Scheiding...Sta ik op straat??

20-06-2008 16:26 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
verwijderd
anoniem_68509 wijzigde dit bericht op 25-06-2008 20:29
Reden: verwijderd
% gewijzigd
Ik had hem al eens de kans gegeven en hij is weer met haar de fout ingegaan en nu is er daar ook nog eens een baby op komst. heel onsmakelijk allemaal. Er is geen keuze meer...
Ik kan je geen advies of tips geven, maar ik wil je wel heel veel sterkte toewensen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Begrijpelijk...

Maar wat zijn zijn plannen wat betreft huisvesting? Trekt hij bij haar in? Misschien dat jullie dan het huis nog tijdelijk aan kunnen houden, en gewoon nog samen de hypotheek kunnen betalen tot je kk eruit hebt...
Ja dat is de enige mogelijkheid. Maar het is toch van het zotte dat je in de geemancipeerde tijd als moderne vrouw je niet van je man kan scheiden terwijl hij een nieuw leven opbouwt met een ander alleen voor de huisvesting??

En dan moet ik nog zo 3 jaar ofzo door. Kan ik dat......
Nou ja, als ie een baby met haar krijgt, dan trekt ie maar bij haar in, en dan hou jij het huis zolang, toch?

hij is de vreemdganger hier, hij mag best wat inleveren....
Tja, dat is aan jou... Zelf zou ik dat niet graag doen, maar ook een schuld sta ik niet positief tegenover.

Andere optie is dat je meer gaat werken, zodat je een hogere hypotheek kan dragen...
Allereerst heel veel sterkte de komende tijd.

Heb je al met een makelaar gesproken over de waarde van het huis?

En is er met hem over te praten dat hij de volledige schuld van het huis op zich neemt?
Ik zou ook eens kijken in Mariahoeve. Of anders Voorburg en dan het gedeelte dat tegen Den Haag aanligt. Dan zit je eigenlijk nog sneller in het centrum en bij OV e.d. dan vanuit Mariahoeve. Je kan ook nog in Rijswijk kijken, ligt ook deels tegen Den Haag en er zijn ook veel goedkopere (huur)woningen.
quote:KakieB schreef op 20 juni 2008 @ 17:43:

Ja dat is de enige mogelijkheid. Maar het is toch van het zotte dat je in de geemancipeerde tijd als moderne vrouw je niet van je man kan scheiden terwijl hij een nieuw leven opbouwt met een ander alleen voor de huisvesting??

En dan moet ik nog zo 3 jaar ofzo door. Kan ik dat......

Ik vind het echt heel vervelend voor je en ik hoop dat je snel een oplossing vindt zodat jij met je kindjes een nieuw leven kunt beginnen maar eerlijk gezegd vind ik het niet van de zotte.

Ik vind scheiding zolang er geen mishandeling in het spel is, geen reden voor een urgentieverklaring omdat scheiden inderdaad een keuze is die je niet op de gemeenschap kunt afwentelen. Want als iedereen die scheidt voorrang krijgt, is er geen huis meer over voor anderen die jaren op een wachtlijst staan. En met modern en geemancipeerd denk ik toch ook wel sterk aan zelf in je levensonderhoud kunnen voorzien. Wellicht zul je meer moeten gaan werken of een flinke alimentatie voor de kinderen moeten lospeuteren. En ik snap wel dat het heel zuur voor jou is omdat jouw man (zeker onder de omstandigheden die je schetst) bij jou weg is gegaan en jou eigenlijk de rekening laat betalen.

Ik wens je heel veel sterkte toe.
Volgens mij zijn er twee dingen die je moet doen:

Een advocaat nemen en eruit slepen dat hij alleen hoofdelijk aansprakelijk is voor de restschuld van jullie huis.

Met je werkgever praten en om meer uren vragen, je werkgever is verplicht mee te werken aan een verzoek om andere werkuren ivm WAA (Wet Aanpassing Arbeidstijden).

En dan op basis van je nieuwe inkomen, aangevuld met partneralimentatie nogmaals je hypotheekcapaciteit berekenen.

Belangrijkste lijkt me een goede eigen advocaat te zoeken en die de opdracht te geven hem financieel door de stomerij te trekken.
Am Yisrael Chai!
KakieB

naar een advocaat en uitzoeken wat je rechten zijn!

naar een financieel adviseur en met hem op een rijtje zetten wat de mogelijkheden zijn!

wees nu sterk, zet je emoties ietwat opzij, je moet nu jouw toekomst en die van je kinderen veilig stellen.

en echt, die berg is nu hoog tot in de hemel maar eens sta je op de top en kijk je terug op wat je hebt bereikt!
Vreselijk moeilijke en herkenbare situatie..

Ten eerste is er alleen sprake van uitkopen als er overwaarde is op het huis. Jullie hebben het pas een jaar zeg je. Hebben jullie er toevallig nog wat aan opgeknapt? Misschien valt de schuld dan uiteindelijk toch nog mee als jullie besluiten om het huis nu al te verkopen..

Maar eerlijk gezegd, in deze situatie heb jij amper een optie. Particulier huren, veel te duur, gaat niet. Via de woningbouw is ook geen optie, daar zijn jarenlange wachtlijsten. Zelf een huis kopen gaat ook niet met een parttime salaris... Het is dus gewoon hartstikke klote!!

De enige optie is dus wachten (wat onhoudbaar is) of een familielid met een zak geld die zo lief is je te helpen...

Zooo moeilijk!!

In jouw situatie zou ik trouwens flink op mijn strepen gaan staan. Net als mijn voorgangers zeggen; het is ZIJN fout, het is zijn klotestreek, hij heeft de boel belazerd en hij heeft zijn gezin niet op de juiste waarde geschat. Allemaal leuk en aardig...maar hij zorgt er maar voor dat er een oplossing komt!! Hij kan jullie niet zomaar aan jullie lot overlaten, wat denkt hij wel. En jij, het slachtoffer in deze, bent alle opties aan het bekijken, je suf aan het piekeren, alles aan het regelen en doen... En wat doet hij? Laat me raden...drie keer niks. Walgelijk.

Meid, sta je mannetje. JIJ blijft daar gewoon wonen, en hij zorgt er maar voor dat hij mee blijft betalen totdat jij zelfstandig iets kan vinden. Schakel desnoods een mediator in ofzo, of iemand die hier verstand van heeft, praktisch gezien..

Heel veel moed en kracht toegewenst in deze rot situatie..!!!!!

(f)
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Kan je het probleem niet gewoon bij hem neerleggen? Als hij intrekt bij zijn nieuwe geliefde, dan heeft hij al een dak boven zijn hoofd. Je kan voorstellen dat hij dan gewoon blijft meebetalen aan de hypotheek. Desnoods laat je dit vastleggen bij een advocaat.

Ik neem toch aan dat je aanstaande ex-man ook niet wil dat je op straat komt te staan met jullie 2 kinderen.

Het is natuurlijk wel klote dat je dan zo afhankelijk van hem blijft (financieel) maar het is even niet anders en het hoeft geen jaren te duren.

Heel veel sterkte.
Een beetje mosterd, La vie en rose zei ook al zoiets.
Och ja, wat Lapin zegt is natuurlijk veel eenvoudiger en gezien het feit dat hij partneralimentatie en kinderalimentatie moet betalen zal het er toch op neer komen dat hij ongeveer de hypotheek moet betalen.

Dus hop naar een goede advocaat en zorgen dat je krijgt waar je wettelijk gezien recht op hebt.

(Ben benieuwd hoe graag hij dan nog naar zijn nieuwe vlam wil trouwens, hij zal niet de eerste zijn waarbij de liefde over is zodra de financiele consequenties aan het licht komen...)

Laat je niet afschepen hoor, je hebt recht op kinder- en partneralimentatie en waarschijnlijk dus gewoon genoeg inkomen voor het huidige huis. Eventueel zelf iets meer gaan werken zodat je iets meer armslag hebt en kunt sparen voor een ander huisje, maar dat is dan een lange termijn plan voor over een paar jaartjes.
Am Yisrael Chai!
.
.
Idd, wat Fasionvictim zegt, als je de mogelijkheid hebt om een dag extra te gaan werken dan moet je die ook aangrijpen. Er zit helaas niets anders op.. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar de kinderopvang toeslag vind ik echt hoog. Zelfs voor tweeverdienders.. Waarschijnlijk zal jij , in jouw nieuwe situatie, echt maar weinig hoeven te betalen..

Poeh, moeilijk hè.. waarschijnlijk heeft je hoofd geen rust op het moment... zet alles lekker op papier, stapsgewijs. Wat moet je regelen, wat moet je doen. Werk je lijstje af. Bij elk puntje wat je weg kan strepen voel je je wat sterker.. Werkt goed hoor!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
.
En niet eerder gaan scheiden voordat alles goed geregeld is.De nieuwe vriendin zal wel haast willen maken ivm de baby maar laat hem maar zweten.Haal eruit wat eruit te halen valt.
quote:KakieB schreef op 20 juni 2008 @ 17:43:

Maar het is toch van het zotte dat je in de geemancipeerde tijd als moderne vrouw je niet van je man kan scheiden terwijl hij een nieuw leven opbouwt met een ander alleen voor de huisvesting??

.

Tja, ik wil niet vervelend zijn maar zo op 't eerste gezicht lijkt dat vooral te wijten aan het feit dat je maar een minimaal inkomen hebt. En tenzij je echt niet meer kán werken, is dat toch veelal een eigen keuze.

Maar afijn: Den Haag is aan de dure kant, maar Leidschendam (in Prinsenhof staan volgens mij met enige regelmaat flats van ong 80.000 te koop, is niet zo'n denderende wijk maar wordt driftig onder handen genomen), Leiderdorp, Zoetermeer worden alweer een stuk goedkoper. En hebben meestal een prima verbinding met Den Haag.
.
quote:lindy schreef op 20 juni 2008 @ 18:47:

Niet helemaal mee eens Dhelia. Als je met zijn tweetjes een tophypo hebt genomen (wat ik dus nooooit zou doen, maar geef ze de kost die dat wel doen), dan kun je dat met een prachtig fulltime salaris vaak ook niet in je eentje betalen. Maar nogmaals: we kennen de cijfers niet. Uiteraard vind ik ook dat je als vrouw financieel zelfstandig genoeg zou moeten zijn om ook zelfstandig te kunnen wonen,Volgens mij las ik ergens dat ze op haar inkomen een hypotheek van 80.000 euro zou kunnen krijgen. Met dat bedrag wordt 't lastig zoeken, zeker als er allerlei bijkomende wensen zijn als leuke buurt én in DH etc. Daar doelde ik vooral op, niet dat ze hem niet zou kunnen uitkopen. Ik zou met mijn prima inkomen ons huis ook niet alleen kunnen betalen dus wie ben ik om daar commentaar op te hebben?
quote:KakieB schreef op 20 juni 2008 @ 17:19:

Maar ik krijg op mijn salaris maar 80.000 hypotheek. Lindy, hier doelde ik dus op. Meer inkomen = meer hypotheek = meer mogelijkheden
Meid meid meid, wat een ellende allemaal. Ik hoop enorm dat jij met je kindjes goed terecht komen!!

Maar wat is het toch eindelijk onvoorstelbaar en oneerlijk he? Dus HIJ die de ellende veroorzaakt, verwacht dat jij en jullie kinderen uit het huis gaan. Hij zal niet bedenken jullie het huis te houden (voor zolang dit mogelijk is) en financieel bij te dragen? Dat je een volledige hypotheeksom maandelijks niet kan ophoesten begrijp ik, maar dat is zijn probleem. Dan betaald ie maar mee!!

Ik zou me rot schamen. Als ik degene zou zijn waardoor het huwelijk ten einde komt, moet ik zorgen dat ik wegga, ik verwacht dat andersom ook.

Vrouwen moeten zich eens beseffen dat het ook jou kan overkomen. Zorg nou eens voor een potje voor jezelf, een bedrag dat je elke maand inhoudt. Zo heb je wat geld mocht het zover komen. Scheidingen gaan over het algemeen niet prettig, en je kan er niet vanuit gaan dat HIJ wel voor je zorgt mocht de hamer zijn gevallen. Zorg voor jezelf, wees slim en voorbereid. Ik hoor nu ale forummers denken, "ja hoooorrrr....alsof je tijdens je huwelijk moet bezig zijn met wat als je gaat scheiden....". Mijn antwoord daarop is JA! 1/3 van de huwelijke loopt uit op een scheiding. Meer dan grote kans dat jij er ook bij komt te zitten! Het enige dat ik adviseer aan vrouwen om te doen is te zorgen voor jezelf. Voor je kinderen, die een dak boven hun hoofd moeten hebben en brood op de plank. Ik maak me minder zorgen om de vrouwen met een baan, vooral de huisvrouwen moeten zich indekken.

Wake up and smell the coffee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven