Schoonzus is boos vanwege kinderfeestje

woensdag 12 mei 2021 om 09:36
Laatst hebben wij (Corona proof) een kinderfeestje in onze tuin gevierd voor onze zoon. We hadden een grote taart besteld en pizzabus laten komen, en we hadden een soort jungle ‘festival’ thema ervan gemaakt. Daarvan heb ik een paar foto’s in mijn stories gezet. Omdat de groep klein moest blijven hebben we alleen een aantal klasgenootjes uitgenodigd, geen familie.
Nu hebben mijn schoonzus en schoonmoeder dit gezien en hebben via mijn man laten weten dat ze gekwetst zijn. Het blijkt dat ze vinden dat onze zoon en nichtje samen de verjaardag hadden kunnen vieren, omdat nichtje 2 maanden geleden jarig was. Echter is nichtje 3 jaar jonger en dus te jong voor het feestje dat we hebben georganiseerd, daarbij was het helemaal geen familie feestje.
Het gesprek kwam snel op geld, schoonzus is alleenstaand en is in de bijstand en heeft geen geld voor kinderfeestjes (volgens haar) en kan geen pizzabus enzo bestellen, en heeft geen tuin om zoiets te organiseren. Voor nichtjes verjaardag zijn we overigens gewoon langs geweest en hebben taart gegeten en cadeautje meegenomen, wat wij andere jaren ook hebben gedaan voor onze zoon toen hij jonger was, wat ook helemaal prima is volgens mij dus ik snap niet zo goed wat het probleem is.
Nu zeggen ze dat we hadden moeten voorstellen om het samen te doen, of we hadden het minder uitgebreid kunnen doen omdat het zielig is voor nichtje dat zij dat allemaal niet heeft.
Ik had schoonmoeder aan de telefoon over iets anders en toen zei ze dat ze het cadeau voor zoon ook wel overdreven vond, want een fiets kan schoonzus ook alleen maar tweedehands kopen, niet nieuw en zeker niet zo mooi. Toen heb ik een sneer gegeven dat schoonzus dan misschien moet gaan werken, daarop zei ze dat de banen niet voor op het oprapen liggen in deze tijd. Toen heb ik aangegeven dat ze al 6 jaar in de bijstand zit en het onderwerp veranderd.
Man vindt dat ik niet zo’n sneer had moeten geven, maar vind ook dat familie niet zo zielig moet doen.
Schoonmoeder en zus zijn allebei kwaad. Ik vind het zelf een belachelijke discussie. Ik zal voortaan ook maar niets delen op mijn stories wat te zien is voor schoonfamilie, die les heb ik nu wel geleerd. Toch wil ik ook wel de lieve vrede bewaren omdat het toch familie van man is.
Nu hebben mijn schoonzus en schoonmoeder dit gezien en hebben via mijn man laten weten dat ze gekwetst zijn. Het blijkt dat ze vinden dat onze zoon en nichtje samen de verjaardag hadden kunnen vieren, omdat nichtje 2 maanden geleden jarig was. Echter is nichtje 3 jaar jonger en dus te jong voor het feestje dat we hebben georganiseerd, daarbij was het helemaal geen familie feestje.
Het gesprek kwam snel op geld, schoonzus is alleenstaand en is in de bijstand en heeft geen geld voor kinderfeestjes (volgens haar) en kan geen pizzabus enzo bestellen, en heeft geen tuin om zoiets te organiseren. Voor nichtjes verjaardag zijn we overigens gewoon langs geweest en hebben taart gegeten en cadeautje meegenomen, wat wij andere jaren ook hebben gedaan voor onze zoon toen hij jonger was, wat ook helemaal prima is volgens mij dus ik snap niet zo goed wat het probleem is.
Nu zeggen ze dat we hadden moeten voorstellen om het samen te doen, of we hadden het minder uitgebreid kunnen doen omdat het zielig is voor nichtje dat zij dat allemaal niet heeft.
Ik had schoonmoeder aan de telefoon over iets anders en toen zei ze dat ze het cadeau voor zoon ook wel overdreven vond, want een fiets kan schoonzus ook alleen maar tweedehands kopen, niet nieuw en zeker niet zo mooi. Toen heb ik een sneer gegeven dat schoonzus dan misschien moet gaan werken, daarop zei ze dat de banen niet voor op het oprapen liggen in deze tijd. Toen heb ik aangegeven dat ze al 6 jaar in de bijstand zit en het onderwerp veranderd.
Man vindt dat ik niet zo’n sneer had moeten geven, maar vind ook dat familie niet zo zielig moet doen.
Schoonmoeder en zus zijn allebei kwaad. Ik vind het zelf een belachelijke discussie. Ik zal voortaan ook maar niets delen op mijn stories wat te zien is voor schoonfamilie, die les heb ik nu wel geleerd. Toch wil ik ook wel de lieve vrede bewaren omdat het toch familie van man is.

woensdag 12 mei 2021 om 15:16
Ja, dat is ook wat anders. Ik vind ook zeker niet dat je helemaal naar de pijpen van schoonzus moet dansen.NYC schreef: ↑12-05-2021 14:11Vind ik al wat anders dan vinden dat het nichtje met een horde vriendinnetjes daar (samen) haar kinderfeestje had mogen vieren. Dat kinderfeestje is voor het kind van TO en zijn (school)vriendjes of -vriendinnetjes. Niet voor die van een nichtje dat drie jaar jonger is. Ik zou het ook liever gescheiden van elkaar houden.
Ik houd zelf ook kinderfeestjes voor de kinderen zonder neefjes / nichtjes. Geen probleem.
Net zoals dat mijn oudste zoon gewoon een feestje naar wens (within reason... een foodtruck vind ik absurd) mag geven, dat waarschijnlijk niet geschikt is voor z'n jongere broertje.
Nou ja, ik merk dat ik een andere mening heb dan de meesten hier. Misschien heb ik geluk met mijn familie want ik kan me het van beide kanten niet zo goed voorstellen.
Ik zou nichtje er uit mezelf al bij betrekken omdat ik zou denken dat ik daar nichtje en schoonzus een plezier mee doe, en tegelijk ook wel omdat ik, vooral bij familie, de lieve vrede heel wat waard vind.
Om die reden kan ik me ook niks voorstellen bij het boos worden van oma en schoonzus. Ik had het misschien wel jammer gevonden voor mijn (fictieve) (klein)dochter maar er verder geen aandacht aan besteed.

woensdag 12 mei 2021 om 15:19
Hier ben ik wel mee eensSusan schreef: ↑12-05-2021 12:47Ik had het misschien niet op Facebook gezet om het niet in te wrijven, maar verder vind ik wel dat zij het zo extravagant mogen doen.
Iets leuks doen voor nichtje kan ook op een ander moment.
Schoonzus had het ook anders aan kunnen pakken, gewoon kunnen vragen of ze gebruik mag maken van de tuin van TO voor het kinderfeestje van haar dochter, en van de keuken om hapjes te maken. Of misschien of TO kon meedenken/helpen bij het organiseren van een betaalbaar feestje.

woensdag 12 mei 2021 om 15:20
Wat ben jij enorm zuur aan het doen joh.Led-lampje schreef: ↑12-05-2021 15:17To ik hoop dat je wel meteen even een goede reclame hebt gemaakt voor de buurt pizzakar!

woensdag 12 mei 2021 om 15:22

woensdag 12 mei 2021 om 15:26
Je bent niet zuur?
Oh je hebt gewoon zin om een topic over de bijstand te openen.
Zeg dat dan.
Knap bedacht zo'n eerste openingpspost.

woensdag 12 mei 2021 om 15:26
Ja, dit is op insta en daar kan dat inderdaad. Heb ik ook gelijk gedaan. Al 20 minuten na het posten van de drie foto’s in mijn stories hing schoonzus aan de telefoon. Als dat gedoe bespaard, dan moet het maar zo.Mieke15 schreef: ↑12-05-2021 15:01tip: je kan je stories voor bepaalde mensen onzichtbaar zetten, weet wel niet meer hoe je dat doet, maar heb het ooit wel gedaan.
Niet dat je dat zou moeten doen, jij bent hen NIETS verplicht. Het is jouw kind en zijn verjaardag en je moet niet uit medelijden je schoonzus er altijd bij betrekken, zoals ik het lees wikkelt ze zich in zelfmedelijden.

woensdag 12 mei 2021 om 15:45
Moet je van aandacht houden om iets op social media te plaatsen? Waarom niet gewoon omdat TO dit leuke foto's vindt en het een leuke dag vond?
She was brave and strong and broken, all at once.

woensdag 12 mei 2021 om 16:06
waarschijnlijk is het inderdaad niet eens zo zielig voor nichtje en heeft schoonzus vooral zelf gebaald dat ze een gratis pizza heeft gemist.
als kind was ik zelf nooit jaloers op kinderen die veel hadden of dure cadeaus kregen, maar eerder op kinderen met veel broertjes en zusjes of waar het thuis een gezellige boel was.
als kind was ik zelf nooit jaloers op kinderen die veel hadden of dure cadeaus kregen, maar eerder op kinderen met veel broertjes en zusjes of waar het thuis een gezellige boel was.

woensdag 12 mei 2021 om 16:15
Je weet toch wat sociale media zijn en dat mensen daar van alles op delen? Een kinderfeestje is een leuk moment om te delen, dus wordt het gedeeld. Vreemd dat je dat associeert met aandacht willen.
woensdag 12 mei 2021 om 16:16
Schoonzus belde er ook echt voor op? Ik kan me voorstellen dat het ter sprake komt dat ze het jammer vond dat je het niet gedaan hebt zoals zij het in haar hoofd had, dat de toon geïrriteerder werd en dat er toen ruzie kwam, maar dat je echt gaat bellen om op hoge poten verhaal te halen vind ik echt wel schaamteloos.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 12 mei 2021 om 16:22
nerdopviva schreef: ↑12-05-2021 16:15Je weet toch wat sociale media zijn en dat mensen daar van alles op delen? Een kinderfeestje is een leuk moment om te delen, dus wordt het gedeeld. Vreemd dat je dat associeert met aandacht willen.
Nou ja, ik organiseer en vier heel wat af.
Ik heb die erkenning van sociale media niet nodig hoor.
Vind het nog altijd een sneu trekje,, die drang om alles online te etaleren.
woensdag 12 mei 2021 om 16:23
Trollhinten mag niet nee.Led-lampje schreef: ↑12-05-2021 15:27Mocht dat niet?
Ik ben on topic aan het reageren.
Weet je wat staf me maar vanwege zuur reageren.
Jij zoekt wat om te zeuren je hebt geen enkele ontopic reactie neer gezet.
Je zit te zoeken.
Honey, you should see me in a crown

woensdag 12 mei 2021 om 16:23
Misschien kan je zelf nog topic nummer zoveel, voor wat aandacht, over jouw familie openen?Westerpaviljoen schreef: ↑12-05-2021 16:19Zowel
TO als
SCHOONZUS als
Viva forum
Laat zich weer van zijn beste kant zien

Het is weer tijd voor je shotje aandacht zo te lezen. Gok dat een iemand van hier heel graag komt posten over aandacht willen op sociale media.
woensdag 12 mei 2021 om 16:24
Wat een zeikpostLuci_Mster2 schreef: ↑12-05-2021 16:23Misschien kan je zelf nog topic nummer zoveel, voor wat aandacht, over jouw familie openen?![]()
![]()
Het is weer tijd voor je shotje aandacht zo te lezen. Gok dat een iemand van hier heel graag komt posten over aandacht willen op sociale media.

woensdag 12 mei 2021 om 16:26
Luci_Mster2 schreef: ↑12-05-2021 16:23Misschien kan je zelf nog topic nummer zoveel, voor wat aandacht, over jouw familie openen?![]()
![]()
Wat ben jij toch een nare forummer!