S.O.S. deel 2 Verliefd op de vriend van mn ex

25-07-2008 15:29 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Onderstaande topic heb ik van de week geplaatst en hier heb ik ook al een heleboel leuke reacties op gehad. Ik bedenk me nu alleen, moet ik het er met hem over hebben als we gaan afspreken?

Hoe pak ik het aan? Ik wil niet te desperate overkomen, maar wil toch graag weten hoe hij erover denkt. Er recht voor zn raap naar vragen? Vragen hoe het met zijn liefdesleven is? Ik ben al helemaal zenuwachtig. Bedankt alvast voor de lieve berichtjes ;)

Daftpunker

Dag dames,

Een jaar geleden heb ik mijn relatie (v.bijna 1 jr) gestopt vanwege de vele ruzies en nare ervaringen. Ik kwam er pas na 10 mnd relatie per ongeluk achter dat hij(=ex) praktisch vreemd was gegaag mét mij in het begin van onze relatie. Hij deed tegenover zijn familie en vriendenkring alsof ik dat allemaal gedaan had, terwijl ik van zijn relatie niks afwist. Hij zei vrijgezel te zijn tegen mij. Tijdens deze relatie, die ikzelf niet als erg waardevol zie maar wel als heel leerzaam ;) had ik al een beetje een oogje op een van zn beste vrienden. Dit gevoel probeerde ik te onderdrukken, maar nadat het uit was met mijn ex ging dit niet meer.

Ik heb enorm gestunteld en uiteindelijk 2 mnd nadat het uit was met mijn ex heb ik tegen zijn vriend gezegd dat ik hem eigenlijk enorm leuk vond over sms. Hij was best fel, hij zou dat nooit doen smste hij en ik onderschatte volgens hem de relatie die hij met mn ex heeft. Hier heb ik netjes mijn excuses voor gemaakt en later nog eens maar dan persoonlijk. Hij zei dat het allang goed was en dat hij het wel vleiend vond, maar dat het gewoonweg niet kon. Hierna heb ik het contact met hem verbroken. Hij had groot gelijk vond ik, ook bepaald niet zoals het hoort maar nooit geschoten altijd mis! Het was veel te kort na mn relatie met zijn vriend, denk ik nu. Na bijna 8 mnd sporadisch contact kom ik hem nu weer vaker tegen en ineens doet hij heel anders tegen me. Hij straalt als hij met me praat en maakte laatst zelfs een "lucht kus" naar me. Ik heb eigenlijk het gevoel dat hij me nu wél ziet zitten. Hij heeft ook nooit gezegd dat dit niet zo was. Ik heb geprobeerd het allemaal uit mn hoofd te zetten. Helaas krijg je oprechte verliefdheid niet zomaar uit je hoofd en dit is me ondanks vele dates ook niet gelukt. Sterker nog, ik ben tot over mn oren verliefd op hem, al een jaar (en stiekem iets langer)! Hoewel ik er zelf weinig moeite mee heb dat hij de vriend van mn ex is, kan ik me erg goed voorstellen dat dit niet zomaar gaat voor hem. Ik zit een beetje in dubio en doe maar gewoon normaal zover dat kan. Hij vroeg me laatst om me te smsen als ik op een bep. festival was waar hij werkte zodat we even vluchtig tussen zijn werk door konden afspreken. Hierna heb ik ook nog een half uur heel leuk met hem zitten bellen. Aan het einde van het gesprek heb ik voorgesteld om binnenkort een drankje te doen, hij zei direct ja, maar wilde nog niks plannen omdat hij een beetje overwerkt is. Dit is 2 wk geleden. Het is inmiddels al zo goed als een jaar uit met mn ex en hij heeft ook al 2 vriendinnen gehad en heeft nu ook een relatie. Ik nog geen enkele en ik denk zelf dat het komt omdat ik toch nog altijd verliefd ben op iemand die ik niet uit mijn hoofd krijg. Volgens vriendinnen moet ik geduld hebben, wat vinden jullie? De uitgeprinte foto's van hem liggen naast mn bed dus was wat wijze raad kan ik goed gebruiken. Enorm bedankt alvast voor de tips!

Daftpunker
Wacht eerst eens af tot hij belt en jullie wat hebben afgesproken. Dan ga je daar lekker onbevangen heen en je merkt al gauw genoeg wat voor soort avond het gaat worden. Doet hij gewoon tegen je als een leuke vriendin, flirt hij wat met je of misschien begint hij er zelf wel over.

Ik zou er zelf niet over beginnen, of in ieder geval nóg niet.

Doe nu maar rustig aan, snap dat je heel erg opgewonden bent alvast, maar dit soort dingen zijn toch niet te forceren.
Waarom ga je niet gewoon verder op je oude topic? daar zijn mensen die al gerageerd hebben op je vraag dus waarom een nieuw topic openen?

En om op je vraag te beantwoorden, gewoon eerst afspreken en afwachten hoe het gaat. Ik zou er nietgelijk een hele grote heisa van maken maar gewoon samen wat tijd doorbrengen.
Sorry, ben een nieuwpie hier ;) Dacht dat het handiger was..niet dus!

Bedankt voor de tips, denk inderdaad dat ik maar gewoon een ontzettend leuke avond met hem moet hebben! Wie weet is hij meteen verkocht =)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven