Schoonvader op mijn huwelijk

25-06-2008 15:23 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Graag wil ik even mijn verhaal kwijt en ook jullie advies hierover krijgen.

16 mei zijn mijn man en ik getrouwd en achteraf hebben we begrepen van verschillende mensen dat mijn schoonvader niet van mijn beste vriendin/getuige heeft gezeten. Het was niet heel erg schokkend, maar wel erg ongepast (niet aan borsten, maar wel aan heup en een "verkeerd geplaatste zoen")

De maandag na ons trouwen heeft hij ook haar nog een smsje gestuurd met een tekst wat ook echt niet gepast is. Toen ik het hoorde was ik echt woest. Ik heb het gevoel of hij een klein gedeelte van de herrinering heeft verpest.

We hebben hem hiermee geconfronteerd en hij heeft het toegegeven.

Ik wil mijn schoonvader voorlopig niet zien, in ieder geval niet zonder dat er over gesproken gaat worden en hij zijn excuus aanbied. Ik ben er erg verdrietig over en heel erg kwaad. Daarbij wil ik hem niet zien op momenten dat mijn vrienden en andere familie hier zijn (verjaardagen en andere feestjes enz).

Ook hangt het tussen mijn man en mij in en zodra we er over beginnen, krijgen we er ruzie over.

Hij vind dat ik veel te emotioneel en te heftig reageer. En hij vind het jammer voor zijn moeder dat ik daar nu niet meer kom. Ook zijn moeder vind dat ik te heftig reageer en dat ik er een te groot drama van maak. Dit vinden ze omdat ze het idee hebben dat ik hier geen partij in ben.

Wat vinden jullie. Reageer ik overdreven? En hoe kan ik hier het beste mee omgaan. Het blijft in mijn hoofd draaien en ik kan het niet loslaten.

Liefs, M
En wat zegt je vriendin er over ?
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
want je hebt het wel heel veel over "ik vond, ik voel, ik vind, ik denk " enz. , maar niet hoe de getuige er over denkt.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik vraag me ook af hoe zij erop reageert/reageerde? Is zij ook zo geschokt als jij of doet zij het met een geintje af (misschien had hij net een borreltje teveel op?). Wel apart dat je schoonmoeder er ook van weet en zich er niet druk om maakt?
Daar heb je gelijk in. Maar ik schrijf het dan ook vanuit mijn eigen gevoel op.

Maar goed, zij vind het vooral vervelend dat wij er achter gekomen zijn. Zij heeft het bewust voor ons achter gehouden omdat ze onze dag niet wilde verpesten.

Zelf vond ze het ook verschrikkelijk op het moment dat het gebeurde. De zinnen als: "o daar heb je hem weer" waren vaak gehoord
Ik kan me voorstellen dat je het niet prettig vindt dat je schoonvader op jouw bruiloft aan je vriendin heeft gezeten.

Maar, zoals Boro ook al zegt: wat vindt die vriendin er van?

Verder is het niet echt jouw zaak, het is iets tussen je schoonvader, die vriendin (en je schoonmoeder). Als zij hiermee kunnen leven, zou jij dat ook moeten doen.

Geniet lekker van je kersverse man!
tis iets tussen je schoonpa en je vriendin. Eigenlijk mag jij je er helemaal niet tegenaan bemoeien...je schoonma is er idd wel een beetje de dupe van dat je niet meer over de vloer komt en zowel zij als jij kunnen hier niks aan doen.
Mijn schoonvader had absoluut geen borreltje te veel op, aangezien dit s'morgens al begon.

Mijn schoonmoeder heeft zich er wel druk om gemaakt, en ze hebben er ook ruzie om gehad. (zeker toen wij het smsje ter sprake brachten). Maar zij vind gewoon niet dat mijn man en ik een partij in deze zijn.
mijn persoonlijke mening is dat jij inderdaad zwaar overdrijft....

je kan je schoonvader niet dwingen zijn excuus te maken, hij is geen klein kind, je kan het hem vragen, maar meer ook niet.

je kan wel zelf je excuus maken voor het gedrag van je schoonvader aan je vriendin.

dat jij en je man er ruzie over maken lijkt mij ook knap onzinnig, dat je schoon ouders ruzie maken alla...

niet meer over de vloer willen komen is een keuze die jij maakt, maar om vervolgens te zeggen dat je herindering er door is aangetats vind ik wat ver gaan. je bent nu enmaal niet verantwoordelijk voor het gedrag van andere, en jij kan daar verder ook geen invloed op uit oefenen.

je hebt je ongenoegen geuit, je kan aangeven niet van dit gedrag gedient te zijn en bij eventuele herhaling hem direct de deur wijzen. wat wil je nog meer dan?
Dus jullie vinden dus eigenlijk hetzelfde als mijn schoonmoeder als ik het goed begrijp.

En ja, mijn schoonmoeder is inderdaad de dupe. Niet alleen op onze trouwdag, maar ook nu omdat ik er niet meer kom.

Dat realiseer ik me absoluut, maar ik schaam me kapot naar mijn vriendin toe. Gelukkig neemt ze mij niets kwalijk en zullen wij er nooit ruzie om krijgen. Maar toch schaam ik me rot
quote:MVLB schreef op 25 juni 2008 @ 15:23:

16 mei zijn mijn man en ik getrouwd en achteraf hebben we begrepen van verschillende mensen dat mijn schoonvader niet van mijn beste vriendin/getuige heeft gezeten.

Oei heel moeilijk en vervelend voor je! vooral omdat het je kersverse schoonvader betreft.

Het maakt het extra lastig dat je man niet achter je staat hierin.

Ik hoop dat jullie ruimte vinden om erover te praten.

Je zegt dat hij een klein gedeelte van de herrinering heeft verpest, maar ik lees geen sympathie voor je vriendin, zit zij er erg mee, hoe ervaart zij het?

Kun je er wel met anderen over praten?

sterkte
Ik kan me voorstellen dat je hier heel erg van baalt. Het is weliswaar iets tussen schoonpa en je vriendin, maar het was op jóuw bruiloft en daar ben jij de gastvrouw. Als een gast last van iemand heeft op jouw feest dan is dat ook vervelend voor jou.

Iets anders is of het te categoriseren valt als 'vervelend gedrag met een borrel te veel', of een lompe inschattingsfout, of werkelijk intimiderend gedrag. In de eerste twee gevallen zou ik mijn boosheid uiten, en het daarna verder laten rusten. Tenzij het vaker voor gaat komen.

In het derde geval zou ik het ook niet zomaar aan de kant kunnen schuiven.
quote:babado schreef op 25 juni 2008 @ 15:32:

[...]

Je zegt dat hij een klein gedeelte van de herrinering heeft verpest, maar ik lees geen sympathie voor je vriendin, zit zij er erg mee, hoe ervaart zij het?

sterkteDie is er absoluut, maar die zaten we tegelijkertijd te posten en kon je daardoor nog niet gelezen hebben
quote:ellen2_ schreef op 25 juni 2008 @ 15:33:

Ik kan me voorstellen dat je hier heel erg van baalt. Het is weliswaar iets tussen schoonpa en je vriendin, maar het was op jóuw bruiloft en daar ben jij de gastvrouw. Als een gast last van iemand heeft op jouw feest dan is dat ook vervelend voor jou.

Iets anders is of het te categoriseren valt als 'vervelend gedrag met een borrel te veel', of een lompe inschattingsfout, of werkelijk intimiderend gedrag. In de eerste twee gevallen zou ik mijn boosheid uiten, en het daarna verder laten rusten. Tenzij het vaker voor gaat komen.

In het derde geval zou ik het ook niet zomaar aan de kant kunnen schuiven.

Dat is het precies. Ik was de gastvrouw en ik voel me verantwoordelijk. Zeker omdat het om 2 mensen gaan die dichtbij staan.

En het was het 3e geval. Werkelijk intimiderend gedrag. Mijn schoonvader heeft ook aan mijn man toegegeven dat hij mijn vriendin erg aantrekkelijk vond. En hij er op dat moment niet bij nadacht wat het voor anderen moest betekenen
ik zou mij ook schamen, maar ik vind er niet meer over de vloer komen en ruzie maken met je man gewoon over dreven. jij kan je excuus maken, maar meer kan je ook niet.

met wegblijven en ruzie lost niks op, tegen je schoonvader zeggen dat je je schaamt voor hem, en dat je hoopt dat hij zijn excuus aanbied wel. jij hebt daarmee gedaan wat er in jou macht lag.

als het echt te ver ging kan je vriendin zelf stappen tegen je schoonvader onder nemen.

op eventueel volgende feestje schoonvader in de gaten houden en hij de eerste de beste misstap er uit zetten.
In tegenstelling tot veel anderen hier, vind ik dat jij wel degelijk partij bent bij dit voorval. Omdat ze door jouw vriendin te zijn in aanraking is gekomen met je schoonvader.

Ik vind het heel goed van je dat je voor je vriendin opkomt en je schoonvader laat weten dat jij zijn gedrag t.o.v. je vriendin afkeurt.

Eerlijk gezegd zou ik ook niet meer met zo'n vrouwonvriendelijke man willen omgaan.

Schoonmoeder zou ik dan wel gaan bezoeken als hij er niet bij is. En je kan natuurlijk ook niet voorkomen dat hij jouw man zijn zoon komt bezoeken want het is natuurlijk wel zijn vader.
Ik vind het ook wat overdreven. Jij hebt er niks mee te maken in principe. Dat je voor je vriendin en je schoonmoeder opkomt vind ik wel normaal maar dat heb je al gedaan. Je hebt je ongenoegen geuit. Daarmee lijkt mij de kous af. Wel een vervelende kerel zeg! Hij heeft zichzelf behoorlijk voor schut gezet lijkt mij.
quote:MVLB schreef op 25 juni 2008 @ 15:32:

Dus jullie vinden dus eigenlijk hetzelfde als mijn schoonmoeder als ik het goed begrijp.

En ja, mijn schoonmoeder is inderdaad de dupe. Niet alleen op onze trouwdag, maar ook nu omdat ik er niet meer kom.

Dat realiseer ik me absoluut, maar ik schaam me kapot naar mijn vriendin toe. Gelukkig neemt ze mij niets kwalijk en zullen wij er nooit ruzie om krijgen. Maar toch schaam ik me rotIk vind dat je helemaal niet overdrijft. Als je schoonmoeder het zit goed te praten, moet ze niet zeuren dat zij de dupe is.
quote:Lalein schreef op 25 juni 2008 @ 15:29:

tis iets tussen je schoonpa en je vriendin. Eigenlijk mag jij je er helemaal niet tegenaan bemoeien...je schoonma is er idd wel een beetje de dupe van dat je niet meer over de vloer komt en zowel zij als jij kunnen hier niks aan doen.nou, als ik die vriendin was zou ik het toch wel op prijs stellen dat mijn vriendin het een beetje voor me opnam, en niet reageert met: dit is iets tussen jou en mijn schoonvader. Maar misschien dat TO zich iets te druk maakt?
Sugarmiss, dat doe ik ook absoluut niet. Ik geef mijn man de ruimte om naar zijn ouders te gaan (hoe raar dat ook misschien klinkt.) Maar ik heb de keuze gemaakt om daar even niet naartoe te willen.

Mochten ze hier naartoe willen komen vind ik dat ook prima, maar dan ben ik er gewoon niet. Maar ze blijven ook hier van harte welkom

Het is misschien wel wat vergaand maar ik heb echt geen zin om nu weer gezellig met die man in 1 kamer te zijn en te praten over tante truus en tante beb die naast oom jaap wonen. Snap je?
quote:Noerie schreef op 25 juni 2008 @ 15:41:

Ik vind het ook wat overdreven. Jij hebt er niks mee te maken in principe. Dat je voor je vriendin en je schoonmoeder opkomt vind ik wel normaal maar dat heb je al gedaan. Je hebt je ongenoegen geuit. Daarmee lijkt mij de kous af. Wel een vervelende kerel zeg! Hij heeft zichzelf behoorlijk voor schut gezet lijkt mij.

Niet alleen hemzelf, maar ook mijn schoonmoeder (die overigens niet zeurt dat ze de dupe is hoor)

Maar waarom heb ik er niets mee te maken dan? Leg is uit ajb
quote:MVLB schreef op 25 juni 2008 @ 15:43:

Sugarmiss, dat doe ik ook absoluut niet. Ik geef mijn man de ruimte om naar zijn ouders te gaan (hoe raar dat ook misschien klinkt.) Maar ik heb de keuze gemaakt om daar even niet naartoe te willen.

Mochten ze hier naartoe willen komen vind ik dat ook prima, maar dan ben ik er gewoon niet. Maar ze blijven ook hier van harte welkom

Het is misschien wel wat vergaand maar ik heb echt geen zin om nu weer gezellig met die man in 1 kamer te zijn en te praten over tante truus en tante beb die naast oom jaap wonen. Snap je?Ik vind dat je nog mild reageert, echt.
Beste MVLB, ik kan me heel goed voorstellen dat je woedend bent op de schoonvader en dat je voor zijn gedrag schaamt tegenover je vriendin. Toch ben ik het ermee eens dat het iets is tussen je schoonouders en die vriendin.

Jij hebt in elk geval duidelijk gemaakt aan je schoonvader dat je zijn gedrag sterk afkeurt en dat is goed dat je dat hebt gedaan.

Als die vriendin van jou weet dat jij het gedrag van je schoonvader afkeurt, en je kunt misschien evt je verontschuldigingen voor zijn gedrag aanbieden, dan lijkt daarmee jouw rol in dit geheel afgedaan. Het lijkt me raar dat die vriendin dat niet zal begrijpen. Het is tenslotte iets tussen haar en jouw schoonvader.

Het is natuurlijk erg vervelend dat zoiets is gebeurd, maar ik zou daardoor niet je huwelijksherinnering laten verpesten. Ik hoop voor je dat het een eenmalig incident is van je schoonvader.
quote:rider schreef op 25 juni 2008 @ 15:45:

[...]

Ik vind dat je nog mild reageert, echt.Dat was op verzoek van mijn man. Hij heeft de gesprekken met zijn vader gevoerd en laten weten dat ik woest ben en heb niet meer wilde zien totdat hij zijn excuus aanbied en dit zeker niet rechtstreeks naar mijn vriendin MAG doen.
quote:sunshineforever schreef op 25 juni 2008 @ 15:45:

Beste MVLB, ik kan me heel goed voorstellen dat je woedend bent op de schoonvader en dat je voor zijn gedrag schaamt tegenover je vriendin. Toch ben ik het ermee eens dat het iets is tussen je schoonouders en die vriendin.

Jij hebt in elk geval duidelijk gemaakt aan je schoonvader dat je zijn gedrag sterk afkeurt en dat is goed dat je dat hebt gedaan.

Als die vriendin van jou weet dat jij het gedrag van je schoonvader afkeurt, en je kunt misschien evt je verontschuldigingen voor zijn gedrag aanbieden, dan lijkt daarmee jouw rol in dit geheel afgedaan.

En dus maak ik mijn rol groter door dit te doen.

Het lijkt me raar dat die vriendin dat niet zal begrijpen. Het is tenslotte iets tussen haar en jouw schoonvader.

Heb ik ook nooit gezegt dat zij dit niet zal begrijpen, zij was degene die het niet aan ons wilde vertellen.

Het is natuurlijk erg vervelend dat zoiets is gebeurd, maar ik zou daardoor niet je huwelijksherinnering laten verpesten. Ik hoop voor je dat het een eenmalig incident is van je schoonvader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven