeer me echt in te leven in zijn geest maar het maakt me alleen verdrietig omdat het voelt alsof hij voor de gevoelens van zijn normale vriendin(nen) kiest en niet aan die van mij denkt.
quote:Summerdance schreef op 27 maart 2012 @ 19:33:

[...]Kan jij mij even uitleggen hoe vriend (of ex vriend) naar zijn vriendin die haar broer verloren heeft had moeten reageren dan?

Echt, ik probeer het te snappen, heb ook echt mijn jaloerse buitjes wel

Maar boos worden, een opmerking maken of je zelfs ongemakkelijk voelen omdat je vriend zich menselijk opstelt...sorry dat gaat er bij mij echt niet in

Ik vind er helemaal niks van hoe hij had moeten reageren, daar zijn geen regels voor. Daar moeten TO en hij over eens worden en daarbij is het handig als beiden meer begrip tonen.

En TO was niet degene die boos werd, haar vriend werd boos als reactie op háár.

Hij had ook kunnen aangeven dat hij het daar nu niet over wil hebben, maar op een later moment als de gemoederen wat bedaard zijn bijvoorbeeld (broer is overigens al twee jaar dood, lees ik, dus zo urgent is het allemaal niet meer). Lijkt mij een wat prettiger reactie.

Ik zeg ook niet dat TO het zo fantastisch heeft aangepakt. Maar vind dat ze wel héél hard wordt neergesabeld hier.
Hij manipuleert? Oh, dan doe ik dat ook. Ik zal namelijk nooit een in mijn ogen goede eigenschap opgeven omdat de ander het niet aanstaat.
quote:Aureel schreef op 27 maart 2012 @ 19:42:

[...]

Dat vind jij. Daar kunnen mensen van mening over verschillen, dat mag ook, het is alleen vervelend als je het er binnen een relatie niet over eens bent.

Ik hoor TO trouwens niet over knuffelen met familieleden, ze heeft het specifiek over vriendinnen.Volgens mij had ze het specifiek over iets exclusiefs tussen hen beiden.
quote:Aureel schreef op 27 maart 2012 @ 19:42:

[...]

Dat vind jij. Daar kunnen mensen van mening over verschillen, dat mag ook, het is alleen vervelend als je het er binnen een relatie niet over eens bent.

Ik hoor TO trouwens niet over knuffelen met familieleden, ze heeft het specifiek over vriendinnen.

Ja dat vind ik inderdaad! Hoe exclusief is het dan als het wel met familie mag?

Waar ligt dan de grens en wie bepaald?

Ja absurd dat vind ik het, sterker nog het is absurd!
quote:Aureel schreef op 27 maart 2012 @ 19:47:

[...]

Ik zeg ook niet dat TO het zo fantastisch heeft aangepakt. Maar vind dat ze wel héél hard wordt neergesabeld hier.Eens.
Helemaal mee eens, Aureel en zoutopmijnhuid.

Ik vind haar vriend manipulatief- lijkt niet op de toffe peer die hij doet voorkomen te zijn.
quote:zoutopmijnhuid schreef op 27 maart 2012 @ 19:46:

[...]

Ik snap haar ook. Haar vriend manipuleert haar zo lekker makkelijk. Iedereen zal zijn kant kiezen ( zo ook hier), en zij lijkt een zeur.

Inderdaad. To kán helemaal niets afdwingen; vriend gaat toch wel zijn eigen gang, wordt boos, gooit de deur dicht, doet zijn telefoon uit en blokkeert alle communicatie. En TO gaat weer haar excuses aanbieden (is mijn indruk na loepen)

Ik snap ergens de reacties ook wel, maar dit is denk ik niet het hele verhaal. Het gaat in veel bredere zin over hoe vriend over TO's grenzen gaat, ook m.b.t close omgang met andere vrouwen, en dit is jammer genoeg een slecht gekozen voorbeeld van TO.
Precies. Vergis je niet, in de mannen die alles aangrijpen, onder het mom van " knuffelen".
Oh, ik heb niet geloept... maar dit is een patronn van vriend dus? hmm, dat is minder.
ik vind net als veel anderen het onzinnig om je vriend te verwijten dat hij iemand troost, of het nu net gebeurd is of 2 jaar geleden.

Wat ik echter wel lees, is dat TO het gevoel heeft dat zij altijd moet inleveren in wat voor haar belangrijk is en daar zou ik wel wat meer over willen horen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Zo wat een boel reactie weer! Blij dat bluebirds, Aureel en Mehroe mijn standpunt ook gedeeltelijk begrijpen.

Ik zal wel even wat dingetjes toelichten die hier naar voren komen:

- Ik heb er inderdaad geen problemen mee met het knuffelen van familieleden of mannelijke vrienden, alleen het knuffelen van vriendinnen liggen wat gevoeliger. Ikw eet dat knuffelen niet exclusief is...Maar het heeft inderdaad ook te maken met de close omgang van hem met zijn vriendinnen. Hij heeft veel meer vrienden van het andere geslacht dan dat ik heb. Ik denk dat hij heel duidelijk voor zichzelf heeft waar de grenzen liggen en waaruit blijkt dat ik echt zijn vriendinnetje ben. Maar ikzelf vind dat moeilijk in te schatten, omdat mijn grenzen anders liggen. Ik wil graag met hem praten over hoe we op 1 lijn komen, maar iedere x als er iets voorvalt dan wordt hij snel boos en verwacht hij (denk ik) dat ik het inderdaad vaak kom goedmaken.. Ik heb daar nu even geen kracht meer voor, ondanks dat deze ruzie misschien mijn fout was.

- Voor Rosanna: tja ik lever in om eigenlijk mijn gevoelens niet uit te spreken, want ik weet dat hij dat ziet als zeuren en daar niet goed tegen kan.. Wederom de kwestie van: vertrouwen. Dat is soms wel erg moeilijk omdat ik soms dingen op facebook lees die hij zegt, die me dan zeer doen,maar dat cijfer ik weg omdat ik niet wil zeuren zodat hij het idee krijg dat ik hem niet vertrouw. Terwijl ik wel weet dat andere vriendinnen van me in mijn plaats wel wat tegen hun vriend gezegd zouden hebben en dat heel normaal zouden vinden. Dat is een voorbeeld, maar zo zijn er nog wel meerdere dingen. Waardoor ik dus idd het gevoel krijg dat ik moet inleveren.. Door hem zoveel mogelijk met rust te laten en hem vrij te laten voelen omdat dat de persoon is die hij is. Maar daardoor hebben mijn gevoelens geen doorgang.
OP welke momenten praat je met hem en op welke manier? En in hoeverre ben je gelukkig met hem en is hij de man waar je oud mee wil worden?
We praten weinig en als we praten, probeer ik dat voorzichtig te brengen... Ik zou veel gelukkiger zijn als we meer op 1 lijn komen te zitten
Ok, TO heeft wel een heel slecht moment gekozen om over dit probleem te praten, dat geef ik grif toe, maar ik vind toch ook dat ze hier heel hard wordt aangepakt.

Vriend maakt alle regels en zij moet volgen, en hij verkoopt het nog goed ook.

Wat wordt de volgende regel? Vriend heeft er geen probleem mee als TO met andere mannen aanpapt, want hij vertrouwt haar wel dat ze sowieso terug naar hem komt. En omdat hij dat haar 'gunt' wil dat natuurlijk ook wel zeggen dat hij het mag.

Lijkt me niet echt eerlijk. En het lijkt me belangrijk dat TO en haar vriend toch proberen op 1 lijn te komen. Geven en nemen van beide kanten dus.
hoe denk je het voor elkaar te krijgen dat hij jou en jouw serieus neemt als je dat zelf al niet doet?
Hoebedoel je dat ik ons niet serieus neem? Dat doe ik juist wel, ik weet alleen niet hoe
achter jouw moest nog wensen

maar wat ik bedoel is dat jij niet achter jouw eigen wensen gaat staan als je dingen voorzichtig te sprake probeert te brengen. Blijkbaar is hij vrij dominant en walst hij over je heen. Je zult nooit zijn respect en zijn begrip krijgen wanneer je het op die manier aan pakt. Sta voor waar jij in gelooft, niet door schreeuwen of huilen, maar door gewoon op rustige, maar wel sterke toon met hem hier over te praten.
Het komt op mij over als of hij zich niet wil/kan inleven in jou denkwijze en gevoel. Of dat nu de goede denkwijze is daargelaten. Gevoel kun je niet betwisten vind ik, wel zelf proberen te veranderen overigens.

Ik snap overigens niet dat een ruzie na 5 jaar relatie over msn verloopt. En ik vond blokken ook wat raar. Eens een lange avond praten mischien?

In een relatie kun je elkaar ook goed aanvullen. Ik was veel minder goed in troosten als mijn vriend. Hij gaf destijds mijn vriendinnen vaak een knuffel om ze te troosten. Tja, dat vond ik niet altijd even leuk, onzeker als ik was. Maar 10 jaar later zit hij wel naast mij op de bank, twee kinderen in bed en nooit vreemd gegaan.
quote:hilde88 schreef op 27 maart 2012 @ 20:51:

Terwijl ik wel weet dat andere vriendinnen van me in mijn plaats wel wat tegen hun vriend gezegd zouden hebben en dat heel normaal zouden vinden..

Jouw vriendinnen hebben toch geen relatie met jouw vriend?

