schoonmoeder..

27-04-2009 19:53 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal, ik ben benieuwd of jullie je vaak ook ergeren aan je schoonmoeder of andere schoonfamilie.

Ik heb nu ruim vier jaar verkering met mijn vriend en de relatie met mijn schoonouders verloopt niet altijd even soepel. Vooral met mijn schoonmoeder heb ik problemen. Ze is niet echt geinteresseerd en als ze een vraag stelt luistert ze meestal niet eens naar het antwoord. Dan draait ze "subtiel" haar hoofd de andere kant op en dan is het voor mij dus tijd om mijn mond te houden. Zelf praat ze wel de oren van mn kop en ik ben vaak te bang(of te aardig) om haar dan niet aan te kijken. Als we met mijn vriend met zijn ouders afspreken gaan de gesprekken eigenlijk altijd over het zoontje (mijn vriend) en nog vaker over hunzelf. Het is in ieder geval niet de bedoeling dat ik te veel vertel want dat is niet interessant....

ik en mijn vriend wonen nu nog samen maar zijn van plan te trouwen en kinderen te krijgen. Ik ben nu al bang voor alle bemoeizucht van mijn schoonmoeder. Ze weet altijd alles beter en heeft zoveel meer levenservaring blabla, terwijl ze in haar leven nooit heeft gewerkt! En wel alle ambtenaren afzeiken dat ze lui zijn...

Ik heb er soms echt genoeg van, ik vind de relatie erg verstikkend. Mijn vriend is erg soft en durft ze niet goed tegen te spreken en vindt vaak ook dat ik overdrijf. Dat mijn schoonmoeder vervelend doet merkt hij vaak niet eens..(mannen!) Mn vriend gaat wrs in het bedrijf van zijn vader werken binnenkort, dus dat betekent nog meer afhankelijkheid, nog meer verplichtingen?...

Het is misschien een beetje een zeurverhaal geworden, maar moest ff mn ei kwijt! Hebben jullie hier ook last van??
Dit is vandaag het zoveelste topic al over schoonmoeders..
Maak je er toch niet zo druk om.

Maar blijf wel respectvol, het is wel de moeder van je (toekomstige) man en mannen zullen haar beschermen.

Dus verpest het niet voor jezelf met het gezeur.

Of zoek een andere man.
Viel mij ook al op

Tja ik kan je uit ervaring vertellen dat het lastiger wordt met een kind. En als je ook nog eens in een familiebedrijf werkt.. ik weet het niet. Ik zou er eens met je vriend over praten, wat vind hij ervan? Ziet hij het ook zo? En wellicht je verwachtingen van je schoonmoeder aanpassen. Ik heb inmiddels ook wel door dat wat ik ook doe toch alles fout is en dat geeft mij dan ook weer heel veel vrijheid. Ik hoef niet moeilijk te doen, ik blijf gewoon mijzelf. Leuk zal ze mij wrs toch nooit vinden

(Misschien eens aan je vriend vragen hoe het met vorige vriendinnetjes ging, bij mijn vriend waren die namelijk ook altijd stom en vervelend dus vandaar dat ik ook zo ben).
Niet voor niets dat het liedje""gooi je schoonmoeder uit het raam, met de wasmachine erachter aan""bestaat.

Schijnen meer mensen last van te hebben, superstar benadrukt het ook nog eventjes.

Dus ik zou mezelf niet raar voelen ofzo en jezelf focussen op je vriend en niet op zn moeder, hoe moeilijk ook.
Jeetje nu al vier reacties en dat terwijl het blijkbaar de hele tijd al over schoonmoeders ging..;), bedankt allemaal!

Jullie hebben gelijk dat ik misschien gewoon een beetje zeur en ja ik moet haar accepteren maar het is soms zooo moeilijk..

Ik doe mn best!
Ja, het is niet anders.

Hem aan zijn kop zeuren, zal je alleen in nadeel brengen.
Het krijgen van mijn dochter maakte het hier juist makkelijker. We hadden nu iets waar we allebei gek op waren en makkelijk over konden praten! Echt een diepgaande relatie is het niet, maar wel gezellig.
Jeetje, zit er storm in de lucht ofzo?

Kan iemand op het Libelleforum even checken hoeveel topics er zijn over schoondochters?

Ik ben van mening dat schoonmoeders en schoondochters meestal uitstekend bij elkaar passen. Mannen vallen op vrouwen die op hun moeder lijken, moeilijke moeder->moeilijke vrouw= altijd ruzie, want dat gaat niet samen.
Als je schoonmoeder aan het raampje tikt moet je gewoon de oven hoger zetten
Nee geen last van; maarrrr..... voor jou; heel vervelend! het is nietr leuk wanneer iemand geen interesse in je toont. Aan de andere kant; waar maak je je druk om? je gaat niet met je schoonouders samen leven.

Laat het los, wees vriendelijk en bewaar je verhalen voor mensen die er wel in geintereseerd zijn. Het aller belangrijkste; bewaar je eigen grenzen (dus geen schoonmoeder die met eigen sleutel om 7 uur op zondag binnen wandeld bv) en vooral niet tegen je vriend ZIJN ouders afzeiken.

succes
quote:Eowynn_ schreef op 27 april 2009 @ 20:09:

Kan iemand op het Libelleforum even checken hoeveel topics er zijn over schoondochters?

.
quote:mika65 schreef op 27 april 2009 @ 20:10:

Als je schoonmoeder aan het raampje tikt moet je gewoon de oven hoger zetten

En wat doe je als je schoonmoeder door de tuin wankelt??

* nog een keer schieten...*
quote:Eowynn_ schreef op 27 april 2009 @ 20:09:

Ik ben van mening dat schoonmoeders en schoondochters meestal uitstekend bij elkaar passen. Mannen vallen op vrouwen die op hun moeder lijken, moeilijke moeder->moeilijke vrouw= altijd ruzie, want dat gaat niet samen.

Hmmm hier zit wel wat in. Wat het niet makkelijker maakt als je in de situatie zit maar het is wel iets om rekening mee te houden.

Zelf heb ik een hele lieve schoonmoeder (betekend dit ook dat ik heel lief ben ?) maar mijn schoonzus kan ik wel uit hem raam gooien. Heb je daar ook een theorie voor?

Om nog antwoord te geven op je OP Vaasje. Waarom moet je vriend tegen zijn moeder zeggen dat dat jij vindt dat zij zeurt, de oren van je hoofd kletst of niet naar je luistert? Waarom doe je dit zelf niet op een nette manier? Juist door nooit je frustraties te uiten bouwen ze op. Zo ga je op elk dingetje letten en dat is er altijd wel iets vervelends te vinden. Ik snap je heel goed hoor --> been there, done that, got the t-shirt!
jullie zijn grappig

Maar eh, schoonmoeder. Nouja, ze is je schoonmoeder maar. Als je geen zin hebt om haar te zien, ga je gewoon niet zo vaak mee. Eens per maand kun je haar grillen toch wel opbrengen? Lief lachen, pootje geven, kopje thee drinken, en hopla, duty weer gedaan.
blijven schieten ja......biebelie.

Die van tegen het raampje tikken en de oven hoger zetten is een giller zeg....

Whahahaha.
@ TO.

Hebben wij dezelfde schoonmoeder

Schoonmams luisterd ook maar half naar mij of kletst er over heen, en daarna maar zeggen dat ik niet zo veel zeg.

Ook heeft ze een irritante gewoonte om het over mij te hebben achter mij rug om tegen haar zoon(mijn vriend) en dat is zelden positief.

Opmerkingen van: dat ik lui ben, omdat ik veel moe ben(werk 28 uur in de verpleeghuiszorg op een zware gedragsafdeling, doe bijna alles in huishouden doe 2 curcussen en heb rijlessen en dan spreek ik nog niet over sporten en vriendinnen zien) plus het feit dat ik een ijzer te kort heb.(duizeligheid en moeheid)

Ze twijfelt ook over mijn aanstaande moeder capesiteiten.

Oftewel of ik goed voor het onze baby kan zorgen,

(tjah ik werk maar in de ZORG he?)

Dit alles gaat achter mijn rug om, dit doet ze ook tegen mijn vader en stiefmoeder(waarmee ze heel goed contact heeft).

Die doen vaak nu vreemd als het over kinderen/babys gaan.

Er wordt daar vermoedelijk ook over mij gepraat.

Ze dringt zich ook op zodat als ik mijn vader eens zie, zij er bijna altijd bij is.

Ze vinden haar zielig omdat ze haar man is verloren.

Als mijn vriend bij zijn moeder is geweest heeft ze vaak een *** opmerking gemaakt, hij verdedigt mij zegt hij.

Maar ik hoor dat sommige dingen die hij zegt,dat hij dat van zijn moeder heeft,

Hij zit veel bij zijn moeder (2 a 3 x in de week)

Ik vind het ontzettend vals van haar dat ze zo doet achter mijn rug om.

Als ik er iets tegen mijn vriend over zeg dan krijg ik een antwoord zoals ach laat haar ze is haar man verloren etc

Alsof dat rechtvaardigd hoe ze tegen mij doet!

Wat zouden jullie doen in deze situatie( graag serieuze reactie's)
quote:vaasje82 schreef op 27 april 2009 @ 19:53:

Mn vriend gaat wrs in het bedrijf van zijn vader werken binnenkort, dus dat betekent nog meer afhankelijkheid, nog meer verplichtingen?...

Dan lijkt trouwen me niet verstandig. Als dit nu al zo'n groot twistpunt is wordt het in de toekomst alleen maar erger.
quote:queenfan25 schreef op 04 mei 2009 @ 14:38:

Opmerkingen van: dat ik lui ben,

Ze twijfelt ook over mijn aanstaande moeder capesiteiten.

Oftewel of ik goed voor het onze baby kan zorgen,

(tjah ik werk maar in de ZORG he?)

Wat zouden jullie doen in deze situatie( graag serieuze reactie's)

Ik vraag me af waarom je jezelf hieraan bloot stelt? Waarom bezoek je haar als zij jou zo kwetst en zo respectloos behandelt? Als mij dit 2 x zou overkomen zou ik genoeg hebben van zo iemand en daar nooit meer langs gaan.

Ik zou ook ernstig aan mijn vriend twijfelen als hij zo'n situatie zou laten voortbestaan. Natuurlijk moet hij met z'n ouders omgaan zoals hij wil maar je partner zo te laten beledigen gaat wel heel ver.
oh come on!!!! Dan graag een van de 2 topics dichtgooien.....
Ja, mijn schoonzus. En het duurt niet lang meer dat ik het haar ook ga zeggen.
Hallo Vaasje82,

Jouw verhaal komt echt wel overeen met mijn verhaal. Ik kan je alleen maar aanraden het er eens deftig over te hebben met je vriend, alvorens te trouwen en aan kinderen te beginnen. Het gaat het er allemaal niet beter mee maken. Belangrijk is dat je vriend duidelijk maakt aan zijn ouders dat ze jouw niet onrespectvol mogen behandelen en dat hij met jou zijn leven gaat opbouwen.
Met mijn schoonmoeder kan ik prima opschieten! Schoonzus daarentegen... (de vrouw van de broer van mijn vriend...)
@lieve82: wat een vervelend verhaal zeg. Ik zou zo min mogelijk contact met hen hebben. Waarom jezelf blootstellen aan zoveel negatieve energie, nergens voor nodig! Wonen jullie vlakbij elkaar? Zie je ze vaak? En hoe ziet je man dit?

Vind het wel erg om te horen dat je hierom zou willen scheiden.. heb je dit ook aan je man verteld? Lijkt me dat hij dit ook niet wil, wellicht wat verder weg verhuizen en contact minimaal...

Sterkte
[quote]:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven