Samenwonen

27-11-2011 12:48 336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw en ik lees altijd de Viva en dacht misschien kan ik mijn probleem op het forum neerzetten!

Ik woon nu een maand samen met mijn vriend, dit omdat ik constant ruzie had met mijn ouders en daarom wil ik niet meer bij die twee wonen. Ik ben dus bij mijn vriend ingetrokken, het is allemaal heel snel gegaan maar het moest wel. Ikzelf werk en studeer maar ik verdien (met alles bij elkaar) maar 300 euro in de maand. Mijn ouders waren het helemaal niet met me eens dat ik uit huis ging maar ze kunnen me niks meer vertellen aangezien ik volwassen ben.

Het samenwonen gaat opzich goed. Het probleem is dat ik hem eigenlijk helemaal niet meer zo leuk vind. Ik ben in zekere zin afhankelijk van hem dus uitmaken is niet slim op dit moment. Of ik moet weer terug naar mijn ouders.

Mijn vriend is echt heel aardig/lief en alles maar veel te jaloers. Ik ben één keer vreemdgegaan en daar is hij nog steeds niet overheen. Hij laat me wel vrij maar hij wantrouwt me constant.

Een voorbeeld is: vorig weekend ging ik naar een feest van een vriendin en daarna naar een discotheek. Ik was om 7 uur thuis, ik kruip in bed naast hem en ik rook heel erg naar alcohol (logisch ook). Is hij meteen weer boos omdat ik laat thuis kom en volgens hem teveel heb gedronken en die boosheid duurt dan weer een paar dagen.

Ik erger me aan hem en ik gebruik hem ook voor bepaalde dingen. Het siert mezelf niet, dat weet ik, maar ik heb geen andere keuze. Komt er ook nog bij dat ik me echt aan hem irriteer met zijn onzekere en wantrouwende gedrag.

Ik heb geen idee wat ik moet doen met deze situatie.. Het huis uit en terug naar mijn ouders of een andere baan zien te vinden waardoor ik een eigen studentenkamer kan betalen en waardoor ik nog steeds kan studeren, maar wat voor baan is dat?
Lang leve goedkope hostels, klasgenoten, vrienden, vriendinnen én daklozencentra!

Echt, ga mij niet vertellen dat er ergens geen oplossing voor te vinden is hoor.
quote:tape_ schreef op 27 november 2011 @ 18:47:

Last hebben en met hormonen je babywiegje naar de kloten helpen zijn nog altijd twee verschillende dingen. Maar goed, fijn voor je dat je daar geen last van hebt.Overdreven. De map is slecht maar zwanger op je 18e ook.
En juist DAAROM zou je elke dag rond hetzelfde tijdstip even de pil moeten nemen. Zet desnoods een alarm ofzo. Je doet er wel erg laconiek over. Je lichaam krijgt ook een opdonder van de hoeveelheid hormonen van de MAP (zeker bij vaker gebruik).

Als je het allemaal zo goed weet, waarom post je hier dan uberhaupt?
Ja, ik kan altijd nog terecht bij vriendinnen, maar toch. Ik vind het ook erg voor hem om het te vertellen aangezien ik weet dat ik hem dan kwets en ik ben bang voor zijn reactie.
Ik weet niet of je dan op straat staat maar je kunt hem zo toch ook niet langer vernederen.Zelf wil je zo ook niet worden behandeld doe hem dat dan ook niet aan.Hij heeft al veel gepikt van je oa vreemdgaan en maak daarom geen misbruik van de situatie.
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 18:52:

Ja, ik kan altijd nog terecht bij vriendinnen, maar toch. Ik vind het ook erg voor hem om het te vertellen aangezien ik weet dat ik hem dan kwets en ik ben bang voor zijn reactie.Hoe zo mept hij dan of is het verdriet?
Ja, daarom ga ik het ook zo snel mogelijk vergeten. Al weet ik niet zeker of ik het echt meteen moet vertellen of moet wachten totdat ik zekerheid heb van een andere studentenkamer en het dan pas moet vertellen. Straks vertel ik het en wordt hij zo boos dat ik kan vertrekken, sta ik dan op straat..

Ohhh jeej, je gedachtengang is niet te omschrijven.

Je bent alleen maar je eigen hachje aan het redden. Neem je verantwoordelijkheid. Ga terug naar je ouders, houd je aan de regels die zij stellen en zoek een baan! Je zult merken; zodra je ouders zien dat jij je best doet zullen zij ook makkelijker met je omgaan.
quote:elastiekje schreef op 27 november 2011 @ 18:51:

En juist DAAROM zou je elke dag rond hetzelfde tijdstip even de pil moeten nemen. Zet desnoods een alarm ofzo. Je doet er wel erg laconiek over. Je lichaam krijgt ook een opdonder van de hoeveelheid hormonen van de MAP (zeker bij vaker gebruik).

Als je het allemaal zo goed weet, waarom post je hier dan uberhaupt?Weet ik maar ik vergeet het soms gewoon omdat ik het dan druk heb met andere dingen. Als ik dan zin in seks heb weet ik wel dat ik het ben vergeten maar denk ik 'ach wat maakt het ook uit voor deze keer?'
Druk hebt met andere dingen.. als je gewoon nadat je je tanden hebt gepoetst erin bouwt dat je daarna meteen de pil neemt snap ik niet dat je het te druk hebt met andere dingen. Het is maar wat voor prioriteiten je stelt. Ik vind het een van de belangrijkere dingen waar ik mijn verantwoordelijkheid voor moet nemen in ieder geval.
quote:panadol schreef op 27 november 2011 @ 18:53:

[...]

Hoe zo mept hij dan of is het verdriet?Nee, hij mept niet haha. Hij gaat wel heel boos worden en daarna verdrietig. Logisch ook wel natuurlijk.
Hoe langer jij hem zo behandeld hoe moeilijker het voor die jongen word vertel hem de waarheid en accepteer de gevolgen.
Hihi, ik begin het komisch te vinden hoe politicusje alleen reageert op de oplossingen die ze direct kan weerleggen of overrulen, en de andere goede opties heel erg kundig weet te negeren. Bovendien is er met een goed gesprek vaak veel te redden, al laat ze hier niet heel goed zien daar toe in staat te zijn. Maar he, slimme meid hoor, want kijk toch eens hoe hard wij voor haar aan het werken zijn! Pfoe!
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 18:58:

[...]

Nee, hij mept niet haha. Hij gaat wel heel boos worden en daarna verdrietig. Logisch ook wel natuurlijk.

Denk eerder aan een zucht van oplichting.

TO, moet je nu niet leren voor je studie, of heb je je vriend weer aan het werk gezet ervoor?
Lieve hemel, wat een déja vu gevoel krijg ik van dit topic...Wel lachen hoor. Iemand chips?

Het spijt me dat ik niet serieus reageer maar met sommige posts roep je dat ook wel over jezelf af. Als je niet eens in staat bent om de pil fatsoenlijk te slikken zou ik maar niet zo hoog van de toren blazen. Het is namelijk NIET normaal om hem regelmatig te vergeten en dan maar een MAP te nemen. Dat is een noodoplossing, geen structurele. Maar goed, ik hou al op, jij weet het toch veel beter dan alle andere mensen hier (waar heb ik dat eerder gehoord?).
Wat ben jij een walgelijke verwende trut puber. Blegh, wat een vreselijk onvolwassen gedrag. Ik hoop dat je vriend heel snel het licht gaat zien en je uit zijn huis zet. Jij gaat, als je doorgaat met dit gedrag, nog een keer keihard op je bek. Ik hoop het voor je, misschien word je dan nog een beetje een leuke volwassene.
Maar levert het nu echt wat op, als klaploper zijnde bedoel ik?
Klaploper?
Jullie kunnen wel over me heen vallen maar ik weet wel wat er allemaal fout is. Ik ga het hem ook eerlijk vertellen en alles.
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 19:51:

Klaploper?Jij bent de prof, dus levert het wat op?
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 18:54:

'ach wat maakt het ook uit voor deze keer?'Er bestaan ook dingen als de prikpil, de nuvaring, het implanon, de diverse spiraaltjes, de anticonceptiepleister... Wordt ook allemaal vergoed (lees: betaald door heer vriend) dus dat zou het probleem niet hoeven zijn.

Wat het "uitmaakt voor deze keer" hoeft hopelijk niemand je op te wijzen, wel?
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Whahaa ik heb ff lekker zitten lachen zo, gos wat een peutertje! tegelijkertijd zou je de tranen in de ogen moeten krijgen als dit allemaal echt is.

Wat een dom wicht ongelooflijk!

Wat een saaie zondagmiddag leek te worden is geeindigd met buikpijn van het lachen en n lege zak chips.

Maare, waar is die vriend van haar op deze zondag? Want dit schrijft ze natuurlijk niet als hij thuis is..Volgens mij kan ze beter schoonmaken ipv met dit topic bezig te zijn.

Wat een verstand ma goed dat is al meerdere malen gezegd, ik heb verder niks toe te voegen, ben het helemaal eens met de anderen!
Ik twijfel zwaar aan de echtheid van dit topic. Mocht dit wel waar zijn, dan heeft TO met al haar postings bevestigt dat haar fontanel nog niet gesloten is.
tickel wijzigde dit bericht op 27-11-2011 22:28
Reden: t vergeten
% gewijzigd
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Mijn vriend was inderdaad niet thuis maar aan het werk. Hij ligt nu al in bed maar ik ben nog bezig met verslagen. Ik heb ook wel tranen in mijn ogen gehad hoor, wees maar gerust. Het voelt allemaal niet goed, vervelend en ga zo maar door. Ten eerste om iemand zo voor de gek te houden en om hem te gebruiken terwijl hij dat helemaal niet verdiend en echt een schatje is. Hij verdient gewoon beter, maar ja. Ik moet ook nog bekijken hoe ik het allemaal ga brengen.
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 22:12:

Mijn vriend was inderdaad niet thuis maar aan het werk. Hij ligt nu al in bed maar ik ben nog bezig met verslagen. Ik heb ook wel tranen in mijn ogen gehad hoor, wees maar gerust. Het voelt allemaal niet goed, vervelend en ga zo maar door. Ten eerste om iemand zo voor de gek te houden en om hem te gebruiken terwijl hij dat helemaal niet verdiend en echt een schatje is. Hij verdient gewoon beter, maar ja. Ik moet ook nog bekijken hoe ik het allemaal ga brengen.Gaaahaaaapppp!!
quote:politicus schreef op 27 november 2011 @ 22:12:

Ik heb ook wel tranen in mijn ogen gehad hoor, wees maar gerust. Oh, gelukkig maar . Waarom geloof ik hier helemaal niets van?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven