Scheidingsangst
donderdag 13 januari 2011 om 13:34
Heeft iemand hier ervaring mee? Het is, toen ik een jaar of 6 was, bij mij geconstateerd. Tot en met afgelopen jaar weinig last van gehad, maar ik krijg nu het idee dat het weer teug komt.
- Durf niet te scheiden van mijn huidige vriend.
- Over een paar maanden ga ik uit mijn ouderlijke huis om voor het eerst op mezelf te wonen, ga mijn ouders echt missen.
Kan iemand mij tips geven?
- Durf niet te scheiden van mijn huidige vriend.
- Over een paar maanden ga ik uit mijn ouderlijke huis om voor het eerst op mezelf te wonen, ga mijn ouders echt missen.
Kan iemand mij tips geven?
donderdag 13 januari 2011 om 13:50
donderdag 13 januari 2011 om 13:53
donderdag 13 januari 2011 om 13:55
Ik begrijp je niet helemaal...
maar ik denk niet dat iets wat op je 6e 'geconstateerd' is, altijd invloed op je hoeft te hebben. Je zegt zelf dat je er jaren geen last van hebt gehad.
Dat je je ouders gaat missen lijkt me normaal (tot een zekere hoogte). En waarom durf je niet van je vriend te 'scheiden'? Je zou dit dus eigenlijk wel willen?
Als je hier echt iets mee wilt, en tips/advies wilt krijgen, hebben we wat meer info nodig..
maar ik denk niet dat iets wat op je 6e 'geconstateerd' is, altijd invloed op je hoeft te hebben. Je zegt zelf dat je er jaren geen last van hebt gehad.
Dat je je ouders gaat missen lijkt me normaal (tot een zekere hoogte). En waarom durf je niet van je vriend te 'scheiden'? Je zou dit dus eigenlijk wel willen?
Als je hier echt iets mee wilt, en tips/advies wilt krijgen, hebben we wat meer info nodig..
donderdag 13 januari 2011 om 13:55
donderdag 13 januari 2011 om 13:57
donderdag 13 januari 2011 om 13:57
Galadriel, daar ben ik het mee eens. Aan het lijntje houden is niet oké! Ik vraag me ook af hoe ik hier mee om moet gaan. Ik zoek ervaring bij andere mensen.
Ik weet niet of ik andere mensen zo kan vertrouwen als dat ik bij hem doe. Ik bind me niet zo snel omdat ik dan ook niet hoef te 'scheiden'. Bang om alleen te blijven omdat ik me niet durf te binden omdat ik bang ben te moeten scheiden.
Ik weet niet of ik andere mensen zo kan vertrouwen als dat ik bij hem doe. Ik bind me niet zo snel omdat ik dan ook niet hoef te 'scheiden'. Bang om alleen te blijven omdat ik me niet durf te binden omdat ik bang ben te moeten scheiden.
donderdag 13 januari 2011 om 14:02
donderdag 13 januari 2011 om 14:05
quote:galadriel schreef op 13 januari 2011 @ 14:02:
durf je het niet uit te maken, omdat je bang bent om alleen over te blijven?
Dat is moeilijk, maar je kan hem niet aan het lijntje houden.
Hoe eenzaam ben je als je hem gedag zegt?
heb je vrienden (m/v) waar je je veilig bij voelt, of familie/mede- studenten/collega's. Ben je echt alleen?
Ja, omdat ik moeite heb om me te binden. Waarom iets aan de kant zetten met de kans dat ik alleen over blijf? (dat spookt er door mijn hoofd) Maar aan de andere kant is aan het lijntje houden ook slecht!
Weinig vrienden (moeite met binden). Wel 2 hele goede, waarvan 1 aan de andere kant van het land woont. Lieve collega's en ouders.
durf je het niet uit te maken, omdat je bang bent om alleen over te blijven?
Dat is moeilijk, maar je kan hem niet aan het lijntje houden.
Hoe eenzaam ben je als je hem gedag zegt?
heb je vrienden (m/v) waar je je veilig bij voelt, of familie/mede- studenten/collega's. Ben je echt alleen?
Ja, omdat ik moeite heb om me te binden. Waarom iets aan de kant zetten met de kans dat ik alleen over blijf? (dat spookt er door mijn hoofd) Maar aan de andere kant is aan het lijntje houden ook slecht!
Weinig vrienden (moeite met binden). Wel 2 hele goede, waarvan 1 aan de andere kant van het land woont. Lieve collega's en ouders.
donderdag 13 januari 2011 om 14:06
donderdag 13 januari 2011 om 14:08
quote:galadriel schreef op 13 januari 2011 @ 14:06:
wat is er mis mee als je op jezelf komt te staan?
een relatie is niet zaligmakend.
Wie weet wat er allemaal op je pad komt, als je op eigen benen staat.
Je vast houden aan het oude vertrouwde, alleen maar omdat het vertrouwd is, is geen goede basis voor een gelukkig leven.Die komt even hard aan.. Kan jij niks aan doen..
wat is er mis mee als je op jezelf komt te staan?
een relatie is niet zaligmakend.
Wie weet wat er allemaal op je pad komt, als je op eigen benen staat.
Je vast houden aan het oude vertrouwde, alleen maar omdat het vertrouwd is, is geen goede basis voor een gelukkig leven.Die komt even hard aan.. Kan jij niks aan doen..
donderdag 13 januari 2011 om 14:18
Trouwens, het is heel menselijk en natuurlijk om angst te hebben voor het onbekende. De vraag is alleen in hoeverre je je leven wil laten leiden door die angst. De beste manier om angst te overwinnen is om de angst aan te gaan en er doorheen te gaan.
In het geval van je vriendje betekent dit dat je er toch mee stopt. Dat je het onbekende op je af laat komen. Dat je ziet dat je het allemaal prima redt zonder vriendje en dat je kan constateren dat je angst ongegrond is geweest.
In het geval van je ouders geldt hetzelfde. Je trekt de grote onbekende buitenwereld in. En je zal zien dat alle angsten die je had helemaal niet uit blijken te komen.
Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.
In het geval van je vriendje betekent dit dat je er toch mee stopt. Dat je het onbekende op je af laat komen. Dat je ziet dat je het allemaal prima redt zonder vriendje en dat je kan constateren dat je angst ongegrond is geweest.
In het geval van je ouders geldt hetzelfde. Je trekt de grote onbekende buitenwereld in. En je zal zien dat alle angsten die je had helemaal niet uit blijken te komen.
Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.