Schoonouders.. grrr

06-05-2012 21:51 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag advies!

Sinds dat ik mijn schoonmoeders ken heeft zij commentaar op kampeerders / camping / kamperen etc.

Nu willen mijn man en ik al een hele tijd graag een caravan aanschaffen. Dit weten ze en ook hierover werd door schoonmoeder uiterst negatief gesproken.

Nu gaan we binnenkort voor het eerst op vakantie met de caravan, in Nederland en tja.. Jullie raden het al. Wie heeft al twee keer gevraagd of ze langs mochten komen? Mijn schoonmoeder!! T is toch niet te geloven!!

Bij de eerste keer gaf ik al aan dat ik geen zin heb in een vakantie waarbij iedereen langs kwam want als ik in Frankrijk zit zie ik ook niemand.

Maar nu heeft ze het weer via de telefoon aan mijn man gevraagd.. En natuurlijk heeft hij gezegd dat dit prima is. Er komen ook vrienden langs.

Nu steiger ik hier echt van tegen het plafond.. En ben ik in staat om te zeggen dat ik er geen behoefte aan heb.

Wat vinden jullie? Kan ik dit maken?
Ik blijf t ook stom vinden.. Hormonaal of niet. Al denk ik nu wel iets heftiger te reageren.

Ik heb t altijd stom gevonden dat ze zoveel commentaar had en niet blij voor ons kan zijn.

Schoonvader is anders daarin.. Hij vindt t wel leuk. Maar schoonmoeder bepaalt..

Ik heb geen zin in een klaagzang van haar. Ken der langer..en ookal komt ze dan wel commentaar heeft ze nog!

Mijn man vindt t lullig omdat er ook andere mensen komen.. Echter hebben deze mensen nooit commentaar gehad althans niet geuit. Daarbij is de vakantie nog geen 2 weken.. Waar hebben we t over?
quote:LettieC schreef op 06 mei 2012 @ 22:13:

Los van de discussie over of ze nu voor of tegen camperen/caravans is, vakantie is voor mij persoonlijk even afstand van de dagelijkse dingen in een nieuwe omgeving, dus ook geen vrienden, familie etc. Als je dit tegen haar zegt en voorstelt dat je de week na je vakantie even op de koffie komt, kan ze daar toch geen bezwaar tegen hebben?Dit kan natuurlijk ook. Wel zo eerlijk richting schoonmoeder en meteen duidelijk.
Waarom willen die vrienden langskomen terwijl je op de camping zit? Het is toch veel relaxter om dat gewoon bij jullie thuis te doen waar alle comfort aanwezig is?

Als mensen je willen bezoeken uit belangstelling naar je nieuwe aanschaf, kun je ze ook je caravan laten bezichtigen wanneer je 'm gewoon thuis in de garage of oprit hebt staan.
Niet te vergeten dat ik haar deze week.. Voor de vakantie.. ook nog zie! Pfff een beetje teveel schoonmoeder voor mijn gevoel.. Ik heb normaal minstens een maand nodig om bij te komen.

Het is idd niet de makkelijkste persoon in de omgang.. En wellicht wekt dat bij mij ook wat op!
Nee vrienden.. Zijn vrienden van man.. Willen een avondje spelletjes doen en in tentje slapen. Prima daar heb ik allemaal geen moeite mee.

Misschien dat zuslief nog langskomt met haar man en tent..maar ook dat vind ik persoonlijk een ander verhaal!
Jullie hebben niets principieels tegen bekenden op visite op vakantie, want vrienden komen ook.

Gebruik dat ene dagdeel dat je schoonmoeder komt dan om te genieten van hoe gezellig jullie kamperen vinden.

Het gaat maar om een paar uur!

*ook zwanger*
Als ik in nederland op vakantie zou gaan, ben ik op vakantie, en hoef ik niemand te zien vanuit mijn familie/vrienden of kennissenkring.

Die zie ik immers in de tijd dat ik niet op vakantie ben..
Een dagdeel? Bakkie koffie, rondje camping, borreltje, happie eten en het is alweer om.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Niet zeuren, even middague lief doen tegen moeder van je vriend. Je overdrijft nu een beetje. En laat haar lekker zeuren over kamperen, kan jou toch niet schelen?
Wat eten we vanavond?
Ik denk dat je vooral moet nagaan of je wil dat ze langskomt of niet en dat hele campingverhaal buiten beschouwing moet houden.

Ik hou zelf bijvoorbeeld niet van nieuwbouwwoningen en dat weten mijn vriendinnen ook, maar als een van hen er zou kopen zou ik wel langs gaan natuurlijk.
Gewoon een vraag die bij me op komt. Gaan je schoonouders zelf wel eens op vakantie?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
je laat vrienden en je zus ook al langskomen, je argument dat je er even tussen uit wil zijn houdt dan al geen stand...

waarom nodig je uberhaupt mensen uit op de camping?
Je moet het juist leuk vinden dat ze belangstelling toont! Kom op zeg. Een dagdeel. Waar maak je je druk om. Ze is wel de moeder van je man hoor.
Ze komt toch voor jullie?

Dan vindt ze die caravan nog steeds superstom, maar wat heeft dat er nou mee te maken?

Ik vind kamperen ook niks, maar ben wel eens bij mijn vriendin voor haar tent gaan koffie drinken. Want ik vind haar superleuk.

Vroeg me nog af hoe ze het volhield, zij vraagt zich af wat ik aan hotels vind.

Omdat je elkaars manier van vakantie vieren niet begrijpt mag je elkaar in die periode ook niet een paar uurtjes zien, bedoel je dat?

Wat raar.
Het gaat je kennelijk ook niet om 'bezoek op vakantie' an sich, want anderen die langs komen vind je zelfs leuk.

Maar de ouders van je man niet. Wat lullig zeg.
Als je samen met je partner 'n luxe suite in 'n hotel huurt, haal je het toch ook niet in je hoofd om 'gezellig even op de koffie te komen'?

Als je die camping nog niet hebt gereserveerd zou ik gewoon naar Denemarken of Duitsland rijden, dan heb je even rust.
Ik zou er ook geen trek in hebben, maar ik zou ook niet willen dat zus en vrienden langskomen. Ik zeg dan eerlijk dat ik er geen zin in heb. En ga me vervolgens de hele vakantie schuldig zitten voelen. Dus wat dat betreft, kun je haar beter een paar uurtjes langs laten komen, dan ben je er weer vanaf.
Fame:

Ze gaan zelf nooit!! Ze moeten om bijv. Om 15.00 thuis zijn omdat de kat om 15.00 eten moet.. Beetje dat kaliber..

Ze zouden alleen op vakantie gaan als wij mee gaan. Dan wel alles maar dan ook alles meegenomen en in een huisje! Anders gaan ze zeker niet..

Dit hebben we 1 keer gedaan.. En was voor ons/mij niet voor herhaling vatbaar!

Idd.. Ik heb liever iemand op bezoek op de camping die het leuk vindt om een dagje buiten te vertoeven en te genieten.
quote:dochterlief schreef op 06 mei 2012 @ 22:49:

Fame:

Ze gaan zelf nooit!! Ze moeten om bijv. Om 15.00 thuis zijn omdat de kat om 15.00 eten moet.. Beetje dat kaliber..

Ze zouden alleen op vakantie gaan als wij mee gaan. Dan wel alles maar dan ook alles meegenomen en in een huisje! Anders gaan ze zeker niet..

Dit hebben we 1 keer gedaan.. En was voor ons/mij niet voor herhaling vatbaar!

Idd.. Ik heb liever iemand op bezoek op de camping die het leuk vindt om een dagje buiten te vertoeven en te genieten.

Hoe dúrven ze!!!!!!

Schokkend, dit.
Ik wilde je eerst groot gelijk geven, maar nu lees ik dat anderen wel 'gezellig' op vakantie langs mogen komen?

Daar ligt het probleem dus niet, je wil je schoonmoeder gewoon niet een paar uurtjes op bezoek.

Misschien moet je het zien als een blijk van goede wil van haar kant; tóch eens zien hoe dat is op een camping?!

Je klinkt wel erg zuur trouwens tov je schoonmoeder..doe het dan voor je man?
Shit happens
@rococo:

Ergens heb je wel een punt rococo!

Ik heb nu zoiets van jij altijd commentaar.. Dan nu ook niet voor mijn tent gaan zitten!

Tja.. En dat is misschien wel een beetje kinderachtig. Al blijf ik t eeuwige commentaar van haar vervelend vinden. Maar waarschijnlijk moet ik dan ook concluderen dat dat eigenlijk op heel veel dingen is in het leven en ik me miss vooral daar aan stoor!
@ivetje, ja we hebben er 1!
@rococo: voor mij was die vakantie wel schokkend ja!

Ach ieder zijn levensstijl.... Als ik er maar geen last van heb!

Vermoedelijk speelt er ook nog iets anders bij schoonmoeder. Er staan namelijk vrienden van hen ook op de camping. Die haar al een beetje jaloers hebben gemaakt dat ze onze dochter dan 'lekker iedere dag' kunnen zien...
quote:dochterlief schreef op 06 mei 2012 @ 23:01:

@rococo: voor mij was die vakantie wel schokkend ja!

Ach ieder zijn levensstijl.... Als ik er maar geen last van heb!

Vermoedelijk speelt er ook nog iets anders bij schoonmoeder. Er staan namelijk vrienden van hen ook op de camping. Die haar al een beetje jaloers hebben gemaakt dat ze onze dochter dan 'lekker iedere dag' kunnen zien...Waarom ga je niet naar 'n andere camping en dan ook 'n stuk verder weg?
Oke, was in je op niet helemaal duidelijk haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven