Scheiding...Sta ik op straat??

vrijdag 20 juni 2008 om 16:43
Ik heb jaren in Den Haag particulier gehuurd maar dan zijn de bedragen net zo hoog als wat ik verdien. Plus de huizen staan vaak in een buurt waar ik niet zou kunnen wonen. Mijn kindjes zijn zo gewend buiten te spelen. Dat kan daar niet. Het zou een tijdelijke oplossing zijn voor een paar jaar maar om dan mijn kindjes daar op school en de creche te doen om dan daarna weer te verhuizen lijkt me vreselijk voor ze. Ze zullen het al zo moeilijk krijgen.....En nee mijn man heeft de financiele middelen niet om mij uit te kopen helaas...
Bedankt voor je reactie!!
Bedankt voor je reactie!!
vrijdag 20 juni 2008 om 16:48
vrijdag 20 juni 2008 om 16:51
Als het goed is kun je bij de woningbouwvereniging een urgentie aanvragen, omdat je bent/gaat (ge)scheiden. Op die manier krijg je voorrang en hoef je geen jaren te wachten.
Waren jullie getrouwd? Zo ja, dan kan het zijn dat je man wettelijk gezien mee moet betalen aan jou onderhoud, partneralimentatie dus.
Waren jullie getrouwd? Zo ja, dan kan het zijn dat je man wettelijk gezien mee moet betalen aan jou onderhoud, partneralimentatie dus.
vrijdag 20 juni 2008 om 16:51
quote:Xander68 schreef op 20 juni 2008 @ 16:41:
Gaan je 2 kinderen bij jou wonen? Dan heb je volgens mij urgentie wat betreft het in aanmerking komen voor een huurwoning...
Sterkte en succes!
Helaas werkt dit in veel gemeenten niet meer zo.
@KakieB...
Net buiten Den Haag is natuurlijk ook geen optie voor je. Waarschijnlijk zijn daar de woningen een stuk goedkoper en kun je in een buurt gaan wonen waar de kinderen gewoon lekker buiten kunnen spelen.
Kijk ook eens op de site van de belastingdienst in hoeverre je huurtoeslag e.d. kunt krijgen en laat e.e.a. eens goed uitzoeken.
Gaan je 2 kinderen bij jou wonen? Dan heb je volgens mij urgentie wat betreft het in aanmerking komen voor een huurwoning...
Sterkte en succes!
Helaas werkt dit in veel gemeenten niet meer zo.
@KakieB...
Net buiten Den Haag is natuurlijk ook geen optie voor je. Waarschijnlijk zijn daar de woningen een stuk goedkoper en kun je in een buurt gaan wonen waar de kinderen gewoon lekker buiten kunnen spelen.
Kijk ook eens op de site van de belastingdienst in hoeverre je huurtoeslag e.d. kunt krijgen en laat e.e.a. eens goed uitzoeken.
vrijdag 20 juni 2008 om 16:52
quote:Xander68 schreef op 20 juni 2008 @ 16:41:
Sterkte en succes!Helaas bij scheiding heb je geen urgentie want dat is een keuze en had je aan kunnen zien komen (ik heb dit niet bedacht he)
Sterkte en succes!Helaas bij scheiding heb je geen urgentie want dat is een keuze en had je aan kunnen zien komen (ik heb dit niet bedacht he)
vrijdag 20 juni 2008 om 16:53
mijn ouders zijn gescheiden, en heb dat (helaas) van dichtbij meegemaakt. Als hij wilt dat je weg gaat, moet hij je uitkopen. Zo simpel is het eigenlijk wel. Ben je in gemeeschap van goederen of op huwelijkse voorwaarden getrouwd?
Als het huis nu verkocht moet worden, krijg jij daar ook gewoon je deel van. Daarnaast lijkt dit me juist een situatie waarin je een urgentieverklaring krijgt, je staat in principe op straat met 2 kleine kinderen. Je kunt het beste juridisch advies inwinnen, met een partime inkomen heb je recht op juridische bijstand. Informeer eens bij het juridisch loket, zo te vinden op internet. Bellen!
veel sterkte!
Als het huis nu verkocht moet worden, krijg jij daar ook gewoon je deel van. Daarnaast lijkt dit me juist een situatie waarin je een urgentieverklaring krijgt, je staat in principe op straat met 2 kleine kinderen. Je kunt het beste juridisch advies inwinnen, met een partime inkomen heb je recht op juridische bijstand. Informeer eens bij het juridisch loket, zo te vinden op internet. Bellen!
veel sterkte!
vrijdag 20 juni 2008 om 16:53
Altijd kl*te, een scheiding! Ik zou als ik jou was ook direct gaan zoeken in het particuliere circuit; vindt je een normale woning, dan kun je gewoon in aanmerking komen voor huurtoeslag etc.. Wel even goed opletten, want in dit circuit zijn ook de huisjesmelkers actief en daar wil je niet van huren. Succes en sterkte gewenst!
Xander68, in de gemeentes waar ik heb gewoond, krijg je geen urgentieverklaring als je kinderen hebt, ook niet als je zwanger bent, sja.. eigenlijk nooit... :S
Xander68, in de gemeentes waar ik heb gewoond, krijg je geen urgentieverklaring als je kinderen hebt, ook niet als je zwanger bent, sja.. eigenlijk nooit... :S

vrijdag 20 juni 2008 om 16:56
Ja weet je het is zo frusterend. Ik woon nu al buiten Den haag regio Alphen maar ik moet naar Den Haag ivm mijn werk en nu de kinderopvang. Mijn hele familie woont in den haag en dan heb ik ook makkelijker achtervang. Hoe kan het nou gebeuren dat ik in een naar mijn idee gelukkig huwelijk zo ingeruild wordt voor een ander en de kindjes en ik zo in de problemen zitten!! En ook al krijg ik partneralimentatie daar heb ik nog steeds geen koophuis en/of huurhuis mee! Zit echt met m'n handen in m'n haar!!
We lief dat jullie zo meedenken!!
We lief dat jullie zo meedenken!!
vrijdag 20 juni 2008 om 17:04
He, wat akelig KakiB. Ik heb ook in die situatie gezeten. Moeilijk hoor. Ik wil je dan ook om te beginnen alle sterkte van de wereld wensen. Dat zul je nodig hebben de komende tijd. En.. wees lief voor je kinderen. Ze hebben je nu extra hard nodig. En jij hen. Alles komt uiteindelijk weer goed, ook voor jou, heus.
En dan voor wat betreft je praktische probleem, het wonen.
Heb je misschien familie (ouders/ grootouders/ tante) die je kunnen helpen iets te kopen?
Nogmaals sterkte, Ingeling.
En dan voor wat betreft je praktische probleem, het wonen.
Heb je misschien familie (ouders/ grootouders/ tante) die je kunnen helpen iets te kopen?
Nogmaals sterkte, Ingeling.
vrijdag 20 juni 2008 om 17:04
Beste TO,
Ellendig allemaal he?
Ik weet er helaas alles van, zit momenteel zelf midden in een scheiding.
Dus alleerst een dikke ...en hoe stom het ook klinkt (geloofde er zelf eerst ook niet in) uiteindelijk komt alles goed.
Maar wat betreft jouw vraag, ik zit met exact hetzelfde probleem, nu is de relatie tussen mij en mijn partner gelukkig op dit moment eigenlijk wel heel goed(dikke vrienden, maar toch...).
Hij heeft door de advocaat een brief op laten stellen waarin ik verplicht wordt binnen 4mndn het huis verlaten te hebben.
Ik wil graag weg hier samen met mijn 3 kids en hij wil graag ook verder met zijn leven.
Op deze manier moeten de woningcorporaties je wel urgentie toekennen, ik weet 't klinkt niet heel vriendelijk maar ja je moet toch wat.
Is bovenstaande misschien ook een optie voor jullie situatie??
Ik wens je met alles veel sterkte en succes,
Ciao 1ofamillion
PS zorg je er goed voor dat alles duidelijk en goed op papier komt dat is nl heel belangrijk zeker als er (kleine)kinderen in het spel zijn.
Ik bedoel hiermee allimentatie, verdeling inboedel, evt andere financieen/schulden en omgangsregeling(denk aan verjaar/feestdagen, vakanties ed).
Ellendig allemaal he?
Ik weet er helaas alles van, zit momenteel zelf midden in een scheiding.
Dus alleerst een dikke ...en hoe stom het ook klinkt (geloofde er zelf eerst ook niet in) uiteindelijk komt alles goed.
Maar wat betreft jouw vraag, ik zit met exact hetzelfde probleem, nu is de relatie tussen mij en mijn partner gelukkig op dit moment eigenlijk wel heel goed(dikke vrienden, maar toch...).
Hij heeft door de advocaat een brief op laten stellen waarin ik verplicht wordt binnen 4mndn het huis verlaten te hebben.
Ik wil graag weg hier samen met mijn 3 kids en hij wil graag ook verder met zijn leven.
Op deze manier moeten de woningcorporaties je wel urgentie toekennen, ik weet 't klinkt niet heel vriendelijk maar ja je moet toch wat.
Is bovenstaande misschien ook een optie voor jullie situatie??
Ik wens je met alles veel sterkte en succes,
Ciao 1ofamillion
PS zorg je er goed voor dat alles duidelijk en goed op papier komt dat is nl heel belangrijk zeker als er (kleine)kinderen in het spel zijn.
Ik bedoel hiermee allimentatie, verdeling inboedel, evt andere financieen/schulden en omgangsregeling(denk aan verjaar/feestdagen, vakanties ed).
vrijdag 20 juni 2008 om 17:10
ohja er wordt hier gesproken over de particuliere sector, allemaal heel lief en aardig bedoeld maar vaak liggen de huurprijzen daar heel hoog van en je krijgt maar huurtoeslag bij max. ¤630.- huur per maand incl. service kosten.
Denk er trouwens ook aan dat als je buiten je eigen gemeente wil gaan wonen en je gaat huren dat je vaak economische gronden nodig hebt om er te mogen wonen.
dat was m weer...
Ciao,
1of a million
Denk er trouwens ook aan dat als je buiten je eigen gemeente wil gaan wonen en je gaat huren dat je vaak economische gronden nodig hebt om er te mogen wonen.
dat was m weer...
Ciao,
1of a million
vrijdag 20 juni 2008 om 17:14
vrijdag 20 juni 2008 om 17:19
Ik kom van oorsprong uit Mariahoeve en wil daar graag wonen!! Maar ik krijg op mijn salaris maar 80.000 hypotheek. En de goedkoopste woningen staan op funda voor 120.000. Leek mij ook de beste optie maar niet met een enorme schuld die ik krijg als het huis is verkocht. We hadden het huis net een jaar. Op z'n minst wordt de schuld 20.000. Zo uitzichtloos allemaal....
vrijdag 20 juni 2008 om 17:22

vrijdag 20 juni 2008 om 17:26
Waarom meteen praten over scheiden?
Is dat inderdaad nog de enige optie die je hebt?
Tenzij jij natuurlijk hem sowieso geen kans meer wilt geven, dan houdt het op. Maar ik vraag me af of dat echt is wat je wilt, of dat je wellicht bereid bent (indien hij dat ook wil) om het samen eens op een rij te zetten.
Ik denk dat er in veel gevallen alsnog gekozen wordt om samen verder te gaan, puur vanwege het feit dat als de relatie voorheen goed zat, het zonde is om nu meteen te stoppen.
Het zal niet makkelijkzijn om door te gaan, maar het is mogelijk en soms wordt de relatie er nog beter van. Maar dan moeten jullie beiden bereid zijn om te vechten en er zal veel gepraat moeten worden.
Is dat inderdaad nog de enige optie die je hebt?
Tenzij jij natuurlijk hem sowieso geen kans meer wilt geven, dan houdt het op. Maar ik vraag me af of dat echt is wat je wilt, of dat je wellicht bereid bent (indien hij dat ook wil) om het samen eens op een rij te zetten.
Ik denk dat er in veel gevallen alsnog gekozen wordt om samen verder te gaan, puur vanwege het feit dat als de relatie voorheen goed zat, het zonde is om nu meteen te stoppen.
Het zal niet makkelijkzijn om door te gaan, maar het is mogelijk en soms wordt de relatie er nog beter van. Maar dan moeten jullie beiden bereid zijn om te vechten en er zal veel gepraat moeten worden.
vrijdag 20 juni 2008 om 17:27
Misschien kan je een huis kopen als je ouders garant staan? Ik zou zo snel mogelijk je eens laten informeren bij een hypotheekadviseur. Soms is er meer mogelijk dan je denkt.
Wat een gedoe allemaal zeg... En dan de regel dat een scheiding een keuze is. Volgens mij heeft één van beide partijen in dit geval toch geen keuze? Sommige makelaars verhuren ook maar ja, dat zal in de omg. Den Haag ook niet echt goedkoop zijn. Sterkte met alles hoor, want dit is echt een nare situatie!
Wat een gedoe allemaal zeg... En dan de regel dat een scheiding een keuze is. Volgens mij heeft één van beide partijen in dit geval toch geen keuze? Sommige makelaars verhuren ook maar ja, dat zal in de omg. Den Haag ook niet echt goedkoop zijn. Sterkte met alles hoor, want dit is echt een nare situatie!
Ik ben mijn eigen bananenschil

vrijdag 20 juni 2008 om 17:31
Tja, voor zolang het duurt..maandje of twee?
En vaak is het zo dat de man voor zijn gezin wil kiezen, maar dat de vrouw meteen over scheiden praat. Daarom vroeg ik me af, hoe dat bij to in het werk is gegaan.
Stel dat meneer wil blijven, of het valt tegen met truus (wat heel waarschijnlijk gaat gebeuren), dan lijkt het me dat het de moeite waard is om eens om de tafel te gaan zitten.
En vaak is het zo dat de man voor zijn gezin wil kiezen, maar dat de vrouw meteen over scheiden praat. Daarom vroeg ik me af, hoe dat bij to in het werk is gegaan.
Stel dat meneer wil blijven, of het valt tegen met truus (wat heel waarschijnlijk gaat gebeuren), dan lijkt het me dat het de moeite waard is om eens om de tafel te gaan zitten.