Ruzie

29-08-2018 18:39 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend was ik niet fit en ik woon nogal ver van mijn werk. Met mijn werk ben ik normaliter tevreden. Mijn ouders wonen 30 min van mijn werk. Dus ik heb gevraagd of ik een nachtje kon logeren. Mijn ouders weten dat ik niet fit was. Mijn nichtje van 3 bleek ook te blijven eten en slapen.

Zij kreeg vlak voor het eten nog snoep en wilde toen een fles. Mijn vader maakte die met kokend water dus veel te heet. Verbrandt zij eerst haar mond omdat mijn vader haar die fles gewoon geeft. Ik draai de dop open om ea te laten afkoelen en zie het weer (schimmel) in de dop.

Dus ik laat mijn moeder weten dat er schimmel in de dop zit. Zij begint te schreeuwen dat zij geen kritiek dult. Mijn moeder geeft tegen mijn nichtje aan dat het nu opdrinken is of weggooien. Dat eerste is geen optie maar daar heeft mijn moeder geen boodschap aan dus ik geef aan dat zij even normaal moet doen en stoppen met schreeuwen. Ook mijn nichtje zegt geen ruzie maken niet leuk.

Ze maakt in de keuken een nieuwe fles maar dan op normale temperatuur. In de vieze fles. Daarna krijgt mijn vader de volle laag ipv 1x aangeven dat de fles niet goed was blijft ze minuten lang tieren tegen hem. Ik zeg dat het punt nu wel gemaakt is en dat zij moet ophouden dat blijf ik herhalen tot zij stopt. Er komt geen sorry voor dit gedrag niets.

Het eten is bijna klaar en eigenlijk zou mijn nichtje mee eten. Mijn moeder vraagt haar poeslief: wat wil je eten en mijn nichtje zegt: ijs (mijn nichtje zeurt zogenaamd de hele dag om ijs maar mijn moeder lokt dat gedrag dus expres uit ipv te zeggen aan tafel en je eet mee). Ik heb onder tussen mijn tas gepakt en ben ongezien de deur uitgegaan. Ik sta stijf van de spanning. Geen eten 1,5 uur door de regen maar het weegt op tegen het vooruitzicht van rustig thuis.

Ik ben als kind geslagen mede omdat mijn ouders de opvoeding niet aankunnen, geen grenzen stellen en geen kritiek dulden maar wel willen dat je aan de verwachtingen voldoet. Mijn zus, de moeder, zegt niets van wat zij ziet ( wel tegen mij) en dit gedoe kwam voor mij op totaal het verkeerde moment. Ik overweeg om voorlopige helemaal geen familie contact meer te hebben tot iemand zijn excuses aanbiedt voor deze dwaasheid. Mijn verjaardag is echter over 2 weken een bbq in de tuin van mijn ouders, zucht.....
viva-amber wijzigde dit bericht op 29-08-2018 20:14
6.53% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bovenarmpje!

Als geen contact jou rust geeft moet je dat doen. Ik sta achter je.
Beste Amber

Schieten ze er wat mee op als jij het contact verbreekt?
Je zou ze bijvoorbeeld ook kunnen helpen, om te leren hoe ze kunnen handelen de volgende keer. Ik weet het is voor iemand op afstand makkelijk praten.

sterkte
ik ben niet fit ....?
klinkt allemaal wel wat ernstiger, richting ik ben overspannen.
Het contact is duidelijk niet goed dus waarom daar toch slapen als je je al niet goed voelt en ook nog je verjaardag daar vieren?
Je hoeft niet helemaal het contact te verbreken, maar in het dagelijks leven zou ik wel afstand nemen.
ouwewijsneus schreef:
29-08-2018 18:43
ik ben niet fit ....?
klinkt allemaal wel wat ernstiger, richting ik ben overspannen.
Ik heb burn out gehad, longontsteking van de winter en recent hersteld van lyme. Ik ben echt hersteld en heb ook extreme sport gedaan want niet kan wanneer je ziek bent. Ik had alleen migraine dit weekeinde. Ik kan dit probleem er niet bij hebben, echt niet. De ouders van mijn nichtje moeten het zelf oplossen. Het contact was tot voor kort wel goed maar ik ben weinig bij mijn ouders geweest laatste maanden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Cafetière schreef:
29-08-2018 18:44
Je hoeft niet helemaal het contact te verbreken, maar in het dagelijks leven zou ik wel afstand nemen.
Dit. En dus niet meer hun tuin gebruiken voor een verjaardag etc.

Beperk het contact tot de (korte) momenten die of noodzakelijk zijn (want via zus zie je ze toch) of waarvan je weet dat die leuk (minder vervelend) zijn.
Ik zou die verjaardag in de tuin afzeggen en het contact op een laag pitje zetten.
Op excuses zou ik niet gaan zitten wachten, daar fok je jezelf alleen maar mee op. Als je moeder de mededeling dat er schimmel in de dop zit al ziet als kritiek en dat zo zwaar opvat dat ze gaat schreeuwen, kun je op excuses waarschijnlijk wachten tot je een ons weegt.

Kun je met je werk niet afspreken dat je af en toe thuis werkt zodat je niet hoeft te reizen? Als je nichtje van drie er niet is, zullen je ouders waarschijnlijk ook niet de meest ontspannen mensen zijn. Daar logeren klinkt niet echt als een oplossing.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou ouders van nichtje toch wel even informeren over wat er voorgevallen is, want dit is schadelijk voor hun kind. Zeker als dat kind vaker alleen bij jouw ouders verblijft.

Ik maak uit je verhaal op dat ze altijd al zo waren en dat er geen geestelijke gezondheidsproblemen (beginnende dementie oid) zouden kunnen spelen? Klopt dat? Als dat klopt, dan zou ik meer afstand nemen. Als het niet klopt, dan zou ik de huisarts of bemoeizorg inschakelen.
Geen BBQ doen dus. Gewoon afblazen.
En ik zou ook de ouders van nichtje melden van de rel om de fles.
De bbq afzeggen, dit jaar geen verjaardagsfeest en rust nemen. Bah, wat naar voor je!
Life is short. Eat dessert first.
joost3636 schreef:
29-08-2018 18:42
Beste Amber

Je zou ze bijvoorbeeld ook kunnen helpen, om te leren hoe ze kunnen handelen de volgende keer. Ik weet het is voor iemand op afstand makkelijk praten.

sterkte
Als mensen daar niet voor open staan heeft dat weinig zin. Mijn ouders staan pas sinds ongeveer een jaar open voor mijn feedback over omgang met broer die een psychische stoornis heeft (psychische ziekten zijn aanstellerij, namelijk).
Vóór die tijd heb ik ook een aantal keer het contact verbroken, ik zou hem dingen aangepraat hebben.

Dat het contact er nu weer is, is fijn en ik vang mijn broer nog regelmatig op. Maar ik vind het moeilijk om als kind mijn ouders te moeten ‘opvoeden’ dat is niet mijn verantwoordelijkheid, namelijk, en men is erg selectief in welke boodschap ze willen horen.

TO, als jij baat hebt bij (voorlopig) geen contact: doen! Als je de BBQ nu afblaast lijkt me dat ruim op tijd. Voorbereidingen zijn nog niet getroffen neem ik aan? Maar als je excuses wil kan je denk ik lang wachten, tenzij je expliciet aangeeft dat dat je voorwaarde is voor herstel van contact. Sterkte.
joost3636 schreef:
29-08-2018 18:42
Beste Amber

sterkte
Beste Joost,

Denk je dat mensen dat niet proberen of al eens hebben geprobeert? Als je ze hun hele leven al problemen hebben met ouders die zulk gedrag vertonen en zelfs door hen geslagen zijn?

En waarom moeten de ouders er iets mee opschieten als Viva Amber voor geen contact kiest? Dat doet ze namelijk gewoon voor zichzelf.
Nummer*Zoveel schreef:
29-08-2018 19:19
Ik zou ouders van nichtje toch wel even informeren over wat er voorgevallen is, want dit is schadelijk voor hun kind. Zeker als dat kind vaker alleen bij jouw ouders verblijft.

Ik maak uit je verhaal op dat ze altijd al zo waren en dat er geen geestelijke gezondheidsproblemen (beginnende dementie oid) zouden kunnen spelen? Klopt dat? Als dat klopt, dan zou ik meer afstand nemen. Als het niet klopt, dan zou ik de huisarts of bemoeizorg inschakelen.
Mentale problemen dat weet ik niet. Het zijn mensen die dat altijd zullen ontkennen en die Hulp af zeggen of de deur wijzen. Zij gaan alleen op dat soort zaken in wanneer men alles dreigt te verliezen en zelfs dan is de acceptatie er maar tijdelijk.

Ik heb wel een gedacht dat dit gedrag alleen kan passen bij demente bejaarden. Maar naar buiten is het altijd tip top...lezingen, musea, cultuur terwijl het thuis een lakse onveilige zooi is.

Ik heb mijn zus geappt en gebeld. Ik ben inmiddels echt woedend. Want zij heeft mij weken geleden al verteld over de schimmel fles en dat mijn nichtje op alle uren snoept en ijs eet. Zij durft niets te zeggen want is bang voor het geschreeuw en ge-dan-rot-je maar-op. Ik heb haar een jaar terug en herhaaldelijk al verteld dat mijn ouders de opvang alleen over dag enigszins aan kunnen maar geen nachten. Haar man werkt onregelmatig dus zij ervaart dit als de enige keuze.
Niet dat het jouw probleem is maar snap echt niet dat je zus dan kiest voor opvang bij ouders. En werkt zij net als man onregelmatig en nachten?

Anders is dagopvang
( misschien bij gastouders, die zijn wat flexibeler qua tijden misschien) toch zat?

Maar je hebt het gemeld en als zij ( je zus) per se hun opvang wil dan is het ook haar probleem hoe zij daarmee om gaan.

Is niet jouw probleem, moet je je niet druk om maken.
Ik heb wel vlees besteld enzo. Aanbieding geen annulering mogelijk. Ik woon zelf in piep klein huisje waar bbq lastig wordt. Maar ik kan vast wel iets regelen in een andere tuin.
Ze gaat ook 2 dagen naar de crèche. Mijn zusje heeft ook moeite met de opvoeding wanneer haar man weg is. Zij doet het wel heel goed vind ik maar kan voltijd werken en een klein kind mbt energie niet aan. Ze is soms gewoon heel moe en schakelt dan last minute mijn ouders in die eigenlijk altijd ja zeggen ook wanneer zij nee bedoelen.

Ook daar over heb ik met mijn moeder gepraat die het dan eerst niet wil horen en dan toegeeft dat het te zwaar is. Echter tegen mijn zusje zegt zij zelfs dat zij mijn nichtje mist op de niet opvang dagen en dat zij best vaker kan komen. Het is echt koekoek.

Ik snap ook wel waarom ik zelf ook niet handig ben met uitspreken en grenzen. Ik ben wel blij dat ik ben opgestapt en dat ik er iets van heb gezegd ipv de hele avond doen alsof dit normaal is en zelf ziek worden van de spanning.
viva-amber wijzigde dit bericht op 29-08-2018 19:57
42.69% gewijzigd
Jeetje wat een gedoe! Ookal voelde je je wel fit, dit is natuurlijk belachelijk.

Schimmel in de fles en het dan niet schoonmaken nadat je het nog hebt gezegd :bonk: arm kind. Dat van dat kokend water is ook van de zotte. Maar goed, dat is aan je zus om daarover in conclaaf te gaan.

Ik zou ook maar voorlopig niet meer langsgaan. Mijn ouders hebben er ook een handje van om altijd te ruziën, maar gelukkig zorgen ze wel goed voor mijn kinderen als ze er zijn.
viva-amber schreef:
29-08-2018 19:45
Ik heb wel vlees besteld enzo. Aanbieding geen annulering mogelijk. Ik woon zelf in piep klein huisje waar bbq lastig wordt. Maar ik kan vast wel iets regelen in een andere tuin.
Invriezen een optie anders?
Ja zoiets. Of bbq en met collega's.
Wat sneu voor je nichtje eigenlijk. Een moeder die niet capabel is en grootouders die haar beschimmelde te hete flessen geven met 3 jaar. Ipv gewoon een beker limonade of koude melk zoals de rest van de 3 jarigen drinken.

Ook zoiets geks. En wat is er mis met een derde dag kvd?

Je hebt gezegd wat er gebeurt is en je zus vind het dus allemaal wel prima zo.
Voor je nichtje sneu maar verder kan je er niks mee.

Laat je zus en je ouders dat lekker zelf/samen uitzoeken.

Ik zou voor jezelf afstand nemen en het vlees in de vriezer gooien voor een andere keer of gewoon elke keer wat eten ervan.

Of een veldje regelen met ene partytent en bbq. En daar lekker met vrienden en leuke familie een feestje doen.
Ik vind het ook sneu voor mijn nichtje wat zij is super leuk en helemaal niet moeilijk. Zij vindt een fles lekker beetje troost eten, maar zij houdt ook van slappe thee, smoothies, tomaatjes en komkommer en wanneer je dat aanbiedt gaat ze er ook op in. Zij vraagt weleens om ijs maar wanneer je zegt; we gaan samen eten... kom je aan tafel . Dan eet ze ook mee wanneer je haar daarvoor een beetje begrensd. Natuurlijk wil zij ook ijs maar accepteert dat er eerst iets wordt gegeten en anders huilt ze 2 tellen en is zo weer afgeleid en aan de lach.

Maar goed mijn moeder jut haar nota bene op om om ijs te vragen ipv dat zij zegt we gaan nu gewoon eten. Daardoor heb ik ook het idee dat de conflicten worden uitgelokt en dat alles wat je doet of zegt een reden wordt om licht ontvlambaar te reageren. Mijn nichtje wordt expres opgestookt en dat is bij een kind van 3 zo gebeurd. Ik kan er niets anders van maken sinds ik het nu zelf heb gezien. Als kind waren wij ook altijd zogenaamd lastig en onwillig maar ik zie nu wat ze doen.
Hè bah, dat is echt naar gedrag. Wat ongelooflijk sneu voor je nichtje. En voor jullie ook natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven