Schoonmoeder beheert geld van vriend
vrijdag 13 juli 2018 om 21:31
Hallo
Mijn schoonmoeder beheert geld van mijn vriend. Dit omdat hij het zelf niet kan. Hier heb ik ook begrip voor en snap ik ook. Alleen nu is het moment er gekomen dat we samenwonen, tot nu toe heeft mijn schoonmoeder dus inzage in alle financiën ook van ons huis omdat zij de financiën doet. Alleen ik vind het toch niet prettig omdat ik geen problemen heb met financiën doen. Alleen we willen een gezamenlijke rekening voor alle vaste lasten. Hier heeft mijn schoonmoeder dus ook inzage in. En dat heb ik liever niet want ik vind mijn dingen toch privé en wil het zelf regelen, alleen schoonmoeder wil inzage blijven houden en financiën doen, mijn vriend heeft liever ook dat zij zijn gedeelte doet alleen dit is nu ons gedeelte zeg maar. Iemand een idee wat mijn schoonmoeder zijn rechten zijn mag zij zomaar bij de gezamenlijke rekening omdat zij de financiën beheert? Ookal beheert ze niet die van mij ?
Mijn schoonmoeder beheert geld van mijn vriend. Dit omdat hij het zelf niet kan. Hier heb ik ook begrip voor en snap ik ook. Alleen nu is het moment er gekomen dat we samenwonen, tot nu toe heeft mijn schoonmoeder dus inzage in alle financiën ook van ons huis omdat zij de financiën doet. Alleen ik vind het toch niet prettig omdat ik geen problemen heb met financiën doen. Alleen we willen een gezamenlijke rekening voor alle vaste lasten. Hier heeft mijn schoonmoeder dus ook inzage in. En dat heb ik liever niet want ik vind mijn dingen toch privé en wil het zelf regelen, alleen schoonmoeder wil inzage blijven houden en financiën doen, mijn vriend heeft liever ook dat zij zijn gedeelte doet alleen dit is nu ons gedeelte zeg maar. Iemand een idee wat mijn schoonmoeder zijn rechten zijn mag zij zomaar bij de gezamenlijke rekening omdat zij de financiën beheert? Ookal beheert ze niet die van mij ?
vrijdag 13 juli 2018 om 23:24
Wat een uitspraak.Blondy08 schreef: ↑13-07-2018 23:02Wat hij wel heeft is een leerprobleem, kan moeilijk leren en ook op praktijkschool etc gezeten. Theorie is hij dus heel slecht in. en volgens mij alleen bij de bank vastgelegd en niet de rechtbank.
En ik vind het wel heel makkelijk gezegd om hem te dumpen alleen omdat hij financiën niet zelf doet. Hij kan wel zeggen ik neem het nu over. Maar gaat een beetje lastig als hij zelf niks weet.
Hiermee zet je hem als achterlijk neer wat hij schijnbaar niet is.
Je vriend zou toch kunnen leren hoe met geld om te gaan maar die optie hoor ik je niet eens over. Ook zo raar dat hij zich er volledig in lijkt te berusten. Als hij nou al 3x eerder de mist in was gegaan met schulden van hier tot ginter, oké. Maar op mijn 18e gaf ik mijn geld ook uit aan onzinnige dingen, dat is een normaal proces en aldoende leer je op een betere manier met je centen om tegaan.
Vaag verhaal gewoon.
Hier moet haast wel meer aan de hand zijn wat achtergehouden wordt.
Gek verhaal. Ik zou gek worden als mijn moeder bepaald wat ik koop en niet als ik 25(!) ben!! Inderdaad ik weet niet of ik daarmee kan samenwonen met zo’n schoonmoeder in je nek....bizar dat ze dat zelf nooit heeft bedacht dat ze daarmee moet stoppen. En anders stuur je m hierheen...https://www.regelhulp.nl/ik-heb-hulp-no ... n-met-geld
Met goedkeuring van schoonmama natuurlijk...
Met goedkeuring van schoonmama natuurlijk...
Nee niet persé maar hij moet wel zodanig op jou vertrouwen om het aan je over te laten. Daar heeft hij blijkbaar moeite mee.
Niks mis mee om elkaar te ondersteunen maar hij moet het wel toelaten.
vrijdag 13 juli 2018 om 23:27
Ik doe bepaalde klussen in het huishouden niet wegens fysieke klachten. Moet ik mijn man nu na al die jaren samen maar gaan vertellen dat wij dus geen gelijkwaardige relatie hebben?
Zo nee; waarom zou dat bij mentale klachten anders zijn?
vrijdag 13 juli 2018 om 23:31
Ik doe het hele huishouden niet vanwegen fysieke klachten. Ik ben in dat opzicht zwaar afhankelijk van mijn man momenteel. Maar ik kan wel bijdragen op andere fronten.Nummer*Zoveel schreef: ↑13-07-2018 23:27Ik doe bepaalde klussen in het huishouden niet wegens fysieke klachten. Moet ik mijn man nu na al die jaren samen maar gaan vertellen dat wij dus geen gelijkwaardige relatie hebben?
Zo nee; waarom zou dat bij mentale klachten anders zijn?
Goed, foute en impulsieve uitspraak van me.
Toch moet je leren omgaan met geld. Dat iemand daarbij begeleiding nodig heeft begrijp ik. Maar de vriend van TO is blijkbaar mentaal in orde, dan zou dit tot zijn basisvaardigheden moeten behoren.
vrijdag 13 juli 2018 om 23:31
Jij hebt dus ook totaal geen inzage in zijn inkomen en je hebt ook geen idee of er niet een deel van zijn inkomen naar zijn moeder gaat ? Sparen wordt ook lastig wanneer je geen inzage hebt in zijn inkomen ? Je moet voor ieder dubbeltje toestemming gaan vragen aan schoonmama ?
Ik geloof niet dat ik dat zou willen. Dan maar niet samenwonen.
Niet geschoten is altijd mis
vrijdag 13 juli 2018 om 23:37
TO schrijft dat hij leerproblemen heeft, speciaal onderwijs heeft gevolgd, en dat zijn ouders geprobeerd hebben om hem over financiën te instrueren en dat hij dat niet oppikte. Kennelijk dus toch mentaal in elk geval een probleem met zaken als leren en financiën.lise1985 schreef: ↑13-07-2018 23:31Ik doe het hele huishouden niet vanwegen fysieke klachten. Ik ben in dat opzicht zwaar afhankelijk van mijn man momenteel. Maar ik kan wel bijdragen op andere fronten.
Goed, foute en impulsieve uitspraak van me.
Toch moet je leren omgaan met geld. Dat iemand daarbij begeleiding nodig heeft begrijp ik. Maar de vriend van TO is blijkbaar mentaal in orde, dan zou dit tot zijn basisvaardigheden moeten behoren.
vrijdag 13 juli 2018 om 23:38
vrijdag 13 juli 2018 om 23:40
Of zijn moeder wilde blijven moederen. Het zijn aannames. Ik begrijp je punt wel, maar als het zo is dan zou ik als ik TO was de zaken goed vast laten leggen in een samenlevingscontract.Nummer*Zoveel schreef: ↑13-07-2018 23:37TO schrijft dat hij leerproblemen heeft, speciaal onderwijs heeft gevolgd, en dat zijn ouders geprobeerd hebben om hem over financiën te instrueren en dat hij dat niet oppikte. Kennelijk dus toch mentaal in elk geval een probleem met zaken als leren en financiën.
vrijdag 13 juli 2018 om 23:57
Mijn schoonmoeder is wel open hier over. En ik weet gewoon wat zijn in en uit gaven zijn en wat hij spaart etc. En tot bepaalde hoogte mag hij gewoon doen met zijn geld wat hij wil.Bitje93 schreef: ↑13-07-2018 23:31Jij hebt dus ook totaal geen inzage in zijn inkomen en je hebt ook geen idee of er niet een deel van zijn inkomen naar zijn moeder gaat ? Sparen wordt ook lastig wanneer je geen inzage hebt in zijn inkomen ? Je moet voor ieder dubbeltje toestemming gaan vragen aan schoonmama ?
En zoals ik al hij zij hij kan zijn financiën niet doen. Maar hij kan wel met geld omgaan wat hij krijgt. Hij weet dat het niet voor onzin dingen is. En als hij iets 'groots' wil kopen moet hij indd naar zijn moeder, en als het financieel kan zou ze hier ook nooit moeilijk over doen
zaterdag 14 juli 2018 om 00:01
Helemaal niks niet aannames. TO schrijft dat zelf en dus zijn het feiten, want er is geen enkele reden om aan het waarheidsgehalte van haar posts te twijfelen.
zaterdag 14 juli 2018 om 00:14
Wat je zou kunnen doen is een rekening openen , en die enkel gebruiken voor de vaste lasten .
Elke maand dat zijn moeder net als jij een vast bedrag op die rekening stort en jij de vaste lasten over maakt kan je daarvan de overzicht aan zijn moeder tonen zonder dat ze inzicht heeft van jouw rekening die je dan weer gewoon voor jezelf houd.
IK zou wel langzaam aan met je vriend gaan oefenen om inzicht in de vaste lasten te krijgen ,zijn moeder blijft nl niet voor altijd leven en als hij goed met het geld kan omgaan wat hij in zijn handen krijgt gaat dit ook lukken,voor al als jullie dit samen elke maand doen
Elke maand dat zijn moeder net als jij een vast bedrag op die rekening stort en jij de vaste lasten over maakt kan je daarvan de overzicht aan zijn moeder tonen zonder dat ze inzicht heeft van jouw rekening die je dan weer gewoon voor jezelf houd.
IK zou wel langzaam aan met je vriend gaan oefenen om inzicht in de vaste lasten te krijgen ,zijn moeder blijft nl niet voor altijd leven en als hij goed met het geld kan omgaan wat hij in zijn handen krijgt gaat dit ook lukken,voor al als jullie dit samen elke maand doen
zaterdag 14 juli 2018 om 00:16
minnimouse schreef: ↑14-07-2018 00:02Jezus, de vooroordelen zijn weer niet van de lucht, het moet weer meteen uitgemaakt worden en de welbekende ‘en je bent met deze man omdat?’ Is ook alweer voorbij gekomen.
zaterdag 14 juli 2018 om 00:19
zaterdag 14 juli 2018 om 00:38
Blijft zijn moeder dit ook doen als hij 40 is? Ook al is hij hier niet in thuis en niet handig in, wat valt er te begrijpen?
Zet eens de inkomsten van hem en jou op papier. Daarna alle uitgaven die gezamelijk zijn: huur, g/l/w, gemeenteheffingen, verzekeringen, eten en andere boodschappen, tv, internet, telefoon. Hoeveel hou je daarna over? Welk deel van het geld wat je overhoudt kan maandelijks besteed worden aan uitjes, kleding, kadootjes, vakanties?
Hoeveel kan je elke maand sparen? Worden de ziektekostenverzekering van de gezamelijke rekening betaalt of niet, wordt het eigen risico van de ziektekostenverzekering van eigen rekening betaald of niet? Als ieder zijn eigen eigen risico betaalt dan kan hij elke maand geld op een aparte rekening zetten voor als hij iets zelf moet betalen. Is het niet gebruikt dat jaar dan kan het uitgegeven worden of je bewaart het voor volgend jaar.
Zit er veel verschil in jullie salarissen? Hoe ga je daar mee om. Betalen jullie het gezamelijk deel 50/50 of naar rato van jullie salaris? Jij verdient bv 60% van het totale inkomen en hij 40% dan kan jij ook 60% van de gezamelijke kosten betalen b.v. Of juist niet en alles precies 50/50. Dan houdt hij wat minder per maand over voor zijn persoonlijke uitgaven.
Als jij bv meer verdient kan je bv wel elke maand hetzelfde bedrag sparen. Gaan jullie uit elkaar dan deel je het spaargeld ook weer precies door 2. Heb jij meer geld om te sparen dan zet je dat op een eigen spaarrekening.
Ga je samenwonen wie neemt dan wat mee en wie betaalt wat of kopen betalen jullie allebei precies de helft. Het klinkt lullig maar je moet altijd rekening houden dat jullie uit elkaar kunnen gaan. Dan is het wel fijn als je precies kan aantonen wie wat betaalt heeft. Scheelt een hoop ruzie.
Dus kolom 1 inkomsten (ook evt zorgtoeslag, huurtoeslag e.d.) kolom 2 de vaste uitgven en eten, kolom 3 de persoonlijke uitgaven en vakanties, kolom 4 sparen.
Zo hebben jullie een mooi overzicht van wat er in gaat en uit komt en weet je ook hoeveel reserve je hebt. Je kan bv ieder een vast bedrag per maand nemen voor kleding, kadootjess etc.
Jij zou de gezamelijke rekening kunnen beheren. Jullie storten daar een vast bedrag op. Willen jullie samen sparen of beide apart? Hij kan dan na overmaken van de vaste lasten (automatisch) en het overmaken van een vast spaarbedrag (ook automatisch de rest van zijn geld zelf beheren. Dat kan hij nu ook zeg je dus dan is schoonmoeder in het geheel niet meer nodig.
Ga in het begin elke maand even bij elkaar zitten en loop even na of het zo goed gaat. Is het spaarbedrag goed zo, geef je niet teveel uit aan boodschappen e.d.
Zo kan hij zelf leren hoe het werkt. Door automatisch geld over te maken heeft hij er geen omkijken naar. Hij zou ook nog een aparte rekening kunnen nemen voor het geld wat hij maandelijks op mag maken. Overziet hij geen maand dan kan er op die rekening elke week een vast bedrag gezet worden.
Zet eens de inkomsten van hem en jou op papier. Daarna alle uitgaven die gezamelijk zijn: huur, g/l/w, gemeenteheffingen, verzekeringen, eten en andere boodschappen, tv, internet, telefoon. Hoeveel hou je daarna over? Welk deel van het geld wat je overhoudt kan maandelijks besteed worden aan uitjes, kleding, kadootjes, vakanties?
Hoeveel kan je elke maand sparen? Worden de ziektekostenverzekering van de gezamelijke rekening betaalt of niet, wordt het eigen risico van de ziektekostenverzekering van eigen rekening betaald of niet? Als ieder zijn eigen eigen risico betaalt dan kan hij elke maand geld op een aparte rekening zetten voor als hij iets zelf moet betalen. Is het niet gebruikt dat jaar dan kan het uitgegeven worden of je bewaart het voor volgend jaar.
Zit er veel verschil in jullie salarissen? Hoe ga je daar mee om. Betalen jullie het gezamelijk deel 50/50 of naar rato van jullie salaris? Jij verdient bv 60% van het totale inkomen en hij 40% dan kan jij ook 60% van de gezamelijke kosten betalen b.v. Of juist niet en alles precies 50/50. Dan houdt hij wat minder per maand over voor zijn persoonlijke uitgaven.
Als jij bv meer verdient kan je bv wel elke maand hetzelfde bedrag sparen. Gaan jullie uit elkaar dan deel je het spaargeld ook weer precies door 2. Heb jij meer geld om te sparen dan zet je dat op een eigen spaarrekening.
Ga je samenwonen wie neemt dan wat mee en wie betaalt wat of kopen betalen jullie allebei precies de helft. Het klinkt lullig maar je moet altijd rekening houden dat jullie uit elkaar kunnen gaan. Dan is het wel fijn als je precies kan aantonen wie wat betaalt heeft. Scheelt een hoop ruzie.
Dus kolom 1 inkomsten (ook evt zorgtoeslag, huurtoeslag e.d.) kolom 2 de vaste uitgven en eten, kolom 3 de persoonlijke uitgaven en vakanties, kolom 4 sparen.
Zo hebben jullie een mooi overzicht van wat er in gaat en uit komt en weet je ook hoeveel reserve je hebt. Je kan bv ieder een vast bedrag per maand nemen voor kleding, kadootjess etc.
Jij zou de gezamelijke rekening kunnen beheren. Jullie storten daar een vast bedrag op. Willen jullie samen sparen of beide apart? Hij kan dan na overmaken van de vaste lasten (automatisch) en het overmaken van een vast spaarbedrag (ook automatisch de rest van zijn geld zelf beheren. Dat kan hij nu ook zeg je dus dan is schoonmoeder in het geheel niet meer nodig.
Ga in het begin elke maand even bij elkaar zitten en loop even na of het zo goed gaat. Is het spaarbedrag goed zo, geef je niet teveel uit aan boodschappen e.d.
Zo kan hij zelf leren hoe het werkt. Door automatisch geld over te maken heeft hij er geen omkijken naar. Hij zou ook nog een aparte rekening kunnen nemen voor het geld wat hij maandelijks op mag maken. Overziet hij geen maand dan kan er op die rekening elke week een vast bedrag gezet worden.
zaterdag 14 juli 2018 om 00:41
Nog even een vraagje, is je schoonmoeder bewindvoerder van je vriend (via de rechtbank geregeld) of heeft je schoonmoeder een machtiging voor zijn bankrekening(en)? Dat maakt heel veel uit.
Staat hij onder bewind, wat ik heel raar zou vinden als hij geen schulden heeft gemaakt, dan kan je zijn moeder niet zomaar aan de kant zetten. Zij moet zich elk jaar verantwoorden bij de rechtbank. Ik verwacht niet dat zij officieel zijn bewindvoerder is omdat dat niet uit gemak zo snel door de rechter worden geaccepteerd.
Staat hij onder bewind, wat ik heel raar zou vinden als hij geen schulden heeft gemaakt, dan kan je zijn moeder niet zomaar aan de kant zetten. Zij moet zich elk jaar verantwoorden bij de rechtbank. Ik verwacht niet dat zij officieel zijn bewindvoerder is omdat dat niet uit gemak zo snel door de rechter worden geaccepteerd.
zaterdag 14 juli 2018 om 01:37
Je kunt ook gaan samenwonen en de financiën gescheiden houden.
Ik zou een goed gesprek met je vriend aangaan en vragen hoe hij de toekomst ziet. Dat zijn moeder dit altijd doet, of dat jij het bijvoorbeeld een keer overneemt? Jullie kunnen bijv ook afspreken dat schoonmoeder het nog 2 jaar doet en als jullie relatie dan nog goed is, dat jij het bijv overneemt.
En gezamenlijke dingen die je privé wil houden, kun je ook betalen van je eigen rekening en daarna eventueel het bedrag verrekenen.
Ik zou een goed gesprek met je vriend aangaan en vragen hoe hij de toekomst ziet. Dat zijn moeder dit altijd doet, of dat jij het bijvoorbeeld een keer overneemt? Jullie kunnen bijv ook afspreken dat schoonmoeder het nog 2 jaar doet en als jullie relatie dan nog goed is, dat jij het bijv overneemt.
En gezamenlijke dingen die je privé wil houden, kun je ook betalen van je eigen rekening en daarna eventueel het bedrag verrekenen.
zaterdag 14 juli 2018 om 07:15
Waarom praat je niet eens met schoonma en vriend en vraag je haar om elke maand een bedrag te storten voor jullie vaste lasten zonder inzage in de gezamenlijke rekening. Je vriend kan dan zijn eigen rekening houden die zij beheert alleen daar gaat dan wat vanaf voor de gezamenlijke huishouding. Je zou ook kunnen afspreken dat dat bedrag op jouw rekening komt.
Wat wil jouw vriend eigenlijk?
Wat wil jouw vriend eigenlijk?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 14 juli 2018 om 07:45
Wat is het verschil tussen 'goed met zijn toelage om kunnen gaan' en 'geen financiën kunnen regelen'? En kun je daarin gaan schuiven?
Als moeder inderdaad bewindvoerder ofzo is (ik heb van die dingen geen verstand) zou jij dat tzt misschien over gaan nemen, of jij blijft gewoon hoofdverantwoordelijke van de financiën en hij blijft een toelage houden. Maar ik kan me voorstellen dat een schoonmoeder dit niet direct uit handen wil geven. Ik kan me ook voorstellen, dat vriend inmiddels meer kan.
Als de meeste vaste lasten maandelijks automatisch worden afgeschreven en je/hij maak(t) zelf naar een andere rekening een 'toelage' over, dan ben je al op de helft. Geleidelijk zouden jullie dat samen kunnen doen, want hij kan dus wél rekenen. Hij kan wél met geld omgaan, maar kennelijk gaat het mis met grotere bedragen en/of bankrekeningen. Als jullie samenwonen, zou je dus maandelijks om de tafel kunnen gaan zitten om te zien wat jij waarom doet met het geld en hoe.
je zou dus met schoonmoeder en vriend rond de tafel kunnen gaan, en eventueel een financieel adviseur, hoe dit nu te gaan doen (gescheiden rekeningen) en hoe jullie dat in de toekomst gaan doen, wanneer 'aangetoond' is, dat jullie relatie stand houdt. En mogelijk met iemand als 2e controleur, dat jij aan het eventuele einde van de relatie (natuurlijk gaan we daar niet van uit, maar schoonmoeder mogelijk heel voorzichtig wel, met een 'en dan???' en gevoel) niet met al het geld ervandoor kan gaan.
Ik denk eigenlijk ook dat je vriend het wel makkelijk vindt zo, zelf niet verantwoordelijk zijn. Hij kan mogelijk steeds meer eigen verantwoordelijkheid krijgen, toch?
Als moeder inderdaad bewindvoerder ofzo is (ik heb van die dingen geen verstand) zou jij dat tzt misschien over gaan nemen, of jij blijft gewoon hoofdverantwoordelijke van de financiën en hij blijft een toelage houden. Maar ik kan me voorstellen dat een schoonmoeder dit niet direct uit handen wil geven. Ik kan me ook voorstellen, dat vriend inmiddels meer kan.
Als de meeste vaste lasten maandelijks automatisch worden afgeschreven en je/hij maak(t) zelf naar een andere rekening een 'toelage' over, dan ben je al op de helft. Geleidelijk zouden jullie dat samen kunnen doen, want hij kan dus wél rekenen. Hij kan wél met geld omgaan, maar kennelijk gaat het mis met grotere bedragen en/of bankrekeningen. Als jullie samenwonen, zou je dus maandelijks om de tafel kunnen gaan zitten om te zien wat jij waarom doet met het geld en hoe.
je zou dus met schoonmoeder en vriend rond de tafel kunnen gaan, en eventueel een financieel adviseur, hoe dit nu te gaan doen (gescheiden rekeningen) en hoe jullie dat in de toekomst gaan doen, wanneer 'aangetoond' is, dat jullie relatie stand houdt. En mogelijk met iemand als 2e controleur, dat jij aan het eventuele einde van de relatie (natuurlijk gaan we daar niet van uit, maar schoonmoeder mogelijk heel voorzichtig wel, met een 'en dan???' en gevoel) niet met al het geld ervandoor kan gaan.
Ik denk eigenlijk ook dat je vriend het wel makkelijk vindt zo, zelf niet verantwoordelijk zijn. Hij kan mogelijk steeds meer eigen verantwoordelijkheid krijgen, toch?
dreamer wijzigde dit bericht op 14-07-2018 07:47
4.07% gewijzigd
Later is nu
zaterdag 14 juli 2018 om 07:46
Ik vind het top van je vriend dat hij er destijds voor heeft gekozen om het financiële deel van zijn leven door iemand te laten doen die daar verantwoordelijk mee om kan gaan toen bleek dat hij dat zelf niet kon. Dat is ook verantwoordelijkheid nemen, je realiseren dat je beperkingen hebt en dat je iemand nodig hebt die je daar bij helpt als gebleken is dat je het zelf echt niet kan. En dat een ouder de voor de hand liggende keuze is op die leeftijd vind ik niet zo gek.
Wat je met je schoonmoeder en vriend zou kunnen bespreken is een overgangsregeling. Dat je schoonmoeder voor de komende twee jaar nog de eindverantwoordelijkheid houdt, maar dat alle handelingen qua betalen en sparen door jou gedaan kunnen worden. Na die twee jaar zou de totale verantwoordelijkheid naar jou overgeheveld kunnen worden. Dat je schoonmoeder (en vriend) dat niet van de ene op de andere dag naar jou doorschuiven kan ik in komen. Je kan zo veel problemen veroorzaken die tot nu toe door goed bewind zijn voorkomen, dat ik snap dat ze huiverig zijn voor in één keer alles naar jou overdoen.
Wat je met je schoonmoeder en vriend zou kunnen bespreken is een overgangsregeling. Dat je schoonmoeder voor de komende twee jaar nog de eindverantwoordelijkheid houdt, maar dat alle handelingen qua betalen en sparen door jou gedaan kunnen worden. Na die twee jaar zou de totale verantwoordelijkheid naar jou overgeheveld kunnen worden. Dat je schoonmoeder (en vriend) dat niet van de ene op de andere dag naar jou doorschuiven kan ik in komen. Je kan zo veel problemen veroorzaken die tot nu toe door goed bewind zijn voorkomen, dat ik snap dat ze huiverig zijn voor in één keer alles naar jou overdoen.
zaterdag 14 juli 2018 om 07:56
Wat een reacties weer. Iedereen heeft wel iets, behalve de perfecte Vivadames hier natuurlijk.
Gelukkig komen er behulpzame reacties langs waar Blondy veel aan kan hebben.
Heb je al eens met jullie drieën hierover gepraat. Hoe ziet zijn moeder dit voor zich, wat is haar bedoeling? Dit levenslang doen?
Ik snap heel goed dat je niet wilt dat je schoonmoeder inzage heeft. Zou ik ook niet willen. Maar de eerste stap is de mogelijkheden verkennen, er zijn hier veel tips langs gekomen.
Daarna alles in eigen hand houden, moeders doet een stap terug, en daarna samen alle financieen beheren.
Daarnaast: laat je niets aanpraten hoor. Bij veel mensen is een hoofdverantwoordelijk voor de financieen.
Gelukkig komen er behulpzame reacties langs waar Blondy veel aan kan hebben.
Heb je al eens met jullie drieën hierover gepraat. Hoe ziet zijn moeder dit voor zich, wat is haar bedoeling? Dit levenslang doen?
Ik snap heel goed dat je niet wilt dat je schoonmoeder inzage heeft. Zou ik ook niet willen. Maar de eerste stap is de mogelijkheden verkennen, er zijn hier veel tips langs gekomen.
Daarna alles in eigen hand houden, moeders doet een stap terug, en daarna samen alle financieen beheren.
Daarnaast: laat je niets aanpraten hoor. Bij veel mensen is een hoofdverantwoordelijk voor de financieen.
zaterdag 14 juli 2018 om 07:57
Sunshine585 schreef: ↑13-07-2018 23:38Hier wordt zo snel geroepen dat iemand 'geen relatiemateriaal' is. Wie bepaalt dat eigenlijk?
Het gaat er toch om of je het leuk hebt met elkaar en als er met die financiën een mouw aan te passen is dan is dat toch prima.
Kun je het met zijn moeder bespreken TO?
De vivadames natuurlijk. Die hebben allemaal perfecte relaties. We zien immers nooit topics langskomen met relatieproblemen.
zaterdag 14 juli 2018 om 08:16
Als hij het nooit doet, zal hij het ook nooit leren. Zo ingewikkeld is het toch ook niet? Automatische incasso aan voor de vaste lasten en vast spaarbedrag instellen. Op Excel kun je het makkelijk bijhouden met standaard templates.
Ik doe thuis de financiën met betrekking tot het huis en huishouden, maar man kan zijn eigen vaste lasten gewoon regelen.
Ik doe thuis de financiën met betrekking tot het huis en huishouden, maar man kan zijn eigen vaste lasten gewoon regelen.