Jouw vriend is hun vriend niet, wat jouw vriend misschien alleen maar heel aardig bedoelt, kan in precies dezelfde bewoordingen door een ánder gezegd een totaal andere lading krijgen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:hilde88 schreef op 27 maart 2012 @ 21:53:

We praten weinig en als we praten, probeer ik dat voorzichtig te brengen... Ik zou veel gelukkiger zijn als we meer op 1 lijn komen te zitten

Waarom wil je per se "op 1 lijn komen", houdt dat in dat hij hetzelfde moet doen (qua knuffelen van mensen van het andere geslacht e.d.) als jij?

Je schreef eerder dat je het jammer vond dat het "op zijn manier moet", bedoel je dat hij van jou eist dat jij zelf ook dingen op zijn manier moet doen?

Als jij nou gewoon voor jezelf je eigen "knuffelnormen" aanhoudt, en hij voor zichzelf de zijne, en elkaar daarin vrijlaat en respecteert, zou dat niet het beste zijn?
quote:hilde88 schreef op 27 maart 2012 @ 20:51:

Terwijl ik wel weet dat andere vriendinnen van me in mijn plaats wel wat tegen hun vriend gezegd zouden hebben en dat heel normaal zouden vinden.Waarom denk je dat jouw vriend geen relatie met hun heeft? Omdat hij niet kiest voor zo'n relatie, waar over pietluttigheden als een knuffel wordt gezeurd.
quote:joop_2000 schreef op 27 maart 2012 @ 22:42:

[...]

Waarom wil je per se "op 1 lijn komen", houdt dat in dat hij hetzelfde moet doen (qua knuffelen van mensen van het andere geslacht e.d.) als jij?

Je schreef eerder dat je het jammer vond dat het "op zijn manier moet", bedoel je dat hij van jou eist dat jij zelf ook dingen op zijn manier moet doen?

Als jij nou gewoon voor jezelf je eigen "knuffelnormen" aanhoudt, en hij voor zichzelf de zijne, en elkaar daarin vrijlaat en respecteert, zou dat niet het beste zijn?Omdat het nu eenmaal handig is om in een relatie voor sommige dingen op 1 lijn te zitten. Het mag toch wel duidelijk zijn dat een relatie bijvoorbeeld niet zou werken als de ene partner geen probleem heeft met vreemdgaan, en de andere wel....
Dit knuffel-incident is een slecht voorbeeld, maar het klinkt alsof jullie niet goed ruzie kunnen maken met elkaar. Misschien moet de gedachtewisseling hier en tussen jou en je vriend daarover gaan. Hoe en wanneer je je punt naar voren brengt, goed naar elkaar luisteren en samen tot een vergelijk komen - en dat kan uiteindelijk ook zijn: we denken hier anders over, we houden rekening met elkaar.
Wat eten we vanavond?
[quote]hilde88 schreef op 27 maart 2012 @ 20:51:

- Ik heb er inderdaad geen problemen mee met het knuffelen van familieleden of mannelijke vrienden, alleen het knuffelen van vriendinnen liggen wat gevoeliger. Ikw eet dat knuffelen niet exclusief is...[quote]

Hee, dat is niet per se zo, dat maak je namelijk zelf uit... in een relatie bepaal je in overleg waar jullie grenzen liggen. Voor mij en mijn man is knuffelen wél exclusief; we hebben we uiteraard geen problemen met knuffelarij van familie, maar wel met vrienden van het andere geslacht. Daar zijn we het geheel over eens en die behoefte is er ook niet.

Net als dat we met anderen niet in één bed liggen, flirten, mee op vakantie gaan e.d. Niet omdat we bang zijn dat de ander aanlsuitend vreemd zal gaan. Maar omdat wij deze onderdelen in het leven speciaal voor elkaar gereserveerd hebben.

Ieder ander kan dat belachelijk vinden, maar het gaat er maar om dat wij twee het daar samen over eens zijn. Andere mensen vinden zelfs seks niet exclusief en hebben een open relatie. Daar moet ík weer niet aan denken, maar ik vind het best, zolang je het maar eens bent.

Jouw vriend gooit het telkens maar op vertrouwen, maar dat is niet het issue. Volgens mij ben je ook helemaal niet bang dat hij vreemdgaat. Dat zal hij waarschijnlijk ook niet doen. Maar voor jou hoort het knuffelen (met iemand v/h andere geslacht, anders dan familie) óók exclusief tot een relatie. Net als bepaalde dingen die hij kennelijk op facebook schrijft.

Het lijkt met alleen maar normaal en verstandig dat je hierover praat, maar als hij telkens met boos worden afdwingt dat er geen gesprek komt en hij dus gewoon zijn gang kan gaan, is hij echt niet respectvol naar jou toe, hoor. Dus ik snap je probleem heel goed. En ik vind dat je voor jezelf moet blijven opkomen daarin.
Als jullie niet op 1 lijn zitten en jij constant op je tenen loopt om hem maar te pleasen,hoe denk je dan dat je ooit wél op 1 lijn komt?

Waarom wil je kost wat kost deze relatie in stand houden,want zo leuk is het zo te lezen allemaal niet.

Misschien passen jullie gewoon niet bij elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven