Schoonzus sluit me uit

17-05-2019 15:26 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Graag wil ik even mn hartje luchten en jullie mening vragen, misschien hebben jullie wel een andere kijk hierop.

ik ben een meisje en heb momenteel 2,5 jaar wat met mn vriend, ondertussen zijn we ook verloofd. Wat ik fantastisch vind!
Nu zit ik met het volgende;

Met de ouders van mijn vriend heb ik een fijne band, we appen elkaar regelmatig, kortom we houden contact met elkaar.
Met zijn zus heb ik het iets moeilijker, namelijk als volgt :

Vanaf het moment dat mn vriend aankondigde dat hij een relatie had met mij was zijn zus heel erg tegen onze relatie. Ze vond me geen geschikt persoon, ''ik wil haar niet als schoonzus, kan je niet iemand anders vinden, ik wil haar niet etc, ...' Mn vriend had hierdoor enorm conflict met zn zus omdat hij het niet pikte dat ze op die manier over mij sprak. Zij oordeelde over mij terwijl ze me helemaal niet kende. Enkele dagen later deed ze alsof dat conflict en de discussie nooit heeft plaatsgevonden en vond ze het 'helemaal oké'.

Nu enkele jaren verder appen we elkaar heel weinig, we zien elkaar daadwerkelijk NOOIT terwijl ze heel dicht bij me woont.
Ik probeer mijn best te doen om haar af en toe eens een berichtje te sturen met de vraag of alles goed gaat etc.
Wat me wel opvalt is dat wanneer ik geen contact zoek met haar, zij mij ook nooit zal contacteren om wat leuks te gaan doen (wat we trouwens nog nooit hebben gedaan). Ook vraagt ze nooit eens hoe het met me gaat, men werk, ... Ze lijkt heel ongeïnteresseerd.

Ik voel me enorm naar. Ik heb geen ouders meer, noch broers of zussen. Dus had ik het fijn gevonden dat ik een goede band met mn schoonzus zou kunnen hebben. Ik doe echt men best, maar de interesse komt naar mijn gevoel gewoonweg niet langs twee kanten.
Ze nodigt bijvoorbeeld haar ouders en der broer uit voor de verjaardag van der dochter te vieren, maar mij nodigt ze helemaal niet uit. Men vriend gaat dus lekker naar het feestje, terwijl ik thuis zit.

Ik voel me enorm buitengesloten en ook heel erg slecht hierover, gewoonweg verdrietig. Ik heb haar nooit wat gedaan, ze kent me nauwelijks.

Ik heb het er al over gehad met mn vriend, hij begrijpt mij maar meer zegt hij er ook niet over. Wel wil hij zijn zus over haar gedrag aanspreken.
ik voel me oprecht ellendig, ik heb soms conflict met mn vriend puur door deze situatie.

Ik heb gewoonweg het gevoel dat ze mij helemaal niet wil in de familie en ze mij accepteert omdat ze geen andere keuze heeft en geen conflict wil met der broer. Ze zal naar mijn gevoel lief zijn en me uitnodigen als het echt moet, maar verder interesseert het haar helemaal niks wie ik ben of wat ik doe in het leven.

Wat vinden jullie van mijn verhaal? Ik weet oprecht niet meer wat ik moet doen, maar ik voel me er zo verdrietig over...

Veel liefs en ik wens jullie nog een fijne dag!

xoxo cutelove
gewoon stoppen met trekken aan een dood paard en accepteren, dat je schoonzus geen zin in contact heeft
Waarom moet er per se appcontact zijn met je schoonzus? Wat is dat voor rarigheid van jou.

En word er echt gezegd tegen je broer bij verjaardagen dat hij wel welkom is en jij niet?

Want ik nodig ook nooit de partners van mijn 'siblings' ook nog eens apart uit hoor.
Ik snap dat het vervelend voor je voelt maar ik zou het laten gaan. Ik zelf heb ook amper contact met (schoon)familie. Ik heb een broer en zus die ik misschien net 2 x per jaar spreek. Heb wel een goede vriendin die ik als familie beschouw.

Heb jij vriendinnen? Focus je lekker daarop!
En jouw vriend neemt jou niet mee als hij op verjaardagsbezoek gaat bij zijn zus?
Je hoeft niet te hebben met je schoonzus. Jullie hebben niet voor elkaar gekozen en zijn dus geen vriendinnen.

Het lijkt mij ook logisch dat ze jou niet apart uitnodigt, als ze jouw verloofde uitnodigt. Dan ga je toch gewoon mee? Jullie zijn een koppel.
Those who don’t believe in magic will never find it
cutelove schreef:
17-05-2019 15:26
Hoi allemaal!

(…)
Vanaf het moment dat mn vriend aankondigde dat hij een relatie had met mij was zijn zus heel erg tegen onze relatie. Ze vond me geen geschikt persoon, ''ik wil haar niet als schoonzus, kan je niet iemand anders vinden, ik wil haar niet etc, ...'
(…)
Ik heb gewoonweg het gevoel dat ze mij helemaal niet wil in de familie en ze mij accepteert omdat ze geen andere keuze heeft en geen conflict wil met der broer.
(..)
Wat vinden jullie van mijn verhaal? Ik weet oprecht niet meer wat ik moet doen, maar ik voel me er zo verdrietig over...
Je zegt dat je het gevoel hebt dat ze je niet in de familie wil, maar waarom is dat een gevoel? Ze heeft het nota bene gewoon letterlijk zo uitgesproken én haar acties zijn ernaar. Het is dus geen gevoel maar een feit.

Ik denk dat het enige wat je kunt doen is het accepteren. Als iemand je niet moet, dan moet diegene je niet. Je kunt dan hoog springen, laag springen, verdrietig of boos zijn, of heel erg je best doen om diegene te pleasen, maar het heeft allemaal geen zin. En als je iets niet kunt veranderen, dan kun je het maar beter accepteren.

Je schoonzus is jou geen relatie verplicht. Je hebt een relatie met je partner, niet met zijn familie. Let it go.
Nodigt ze jou expliciet niet uit voor de verjaardag? Of ga jij niet omdat jij vindt dat je expliciet uitgenodigd dient te worden. Ik nodig meestal broers of zussen uit, dat partners meekomen is volkomen logisch, maar deze worden niet expliciet uitgenodigd. Appen doe ik niet met familie en ook niet met schoonfamilie. Ben niet zo'n app'er.
Het is niet de standaard om vriendinnen te zijn met je schoonzussen
Jij zou dat graag anders zien, maar het zit er niet in
Het is echter niet zo dat zij niet aan een norm voldoet of iets dergelijks
Heb je geen vriendinnen?
Dat appen lijkt me ook nergens voor nodig. Leuk contact kun je nu eenmaal niet afdwingen. Dat jij niet gewoon mee gaat met je verloofde als hij wordt uitgenodigd vind ik dan weer wel een beetje raar.
die ik wilde bestaat al...
dropfruitje schreef:
17-05-2019 15:38

Het lijkt mij ook logisch dat ze jou niet apart uitnodigt, als ze jouw verloofde uitnodigt. Dan ga je toch gewoon mee? Jullie zijn een koppel.
dat is bij ons in principe ook vanzelfsprekend inderdaad
Dahlia74 schreef:
17-05-2019 15:39
Nodigt ze jou expliciet niet uit voor de verjaardag? Of ga jij niet omdat jij vindt dat je expliciet uitgenodigd dient te worden. Ik nodig meestal broers of zussen uit, dat partners meekomen is volkomen logisch, maar deze worden niet expliciet uitgenodigd. Appen doe ik niet met familie en ook niet met schoonfamilie. Ben niet zo'n app'er.
Ze nodigt me expliciet niet uit nee. In hun familie is het niet zo een gewoonte dat iedereen zomaar meekomt, enkel wanneer je effectief gevraagd wordt...
waarom hebben mensen altijd de neiging van tijd en energie in mensen te steken die hen niet afkunnen?? gewoon links laten liggen en tijdens familiefeestjes een beetje schijnheilig doen met complimentjes als wat zit je haar leuk maar het eigenlijk niet menen.
Ik nodig mn broer uit en mn schoonzus komt automatisch mee, die krijgt geen aparte uitnodiging hoor. Dus ik denk dat je schoonzus denkt: ze moet me niet, ze komt niet eens mee naar een verjaardag.
En verder is het een schoonzus, geen vriendin. Ik app ook niet met mn schoonzussen, alhoewel ik het prima vrouwen vind.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ook met aanhang?

Wat gebeurd er als je gewoon meekomt?
Misschien verwacht je te veel van familiesfeer aangezien je zelf geen ouders broers of zussen hebt?
Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
dropfruitje schreef:
Je hoeft niet te hebben met je schoonzus. Jullie hebben niet voor elkaar gekozen en zijn dus geen vriendinnen.

Hoi Dropfruitje!

Ze nodigt me expliciet niet uit nee. In hun familie is het niet zo een gewoonte dat iedereen zomaar meekomt, enkel wanneer je effectief gevraagd wordt...
Je bent verloofd en je noemt jezelf een 'meisje'? Hoe oud ben je?

Soms klikt het nu eenmaal niet met (alle) schoonfamilie en that's life.
Dus kan je dat maar beter accepteren en niet perse contact willen via de app.
Je hebt goed contact met zijn ouders en dat is toch al heel wat.
Focus je verder op je eigen vriendinnen.

Ik heb ook een schoonzus waar ik minder contact mee heb. We appen nooit samen, we zien elkaar zo nooit dan alleen bij mijn schoonouders en daar praten we wel samen. Maar we zijn zo verschillend dat we nooit echt vriendinnen zullen worden.
Met mijn andere schoonzus heb ik wel goed contact, en met de vrouw van mijn broer ook. Maar echt vriendinnen zijn we niet, en veel appen doen we ook weer niet.

Maar dwingen kan je het toch niet.
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 17-05-2019 15:52
5.01% gewijzigd
Dahlia74 schreef:
17-05-2019 15:46
Ook met aanhang?

Wat gebeurd er als je gewoon meekomt?
ik ga gewoonweg nooit mee. Men vriend stelt ook nooit zelf voor 'kom met me mee'.. Dus waarom zou ik mezelf dan opdringen denk ik zo.
Ze vraagt ook niet naar me, dus ...
dropfruitje schreef:

Inderdaad. En zeker als jullie straks getrouwd zijn.
ik denk dat je het idee dat je een band kan krijgen met haar moet afsluiten
het gaat gewoon niet lukken

voor de rest er ook geen onnodig ruzie mee maken over met je verloofde,
voor de rest neem ik aan dat je een volwassen vrouw bent, gezien je verloofd bent
jezelf meisje noemen is best gek (sorry)
mamsvan wijzigde dit bericht op 17-05-2019 15:52
0.84% gewijzigd
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Mijn mening (geen feit)
Ik weet niet of jullie samenwonen, maar als je samenwoont, zou ik de uitnodiging aan je vriendje zien, als een uitnodiging aan jullie.
Verloofd-zijn, zegt mij werkelijk helemaal niks, dat heeft voor mij geen waarde, samenwonen wel, dan deel je een huishouden.
cutelove schreef:
17-05-2019 15:46
Hoi Dropfruitje!

dus met een verjaardag belt ze dr vader en moeder los van elkaar op? (ervanuitgaande dat die bij elkaar zijn en in hetzelfde huis wonen) en als ze dat niet doet maar bijvoorbeeld alleen moeder belt, dan komt pa niet mee?
En je vriend zegt niet tegen haar van, joh dit is mn verloofde en je moet t r gewoon mee doen: ze komt dus gewoon mee.
En er is nooit iets voorgevallen tussen jullie? Of dat jullie mekaar nog kennen van lang geleden?
I don't care, i love it!!
LAgirl82 schreef:
17-05-2019 15:48
Je bent verloofd en je noemt jezelf een 'meisje'? Hoe oud ben je?
o was niet de enige of enigste
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven