Samen naar bed?

20-05-2016 23:20 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Uit nieuwsgierigheid: gaan jullie (voor de forummers met 'vaste partner') altijd samen naar bed? En daar bedoel ik mee: tegelijkertijd naar de slaapkamer? (Wat je daar dan doet laat ik even in het midden.)

TO trapt af: 'in het verleden' deden mijn man en ik dat wel, maar onze ritmes lopen nogal uiteen. Hij is een echt avondmens, kan tot diep in de nacht films kijken en bij mij vallen de ogen rond 22.00u 'al' dicht. Bovendien moet ik de volgende dag een stuk eerder m'n bed uit dan hij. Tegenwoordig ga ik dus vaak al eerder naar boven, lees nog wat en ga dan slapen. Wat later volgt mijn man dan. Soms ben ik dan nog een beetje 'half wakker', maar vaak slaap ik al en kom ik er midden in de nacht of 's ochtends achter dat hij naast me ligt ;)

Is dat heel raar? We hebben ook wel avonden dat we tegelijkertijd naar de slaapkamer gaan (want dat is immers 'gezellig'), maar dan zit ik al te knikkebollen op de bank en probeer ik het zo lang mogelijk vol te houden om wakker te blijven en gaat hij veel eerder naar bed dan hij eigenlijk zou willen dus dan ligt hij in bed wakker (en gaat dan op de iPad tv kijken bijvoorbeeld).

Dus... uit nieuwsgierigheid: hoe gaat dat bij jullie?
Maar thuis wel een vaste kant Minke?
Die vaste kant went ook wel weer, slaap maar eens voor een maand aan de andere kant. Die dingen doen er niet toe, dat zijn gewoontes.
Mijn man is trouwens een overtuigd nachtmens, ik een ochtendmens. Soms hebben we een filmavond (lees: gewoon op de bank hangen met een film). De eerste kijk ik dan nog wel mee, maar als die afgelopen is (rond 11.00/11.30 uur) is mijn man er zo eentje die dan nog even de keuken in schiet, nog een wijntje opentrekt, hapjes uit de koelkast haalt en opgewekt roept "Zet de volgende film maar vast aan"... OK, soms waag ik een dappere poging, maar ik moet zeggen dat ik het einde meestal niet haal dan.

Waar ik inmiddels overigens wél een ster in ben (en vraag me niet hoe ik het doe): op de bank in slaap vallen tijdens een film en preciés bij de aftiteling wakker worden, om dan een heel onschuldig gezicht te trekken en net te doen alsof ik het hele spektakel heb gevolgd...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Joni_de_tweede schreef op 21 mei 2016 @ 00:27:

Maar thuis wel een vaste kant Minke?Ja, thuis slaap ik aan de deurkant, bij vriend ook, en op vakantie ook.
quote:tattou schreef op 21 mei 2016 @ 00:30:

Die vaste kant went ook wel weer, slaap maar eens voor een maand aan de andere kant. Die dingen doen er niet toe, dat zijn gewoontes.Iedereen is anders, maar ik ben wel erg op mijn gewoontes gesteld. Zo ga ik in een restaurant, of op een terras, altijd op een stoel zitten waar ik de hele zaal kan overzien. Als ik met mijn rug naar het gebeuren toe zit, zit ik de hele avond niet op mijn gemak. Maar ik heb wel het gevoel dat ik autistische trekjes heb, ik weet niet hoe een ander dat ervaart.
quote:pejeka schreef op 21 mei 2016 @ 00:31:

Mijn man is trouwens een overtuigd nachtmens, ik een ochtendmens. Soms hebben we een filmavond (lees: gewoon op de bank hangen met een film). De eerste kijk ik dan nog wel mee, maar als die afgelopen is (rond 11.00/11.30 uur) is mijn man er zo eentje die dan nog even de keuken in schiet, nog een wijntje opentrekt, hapjes uit de koelkast haalt en opgewekt roept "Zet de volgende film maar vast aan"... OK, soms waag ik een dappere poging, maar ik moet zeggen dat ik het einde meestal niet haal dan.

Waar ik inmiddels overigens wél een ster in ben (en vraag me niet hoe ik het doe): op de bank in slaap vallen tijdens een film en preciés bij de aftiteling wakker worden, om dan een heel onschuldig gezicht te trekken en net te doen alsof ik het hele spektakel heb gevolgd...Gewoontes, inwendige klok , grappig iets ^^ Maar zo werkt dat inderdaad vaak als je lang samen bent met 1 iemand.
quote:Joni_de_tweede schreef op 21 mei 2016 @ 00:32:

[...]

Iedereen is anders, maar ik ben wel erg op mijn gewoontes gesteld. Zo ga ik in een restaurant, of op een terras, altijd op een stoel zitten waar ik de hele zaal kan overzien. Als ik met mijn rug naar het gebeuren toe zit, zit ik de hele avond niet op mijn gemak. Maar ik heb wel het gevoel dat ik autistische trekjes heb, ik weet niet hoe een ander dat ervaart.Moet je toch eens proberen dan, want gewoontes kunnen ook gaan overheersen. Gewoon voor de leuk
quote:Joni_de_tweede schreef op 21 mei 2016 @ 00:32:

[...]

Iedereen is anders, maar ik ben wel erg op mijn gewoontes gesteld. Zo ga ik in een restaurant, of op een terras, altijd op een stoel zitten waar ik de hele zaal kan overzien. Als ik met mijn rug naar het gebeuren toe zit, zit ik de hele avond niet op mijn gemak. Maar ik heb wel het gevoel dat ik autistische trekjes heb, ik weet niet hoe een ander dat ervaart.Nee hoor, ik heb hetzelfde. Had het als jongere al, ging ik in de bus bij voorkeur op de achterbank zitten, want dan kon ik de hele bus overzien. Overigens niet uit een soort angstgevoelens, of controle willen hebben ofzo, maar meer nieuwsgierigheid, willen zien wat er om je heen gebeurt.
quote:tattou schreef op 21 mei 2016 @ 00:34:

[...]

Moet je toch eens proberen dan, want gewoontes kunnen ook gaan overheersen. Gewoon voor de leuk Wat is daar nu leuk aan? Jij hebt zeker ook geen vaste plek op de bank?
quote:Joni_de_tweede schreef op 21 mei 2016 @ 00:26:

[...]

Ik ga er nu vanuit dat jullie niet in een caravan liggen, en zo wel, dat jij niet hoeft te plassen 's nachts.

Dat brengt mij weer bij de volgende vraag. Als ik naar bed ga plas ik altijd goed uit. Als ik dan ga liggen, moet ik alweer. Hebben jullie dat ook of ligt dat aan mij?

Ik ga naar toilet, ga tanden poetsen en ga dan vaak nog een keer . Meestal hooguit een paar druppels. Daarna ga ik slapen.

Daarna moet ik dus meestal toch echt niet meer tot ik terug wakker word.
Zelden tegelijk.

Om hypothetische inbrekers tegen te houden, 'moet' mijn man van mij altijd het dichtst bij de deur slapen. Dus in hotels e.d. wisselt de kant waarop we slapen.
quote:MinkeDeWit schreef op 21 mei 2016 @ 00:36:

[...]

Wat is daar nu leuk aan? Jij hebt zeker ook geen vaste plek op de bank? Nee, die heb ik inderdaad niet, kan wisselen, afhankelijk van wat ik doe. Maar in bed wel gewoon dezelfde kant. Denk dat het ook gewoon een praktisch iets is: je bent gewend naar dié bepaalde kant van het bed te lopen als je wilt gaan hangen/slapen. Dus stel dat je in een hotel opeens besluit te wisselen van kant, sta je 9 van de 10 keer eerst aan de verkeerde kant van het bed, wil je net je lijf laten zakken, en dan bedenk je je "O nee, we hadden even gewisseld". Gewoon niet handig.
quote:Java schreef op 21 mei 2016 @ 00:40:

Zelden tegelijk.

Om hypothetische inbrekers tegen te houden, 'moet' mijn man van mij altijd het dichtst bij de deur slapen. Dus in hotels e.d. wisselt de kant waarop we slapen.Ik vind bij het raam veel onveiliger voelen, dus daar moet mijn man.
quote:Java schreef op 21 mei 2016 @ 00:40:

Zelden tegelijk.

Om hypothetische inbrekers tegen te houden, 'moet' mijn man van mij altijd het dichtst bij de deur slapen. Dus in hotels e.d. wisselt de kant waarop we slapen.En wat nou als ze door het raam komen?
Wij gaan bijna altijd samen naar bed. Mijn wekker gaat 's morgens wel een uur eerder, dus ik doe af en toe een middagdutje als ik thuis kom! ;)
quote:pejeka schreef op 21 mei 2016 @ 00:41:

[...]

En wat nou als ze door het raam komen?Tja we hebben het 1x echt meegemaakt en toen kwam hij door de deur, vandaar.
Ik ben op het moment nogal met mezelf en mijn functioneren bezig dus ik vind dit wel een leuk topic, grappig om al die verschillen in mensen te zien. Bijvoorbeeld tattou en de reactie van Minke erop. Ik ben kamp Minke, laat mij in mijn ritme, anders raak ik uit mijn doen. Maar waar dat vandaan komt, geen idee. Ik zit (en lig) graag in mijn comfortzone, als ik daaruit moet raak ik van slag.
quote:pejeka schreef op 21 mei 2016 @ 00:41:

[...]

En wat nou als ze door het raam komen?Zover moet je niet denken, het is gewoon veilig dat manlief het dichtst bij het vuur ligt.
quote:tattou schreef op 21 mei 2016 @ 00:34:

[...]

Moet je toch eens proberen dan, want gewoontes kunnen ook gaan overheersen. Gewoon voor de leuk

Wij hebben elk ons eigen kussen. Dat dus aan "de juiste kant" van 't bed ligt.

Het zijne is veel platter dan dat van mij.

Ik slaap echt slecht op 't zijne (of op eender welk ander kussen dan het mijne) en krijg er nekpijn van.

Geef mij dus maar "mijn kant" van 't bed .

En aan zijn kant staat zijn CPAP-slaapmasker.

Echt niet dat we dat met alle elektrische draderijen en al elke dag gaan over en weer laten gaan ...
Hier als het even kan wel. Ik heb wisselende diensten (wel regelmatig gelukkig) en zijn rooster verschilt per week, dus het gebeurd wel eens dat ik pas laat thuis kom en hij al in bed ligt, of andersom.

Vroeger was heel anders, toen draaide hij ook eens per 2 weken nachtdiensten, en ik werkte in de horeca dus ook in de weekenden. Dat combineerde meestal totaal niet maar daar zijn we nu gelukkig al even vanaf.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Wat ik nog wel eens doe is naar de andere kant gaan als ik door mijn vriend uit bed wordt 'geduwd'. Hij slaapt liefst tegen mij aan, maar dat wordt al heel snel heel warm, en hij ademt heel hard in mijn gezicht. Dus ik schuif steeds een stukje bij hem vandaan, en hij er achteraan. Tot mijn ruimte op is en dan ga ik op zijn kant liggen.

[...]

Wat is daar nu leuk aan? Jij hebt zeker ook geen vaste plek op de bank? O wat erg, als iemand op 'mijn plek'zit mag ie opstaan hoor, ik kan niet aarden op een andere plek van de bank. Ook hier zitten wij elke avond in hetzelfde patroon; ik rechts, man links, hond op het vloerkleed tussen ons in. Ik kan me er niks bij voorstellen dat ik links zou gaan zitten en man rechts. (en hond in de hoek.)
Altijd vaste kant, ook in de bank. Ik ga niet wisselen, ook niet voor de leuk. Rolstoeltechnisch gezien niet handig

En dat is dan ook zo'n beetje de reden dat ik er 's nachts niet uitga om te plassen: veel te veel gehannes voor 3 druppels.

[...]

Wat is daar nu leuk aan? Jij hebt zeker ook geen vaste plek op de bank? Afwisseling is leuker denk ik altijd. Bank of bed, maakt niet zo uit ^^. Net zo min als waar je zit in een restaurant.
quote:pejeka schreef op 21 mei 2016 @ 00:40:

[...]

Nee, die heb ik inderdaad niet, kan wisselen, afhankelijk van wat ik doe. Maar in bed wel gewoon dezelfde kant. Denk dat het ook gewoon een praktisch iets is: je bent gewend naar dié bepaalde kant van het bed te lopen als je wilt gaan hangen/slapen. Dus stel dat je in een hotel opeens besluit te wisselen van kant, sta je 9 van de 10 keer eerst aan de verkeerde kant van het bed, wil je net je lijf laten zakken, en dan bedenk je je "O nee, we hadden even gewisseld". Gewoon niet handig.Wel leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven