Schoonvader op mijn huwelijk

25-06-2008 15:23 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Graag wil ik even mijn verhaal kwijt en ook jullie advies hierover krijgen.

16 mei zijn mijn man en ik getrouwd en achteraf hebben we begrepen van verschillende mensen dat mijn schoonvader niet van mijn beste vriendin/getuige heeft gezeten. Het was niet heel erg schokkend, maar wel erg ongepast (niet aan borsten, maar wel aan heup en een "verkeerd geplaatste zoen")

De maandag na ons trouwen heeft hij ook haar nog een smsje gestuurd met een tekst wat ook echt niet gepast is. Toen ik het hoorde was ik echt woest. Ik heb het gevoel of hij een klein gedeelte van de herrinering heeft verpest.

We hebben hem hiermee geconfronteerd en hij heeft het toegegeven.

Ik wil mijn schoonvader voorlopig niet zien, in ieder geval niet zonder dat er over gesproken gaat worden en hij zijn excuus aanbied. Ik ben er erg verdrietig over en heel erg kwaad. Daarbij wil ik hem niet zien op momenten dat mijn vrienden en andere familie hier zijn (verjaardagen en andere feestjes enz).

Ook hangt het tussen mijn man en mij in en zodra we er over beginnen, krijgen we er ruzie over.

Hij vind dat ik veel te emotioneel en te heftig reageer. En hij vind het jammer voor zijn moeder dat ik daar nu niet meer kom. Ook zijn moeder vind dat ik te heftig reageer en dat ik er een te groot drama van maak. Dit vinden ze omdat ze het idee hebben dat ik hier geen partij in ben.

Wat vinden jullie. Reageer ik overdreven? En hoe kan ik hier het beste mee omgaan. Het blijft in mijn hoofd draaien en ik kan het niet loslaten.

Liefs, M
Sterker nog, ik denk dat er een steekje aan je los zit als je (in welk geval dan ook) als getrouwde man van bijna 60 denkt een kans te maken bij een vrouw van 30.

En dat SMSje erna vind ik echt gewoon zo goor van die vent.

Ik heb ook tegen man gezegt dat het misschien tijd is om met iemand te gaan praten die er verstand van heeft (een psychiater/of loog) ofzo.

Lijkt me erg verstandig
Ik merk weinig positieve reacties naar jou toe....

Ik kan mij jou reactie heel goed voorstellen en vind hem niet overdreven!

Het is nog vers en als mij zoiets zou overkomen zou ik ook witheet zijn!

Ik hoop voor jou dat je schoonvader oprecht zijn excuses naar jou en je vriendin zal maken en dat je dan langzaam aan vergeving kan gaan denken... Je kan niet je verdere leven je schoonouders negeren denk ik anders gaat dat extra problemen in je huwelijk opleveren, ben ik bang.

Maar laat je schoonvader nu eerst maar even voelen dat je dit gedrag niet accepteert!

Sterkte!
quote:MVLB schreef op 25 juni 2008 @ 16:52:

[...]

.....En hij heeft het de dag erna uitgehaald en het nummer over genomen. Dat vind ik wel creepy hoor!
MVLB, ik heb ook zoiets aan de hand met mijn schoonfamilie op het moment en daarom zeg ik ook dat je je man niet kunt dwingen iets te voelen wat hij niet voelt. Je kunt het wel van hem vragen maar of hij het kán, dat zou best eens tegen kunnen vallen.

Mijn schoonmoeder heeft onlangs mijn dochter een pak voor haar broek gegeven. Ik was daar behoorlijk kapot van en ik heb geen zin meer in mijn schoonmoeder. Ook ik was al niet dol op mijn schoonouders. Mijn man vind het ook heel erg en is het er niet mee eens maar; het blijven zijn ouders en zo voelt hij dat, daar is voor mij geen speld tussen te krijgen en dat wil ik ook niet.

Mijn dochter mag niet meer daar logeren en als ze op bezoek gaat bij haar opa & oma dan is het met haar vader. Ik ga niet mee, want ik wil haar niet meer zien (voorlopig) maar mijn dochter wil wel graag haar opa zien en ook haar oma wel en mijn man wil niet breken met zijn ouders en dat heb ik hem ook niet gevraagd.

Ik vind dat ik hem dat niet kan vragen maar ik kan zelf wel kiezen. Ik zou het in jouw geval redelijk vinden dat jouw schoonvader niet meer welkom is op feesten aan jouw kant zeg maar. Maar dat jouw man er niet zo over denkt kan ik best begrijpen. Voor hem blijft het zijn vader en hij kan er waarschijnlijk nog steeds met zijn pet niet bij dat zijn vader deed wat hij gedaan heeft.
Ik vind dat je zeker niet overdreven reageerd, en ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat je man en je schoonmoeder dat niet snappen.

Ik zou er in ieder geval GEEN ruzie meer met je man over maken. Wat ik wel zou doen is naar je schoonmoeder gaan als hij er niet is. Verder zou ik het aan je vriendin en je schoonvader over laten om het af te handelen.

Bij feestjes e.d. zou ik je schoonmoeder wel uitnodigen, en stel dat je schoonvader toch meekomt, laat maar en gewoon proberen te negeren. Dat zou ik ook tegen je vriendin zeggen. NEGEREN!

Klinkt misschien makkelijker dan dat het is, maar het is het proberen waard. Als je (vriendin) er geen aandacht aan schenkt is het lolletje er waarschijnlijk snel vanaf.
...
@Queenie, dank voor je reactie. Maar mijn schoonmoeder uitnodigen en mijn schoonvader niet is echt geen optie. Dat kan ik gewoon echt niet maken. Dan maar beiden niet uitnodigen. Daarbij wonen ze zo'n 50 km verderop en heeft zij geen rijbewijs. Dus geen optie.

Maar je eerste voorstel om er geen ruzie meer over te maken vind ik zeker een goede. Daar zijn we druk mee bezig, maar op een op andere manier "hangt" het toch tussen ons in. Zonder dat we het er over hebben eigenlijk.

Ook bij mijn schoonmoeder langs gaan zonder dat hij er is kan helaas niet. Hij werkt niet meer en is er dus altijd!.

@Eleonora, wat een vervelende situatie tussen jou en je schoonmoeder. Ik zou daar ook woest om zijn. Je kleinkind een pak voor de broek geven doe je niet. Als het al gedaan moet worden, dan moeten de ouders het zelf doen.

Mijn man zegt dus precies hetzelfde, het blijven zijn ouders en

ik vind het geen probleem als hij daar naartoe blijft gaan, maar ik ga gewoon niet mee.
Vind je man het niet erg voor zijn dat zijn vader andere vrouwen betast? Ongewenst betasten vind ik sowieso niet kunnen.
quote:MVLB schreef op 25 juni 2008 @ 15:28:

Daar heb je gelijk in. Maar ik schrijf het dan ook vanuit mijn eigen gevoel op.

Maar goed, zij vind het vooral vervelend dat wij er achter gekomen zijn. Zij heeft het bewust voor ons achter gehouden omdat ze onze dag niet wilde verpesten.

Zelf vond ze het ook verschrikkelijk op het moment dat het gebeurde. De zinnen als: "o daar heb je hem weer" waren vaak gehoordDat vind ik een typisch vrouwelijke reactie. Zij wordt ongewenst betast en ze denkt: wat erg voor het bruidspaar. Terwijl ze had moeten denken: wat een ongelooflijke zak en hem een enorme klap voor zijn kop had moeten geven.
quote:MVLB schreef op 25 juni 2008 @ 15:32:

ik schaam me kapot naar mijn vriendin toe. Gelukkig neemt ze mij niets kwalijk en zullen wij er nooit ruzie om krijgen. Maar toch schaam ik me rotOok zo'n rare reactie. Je schoonvader zou zich kapot moeten schamen. Hij is degene die je vriendin ongewenst aangeraakt heeft.
quote:wanda_p schreef op 25 juni 2008 @ 18:41:

[...]

Dat vind ik een typisch vrouwelijke reactie. Zij wordt ongewenst betast en ze denkt: wat erg voor het bruidspaar. Terwijl ze had moeten denken: wat een ongelooflijke zak en hem een enorme klap voor zijn kop had moeten geven.knietje in het kruis, werkt veel langer.
Niet het hele topic gelezen, maar nav de informatie in je OP vind ik dat je idd overdreven reageert.

Hij is een beetje te ver gegaan, maar zelfs zijn eigen vrouw vindt het wel meevallen. Er zijn geen kinderen bij betrokken, zoals in het voorbeeld van Eleonora. Want dan zou ik het een ander verhaal vinden; van kinderen blijf je af. Of je van andere volwassenen al dan niet af kan blijven, is uiteindelijk je eigen zaak.

Jij hebt er in feite niks mee te maken waar jouw schoonvader zijn handjes plaatst. Wat geeft jou het recht om hem te "straffen" voor iets wat in zijn ogen kennelijk okee was?

Je mag hem een ouwe viezerd vinden, dat moet je zelf weten.

Maar ik kan me zo voorstellen dat jij dit voorval (onbewust?) aanpakt om hem niet meer te zien, omdat je hem toch al niet mocht. Begrijpelijk hoor, daar niet van. :-)
quote:Dina16 schreef op 25 juni 2008 @ 17:01:

Ik merk weinig positieve reacties naar jou toe....

Dat valt toch wel mee?

Ik vind het ook onacceptabel wat die man heeft gedaan. En dan de dag erna nog SMS'en ook, ik zou echt loeikwaad zijn. Groot gelijk dat je hem voorlopig niet bij jouw feestjes wilt!

Lullig voor schoonmoeder trouwens, dat ze zo'n vent heeft die zijn handen niet thuis kan houden.
quote:MVLB schreef op 25 juni 2008 @ 16:57:

[...]

Maar mochten er ooit kinderen komen, dan ben ik de eerste die daar naartoe ga om mijn schoonmoeder dat niet te laten missen.Ik zou wel donders oppassen met zo'n man en de kinderen nooit alleen met hem in 1 ruimte laten.
Sjeses Wanda, overdrijf niet zo. Die man is geen pedofiel. Weet jij het verschil niet tussen een volwassene en een kind?
quote:Capibara schreef op 25 juni 2008 @ 18:49:

[...]

Lullig voor schoonmoeder trouwens, dat ze zo'n vent heeft die zijn handen niet thuis kan houden.Wat weet jij van hun relatie? Misschien zijn het wel swingers en vind ze het juist geil. Serieus, waarom zouden jouw normen ook voor de schoonouders van TO moeten gelden? Schoonmoeder heeft al aangegeven dat ze het niet zo erg vond.
Omdat hij in dit geval zijn handen niet thuis kon houden bij iemand die daar absoluut niet van gediend was. Of zou schoonmoeder het ook geil vinden als ze schoonvader iemand zag aanranden of verkrachten?
anoniem_61593 wijzigde dit bericht op 25-06-2008 18:58
Reden: theoretisch was dit al aanranding natuurlijk
% gewijzigd
Wat ik mis in dit verhaal (of heb ik er overheen gelezen?) is: Wat zegt jouw schoonvader eigenlijk van het bepotelen en de SMS?

Hij heeft het toegegeven, en aangegeven dat hij vriendin aantrekkelijk vond, maar wat vind hij zelf van zijn gedrag?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Dat weet ik niet, Capi. Ik zou zeggen, laat die vrouw dat voor zichzelf beslissen.

Maargoed, nu is hij een pedo en heeft hij haar dus ineens verkracht. Toe maar. Mogen we wel uitkijken want de volgende keer wil hij misschien wel iemand vermoorden.
quote:Nijntje schreef op 25 juni 2008 @ 19:00:

Maargoed, nu is hij een pedo en heeft hij haar dus ineens verkracht. Toe maar. Dat heb ik niet gezegd. Het is echter wel aanranding, overduidelijk.
Ik zal zeker niet beweren dat die man een pedo of een verkrachter is. Maar als mijn schoonvader dit in zijn hoofd zou halen, kreeg hij eerst komende verjaardag zijn taartje ook over de post.

Als een goede vriendin van mij zich ongemakkelijk voelt op een feestje in mijn huis, omdat daar een man rond loopt die haar heeft betast en geintimideerd, dan kwam die man dr mooi niet in, al was het mijn eigen vader.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Nee, maar je suggestie en die van Wanda maken de boel wel veel erger dan het in feite is.Beetje hysterisch dit wat mij betreft.

Vervelend voor vriendin van TO maar ze is volwassen en ze kan zelf prima van zich afslaan als ze dat wil. Als er echt een strafbaar feit is gepleegd moet ze gewoon naar de pliesie gaan.
quote:Nijntje schreef op 25 juni 2008 @ 18:54:

[...]

Wat weet jij van hun relatie? Misschien zijn het wel swingers en vind ze het juist geil. Serieus, waarom zouden jouw normen ook voor de schoonouders van TO moeten gelden? Schoonmoeder heeft al aangegeven dat ze het niet zo erg vond.Nijntje, misschien moet je dan toch maar even het hele topic lezen. Mijn schoonmoeder heeft er wel degelijk moeite mee dat het gebeurd is, maar vind niet dat ik een partij ben in deze.
Nou ja, dat kan ik wel begrijpen. Dat je schoonmoeder dat zegt. Het is feitelijk iets tussen je schoonvader en je vriendin. Dat jij er voor kiest om daarom geen contact meer te willen met je schoonvader vind ik logisch. Je schoonmoeder kijkt daar natuurlijk anders tegenaan, die wil de schade beperkt houden.

Ik vind dat jij het recht hebt om niet meer met je schoonvader om te willen gaan, al is het maar voorlopig niet. Je bent nu kwaad en je zit er mee. Ik vind zelf wel dat je onze situaties kunt vergelijken, al was er in mijn geval een kind bij betrokken en bij jou een volwassene. Het gaat om ongepast gedrag in beide gevallen en in beide gevallen om een loyaliteitsvraagstuk.

Ik vind het jammer dat je man en jij er ruzie over kregen, dat verschilt met mijn situatie, mijn man en ik hebben er geen ruzie over gekregen. Ik laat mijn schoonmoeder voorlopig links liggen en mijn man begrijpt dat heel goed. Ik begrijp zijn probleem met zijn loyaliteit en ik wil ook zeker mijn schoonouders het contact met hun zoon en kleindochter niet ontzeggen, ik heb er zelf alleen geen zin in.

Het zou mooi zijn als je man en jij ook tot de conclusie zouden kunnen komen dat jullie het in de basis met elkaar eens zijn maar verschillend met de situatie omgaan.
Ik vind eigenlijk ook dat als er al wat te straffen valt dat schoonmoe dat moet doen , of als straf dat die man vriendin nooit meer ziet , of als ze dat niet erg vindt dat ze hem dan geen hand geeft of in de keuken in zijn bakkie koffie mag spugen ofzo .

Jij hebt gezegd - en je man heeft dat overgebracht - wat je van zijn gedrag vond ...... voor mij zou het klaar zijn . Ik zou niet overdreven hartelijk zijn of enorm ongezellig doen als ik hem tegen zou komen .

Je schoonvader heeft zichzelf al gestraft door zich ongelooflijk voor lul te zetten als geile ouwe bok met een plaat voor zijn kop . Hiermee heeft hij zijn vrouw ook gestraft en jullie straffen moeders eigenlijk nu ook .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mag ik vragen hoe jij dat dan doet met je schoonvader?

Spreek je die wel? Of vind je dat gewoon een "prettige" bijkomstigheid van je keuze mbt je schoonmoeder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven