schaamte
zondag 6 mei 2012 om 23:44
Verjaardag van mijn kind, kan welgeteld 7 a 8 mensen bedenken die eventueel kunnen komen. Vroeger was dat wel anders. Ben in een groot verdriet beland. Heb mensen niet terug gebeld van alles laten verwateren. Kortom even teveel al aan mij zelf. En nu de verjaardag van mijn kind. En dan slaat de realiteit in mijn gezicht. Pff. Oude contacten zijn niet meer zo 123 te lijmen. En gebruik ik ze niet omdat ik ze nu weer wel nodig heb. Energie om nieuwe contacten op te doen heb ik ook eigelijk niet echt ivm baan en ouder zijn..
maandag 7 mei 2012 om 09:52
Volwassen mensen denken dat het erger is dan een kind het gaat ervaren.
Lees de suggesties van de forummers nog eens door. Jij vult al veel te veel dingen in voor je kind.
Terwijl die daar hoogstwaarschijnlijk heel makkelijk mee omgaat.
Maak er, voor jezelf, niet zo'n punt van. Je ziet het te zwaar in.
Lees de suggesties van de forummers nog eens door. Jij vult al veel te veel dingen in voor je kind.
Terwijl die daar hoogstwaarschijnlijk heel makkelijk mee omgaat.
Maak er, voor jezelf, niet zo'n punt van. Je ziet het te zwaar in.
maandag 7 mei 2012 om 10:50
Ik begrijp het wel, ik hou nooit zo van jarig zijn omdat ik dan altijd met mijn neus op de feiten wordt gedrukt. Andere mensen vragen zich af hoe ze die honderd beste vrienden in hun huis krijgen, ik ben al blij als er vijf mensen komen. Maar dat zijn dan wel vijf mensen met wie het echt gezellig is.
Oftewel, maak het niet erger dan het is. Voor een kind is heel veel bezoek toch niet prettig. Als er een paar mensen zijn is dat leuk, maar de cadeautjes en een lieve moeder zullen hem veel meer bij blijven.
Oftewel, maak het niet erger dan het is. Voor een kind is heel veel bezoek toch niet prettig. Als er een paar mensen zijn is dat leuk, maar de cadeautjes en een lieve moeder zullen hem veel meer bij blijven.
maandag 7 mei 2012 om 12:37
Ik vind de reacties hier heel reëel.
Ook ik denk, dat je de verjaardag van je zoon aanleiding geeft, om te zien wat je mist in je eigen leven. Dat is niet de bedoeling, je zoon is jarig en het draait dus even niet om jou.
Daarbij is het advies 1 gast per jaar dat het kind wordt (wij jonge ouders oid). Dus daar zit je al aan.
Wat weet je zelf nog van je verjaardag, toen je vijf werd? Ik niks hoor en je zoon over twintig jaar ook niet meer.
Lekker slingers op hangen, ballonnen opblazen en zelf een appeltaart bakken, leuke traktatie maken voor op school en de verjaardag is geslaagd!
Ook ik denk, dat je de verjaardag van je zoon aanleiding geeft, om te zien wat je mist in je eigen leven. Dat is niet de bedoeling, je zoon is jarig en het draait dus even niet om jou.
Daarbij is het advies 1 gast per jaar dat het kind wordt (wij jonge ouders oid). Dus daar zit je al aan.
Wat weet je zelf nog van je verjaardag, toen je vijf werd? Ik niks hoor en je zoon over twintig jaar ook niet meer.
Lekker slingers op hangen, ballonnen opblazen en zelf een appeltaart bakken, leuke traktatie maken voor op school en de verjaardag is geslaagd!