Ruzies in een relatie
woensdag 5 mei 2010 om 15:38
Ik heb nu drie jaar een relatie met mijn vriend. We hebben het erg goed met elkaar, hij is echt mijn maatje. Als ik met vriendinnen aan het kletsen ben dan hoor ik vaak dat zij veel ruzies hebben met hun vriend. Ik heb dit nooit. De enige ruzie die ik ooit met mijn vriend gehad heb was over een kam, en die ruzie is nu 2 jaar geleden. Ik vraag me af of het normaal is dat we nooit ruzie hebben en toch een heel goede relatie hebben.
woensdag 5 mei 2010 om 16:01
In mijn relatie is veel ruzie geweest. EN dat had ook echt wel een aanleiding waar aan gewerkt is. Nu zijn er geen ruzies meer en ik moet zeggen mijn relatie is beter dan ooit.
Het heeft voor beide veel gekost maar de relatie is door dit harde werken wel een stuk gezelliger, hechter en beter geworden.
Het heeft voor beide veel gekost maar de relatie is door dit harde werken wel een stuk gezelliger, hechter en beter geworden.
woensdag 5 mei 2010 om 21:59
Fijn toch dat jullie weinig ruzie hebben. Al denk ik wel dat af toe een ruzie(tje) goed kan zijn voor je relatie. Natuurlijk geen knallende ruzie, maar gewoon wat irritaties die je dan bespreekt/uitspreekt.
Ik heb wel eens van (oudere) koppels gehoord dat ze in 50 jaar nog NOOIT ruzie hebben gehad, daar kan ik me niks bij voorstellen.
Ik heb wel eens van (oudere) koppels gehoord dat ze in 50 jaar nog NOOIT ruzie hebben gehad, daar kan ik me niks bij voorstellen.
woensdag 5 mei 2010 om 22:09
Ik heb ook nog nooit ruzie gaat. Alleen een goede iets wat hoogoplopende discussie en hier en daar wat irritaties waar aan gewerkt is en nog wordt. Zolang je maar je gevoelens uit en blijft uiten en je behoeftes is het goed. En ook de nodige irritaties en als dat met een glimlach kan is dat toch prima Beter dan met smijtend servies, is zo zonde en zo'n zooitje
donderdag 6 mei 2010 om 09:26
quote:nukje schreef op 05 mei 2010 @ 16:02:
Ik begrijp niet zo goed waarom er topics worden geopend over het NIET hebben van ruzie, of het WEL hebben van een fijne relatie.
Omdat in de omgeving vaak gezegd wordt dat ruzie nou eenmaal bij een relatie hoort, en er vast iets mis is als je nooit ruzie hebt. Dan geef je vast niet veel om elkaar.
Dat krijg ik tenminste weleens als reactie als ik zeg dat ik nooit ruzie heb met partner. Dat is dan waarschijnlijk goedpraten van eigen ruzies binnen een relatie. Maar als je zoiets vaker hoort, ga je wel twijfelen aan je eigen relatie, of het wel zo goed is dat die in rustig vaarwater ligt.
Ik begrijp niet zo goed waarom er topics worden geopend over het NIET hebben van ruzie, of het WEL hebben van een fijne relatie.
Omdat in de omgeving vaak gezegd wordt dat ruzie nou eenmaal bij een relatie hoort, en er vast iets mis is als je nooit ruzie hebt. Dan geef je vast niet veel om elkaar.
Dat krijg ik tenminste weleens als reactie als ik zeg dat ik nooit ruzie heb met partner. Dat is dan waarschijnlijk goedpraten van eigen ruzies binnen een relatie. Maar als je zoiets vaker hoort, ga je wel twijfelen aan je eigen relatie, of het wel zo goed is dat die in rustig vaarwater ligt.
donderdag 6 mei 2010 om 09:40
quote:nukje schreef op 05 mei 2010 @ 16:02:
Ik begrijp niet zo goed waarom er topics worden geopend over het NIET hebben van ruzie, of het WEL hebben van een fijne relatie. Geniet er gewoon van!
Je doet je naam en ava iig eer aan
Omdat het gewoon fijn is te lezen dat er mensen zijn die het gewoon leuk fijn en gezellig hebben, zonder ( al te veel ) ruzie's.
De eerste 4 jaar van onze relatie hebben we heel veel ruzie gehad, Vriend had PTSS. Sinds hij EMDR-therapie heeft gehad is het helemaal over. We hebben nooit meer ruzie. We kunnen overal over praten. Als ik of hij iets niet zo leuk vond, dan zeggen we dat gewoon. En praten we er over, en klaaaar
Ik begrijp niet zo goed waarom er topics worden geopend over het NIET hebben van ruzie, of het WEL hebben van een fijne relatie. Geniet er gewoon van!
Je doet je naam en ava iig eer aan
Omdat het gewoon fijn is te lezen dat er mensen zijn die het gewoon leuk fijn en gezellig hebben, zonder ( al te veel ) ruzie's.
De eerste 4 jaar van onze relatie hebben we heel veel ruzie gehad, Vriend had PTSS. Sinds hij EMDR-therapie heeft gehad is het helemaal over. We hebben nooit meer ruzie. We kunnen overal over praten. Als ik of hij iets niet zo leuk vond, dan zeggen we dat gewoon. En praten we er over, en klaaaar
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....