Schoonouders ontmoeten

30-04-2017 17:07 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
*
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-05-2017 21:27
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen. Mvg Moderator Viva forum
% gewijzigd
Zijn ouders zijn heel belangrijk voor je vriend en maken een groot deel uit van zijn leven. Door daar niet mee geconfronteerd te willen worden ontken je een groot deel van je vriend. Dat gaat jullie relatie geen goed doen. Zonder deze mensen te kennen al zeggen dat jij geen behoefte aan ze hebt is kwetsend en respectloos naar je vriend toe.

Ik denk dat je er over na moet denken of je het er voor over hebt dat dit een dealbreaker gaat zijn in jullie relatie. Zo niet, dan lijkt het me zinnig dat je attitude aanpast en je eventueel hulp zoekt om hier mee om te kunnen gaan.
Heb je er weleens over nagedacht als je zelf kinderen krijgt? Probeer je even voor te stellen dat jouw zoon een vriendin krijgt die jou niet wil ontmoeten, die geen enkele interesse heeft om een band met jou op te bouwen. Denk je echt dat jij daar geen enkel probleem mee zou hebben?
Creativity is intelligence having fun
Ik vind dat een heel raar standpunt, je ouders zijn niet leuk dus je wil ook geen relatie met zijn ouders. Ik snap er niets van. Waar ben je bang voor? Die mensen kunnen iets toevoegen en zijn inderdaad heel belangrijk voor je vriend.

Je zou de relatie toch niet kwijt willen raken omdat jij zijn ouders niet wil ontmoeten? Als ik je vriend was en jij zei dat tegen mij zonder mijn ouders en broer ooit ontmoet te hebben, zou ik je gedag zeggen en zoeken naar een leuke vriendin die de belangrijkste mensen tot nog toe in mijn leven wel in haar leven wil.
Ik zou als partner uit jouw gedrag afleiden dat je mij niet serieus neemt.
Hier zit veel pijn.
quote:Bloody_Mary schreef op 30 april 2017 @ 17:34:

Ik zou als partner uit jouw gedrag afleiden dat je mij niet serieus neemt.Wie wel?
Je moet jouw vriend niet belasten met jouw issues. Dat gaat hij niet lang leuk vinden.

Dat JIJ een probleem hebt met familie, moet je niet zijn verdriet maken. Die ouders zijn nieuwsgierig naar jou en ze zijn belangrijk voor hem, dat zou genoeg moeten zijn.

Elke zondag daar zitten zou ik ook niet trekken, dus zorg dat je daar meteen duidelijk over bent. Af en toe een uurtje aanhaken voor een bakkie zou ik zeker doen, als mijn vriend dat fijn vindt.
quote:Dropdrop schreef op 30 april 2017 @ 17:34:

Elke zondag daar zitten zou ik ook niet trekken, dus zorg dat je daar meteen duidelijk over bent. Af en toe een uurtje aanhaken voor een bakkie zou ik zeker doen, als mijn vriend dat fijn vindt.Dat is ze al geweest en vriend vond dat geen probleem. Dus waar die familie verplichtingen dan vandaan zouden moeten komen weet ik niet.
quote:badmeester schreef op 30 april 2017 @ 17:34:

[...]

Wie wel? blijkbaar last van je ego
In therapie gaan om wat socialer te worden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je hebt geen zin? Dan maak je maar zin. Zijn ouders zijn voor je vriend belangrijk, dus ook voor jou.

Je komt op mij over als egoistisch. Het gaat niet alleen om jou.
Misschien kun je er wat luchtiger tegenaan kijken als je zijn ouders niet direct ziet als jouw schoonouders? Dat klinkt namelijk vrij heftig zeker na een relatie van 2 maanden.

Het zijn zeker jouw schoonouders nog niet het zijn de ouders van jouw vriend.

Dat je vriend nu al besloten heeft je moeder niet te willen ontmoeten vanwege wat gedoe met zijn auto vind ik ook bijzonder. Waarschijnlijk is dat 1 van de weinige dingen die ze weet over je huidige vriend en benoemd ze dat daarom. (de moeder van mijn vriend had alleen een foto en zei dus tegen mensen ze is wel wat dik, ach ja.....)

Verder zijn dit de dierbaren van jouw vriend en vind ik het persoonlijk heel vreemd om aan te geven dat je ze niet wil ontmoeten. Na 2 maanden is wellicht wat kort maar als jullie echt serieus samen willen zijn dan lijkt me dit niet iets waar je onderuit kan komen.

En nee dat betekend niet dat je elke zondag daarheen moet tegen je zin in.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
We hebben het hier toch allen over kennismaken?

Doe niet zo moeilijk. Je vriend heeft geschiedenis, zijn ouders horen daarbij. Ik vind het kinderachtig en naief dat je niet eens kennis wil nemen van dat deel van zijn leven. Jij hebt het meteen over een relatie en een familieband. Maar er zitten nog 100 stappen tussen.

Andersom kan ik me voorstellen dat het voor zijn ouders belangrijk is om in ieder geval te weten met wie hun zoon een relatie heeft. Daar spreekt interesse uit naar hun zoon, en zorg voor het feit dat het goed met hem gaat. Dit saboteren zou bij mij het idee geven dat jij wellicht niet het beste voor hebt met hun zoon. Kennismaken is het minste wat je kunt doen.
Dus je hebt hem al bij voorbaat een trauma aangepraat over jouw familie. Je hebt voor het gemak maar aangenomen dat je ouders snoeven met zijn auto terwijl ze hem en zijn auto nog niet ontmoet hebben. Je bent daar sowieso al verontwaardigd en gekwetst over en je hebt je vriend aangepraat dat hij dat ook moet zijn. En je wil zijn familie liever niet ontmoeten omdat je bij voorbaat een afkeer hebt van families ook al zouden ze leuk zijn.

Gezellig type ben jij .. misschien dat het inderdaad beter is dat je niet te veel mensen ontmoet?
quote:missmisery schreef op 30 april 2017 @ 17:18:

Dus omdat jij een slechte band met je ouders hebt wil je je schoonfamilie niet ontmoeten?

Heb je er ooit over nagedacht dat die mensen een toevoeging aan je leven kunnen zijn?

Dit dus!

En daar komt de aap uit de mouw: omdat hij een goede band met zijn ouders heeft en daar zondag zit ben jij niet samen met hem die dag!

Jaloers dat hij een fijne familie heb, die jij niet heb? Ik vind je net je moeder lijken... kil als ijs en weinig geinteresseerd in andere mensen....
ik snap de gedachtegang van TO wel eigenlijk, vanuit haar opvoeding en leven geredeneerd. Dat het niet mijn gedachtegang is, heeft als oorzaak dat ik anders opgevoed ben. Misschien is TO diep in haar hart idd wel jaloers en heeft ze zichzelf een houding aangeleerd alsof het haar niets doet en niet belangrijk is. Om dan in aanraking te komen met iemand die totaal anders tegen zijn familie aan kijkt, als dat zijzelf doet, is dan behoorlijk lastig.

TO, het is aan jou wat je hiermee wilt, maar ik denk dat het uiteindelijk wel zal gaan schuren in jullie relatie
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Het zijn (nog) niet je schoonouders. Maar de ouders van je prille liefde / vriend.

Je hebt toch ook wel zijn vrienden, collega's, broers, zussen, buren, etc ontmoet? Waarom anderen wel maar niet de ouders, alleen omdat het familie is?

Of dat jij ze als ouders gaat zien, dat zal de toekomst uitwijzen. Maar zo ver is het nog lang niet. Nu zijn het 2 personen, mensen die heel belangrijk zijn voor je vriend. Hee is wel zo netjes om ze te ontmoeten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je hebt 8 weken wat met hem. Het zijn je schoonouders niet, maar de ouders van je zeer nieuwe vriend. Als je na een paar weken al zo moeilijk doet, zou je van mij nooit mijn ouders hoeven leren kennen, want dan waren het een paar leuke weken gescharrel en daarna was het klaar
quote:RockMyLife schreef op 30 april 2017 @ 17:20:

Ik weet zeker dat zijn ouders en broer leuke mensen zijn, maar ik heb er zelf echt geen boodschap aan om hun te ontmoeten.

Ik heb met hem een relatie, en niet met zijn ouders. En ergens weet ik wel dat dit niet oke is, en dat dit bijna onmogelijk is om onze relatie in stand te houden. Maar ik weet ook niet hoe ik hiermee moet omgaan.

Daarbij komt ook nog eens dat hij de gewoonte heeft om elke zondag de hele dag bij zijn ouders te zitten. Ik heb al aangegeven dat ik dit niet van plan ben. Hij vond dat niet erg zei hij, maar het is nu wel zo, dat we geen enkele zondag samen zijn. Hij vertrekt 's middags en komt pas rond 21u-22u thuis.

Ow hij moet dus bij jou zitten, dus je wil niet zijn ouders ontmoeten maar ook nog eens zijn tijd indelen en hem de band met zijn ouders ontnemen.

Ik zou dit vooral wel zo aangeven bij hem. Hopelijk kiest hij eieren voor zijn geld.
Sommige dingen doe je niet puur voor jezelf, maar voor de ander. Dus je vriend en je relatie. Dit is zoiets.
quote:Bumba1985 schreef op 30 april 2017 @ 17:14:

Sommige dingen, zoals het ontmoeten van schoonouders, horen er in mijn ogen nou eenmaal bij. En je bent volwassen, dus je hoeft heus niet elke week daar op visite te gaan zitten. maar het is toch wel fijn om te weten door wie je partner is opgevoed?Dit dus. En hoe onsympathiek kom je over als je zijn ouders die erg belangrijk voor hem zijn niet wilt ontmoeten? Ik vind dat echt ontzettend raar.
Hoe ben je het dan van plan met verjaardagen te doen? Wil je zijn vrienden wel keren kennen?

Daarnaast dat hij zondag naar zijn ouders gaat is zijn keuze. Ik vind je daarin echt jaloers klinken. Je heb nog de ochtend en de rest van de week tijd zat.
quote:Tr0tter schreef op 30 april 2017 @ 17:15:

Hoe denk je dat het voor je vriend voelt, als jij aangeeft dat je zijn ouders, met wie hij een goede band heeft, niet wil ontmoeten? Het zou op mij overkomen alsof je de relatie niet serieus neemt.

Nou dit inderdaad. Mijn vriend had mijn ouders vrij snel ontmoet, maar hij had echt zijn eigen socialde bubbeltje. Hij werkt in de horeca dus hij is echt onzettend sociaal, maar hij kwam nooit bij mij thuis. Voelde zich niet op zijn gemak, terwijl mijn ouders hem altijd met open armen verwelkomden.

Na een jaar of 2 wel eens een opmerking erover maken, heb ik uiteindelijk gezegd dat hij beter zijn best moet doen omdat het voor mij anders niet werkt.

Belangrijk detail: wij wonen wel nog thuis.

Nu komt hij gelukkig wat vaker, en verrek, hij vindt het tegenwoordig zelfs gezellig als hij uiteindelijk is geweest! Kwestie van wennen.

Heel vervelend dat jij geen goede band met je ouders hebt, maar als mijn schoondochter mij zomaar nooit zou willen zien zou ik een hele nare indruk van je krijgen.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
En na 8 weken hoef dat toch ook niet?

Je kan dat best nog even afhouden maar verwacht aub niet dat hij zijn wekelijkse bezoekje gaat schrappen zodat hij dan bij jou op de bank moet zitten.
Nou, in die 8 hele weken dat ze hem kent zit hij ook nog vaak in het buitenland voor zijn werk. Nu dan ook nog een claimend nieuw vriendinnetje. Arme jongen, gelukkig heeft hij zn familie tenminste nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven