Schoon?
donderdag 20 december 2018 om 11:42
Omdat ik hier altijd goede en duidelijke adviezen krijg, nu ook even een situatie voorleggen waarvan in niet zo goed weet wat ik hiermee moet.
Vorige week was de zus van mijn man jarig. Ze wilde het niet vieren maar haar kind wilde toch iets doen en zei dat er best een gezellig etentje kon zijn, gewoon klein met de familie.
Klein hield in; ouders, kind, jarige en haar man en mijn man.....
En hij is gegaan, vind het niet raar dat ik niet ben uitgenodigd en ik zit nu al een paar dagen me af te vragen wat ik hier nou mee moet/ wil.
Want je wilt er niet bij zijn als ze je er niet bij willen hebben maar ik voel me aan de andere kant enorm buiten gesloten en mijn man gaat nooit de confrontatie aan met zijn familie.
heel kinderachtig van mij misschien, maar ik wil erbij horen en dat is nu niet. Het liefst roep ik dat ze nooit meer wil zien, maar ben ook boos op man
Maar ik denk ook; joh, dan kun je nu toch prima gaan beslissen dat je zelf niet meer vaker naar ze toe gaat en dan is het ook prima
Boos worden heeft geen zin....praten met partner hierover ook niet. Die is zo snel aangevallen als het over zijn familie gaat. Dat wordt 2 uur ruzie zonder enige resultaat.
En nee, we zijn niet elkaars beste vriendinnen dus eigenlijk zou het me toch niet moeten boeien?
Vorige week was de zus van mijn man jarig. Ze wilde het niet vieren maar haar kind wilde toch iets doen en zei dat er best een gezellig etentje kon zijn, gewoon klein met de familie.
Klein hield in; ouders, kind, jarige en haar man en mijn man.....
En hij is gegaan, vind het niet raar dat ik niet ben uitgenodigd en ik zit nu al een paar dagen me af te vragen wat ik hier nou mee moet/ wil.
Want je wilt er niet bij zijn als ze je er niet bij willen hebben maar ik voel me aan de andere kant enorm buiten gesloten en mijn man gaat nooit de confrontatie aan met zijn familie.
heel kinderachtig van mij misschien, maar ik wil erbij horen en dat is nu niet. Het liefst roep ik dat ze nooit meer wil zien, maar ben ook boos op man
Maar ik denk ook; joh, dan kun je nu toch prima gaan beslissen dat je zelf niet meer vaker naar ze toe gaat en dan is het ook prima
Boos worden heeft geen zin....praten met partner hierover ook niet. Die is zo snel aangevallen als het over zijn familie gaat. Dat wordt 2 uur ruzie zonder enige resultaat.
En nee, we zijn niet elkaars beste vriendinnen dus eigenlijk zou het me toch niet moeten boeien?
donderdag 20 december 2018 om 11:48
Ik snap wel dat je je zo voelt.
Ik weet ook dat als ik niet welkom was geweest bij mijn schoonfamilie, mijn partner zelf ook niet zou zijn gegaan.
Wellicht is dat wat je het meest raakt? Dat zou me in jouw geval het meest raken. Jouw partner is wel gegaan.
Ik weet ook dat als ik niet welkom was geweest bij mijn schoonfamilie, mijn partner zelf ook niet zou zijn gegaan.
Wellicht is dat wat je het meest raakt? Dat zou me in jouw geval het meest raken. Jouw partner is wel gegaan.
pastelblauw wijzigde dit bericht op 20-12-2018 11:49
10.66% gewijzigd
donderdag 20 december 2018 om 11:49
Ze wilde het klein vieren, dus met de mensen die dicht bij haar staan. Dat is ouders en broer en haar man. Ik zie niet zo wat het probleem is. Als ze nou nog een andere zus hadden en haar man mocht wel komen, dan snap ik dat je je buitengesloten voelt.
Dus ik denk dat het meer is dan alleen dit etentje waardoor je je buitengesloten voelt, want deze situatie op zich vind ik niet raar. En waarom ben je boos op je man? Had hij moeten gaan stampvoeten dat jij ook moest komen en anders kwam hij niet?
Dus ik denk dat het meer is dan alleen dit etentje waardoor je je buitengesloten voelt, want deze situatie op zich vind ik niet raar. En waarom ben je boos op je man? Had hij moeten gaan stampvoeten dat jij ook moest komen en anders kwam hij niet?
donderdag 20 december 2018 om 11:50
Ja, dat is het denk ik EN ook het feit dat je ergens buiten gesloten voelt.
Want wat Freja zegt; eigenlijk moet ik gewoon dolgelukkig zijn dat ze me er niet bij wil hebben.
Dat geeft mij een vrijbrief om zo min mogelijk contact te hebben met haar.
Maar ik kan het even niet omdraaien voor mezelf en ik wil er dus geen probleem van maken.....maar ik heb er echt om gehuild die avond. Voelde echt naar.
Want wat Freja zegt; eigenlijk moet ik gewoon dolgelukkig zijn dat ze me er niet bij wil hebben.
Dat geeft mij een vrijbrief om zo min mogelijk contact te hebben met haar.
Maar ik kan het even niet omdraaien voor mezelf en ik wil er dus geen probleem van maken.....maar ik heb er echt om gehuild die avond. Voelde echt naar.
donderdag 20 december 2018 om 11:52
donderdag 20 december 2018 om 11:53
Ja ondanks dat jullie elkaar (misschien wel; totaal niet) mogen kan ik me wel voorstellen dat het je sip maakt. Denk dat je liever een schoonzus had getroffen met wie je wel die klik had. Dus niet zozeer het verdriet om/door haar, maar meer dat je het liever anders had gezien.
Contact lekker tot een minimum beperken, het is inderdaad niet anders.
En gewoon die tranen even laten lopen, lucht ook weer op.
Contact lekker tot een minimum beperken, het is inderdaad niet anders.
En gewoon die tranen even laten lopen, lucht ook weer op.
donderdag 20 december 2018 om 11:59
donderdag 20 december 2018 om 12:01
Wat is hier zo vreselijk aan is dat je er zelfs definitieve consequenties voor de toekomst aan wil verbinden in de zin van: 'nooit meer zien' en 'vanaf nu beslissen dat je zelf niet meer vaker naar ze toegaat'?
Laat het lekker gaan joh, wat moet je man hier nu mee? Gezeik met zijn familie creëren omdat jouw egootje een eenmalige afwijzing niet aan kan? Zo ontstaan dus van die achterlijke familieruzies waarvan na een half jaar niemand meer weet waar het over ging maar iedereen wel nog 20 jaar last van heeft.
Laat het lekker gaan joh, wat moet je man hier nu mee? Gezeik met zijn familie creëren omdat jouw egootje een eenmalige afwijzing niet aan kan? Zo ontstaan dus van die achterlijke familieruzies waarvan na een half jaar niemand meer weet waar het over ging maar iedereen wel nog 20 jaar last van heeft.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 20-12-2018 12:04
18.57% gewijzigd
donderdag 20 december 2018 om 12:03
je kunt aangeven, dat je het best raar vond, dat je niet was uitgenodigd.
Maar eigenlijk, zou ik vooral blij zijn, dat ik niet hoefde. En was met een (spreekwoordelijke) Libelle op de bank gedoken
donderdag 20 december 2018 om 12:08
Mijn partner zou ervan uitgaan dat ik ook gewoon uitgenodigd ben, denk ik.
Maar dat is bij onze families ook heel normaal.
Later is nu
donderdag 20 december 2018 om 12:12
Dus eigenlijk zit dat je dwars. Dat hij het wel voor hen zou opnemen, maar nu niet voor jou opnam. Maar als jullie iets organiseren heeft hij ook daadwerkelijk inspraak. Dit was door de dochter van de jarige georganiseerd. Hij had het misschien kunnen vragen en misschien heeft hij dat ook wel gedaan zonder jou verder in te lichten daar over. Maar als dochter het op deze manier voor haar moeder wil vieren dan is dat haar keuze.Rooosjee schreef: ↑20-12-2018 11:52ja, Falathiel, goede vraag; nee hij had niet moeten stampvoeten.....maar ik bedacht me wel dat als het andersom was geweest en ik zijn zus als enige niet uitnodig met haar man, dan zou hij daar wel wat van zeggen.
We hebben een totaal ander DNA dus dat is het 'er moet meer zijn'.....dat is er ook.
Maar wat speelt er nog meer dat je je dit zoooo enorm aantrekt (Want ik zie nog steeds serieus het probleem niet. Als mijn schoonvader een keer een dag weg wil met vrouw, zoon en dochter wens ik ze veel plezier en hoor ik de verhalen thuis wel en als ik mee zou mogen zou dat ook leuk zijn).
donderdag 20 december 2018 om 12:23
Begrijp je gevoel erover wel.
Het is iets wat eigenlijk niet zo sociaal o.i.d van je schoonzus is of ze geeft hier een bepaald signaal mee af.
Maar welk signaal, kan zijn dat ze een botte boerin is of kosten wilde besparen, noem maar wat stoms.
Het kan ook zijn dat ze jij haar niet ligt en je daarom niet bent uitgenodigd.
Mocht dat zo zijn dan vind ik het wel heel kinderachtig en een minder leuke manier om een signaal af te geven.
Jouw man zou ik er opzicht niet op aankijken.
Heb het ook met mijn ex schoonzus meegemaakt maar dat liep echt compleet stuk.
Dat was zo'n roddel muts die non stop zeurde om van alles.
Was blij dat ik er niet meer kwam.
In jouw geval weet ik niet hoe jullie verder met elkaar omgaan.
Komt ze bij jullie over de vloer en dergelijke?
Het is iets wat eigenlijk niet zo sociaal o.i.d van je schoonzus is of ze geeft hier een bepaald signaal mee af.
Maar welk signaal, kan zijn dat ze een botte boerin is of kosten wilde besparen, noem maar wat stoms.
Het kan ook zijn dat ze jij haar niet ligt en je daarom niet bent uitgenodigd.
Mocht dat zo zijn dan vind ik het wel heel kinderachtig en een minder leuke manier om een signaal af te geven.
Jouw man zou ik er opzicht niet op aankijken.
Heb het ook met mijn ex schoonzus meegemaakt maar dat liep echt compleet stuk.
Dat was zo'n roddel muts die non stop zeurde om van alles.
Was blij dat ik er niet meer kwam.
In jouw geval weet ik niet hoe jullie verder met elkaar omgaan.
Komt ze bij jullie over de vloer en dergelijke?