Samenwonen en regelmatig een nachtje apart slapen

08-09-2008 08:24 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allemaal,

Ik geloof dat er ooit al eerder over gesproken is op dit forum maar ik wil eens weten of het volgende nou echt zo raar is:

Mijn vriend en ik wonen een jaar samen en hij gaat s'nachts wel eens op de logeerkamer liggen. Niet omdat we ruzie hebben, niet omdat ik snurk maar gewoon omdat hij niet kan slapen en wil voorkomen de halve nacht woelend in bed te liggen.

Eigenlijk heb ik er helemaal geen moeite mee, ik slaap vaak ook echt slecht en hij kruipt voordat hij naar zijn werk gaat altijd nog even tegen me aan.

Onze relatie is goed en ik hou veel van hem. Toch vraag ik me af waarom we zo slecht slapen in een bed soms. Hiervoor allebei ook een relatie gehad en dit nooit tegengekomen.Laatst las ik wel ergens dat het een opkomende "trend" is. Het klinkt eigenlijk heel ongezellig... Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die dit doen.
Ik kan me het voorstellen dat het in het begin even wennen is om met iemand samen in bed te liggen maar na een jaar moet je toch wel gewend zijn he?

Wij doen het in ieder geval nooit, ook niet als we ruzie hebben...
Ik heb alleen nog maar gelat, maar ik kan mij goed voorstellen dat als ik samen zou wonen, ik graag regelmatig alleen zou slapen, omdat ik niet goed kan slapen met iemand anders op de kamer. Lijkt mij eigenlijk dus juist ideaal als je beiden je eigen slaapkamer hebt, maar gewoon af en toe een nachtje samen doorbrengt. Beter voor de nachtrust en geen ergernissen aan 'n snurker. Heb 't idee dat alle mannen snurken, althans, ik heb er nog geen gehad die niet snurkte.
Als jullie er geen problemen mee hebben... wat wil je dan horen hier?

Mij lijkt er niks mis mee, als je af en toe apart slaapt om even een goede nacht te kunnen maken. Er zijn ook stellen die altijd apart slapen, alleen voor de sex bij elkaar in bed kruipen. Ieder zijn ding.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ook toen ik samenwoonde vond ik het heerlijk om apart te slapen. Mijn partner snurkte trouwens wel, maar dat was niet de enige reden. Ik vind het gewoon veel prettiger om alleen in bed te liggen en dan slaap ik ook beter.
Ik zit regelmatig halve nachten op. Ik lijd aan slapeloosheid dus ik ben heel vaak niet in bed te vinden 's nachts. Dan ga ik achter de computer of ik ga TV kijken beneden, op de bank, lekker een woonplaid erbij en dan val ik regelmatig in slaap en word ik door mijn echtgenoot wakker gekust omdat hij om 06.30 uur de deur uitgaat. (zet ik even koffie voor 'm )

Zo kan mijn man lekker doorpitten en ik lig niet te woelen en te draaien omdat ik niet kan slapen. Geen seconde zit ik er mee dat we dan niet in hetzelfde bed liggen.
Ik ben toch wel een beetje blij dat er meer mensen wel eens apart slapen Ik herken het namelijk uit mijn vorige relatie helemaal niet! Toen kon ik juist niet alléén slapen! Maar met mijn huidige vriend ben ik veel gelukkiger. Het zal wel gewoon zo zijn dan ja..

Toen ik het een tijd geleden tussen neus en lippen aan mijn zus vertelde reageerde ze heel verbaasd! Daarom vroeg ik me juist af of het dan echt zo ongezond voor je relatie is.

Ik las trouwens net dat Tom Cruise en Kathie Holmes het ook doen.. En Raphael vd Vaart en Silvie Meis. En dat zijn juist de stellen waarvan ik denk dat het maar een koude boel is thuis!
quote:eleonora schreef op 08 september 2008 @ 08:41:

Ik zit regelmatig halve nachten op. Ik lijd aan slapeloosheid dus ik ben heel vaak niet in bed te vinden 's nachts. Dan ga ik achter de computer of ik ga TV kijken beneden, op de bank, lekker een woonplaid erbij en dan val ik regelmatig in slaap en word ik door mijn echtgenoot wakker gekust omdat hij om 06.30 uur de deur uitgaat. (zet ik even koffie voor 'm )

Zo kan mijn man lekker doorpitten en ik lig niet te woelen en te draaien omdat ik niet kan slapen. Geen seconde zit ik er mee dat we dan niet in hetzelfde bed liggen.Aaah ja, dat zou zomaar mijn situatie kunnen zijn. Gelukkig dan maar dat het voor jullie geen probleem is.
De perioden dat ik slecht slaap doe ik dat ook. Ik raak gestresst van het idee dat ik hem wakker kan maken met mijn onrust ook al zegt hij dat het niet erg is. Ga ik lekker in het logeerbed liggen, dan slaap ik veel sneller en beter want ik heb die stress niet.

Dus ik zou je geen zorgen maken. Het is al vervelend genoeg om zo'n rommelige, slapeloze nachtbraker te zijn. Het is echt niet persoonlijk .
Ik zou er ook niet mee zitten. Ik heb precies hetzelfde als Eleonora. Ik slaap slecht en heel licht. Ik zit ook regelmatig midden in de nacht achter de computer.

Mijn man snurkt behoorlijk en hij draait zich een aantal keer per nacht nogal lomp om. We hebben een waterbed, dus ik wordt ongeveer uit bed gelanceerd bij die aktie .

De enige reden dat ik niet af en toe in de logeerkamer ga liggen is dat mijn waterbed zo lekker ligt.

Gelukkig is manlief nogal eens op zakenreis. Dan haal ik mijn slaap weer lekker in.
Ik kan het me wel voorstellen. Het is juist een teken dat je rekening met elkaar houdt want je gunt de ander wel een goede nachtrust door zelf met je eigen gewoel in een andere ruimte te gaan liggen.
Ik heb een man die apneu heeft én heel veel snurkt, praat, dekbed aftrekt, helemaal diagonaal gaat liggen op mijn helft én ook slaapwandelt in zijn slaap. (ik ben heel zielug!!! ) ik slaap dus ook wel eens apart als ik heel moe ben omdat ik het anders gewoon niet volhoud.
Stressed is just desserts spelled backwards
Samenslapen is ontstaan uit ruimtetekort, omdat de "gewone burger" nou eenmaal geen groot huis kon betalen. De rijkere burgers sliepen altijd al apart, soms zelfs ieder in hun eigen vleugel. Samen slapen was/is noodzaak, geen criterium voor een goede relatie. Dat veel mensen het prettig vinden is alleen maar bonus.
Grappig trouwens dat iets dat ontstond uit noodzaak nu juist gangbaar is, ook bij de monarchie.
quote:Feliciaatje schreef op 08 september 2008 @ 08:57:

De perioden dat ik slecht slaap doe ik dat ook. Ik raak gestresst van het idee dat ik hem wakker kan maken met mijn onrust ook al zegt hij dat het niet erg is. Ga ik lekker in het logeerbed liggen, dan slaap ik veel sneller en beter want ik heb die stress niet.

Dus ik zou je geen zorgen maken. Het is al vervelend genoeg om zo'n rommelige, slapeloze nachtbraker te zijn. Het is echt niet persoonlijk .

Hee lieve schat!

Lang niet gezien!

Sorry voor het off topic bericht
quote:minny schreef op 08 september 2008 @ 09:09:

Grappig trouwens dat iets dat ontstond uit noodzaak nu juist gangbaar is, ook bij de monarchie. Altijd geweten dat er iets 'adelijks' in zat bij me......
Ja hoor Eleo.....
Ooh maleficent, dat lijkt me wel zwaar hoor! Voor jullie beide. Is apneu niet ook een beetje gevaarlijk?

Ik ben ook van adel! Heb al vaak tegen mijn vriend gezegd dat hij zonder het te weten een prinses in zijn bed heeft liggen.
quote:eleonora schreef op 08 september 2008 @ 09:10:

[...]

Altijd geweten dat er iets 'adelijks' in zat bij me......

Ahhh precies hetzelfde hier, eindelijk erkenning...

En en terug Leo!
Vannacht mijn eerste nacht geslapen in mijn "eigen bed"

(wel op de zelfde kamer)

Gewoonlijk in "ons bed" pik ik zoveel ruimte in dat yamman wakker ligt op het randje.

Gewoonlijk geeft hij me dan een por en dan rol ik wel weer terug. Maar door mijn zwangerschap, en mijn bekkeninstabiliteit werd ik geregeld vloekend wakker van zijn porretjes ...

Uiteindelijk sliep hij niet goed omdat ik m een hoekje in drijf, en hij me niet slaperig kan porren

Ik slaap niet goed omdat ik er rekening mee wil houden dat ik op mijn eigen helft blijf ...

Groot voedingskussen tussen ons in gelegd, maar nee dat hielp ook niet ..

Dus als hij moet werken dan slaap ik in mijn eigen bed, en als het weekeind is dan logeer in bij hem in ons bed.

het is nog even wennen

al hebben we vannacht geweldig geslapen!
quote:Ik ben ook van adel! Heb al vaak tegen mijn vriend gezegd dat hij zonder het te weten een prinses in zijn bed heeft liggen.

Hiero!

Zaakje verklaard, vraagje beantwoord, probleem opgelost! Het is gewoon een kwestie van afkomst.
Goed opgelost Yamuna! Wat zal dat weekend lekker worden in het vervolg..:D
Man en ik slapen standaard niet samen. Niet omdat we elkaar niet leuk vinden, maar omdat we echt niet samen kunnen slapen. We hebben het vele malen geprobeerd, omdat het an sich idd fijn is om met je partner in bed te liggen, maar het lukt ons gewoonweg niet. We snurken allebei, daarbij heeft man apneu, en kunnen we alletwee niet slapen door gewoonweg al de aanwezigheid van de ander in het bed. We hebben een breder bed gekocht; helpt ook niet. Het enige dat misschien zou lukken zijn twee aparte bedden die van elkaar afstaan, maar daar hebben we de ruimte niet voor en eerlijk gezegd wil ik daar ook het geld niet aan uitgeven. De situatie zoals die nu is daar hebben we nu uiteindelijk beiden vrede mee; we kunnen alletwee weer fijn slapen. Mijn nachtrust is me zo'n beetje heilig. Als anderen het gek vinden of het als een teken zien dat we niet van elkaar houden o.i.d. (vaak gehoorde opmerkingen), dan moeten ze dat maar vooral denken.
Ooh zeg! Wat een herkenning Niet gedacht dat er toch wel best veel stellen zijn die dit ook doen.
Ik vind het juist niet vreemd of raar, maar juist super sociaal van je vriend, hij wil jou niet wakker maken en zelf ook voldoende slaap krijgen en kiest ervoor om dan lekker op het logeer bed te gaan liggen. Zelf heb ik ook moeite met samen slapen, dat zal nog wat worden als ik weer eens een vriendje zal krijgen ? hahaha ik laat hem dan iig dit topic doorlezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven