schoonmoeders

30-03-2011 09:10 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
heb jij een leuke schoonmoeder?
Ik heb een lieve schoonmoeder, maar helaas geen raakvlakken. Behalve haar zoon dan.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ja, ik heb een superleuke schoonmoeder. We wonen tegenover mijn schoonouders. Dat hadden we niet gedaan als het niet zulke leuke mensen waren.
Mwoah. Het gaat. Kan beter, kan ook een stuk slechter.
nee niet echt al is ze beter te behappen dan mijn schoonvader.

waarom niet, pff te lang verhaal, te veel gebeurt.
o mijn schoonmoeder is ook van mening dat ze met mijn dochter mag doen wat ze wil
quote:kaetje schreef op 30 maart 2011 @ 09:54:

Ja, ik heb een superleuke schoonmoeder. We wonen tegenover mijn schoonouders. Dat hadden we niet gedaan als het niet zulke leuke mensen waren.

Mijn nachtmerrie

Ik heb een lieve moeder, maar ze is wel snel van slag.

Dat kan wel erg vermoeiend zijn soms
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb gelukkig erg leuke schoonouders. Schoonmoeder lijkt sprekend op mijn eigen moeder qua karakter en schoonvader is een echte 'droogkloot'. Mm.. staat er niet echt vriendelijk, maar zijn droge humor en opmerkingen staan mij erg aan! Kan ook niet anders met zo'n leuke zoon die ze hebben geproduceerd .

Dus kort samengevat; ja, erg leuke schoonmoeder
Mijn schoonmoeder is erg aardig, kan het wel goed met haar vinden. Maar we lopen de deur niet bij elkaar plat.
Ik heb er twee! Een schoonmoeder en een stiefschoonmoeder. Tja, wat vind ik van ze? Beide vind ik niet echt 'fijne' vrouwen, maar echt een hekel heb ik ook niet aan ze. In de afgelopen jaren heb ik beide leren kennen en dat heeft er toe geleid dat ik ze in ieder geval beter ben gaan begrijpen. Ik heb ook geleerd hoe ik het beste met ze om moet gaan. Sommige dingen, waar ik me in het begin alleen maar aan ergerde, vallen nu meer op hun plaats. Nu is het ergernis met een randje begrip, zeg maar.
Mijn schoonmoeder en ik lijken op elkaar: ze is aardig, maar heeft soms haar nukken. Ze kookt nooit (dat doe ik zelfs vaker, terwijl ik sporadisch kook), heeft humor, besteedt veel aandacht aan haar uiterlijk, is artistiek en ik kan soms zo om en met haar lachen

Ik zou geen andere schoonmoeder willen hebben
Mijn schoonmoeder is al aardig op leeftijd en dement. Dus ik 'ken' haar niet echt, althans, niet zoals ze was voordat ze dement werd. Zover ik haar nu dan heb leren 'kennen' is ze erg lief en erg gevat, ik vind haar humor en zelfspot hebben. Wel is ze door haar dementie verward en kan daar erg door gefrustreerd raken. Als je even de tijd voor haar neemt om naar haar te luisteren, ook al praat ze moeilijk omdat ze veel woorden niet meer weet, dan is ze toch al gauw weer vrolijk.

Het is niet de band die je met een jongere schoonmoeder hebt, of eentje zonder dementie, maar toch ben ik blij met haar als schoonmoeder. Ze moet binnenkort naar het bejaardentehuis en dat vind ik toch best wel jammer, al is het wel beter voor haar natuurlijk.
quote:calvijn1 schreef op 30 maart 2011 @ 09:58:

[...]

Mijn nachtmerrie

Ik heb een lieve moeder, maar ze is wel snel van slag.

Dat kan wel erg vermoeiend zijn soms

Hé, zo eentje heb ik ook. Nogal snel geëmotioneerd. Niet goed afgestelde tranenkraan.
Ze is lief, belezen, geestig, creatief, en... ik mag in het najaar mee op een hele luxe vakantie, op hun kosten.

Maar koken, nee, dat kan mijn moeder veeeel beter.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Nee. En haar zoon vind dat ook niet (zijn eigen moeder dan, met mijn moeder kan hij het wel vinden gelukkig).
Ik vind m'n schoonmoeder erg lief, maar leuk?.... nee..
JA! We wonen zelfs tijdelijk bij mijn schoonouders in.
Ik heb een super schoonmoeder!

Ze is erg lief, en heeft mijn kids in haar hart gesloten en ziet ze als haar 'echte'kleinkinderen!

Ze accepteert mij zoals ik ben en ik haar zoals zij is.

Maar ook wij lopen de deur niet bij elkaar plat.
Nee, ik vind 't echt een muts 1e klas!

Gelukkig deelt mijn man dezelfde mening...
quote:Elynn schreef op 30 maart 2011 @ 10:12:

[...]

Hé, zo eentje heb ik ook. Nogal snel geëmotioneerd. Niet goed afgestelde tranenkraan.

Niet zo zeer met huilen, maar met zich beledigd/achtergesteld voelem.

Verwacht ook eeuwige dankbaarheid als ze op onze zoon hebben gepast

Ze is absoluut een superoma en dat vind ik eigenlijk het belangrijkste
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ja, ze is attent, eigenwijs, zorgzaam, gul, vriendelijk, en heel gastvrij! Maar ze wil wel graag dat alles op haar manier gebeurd. En ze spreekt niet altijd uit hoe ze het graag zou willen hebben en dat maakt dat ze soms wel eens boos of teleurgesteld is terwijl wij ons van geen kwaad bewust zijn.
Ik leer de mijjn net een beetje kennen. Maar ze is nu al zo veel liever dan mijn ex schoonloeder, dat ik eigenlijk alleen maar opgelucht adem kan halen.

En deze vrouw is echt lief, niks geen emotioneel gechanteer, geen hatelijke opmerkingen, niet onderhuids steken, maar gewoon aardig, kalm, een beetje emotioneel, maar vooral oprecht betrokken en oordeelt nergens over.

ooooh breek me de bek niet open over mijn ex schoonmoeder!
..popcorn?
Nee, totaal niet.

En gelukkig geen contact meer mee.
Mijn schoonmoeder heeft zo haar dingen waar ik me dood aan kan ergeren. Maar zo gek veel zijn dat er niet en verder is ze een ontzettend lief mens waar ik ontzettend veel lol mee kan hebben. Ik bof wel met haar, al zeg ik het zelf.

Dus ja, ik heb een leuke schoonmoeder! (Behalve rond de kerst, maar dat is een ander verhaal... )
Nee.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik heb een schoonloeder... gelukkig heb ik haar al ruim 5 jaar niet gezien.. en dat houden wij zo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven