schoonmoeders

30-03-2011 09:10 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
heb jij een leuke schoonmoeder?
Ik had een hele lieve schoonmoeder, helaas is ze overleden, maar het was echt een schat van een mens!
nope, vervelend mens is ze
Life is a fairytale told by an idiot
ik heb een lieve schoonmoeder. Ze bemoeit zich nooit met ons hh of de kinderen. Ze heeft 1 kleindochter, mijn andere 2 kinderen zijn ook dol op haar.
Ik heb vooral een lieve schoonmoeder. Ze is nu bij haar kleinkinderen in Florida maar gewoonlijk ga op op woensdag of donderdag naar haar toe, dan haalt zij fruit voor mij op de markt en gaan we lopen met de honden. Ik kan ook altijd goed met haar praten.
Zie haar gelukkig 1 keer in de zoveel weken (vriendlief en ik wonen nog niet samen), maar ze is best wel een bemoeial. Heeft vriendlief ook voorgeprogrammeerd met bepaalde handelingen.
moet ook zeggen dat mijn moeder (schoonmoeder van mijn man) niet zo'n leuke schoonmoeder is.. helaas voor man maar we hebben niet veel met haar te maken gelukkig!
Ik heb 2 hele leuke schoonmoeders. Een echte en een stiefschoonmoeder. Allebei zo anders, maar ik kan met beide goed opschieten.

Ik heb het echt getroffen.
Ja!
Mijn schoonmoeder is echt een schat. Altijd erg geïnteresseerd in mijn leven. Ik ga regelmatig zelf zonder mijn vriend met haar een dagje shoppen of kletsen. We hebben altijd veel om over te praten en ze is gewoon een goed en lief mens.
Ja! Kan echt heerlijk kletsen en lachen met dr. Gelukkig maar..
Het is een lief mens, maar daar blijft het ook wel bij. Ben in het verleden vaak ook alleen naar haar toe gegaan om even koffie te drinken of de stad in te gaan, maar er is gewoon geen klik. Daarnaast geeft ze manlief en mij wel vaak commentaar op het feit dat we mijn ouders veel vaker zien dan hun. Dat klopt ook, want ik ben van mening dat interesse wel van 2 kanten moet komen en dat toont mijn schoonmoeder absoluut niet.

Moet al jaren aanhoren dat ik beter 4 dagen kan gaan werken i.p.v. 5, want dat is toch veel lekkerder, dat de kat toch eens nodig "los" naar buiten moet, ondanks dat het een raskat is en dat manlief toch steeds steviger word van postuur.

Nee, ze is niet mijn koppie thee. Maar goed, ik heb het er mee te doen.
Ik heb een lieve schoonmoeder, vind het alleen jammer dat ze zichzelf zo laat uitschelden door haar man, als hij weer eens dronken is....
Nummer 1 doet het als oma heel goed, als schoonmoeder stukken minder.

Nummer 2 is wel aardig geloof ik maar ken ik nog niet zo goed.
Nee, ze is enorm egoistisch en mijn man en ik hebben ook helemaal niets met haar. We doen normaal, maar daar is ook alles mee gezegd.
quote:justme-82 schreef op 30 maart 2011 @ 11:43:

...

Moet al jaren aanhoren dat ik beter 4 dagen kan gaan werken i.p.v. 5, want dat is toch veel lekkerder, dat de kat toch eens nodig "los" naar buiten moet, ondanks dat het een raskat is en dat manlief toch steeds steviger word van postuur.

Nee, ze is niet mijn koppie thee. Maar goed, ik heb het er mee te doen.Het dikgedrukte stukje zin snap ik niet goed. Hoe bedoel je dat precies?
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
In antwoord op de vraag van TO: nee, ik heb geen leuke schoonmoeder. Ze is egocentrisch, ongeïnteresseerd in haar zoon, en ze heeft een erg ongezonde relatie met haar enige kleinkind (kind van zus van man). Ze wil altijd overal de touwtjes in handen houden, ze is bot en ongevoelig en een enorme dramaqueen als haar zoon dingen zegt die haar niet bevallen. Gelukkig deelt mijn man mijn gevoel van afkeer voor zijn moeder.

Mijn eigen moeder was zo mogelijk een nog ergere heks, maar die is vorig jaar overleden. Ze wordt hier niet gemist.
Nou,dat ze een raskat heeft die eigenlijk niet naar buiten mag,maar volgens moeder moet dat dus wel..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:setter schreef op 30 maart 2011 @ 12:23:

[...]

Het dikgedrukte stukje zin snap ik niet goed. Hoe bedoel je dat precies?De kat mag buiten in de tuin aan een tuigje, simpelweg omdat ik hem niet los wil laten op straat, omdat het een raskat is. Zo kan hij evengoed de hele tuin door en wij kunnen de tuindeuren met mooi weer open laten. Mijn schoonmoeder is dus van mening dat hij wel los op straat moet, zonder tuigje.
quote:lichtbron schreef op 30 maart 2011 @ 12:27:

Nou,dat ze een raskat heeft die eigenlijk niet naar buiten mag,maar volgens moeder moet dat dus wel..Begon al te twijfelen of ik het nou zo krom had neergezet, maar niet dus.
wou dat ik mijn schoonloeder nooit meer hoefde te zien...
Ik denk dat ik het stukje over je echtgenoot die te dik werd en dat moeders daar commentaar op had in eerste instantie verkeerd las. Het stukje over de kat die naar buiten moet van moeders begreep ik wel

Ik dacht 'wat moet die man die dikker wordt nou met die kat en dan buiten?'

Maar ik las het gewoon verkeerd, ik ben niet al te helder vandaag...
quote:setter schreef op 30 maart 2011 @ 12:49:

Ik denk dat ik het stukje over je echtgenoot die te dik werd en dat moeders daar commentaar op had in eerste instantie verkeerd las. Het stukje over de kat die naar buiten moet van moeders begreep ik wel

Ik dacht 'wat moet die man die dikker wordt nou met die kat en dan buiten?'

Maar ik las het gewoon verkeerd, ik ben niet al te helder vandaag... Misschien is dat wel haar achterliggende gedachte ervan; kat los naar buiten om rond te rennen en man erachter aan om af te vallen! Overigens is mijn man niet dik, maar is inderdaad wel wat aangekomen de laatste jaren. Dat kan en mag je natuurlijk een keer zeggen, maar niet elke keer.
Mijn schoonmoeder is aardig. Leuk? nee. Lief? Neee. (mijn man denkt er overigens hetzelfde over)
Always look on the bright side of life
Wat gek dat die mannen allemaal zo'n hekel aan hun eigen moeder hebben. Doe mij maar geen zonen dan .
Nee, standaard verhaal van moeder die haar zoon niet kan loslaten

Ze kan ook wel lief zijn, maar vaak rare steken onder water dat ik hem heb afgepakt etc. Zeker nu we getrouwd zijn (dat was een big issue voor haar). Maar ik zie haar niet zo vaak maar, dus dat scheelt een hoop energie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven