Schoonzus sluit me uit
vrijdag 17 mei 2019 om 15:26
Hoi allemaal!
Graag wil ik even mn hartje luchten en jullie mening vragen, misschien hebben jullie wel een andere kijk hierop.
ik ben een meisje en heb momenteel 2,5 jaar wat met mn vriend, ondertussen zijn we ook verloofd. Wat ik fantastisch vind!
Nu zit ik met het volgende;
Met de ouders van mijn vriend heb ik een fijne band, we appen elkaar regelmatig, kortom we houden contact met elkaar.
Met zijn zus heb ik het iets moeilijker, namelijk als volgt :
Vanaf het moment dat mn vriend aankondigde dat hij een relatie had met mij was zijn zus heel erg tegen onze relatie. Ze vond me geen geschikt persoon, ''ik wil haar niet als schoonzus, kan je niet iemand anders vinden, ik wil haar niet etc, ...' Mn vriend had hierdoor enorm conflict met zn zus omdat hij het niet pikte dat ze op die manier over mij sprak. Zij oordeelde over mij terwijl ze me helemaal niet kende. Enkele dagen later deed ze alsof dat conflict en de discussie nooit heeft plaatsgevonden en vond ze het 'helemaal oké'.
Nu enkele jaren verder appen we elkaar heel weinig, we zien elkaar daadwerkelijk NOOIT terwijl ze heel dicht bij me woont.
Ik probeer mijn best te doen om haar af en toe eens een berichtje te sturen met de vraag of alles goed gaat etc.
Wat me wel opvalt is dat wanneer ik geen contact zoek met haar, zij mij ook nooit zal contacteren om wat leuks te gaan doen (wat we trouwens nog nooit hebben gedaan). Ook vraagt ze nooit eens hoe het met me gaat, men werk, ... Ze lijkt heel ongeïnteresseerd.
Ik voel me enorm naar. Ik heb geen ouders meer, noch broers of zussen. Dus had ik het fijn gevonden dat ik een goede band met mn schoonzus zou kunnen hebben. Ik doe echt men best, maar de interesse komt naar mijn gevoel gewoonweg niet langs twee kanten.
Ze nodigt bijvoorbeeld haar ouders en der broer uit voor de verjaardag van der dochter te vieren, maar mij nodigt ze helemaal niet uit. Men vriend gaat dus lekker naar het feestje, terwijl ik thuis zit.
Ik voel me enorm buitengesloten en ook heel erg slecht hierover, gewoonweg verdrietig. Ik heb haar nooit wat gedaan, ze kent me nauwelijks.
Ik heb het er al over gehad met mn vriend, hij begrijpt mij maar meer zegt hij er ook niet over. Wel wil hij zijn zus over haar gedrag aanspreken.
ik voel me oprecht ellendig, ik heb soms conflict met mn vriend puur door deze situatie.
Ik heb gewoonweg het gevoel dat ze mij helemaal niet wil in de familie en ze mij accepteert omdat ze geen andere keuze heeft en geen conflict wil met der broer. Ze zal naar mijn gevoel lief zijn en me uitnodigen als het echt moet, maar verder interesseert het haar helemaal niks wie ik ben of wat ik doe in het leven.
Wat vinden jullie van mijn verhaal? Ik weet oprecht niet meer wat ik moet doen, maar ik voel me er zo verdrietig over...
Veel liefs en ik wens jullie nog een fijne dag!
xoxo cutelove
Graag wil ik even mn hartje luchten en jullie mening vragen, misschien hebben jullie wel een andere kijk hierop.
ik ben een meisje en heb momenteel 2,5 jaar wat met mn vriend, ondertussen zijn we ook verloofd. Wat ik fantastisch vind!
Nu zit ik met het volgende;
Met de ouders van mijn vriend heb ik een fijne band, we appen elkaar regelmatig, kortom we houden contact met elkaar.
Met zijn zus heb ik het iets moeilijker, namelijk als volgt :
Vanaf het moment dat mn vriend aankondigde dat hij een relatie had met mij was zijn zus heel erg tegen onze relatie. Ze vond me geen geschikt persoon, ''ik wil haar niet als schoonzus, kan je niet iemand anders vinden, ik wil haar niet etc, ...' Mn vriend had hierdoor enorm conflict met zn zus omdat hij het niet pikte dat ze op die manier over mij sprak. Zij oordeelde over mij terwijl ze me helemaal niet kende. Enkele dagen later deed ze alsof dat conflict en de discussie nooit heeft plaatsgevonden en vond ze het 'helemaal oké'.
Nu enkele jaren verder appen we elkaar heel weinig, we zien elkaar daadwerkelijk NOOIT terwijl ze heel dicht bij me woont.
Ik probeer mijn best te doen om haar af en toe eens een berichtje te sturen met de vraag of alles goed gaat etc.
Wat me wel opvalt is dat wanneer ik geen contact zoek met haar, zij mij ook nooit zal contacteren om wat leuks te gaan doen (wat we trouwens nog nooit hebben gedaan). Ook vraagt ze nooit eens hoe het met me gaat, men werk, ... Ze lijkt heel ongeïnteresseerd.
Ik voel me enorm naar. Ik heb geen ouders meer, noch broers of zussen. Dus had ik het fijn gevonden dat ik een goede band met mn schoonzus zou kunnen hebben. Ik doe echt men best, maar de interesse komt naar mijn gevoel gewoonweg niet langs twee kanten.
Ze nodigt bijvoorbeeld haar ouders en der broer uit voor de verjaardag van der dochter te vieren, maar mij nodigt ze helemaal niet uit. Men vriend gaat dus lekker naar het feestje, terwijl ik thuis zit.
Ik voel me enorm buitengesloten en ook heel erg slecht hierover, gewoonweg verdrietig. Ik heb haar nooit wat gedaan, ze kent me nauwelijks.
Ik heb het er al over gehad met mn vriend, hij begrijpt mij maar meer zegt hij er ook niet over. Wel wil hij zijn zus over haar gedrag aanspreken.
ik voel me oprecht ellendig, ik heb soms conflict met mn vriend puur door deze situatie.
Ik heb gewoonweg het gevoel dat ze mij helemaal niet wil in de familie en ze mij accepteert omdat ze geen andere keuze heeft en geen conflict wil met der broer. Ze zal naar mijn gevoel lief zijn en me uitnodigen als het echt moet, maar verder interesseert het haar helemaal niks wie ik ben of wat ik doe in het leven.
Wat vinden jullie van mijn verhaal? Ik weet oprecht niet meer wat ik moet doen, maar ik voel me er zo verdrietig over...
Veel liefs en ik wens jullie nog een fijne dag!
xoxo cutelove
vrijdag 17 mei 2019 om 17:36
Tuurlijk is het niet aardig van je schoonzus, maar ik vind het raar dat je vriend dit accepteert.
Aanhang hoort er nou eenmaal bij, of ze het leuk vindt of niet. Dus je vriend had meteen de eerste keer je mee moeten nemen. Maar dat kan nog steeds, hij moet gewoon tegen zijn dus zeggen dat je vanaf nu mee komt naar alle gelegenheden.
En verder heb je je schoonfamilie niet voor het uitkiezen, wees blij dat het met zijn ouders wel klikt. Is toch al een stuk fijner dat dat zijn hele familie je niet mag!
Aanhang hoort er nou eenmaal bij, of ze het leuk vindt of niet. Dus je vriend had meteen de eerste keer je mee moeten nemen. Maar dat kan nog steeds, hij moet gewoon tegen zijn dus zeggen dat je vanaf nu mee komt naar alle gelegenheden.
En verder heb je je schoonfamilie niet voor het uitkiezen, wees blij dat het met zijn ouders wel klikt. Is toch al een stuk fijner dat dat zijn hele familie je niet mag!
vrijdag 17 mei 2019 om 18:10
Misschien heb ik het even gemist, maar Hoe weet je eigenlijk wat ze allemaal over jou heeft gezegd die keer dat jouw vriend jullie relatie bekend maakte? Daar was jij niet bij, begrijp ik uit je verhaal. Van wie weet je dat? Van je vriend? ook lekker slim dan, om dat zo op die manier tegen jou te zeggen. Zo saboteert hij bij voorbaat al een eventuele fijne band.
Maar ik vraag me eigenlijk meer af of jij niet teveel af gaat op 'via via' en je eigen draai aan dingen geeft.
Als jouw vriend letterlijk tegen jou heeft gezegd 'mijn zus zei dat ze jou niet wil als schoonzus', als dat echt puur is wat er gebeurd is, waarom dan niet naar haar toe gaan? Gewoon meteen even vragen. 'Piet zegt dat jij dit zei. Klopt dat? Waarom vind je dat?'
Maar eerlijk gezegd denk ik dat het anders is gegaan.
Ben jij helemaal eerlijk in je eigen aandeel? Niet meegaan naar die verjaardag is gewoon raar, en de draai die je daar aan geeft is te raar, vind ik zelfs ongeloofwaardig.
Verder, als je toch vindt dat dit precies is hoe het gegaan is, dan heb ik twee opmerkingen :
- accepteer dat je schoonzus verder weinig behoefte heeft aan jou en richt je op meer positieve zaken.
- praat eens goed met je vriend. Als het klopt (al denk ik zelf dat het veel genuanceerder ligt) dan saboteert je vriend de relatie.
Maar ik vraag me eigenlijk meer af of jij niet teveel af gaat op 'via via' en je eigen draai aan dingen geeft.
Als jouw vriend letterlijk tegen jou heeft gezegd 'mijn zus zei dat ze jou niet wil als schoonzus', als dat echt puur is wat er gebeurd is, waarom dan niet naar haar toe gaan? Gewoon meteen even vragen. 'Piet zegt dat jij dit zei. Klopt dat? Waarom vind je dat?'
Maar eerlijk gezegd denk ik dat het anders is gegaan.
Ben jij helemaal eerlijk in je eigen aandeel? Niet meegaan naar die verjaardag is gewoon raar, en de draai die je daar aan geeft is te raar, vind ik zelfs ongeloofwaardig.
Verder, als je toch vindt dat dit precies is hoe het gegaan is, dan heb ik twee opmerkingen :
- accepteer dat je schoonzus verder weinig behoefte heeft aan jou en richt je op meer positieve zaken.
- praat eens goed met je vriend. Als het klopt (al denk ik zelf dat het veel genuanceerder ligt) dan saboteert je vriend de relatie.
vrijdag 17 mei 2019 om 18:36
Waarom niet? Wie heeft bepaald dat je niet welkom bent? Of heb je aangenomen dat je daar toch geen koffie krijgt als je wel mee gaat? Oftewel: waarom heb je ooit besloten dat je niet mee zou gaan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 17 mei 2019 om 19:02
Iemand mag kiezen om niet met je om te gaan.
Je probeert iets af te dwingen door nooit mee te gaan en door haar nooit uit te nodigen. Maar met dat gedrag bereik je helemaal niets. Jij wil iets...dus waarom moet het dan voor haar uitkomen?
Zij sluit jou niet alleen buiten...jij sluit ook allerlei mensen zelf buiten met je gedrag.
Je probeert iets af te dwingen door nooit mee te gaan en door haar nooit uit te nodigen. Maar met dat gedrag bereik je helemaal niets. Jij wil iets...dus waarom moet het dan voor haar uitkomen?
Zij sluit jou niet alleen buiten...jij sluit ook allerlei mensen zelf buiten met je gedrag.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 17 mei 2019 om 19:12
Ja, inderdaad. Ik heb genoeg schoonzussen, maar geen enkele daarvan is mijn vriendin.
Als dat wel zo is, dan is het denk ik vaak andersom, ik bedoel: dan krijg je een relatie met de broer van je vriendin....ook goed natuurlijk, maar dan is die vriendinnen band er al vóór de relatie.
Het is niet onmogelijk dat je toch vriendin wordt met je schoonzus, maar dat is geen vasstaand gegeven.....
TO: niet teveel moeite in stoppen, misschien trekt jullie band met de tijd nog een beetje aan...
Aan het typen...
vrijdag 17 mei 2019 om 19:26
Hahaha. Jezus, wat een dom gelul. To's schoonzus wil niet met haar appen. Dat is het enige wat er aan de hand is. En dat is geen "gemis", zeker niet voor de schoonzus.Loopeend schreef: ↑17-05-2019 17:07Kennelijk ziet jouw schoonzus iets in jouw; wat haar onzekerheid raakt.
Ze kent je immers nog niet; maar heeft al wél besloten dat je 'niks' bent. Jij hebt (in háár ogen) een bepaald uiterlijk/gedraging/karakter/levensstijl/etc. of wat dan ook dat haar onzekerheid raakt. Waarschijnlijk heb je iets wat ze zelf juist méér van zou willen hebben.
En dat is háár probleem.
Aangezien ze dit al besloten heeft alvorens de toetsen of haar visie correct is door zoiets als bijvoorbeeld jouw eerst leren kennen.
Dit is haar eigen onzekerheid en haar eigen probleem en jij kan daar niks aan veranderen. Tenzij; je zin hebt in jarenlang op je tenen lopen en overdreven alsmaar je best doen om haar gedachten te veranderen; die daar niet op feiten gebaseerd zijn; mogelijk nooit te veranderen vallen.
Het is ontzettend jammer als dit zo loopt wanneer je zelf geen familie hebt. (ik kan je de hand schudden).
Het beste wat je kunt doen (het klinkt alsof je nu zelf al genoeg je best hebt gedaan om contact te maken) is het hier met tegenzin bij laten; accepteren dat dit er (op dit moment niet, en mogelijk nooit inzit) en bij je eigen verjaardag maar gewoon wél iedereen uitnodigt. Niet als haar zijn. Focus je op de mensen die dit probleem met jou niet hebben. Nodig haar uit op jouw verjaardag als je dit nog kan nu; Kans is sowieso groot dat ze niet komt. Ben aardig als tegen een ander als ze komt. Zie dit als voor haar een laatste kans; als ze jouw aardigheid niet accepteert.. en je merkt dat je herhaaldelijk tijdens haar bezoek op eieren moet lopen en/of ze niet zo heel respectvol is/doet alsof je niet bestaat..
Dan zou ik niet meer uitnodigen en heb je toch écht alles gedaan.. en ligt het helaas bij haar. En dan is kennelijk de situatie helaas maar zo.
Maar dat is toch een gemis die zij zelf veroorzaakt. En niks wat met jouw te maken heeft.
vrijdag 17 mei 2019 om 19:32
Volgend feestje bij zus als alleen jouw vriend wordt uitgenodigd, laat je hem vragen/zeggen dat jij gezellig meekomt. En dan ga je vanaf nu voortaan mee naar haar. Is dat een idee? Hier worden partners ook nooit specifiek uitgenodigd.
Verder, waarom zou je zo graag wat leuks met haar gaan doen als het al 2,5 jaar ijzige kou is tussen jullie twee?
Verder, waarom zou je zo graag wat leuks met haar gaan doen als het al 2,5 jaar ijzige kou is tussen jullie twee?
vrijdag 17 mei 2019 om 20:03
vrijdag 17 mei 2019 om 20:33
vrijdag 17 mei 2019 om 20:43
Hier zou ik nog wel een gesprek aan willen wagen met je vriend. Want dat ze verder niks met je wil is helaas voor jou, maar dat zul je moeten accepteren. Echter ben je wél onderdeel van de familie, omdat je een relatie hebt met haar broer. Opzettelijk de partner niet uitnodigen voor een verjaardag is simpelweg onbeschoft.
Dus ik zou je vriend vragen om zijn zus gewoon mee te delen dat hij jou ook meeneemt naar een verjaardag en als ze dat niet wil, hij ook geen zin heeft om te komen. Dan kan je vriend verder gewoon lekker op bezoek bij zijn zus zonder jou tussen de vieringen van verjaardagen in. Maar iemand opzettelijk weigeren om deel te nemen aan een verjaardag is echt echt echt onbeschoft. Dat 'recht' heb je imo alleen maar als je je vervelend zou gedragen. Maar als je je normaal opstelt en gewoon meekomt en vriendelijk doet, dan is er geen enkele reden om jou zo buiten te sluiten.
Voor de rest: stop met proberen. Je schoonzus is dan feitelijk wel je schoonzus, maar verder maakt ze aan alle kanten duidelijk dat ze geen band met je wil. Dat mag. Jammer dat ze ook geen fatsoensreacties kan opbrengen, door af en toe een vriendelijke reactie terug te geven. Maar blijkbaar kiest ze voor de lompe aanpak. Richt je peilen op andere mensen die wél graag uit zichzelf wat leuks met je willen doen. Die kunnen een onhebbelijke schoonzus ruimschoots compenseren hoor