Schrik ik mannen af?

16-09-2018 11:42 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal dit is mijn eerste topic.

Ik heb een vraagje.

Ik heb een druk leven, ik reis veel, heb een drukke baan en studie.
Ik ben nu 28 heb nog nooit een relatie gehad omdat ik daar toen ook niet aan toe was maar de laatste maanden zou ik het wel leuk vinden.

Ik was laatst in gesprek met een vriend en ik vroeg gewoon eerlijk om feedback.
Hij zei dat ik over kom als een sterke onafhankelijke vrouw en dat, dat juist mannen afschrikt omdat ze zich nodig moeten voelen. Ik begrijp zijn stelling wel maar weet niet zo hoe ik dat kan veranderen. Aan de andere kant val ik op sterkte mannelijke mannen die misschien niet bestaan ofzo ? Wie kan mij van tis voorzien

Groet van een woodwicklover
Merle, mijn vraag of je zelf een relatie hebt hangt samen met het tweede wat ik zei in dezelfde post: het las alsof jij je anders voordoet dan je bent om een man aan de haak te slaan, en dat anders voordoen is iets wat je niet jarenlang volhoudt.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
17-09-2018 07:58
Lief dat je dat zegt! Misschien is het ook gewoon een lastige leeftijdscategorie waar ik nu in zit. Ik heb nu even het idee dat alle leuke mannen
van zo rond de 30 al bezet/gesetteld zijn.
Het is wel de fase waarin veel mensen van 'dating season' naar 'mating season' gaan. Dus het wordt wat serieuzer allemaal. Maar het kan op deze leeftijd snel gaan. Zo zit je nog alleen op de bank en zo sta je opeens met z'n tweeën bij de Ikea.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
16-09-2018 23:54
Het verschil is alleen dat vrouwen het aantrekkelijk vinden bij mannen maar mannen liever een vrouw hebben die het beschermende gevoel bij ze losmaakt. Niet iedere man maar de spoeling is een stuk dunner.
Over dat verschil, ik scharrel zelf met een leuke succesvolle en zeer zelfstandige man. Dat zou ik als vrouw dan volgens deze stelling reuze leuk moeten vinden maar ik denk ook gewoon 'wat voeg ik toe'.
Bij vrouwen wordt dan snel gedacht aan een mooi uiterlijk en seks, maar hoe schaars is dat nou nog? (en ik scoor ook maar matig op die onderdelen, dus tja)
Dat hele man vrouw verschil denken is zo'n raar geforceerd en romantisch verhaal. En natuurlijk geloven we allemaal een beetje in verhalen de bouquetreeks is niet voor niets populair. Maar de praktijk is echt anders en gelukkig een stuk diverser. Zeker als je zelf een lange relatie hebt, of hebt gehad kijk je met verbazing naar de ideeën die je daar ooit over had. Net zo goed als bij ouderschap zit er een enorm gat tussen beeld en realiteit.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit probleem eigenlijk niet zo, in die zin dat ik niet het idee heb dat het afschrikt dat ik m'n zaakjes wel goed voor elkaar heb en voor mezelf kan zorgen, etc.

Maar ik moet ook wel zeggen dat ik wel zachtaardiger word als ik iemand heel leuk vind. Ik ben helemaal niet zo'n heel erg zorgzaam persoon, maar als ik iemand heel erg leuk vind komt die kant wel meer boven. Ik word dan liever ofzo. Dat is iets wat ik zelf ook wel in een man zoek. HIj moet zelfstandig zijn, maar ook wel lief voor me zijn. Maar ik hoef zeker geen watje haha.
Alle reacties Link kopieren
De selectie dunt wel iets uit ja
Alle reacties Link kopieren
merle78 schreef:
16-09-2018 13:32
Ik denk dat je aan mannen moet tonen dat je het in je hebt om zorgzaam en zacht te zijn.

Dat je geïnteresseerd bent zijn ambities en zijn inzet waardeert, zodat dat hij zich gesteund voelt door jou.

Dat je het fijn vindt als hij iets repareert in je huis (het liefst je eigen).

Dat je bereid bent iets lekkers voor hem te koken (geen quinoa met pompoen), iets met vlees of gebakken vis.

Dat je speciaal voor hem een keer hoge hakken en een mooi jurkje draagt.

Dat je niet alleen maar praat over je eigen ambities en alle avonturen die je beleefd hebt, want dan voelt hij zich geïntimideerd en overbodig.

Wat ik bedoel is dat je als vrouw natuurlijk alles kan doen wat een man ook kan en dat ook vooral moet doen. Je kunt nou eenmaal alleen op jezelf rekenen at the end of the day.

Toch kun je de biologische aspecten van beide seksen niet helemaal wegpoetsen. Een man voelt zich toch het fijnst bij een vrouw met typisch vrouwelijke kwaliteiten over het algemeen.

Dat je als vrouw je eigen mannetje wel staat, hoef je tegen een man niet zo te benadrukken als je hem leuk vindt.

Dit is slechts mijn bescheiden mening.
:@@: :nooo:
Ik zie er heel vrouwelijk uit. Hoge hakken, jurkjes en de hele meuk. Maar ik ben wat je noemt een stevige zakenvrouw in een mannenwereld die - indien nodig - nog eerder hulp inkoopt dan vraagt. Mijn partner en ik zijn evenwaardig. We zijn trots op elkaar's successen. Hij zou me trouwens behoorlijk uitlachen als ik jaren '50 gewijs een schortje om zou binden om hem een maaltje voor te zetten omdat hij zo hard gewerkt heeft en zijn carriere veel belangrijker is dan de mijne.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
het gaat niet om wat 'mannen' van je vinden, zelfs niet om wat je vriend vindt ook al vroeg je om die feedback.

het gaat om de man vinden die alles aan jou fantastisch vind precies zoals je bent en zoals jij je wil gedragen

mocht je toch iets aan jezelf willen veranderen dan deze tip;

kijk naar wat het is wat je wil in een partner, kijk vervolgens naar jezelf en of je denkt datzelfde te kunnen bieden

en dan kun je eventueel nog besluiten dat je misschien eerst moet leren bieden wat je kennelijk wil kunnen vragen
Lorem Ipsum
Het nadeel van zelfstandig en zelfverzekerd zijn kan zijn dat in situaties waarin je je misschien wat minder op je gemak voelt - zoals tijdens een date - je ‘vervalt’ in de vertrouwde vrouw-van-wereld-modus. Dat kan afstandelijk en niet heel kwetsbaar zijn en dat is niet ideaal bij daten.

Ik denk dat veel mannen graag een zelfstandige vrouw zien, maar dat ze ook iets van kwetsbaarheid bij de ander moeten kunnen zien om geraakt te worden. Net als vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Woodwicklover schreef:
16-09-2018 11:42
Hij zei dat ik over kom als een sterke onafhankelijke vrouw en dat, dat juist mannen afschrikt omdat ze zich nodig moeten voelen. Ik begrijp zijn stelling wel...
Ik begrijp er eerlijk gezegd niets van. Wat bedoelt hij met sterk en onafhankelijk? Er zijn heel veel vrouwen die zichzelf sterk en onafhankelijk voelen en die houden daar allemaal hun eigen definitie op na.
Er zijn vrouwen die leven op het salaris van hun man en nog nooit langer dan een paar maanden vrijgezel zijn geweest in hun leven en die vinden zichzelf ook sterk en onafhankelijk. Jouw vriend heeft er waarschijnlijk andere ideeën bij.
Marana-- schreef:
17-09-2018 10:15
Merle, mijn vraag of je zelf een relatie hebt hangt samen met het tweede wat ik zei in dezelfde post: het las alsof jij je anders voordoet dan je bent om een man aan de haak te slaan, en dat anders voordoen is iets wat je niet jarenlang volhoudt.
Nee hoor, nogmaals, dat heb je verkeerd begrepen. Ik doe mezelf niet anders voor om een man aan te slaan. Ik sla geen hengels uit, de mannen komen uit eigen beweging met me kennismaken is mijn ervaring tot nu toe.

Ik ben een veelzijdige vrouw: zelfstandig, ambitieus en ik vind het fijn om een man een goed gevoel te geven door, bijvoorbeeld zijn favoriete maaltijd te koken en mezelf mooi aan te kleden voor hem.

En ja, ik heb een vriend.

En jij?
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
19-09-2018 22:24
Het nadeel van zelfstandig en zelfverzekerd zijn kan zijn dat in situaties waarin je je misschien wat minder op je gemak voelt - zoals tijdens een date - je ‘vervalt’ in de vertrouwde vrouw-van-wereld-modus. Dat kan afstandelijk en niet heel kwetsbaar zijn en dat is niet ideaal bij daten.

Ik denk dat veel mannen graag een zelfstandige vrouw zien, maar dat ze ook iets van kwetsbaarheid bij de ander moeten kunnen zien om geraakt te worden. Net als vrouwen.
Misschien doe ik dat een beetje. Ik stel mij niet zo snel kwetsbaar op
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet gewend om mij bij een man kwetsbaar te zijn.
Alle reacties Link kopieren
merle78 schreef:
16-09-2018 13:32
Ik denk dat je aan mannen moet tonen dat je het in je hebt om zorgzaam en zacht te zijn.

Dat je geïnteresseerd bent zijn ambities en zijn inzet waardeert, zodat dat hij zich gesteund voelt door jou.

Dat je het fijn vindt als hij iets repareert in je huis (het liefst je eigen).

Dat je bereid bent iets lekkers voor hem te koken (geen quinoa met pompoen), iets met vlees of gebakken vis.

Dat je speciaal voor hem een keer hoge hakken en een mooi jurkje draagt.

Dat je niet alleen maar praat over je eigen ambities en alle avonturen die je beleefd hebt, want dan voelt hij zich geïntimideerd en overbodig.

Wat ik bedoel is dat je als vrouw natuurlijk alles kan doen wat een man ook kan en dat ook vooral moet doen. Je kunt nou eenmaal alleen op jezelf rekenen at the end of the day.

Toch kun je de biologische aspecten van beide seksen niet helemaal wegpoetsen. Een man voelt zich toch het fijnst bij een vrouw met typisch vrouwelijke kwaliteiten over het algemeen.

Dat je als vrouw je eigen mannetje wel staat, hoef je tegen een man niet zo te benadrukken als je hem leuk vindt.

Dit is slechts mijn bescheiden mening.
En als je dat niet in je hebt kun je niet aan de man komen volgens jouw bescheiden mening? :rofl:
Ik heb met vlees en vis geen kookervaring. Oh jee
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
16-09-2018 23:54
Het maakt niet uit of het om een man of een vrouw gaat, iemand die bewustzijn en zelfstandigheid uitstraalt en dat ook nog wordt onderbouwd door studie, baan, intellect en een goedinkomen is naar beide kanten intimiderend. Het verschil is alleen dat vrouwen het aantrekkelijk vinden bij mannen maar mannen liever een vrouw hebben die het beschermende gevoel bij ze losmaakt. Niet iedere man maar de spoeling is een stuk dunner.
Dat je het gevoel wilt hebben een aanvulling te (kunnen) zijn op iemands leven in een liefdesrelatie, en dan ook een stapje verder dan de liefde alleen, heeft volgens mij weinig met m/v te maken.
lineola schreef:
16-09-2018 19:48
TO, ik denk niet dat je mannen afschrikt, en blijf vooral lekker jezelf hoor.
Ik denk wel dat sommige mannen (echt niet alle) best vaag zijn over wat ze zoeken in een vrouw.
Voorbeeld, ik hoor vaak dat mannen juist graag hebben dat een vrouw ook haar eigen leven heeft, en vooral niet te afhankelijk is, en dat ze zelfstandig dingen onderneemt etc, dat ze zich ontwikkelt, en ambitieus is.

Maar wat ik dan vaak merkte (nu ben ik getrouwd, met een normale vent, dus dit is nu niet meer aan de orde)
Dan was ik lekker zelfstandig, deed m'n eigen dingen, ontwikkelde mezelf, en dan was het weer niet goed..
Want dan kreeg ik te horen dat hij het gevoel kreeg dat ik hem niet nodig had, dat ik alles wat hij deed niet waardeerde etc..tja dan weet ik t ook niet meer.
Kortom, blijf jezelf, de persoon die wel bij jou past, zal waarschijnlijk heel blij zijn met wie jij bent, dus verander vooral niet.
Dat herken ik wel. Het lijkt alsof dat dan mannen zijndie ook hun eigen ding doen en dat willen blijven doen (perfect, wat mij betreft), vaak is hun vorige relatie dan geweest met een dame die juist veel samen wilde doen. Maar ze realiseren zich denk ik niet helemaal dat als ik dan dingen zelf doe, ik ook bepaal wat, wanneer en met wie, en dat ze niet per se zicht hebben op hoe dat dan verloopt. Dat dat vertrouwen vraagt, en dat het dus (even) wat onzekerheid cq zoeken met zich mee kan brengen. Dat is allemaal prima, ik kan ook wel eens wat (irrationeel) onzeker zijn, maar ik probeer dat dan wel op een constructieve manier kenbaar te maken of ik slik het even in. Maar niks benoemen en daar ook niet open voor staan, en dan in plaats daarvan de ander verwijten gaan maken is een beetje jammer. Daar kan ik niks mee en raak ik ook erg gefrustreerd van.
Geronimo2 schreef:
16-09-2018 23:54
Het maakt niet uit of het om een man of een vrouw gaat, iemand die bewustzijn en zelfstandigheid uitstraalt en dat ook nog wordt onderbouwd door studie, baan, intellect en een goedinkomen is naar beide kanten intimiderend. Het verschil is alleen dat vrouwen het aantrekkelijk vinden bij mannen maar mannen liever een vrouw hebben die het beschermende gevoel bij ze losmaakt. Niet iedere man maar de spoeling is een stuk dunner.
Het een sluit het ander niet uit he. Ik ben hoogopgeleid en denk dat ik de genoemde uitstraling kan hebben, maar ik ben praktisch (klusjes, technisch inzicht) een behoorlijke kluns. Ik ben geïnteresseerd in auto's (kijk zeg maar niet alleen naar kleur), maar haak al gauw af als het me te technisch wordt. Resultaat: Ik kan prima in mn eentje een auto kopen, maar als ik een gek geluid hoor of er iets simpels stuk is, ga ik naar de garage, of - indien daar sprake van is - kijk ik mijn partner even hulpeloos aan 😁
Alle reacties Link kopieren
Ik kom in contactoproepjes wel eens dames tegen die heel trots vermelden dat ze een baan hebben voor 24 of 32 uur per week, een eigen bedrijf hebben, een paard hebben en nog wat tijdverslindende hobbies en een gezin te verzorgen hebben, 4x per jaar op vakantie gaan en het gevoel hebben nu wel aan een nieuwe partner toe te zijn..

Ik die gevallen vraag ik mij altijd af waar ze denken tijd voor mij te vinden en bedenk ik dat ik daar beter niet op kan reageren.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven