Schrik ik mannen af?

16-09-2018 11:42 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal dit is mijn eerste topic.

Ik heb een vraagje.

Ik heb een druk leven, ik reis veel, heb een drukke baan en studie.
Ik ben nu 28 heb nog nooit een relatie gehad omdat ik daar toen ook niet aan toe was maar de laatste maanden zou ik het wel leuk vinden.

Ik was laatst in gesprek met een vriend en ik vroeg gewoon eerlijk om feedback.
Hij zei dat ik over kom als een sterke onafhankelijke vrouw en dat, dat juist mannen afschrikt omdat ze zich nodig moeten voelen. Ik begrijp zijn stelling wel maar weet niet zo hoe ik dat kan veranderen. Aan de andere kant val ik op sterkte mannelijke mannen die misschien niet bestaan ofzo ? Wie kan mij van tis voorzien

Groet van een woodwicklover
Timetraveler schreef:
16-09-2018 13:54
Hmm de leuke mannen zijn vast niet zo schaars. De vrijgezelle leuke mannen echter wel, of nouja, dat is mijn ervaring als 27-jarige ;-D .
Als het mij als bijna 50 jarige lukt om er eentje te vinden, dan kan jij dat zeker.
merle78 schreef:
16-09-2018 13:39
Ik denk dat de echte stoere topmannen, die juist aangetrokken worden tot sterke, stoere en onafhankelijke vrouwen best wel schaars zijn. Ze zijn er wel, maar je moet goed zoeken.
Wat bedoel je met een stoere topman?
@ Woodwicklover Ik lees mee :)!

Je zit in dezelfde situatie als ik en ik heb dezelfde vraag.

Moeders / Paps en Oma zijn wat extremer dan Merle 78. Ik kan me ergens wel vinden in wat Merle zegt denk ik. Snap dat een man niet op een orkaanvrouw zit te wachten die alles beter weet etc, maar wel gewoon haar kwaliteiten heeft en oog heeft voor de zijne.

Mijn moeder en oma proberen me tot een aanrechtvrouwtje (zacht, luisteren naar de man, hij is de baas, je bent afhankelijk (geef hem dat gevoel) op hoge hakken en leuke jurkjes te kneden. Zo ben ik alleen helaas niet.
Ik heb deze instelling één keer uitgeprobeerd en die beste man vond mij veeeel te soft. Dus had beter "mijzelf" kunnen blijven.

Ben van mijzelf wel een vrouw van de hakjes en jurkjes. Sommige collega's herkennen me niet in mijn niet-werkkleding en vinden mij anders overkomen.

Als ik jouw stuk lees, denk ik niet dat je kerels afschrikt:). Ik geloof dat die van ons ook nog ergens op de wereld rondloopt, onze reis naar elkaar toe duurt misschien wat langer.

Dus wie raad weet wat betreft wat de gouden formule houding en uitstraling om het proces te versnellen, ik hoor het graag.
Alle reacties Link kopieren
ViveMarie schreef:
16-09-2018 21:23
@ Woodwicklover Ik lees mee :)!

Je zit in dezelfde situatie als ik en ik heb dezelfde vraag.

Moeders / Paps en Oma zijn wat extremer dan Merle 78. Ik kan me ergens wel vinden in wat Merle zegt denk ik. Snap dat een man niet op een orkaanvrouw zit te wachten die alles beter weet etc, maar wel gewoon haar kwaliteiten heeft en oog heeft voor de zijne.

Mijn moeder en oma proberen me tot een aanrechtvrouwtje (zacht, luisteren naar de man, hij is de baas, je bent afhankelijk (geef hem dat gevoel) op hoge hakken en leuke jurkjes te kneden. Zo ben ik alleen helaas niet.
Ik heb deze instelling één keer uitgeprobeerd en die beste man vond mij veeeel te soft. Dus had beter "mijzelf" kunnen blijven.

Ben van mijzelf wel een vrouw van de hakjes en jurkjes. Sommige collega's herkennen me niet in mijn niet-werkkleding en vinden mij anders overkomen.

Als ik jouw stuk lees, denk ik niet dat je kerels afschrikt:). Ik geloof dat die van ons ook nog ergens op de wereld rondloopt, onze reis naar elkaar toe duurt misschien wat langer.

Dus wie raad weet wat betreft wat de gouden formule houding en uitstraling om het proces te versnellen, ik hoor het graag.

Als je een formule nodig hebt, dan is het niet de man voor jou. Gewoon lekker jezelf zijn met al je sterke én zwakke kanten en de ander dat ook laten zijn. Waardering en interesse is vanzelfsprekend en moet van beide kanten komen.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties.

Jaah het is ook een beetje onbekend terrein. Ik heb weleens dates gehad maar dat zag ik niet als potentiële relaties. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt moet leren om een man dichtbij te laten. Ik ben erg gewend om de dingen zelf op te lossen misschien schrik ik hen daar in af ? Lastig
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zo om mij heen zie: hoe ‘lekkerder’ een man een vrouw vindt, des te minder interessant haar ‘image’. Dan zijn ze allang blij dat zo’n vrouw vrijwillig naast hen blijft zitten i.p.v. hen een lel te verkopen. Of dat image nu the snowqueen is of she-devil.

Voorbij de datingfase: wat ik het vaakst gehoord heb van mannen als afknapper, zijn vrouwen zonder inhoud/niets te vertellen (type veenlijk), octopusvrouwen (zwaan Kleef aan/energiezuiger) of psychovrouwen (psychisch in de war of afhankelijk van geestverruimende middelen).

Ik heb er dus eigenlijk nog nooit een horen klagen over een te onafhankelijke vrouw. Of te veel/weinig hakken/jurken/Uggs/tuinbroek/culotte.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Er zijn echt wel leuke mannen die van sterke onafhankelijke vrouwen houden. Mijn vader is daar één van, en hij gaat al aardig richting de 80.

Mijn nieuwe vriend vindt het buitengewoon aantrekkelijk en stoer. Terwijl hij tegelijk een enorm leuke en ontwapenende manier heeft om duidelijk te maken dat ik echt niet alles alleen hoef te doen gewoon omdat ik dat kan.

Ze bestaan dus wel. Mijn beste vriend houdt ook van sterke onafhankelijke vrouwen, trouwens. Hij is alleen al getrouwd.

Maar goed, alle mannen die ik noem zijn in de ogen van TO vermoedelijk oud, stokoud of hoogbejaard. En niet meer beschikbaar.
julius schreef:
16-09-2018 19:22
Het feit dat vrouwen sinds de jaren 50 zijn veranderd, betekent natuurlijk niet dat veel mannen het erg fijn vinden als een vrouw is zoals ze beschrijft.

Zelfstandig, ambitieus en zorgzaam. Klinkt als een topcombinatie.
En die vrouwen openen dan na een paar jaar hier een janktopic; help mijn man helpt mij niet met het huishouden en de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
16-09-2018 13:52



Misschien een idee om eerst eens wat tijd te maken voor een relatie?

Een vrouw die nooit tijd heeft is relatie-gewijs echt nutteloos
Moet ze daar nú al mee beginnen, terwijl ze nog niet eens een man heeft? Ik zou gewoon verder gaan met mijn leven en pas als ik een vriend had tijd voor hem vrij maken.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
16-09-2018 21:58
En die vrouwen openen dan na een paar jaar hier een janktopic; help mijn man helpt mij niet met het huishouden en de kinderen.
Ja, zo zwart wit zitten mannen nou eenmaal in elkaar.
julius schreef:
16-09-2018 23:07
Ja, zo zwart wit zitten mannen nou eenmaal in elkaar.
Jij bent niet alle mannen he?
Het maakt niet uit of het om een man of een vrouw gaat, iemand die bewustzijn en zelfstandigheid uitstraalt en dat ook nog wordt onderbouwd door studie, baan, intellect en een goedinkomen is naar beide kanten intimiderend. Het verschil is alleen dat vrouwen het aantrekkelijk vinden bij mannen maar mannen liever een vrouw hebben die het beschermende gevoel bij ze losmaakt. Niet iedere man maar de spoeling is een stuk dunner.
Marana-- schreef:
16-09-2018 13:21
Het is de mening van 1 man. Wat maakt dat jij denkt dat hij voor alle mannen kan spreken?


Wat heb jij tot nu toe ondernomen om een relatie te krijgen?

Precies

TO blijf vooral jezelf. Iemand die zich anders gaat gedragen omdat ze denkt dat anderen dat liever willen, dat vind ik helemaal niks..En dat hou je niet lang vol. Je bent de ware gewoon nog niet tegen gekomen.
Marana-- schreef:
16-09-2018 13:45
Merle, heb jij een relatie?

Wat maakt dat je dat vraagt?

Het klinkt alsof jij vindt dat je je niet als jezelf mag voordoen bij een man. Ik zou het niet jarenlang volhouden om me anders voor te doen dan ik ben.

Nee, dat heb je verkeerd begrepen uit mijn post. Dat heb ik niet gezegd.

Ik geef alleen wat tips waarvan ik weet dat mannen dat waarderen.

Ik ben zelf universitair opgeleid en heb mijn eigen huis en een eigen onderneming met m'n zusje.

Daarnaast vind ik het prettig om een man blij te maken met een lekkere maaltijd en leuke vrouwelijke kleding aan te trekken voor hem.

Mijn ervaring is dat mannen niet houden van vrouwen die opscheppen over zichzelf. Alleen een man met veel zelfvertrouwen trekt dit.

Dat van die quinoa met pompoen was ook enigszins grappig bedoelt. Ik eet zelf weinig vlees, maar als een man er wel van houdt dan maak ik dat voor hem. Wat is daar zo vreselijk aan?

Natuurlijk kun je klusjesman inhuren of het zelf proberen. Maar als je het door een man laat doen die je leuk vindt, dan weet je meteen of hij wat voor over heeft en of hij een handige man is (ik ben dol op handige mannen ookal ben ik zelf ook best handig), bovendien voelt die man zich ook goed, omdat hij iets voor jou als vrouw heeft kunnen oplossen. Twee vliegen in een klap.

Wat een felle en serieuze reacties krijg ik zeg!

Ik bedoel dit alles met een knipoog. De vrouwen voelen zich aangevallen door mijn tips en reageren meteen vol met aannames en veronderstellingen over mijn persoon, alsof ik een of andere freak ben. Dat men maar ver weg moet blijven van types met zulke debiele denkwijzen als ik. Belachelijk. Ik krijg van mannen juist te horen dat ze het zo gezellig vinden bij mij en dat ik grappig ben.

Behalve dan die ene man die meeschrijft op dit forum.
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 17-09-2018 07:42
19.32% gewijzigd
Lillybit schreef:
16-09-2018 13:47
Mijn man is trouwens gek op quinoasalade met pompoen.
Fijn dat hij dat graag eet, het is erg gezond. Ik maak het zelf ook wel eens.

Lust hij ook wel eens een biefstukje?
YagaBaba schreef:
16-09-2018 21:07
Wat bedoel je met een stoere topman?
Een man die zijn ambities heeft waargemaakt (of aan het waarmaken is). Een authentiek geaarde man die weet wat hij waard is en niet hoeft op te vallen of op te scheppen.
Deze man voelt zich niet bedreigt door succesvolle vrouwen (dat succes kan op meerdere vlakken zijn natuurlijk.)
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 17-09-2018 08:59
4.37% gewijzigd
Geronimo2 schreef:
16-09-2018 23:54
Het maakt niet uit of het om een man of een vrouw gaat, iemand die bewustzijn en zelfstandigheid uitstraalt en dat ook nog wordt onderbouwd door studie, baan, intellect en een goedinkomen is naar beide kanten intimiderend. Het verschil is alleen dat vrouwen het aantrekkelijk vinden bij mannen maar mannen liever een vrouw hebben die het beschermende gevoel bij ze losmaakt. Niet iedere man maar de spoeling is een stuk dunner.
Prachtig verwoordt Geronimo, dat doe je beter dan ik :-D
ViveMarie schreef:
16-09-2018 21:23
@ Woodwicklover Ik lees mee :)!

Je zit in dezelfde situatie als ik en ik heb dezelfde vraag.

Moeders / Paps en Oma zijn wat extremer dan Merle 78. Ik kan me ergens wel vinden in wat Merle zegt denk ik. Snap dat een man niet op een orkaanvrouw zit te wachten die alles beter weet etc, maar wel gewoon haar kwaliteiten heeft en oog heeft voor de zijne.


Precies dat bedoel ik.

Mijn moeder en oma proberen me tot een aanrechtvrouwtje (zacht, luisteren naar de man, hij is de baas, je bent afhankelijk (geef hem dat gevoel) op hoge hakken en leuke jurkjes te kneden. Zo ben ik alleen helaas niet.
Ik heb deze instelling één keer uitgeprobeerd en die beste man vond mij veeeel te soft. Dus had beter "mijzelf" kunnen blijven.

Ben van mijzelf wel een vrouw van de hakjes en jurkjes. Sommige collega's herkennen me niet in mijn niet-werkkleding en vinden mij anders overkomen.

Als ik jouw stuk lees, denk ik niet dat je kerels afschrikt:). Ik geloof dat die van ons ook nog ergens op de wereld rondloopt, onze reis naar elkaar toe duurt misschien wat langer.

Dus wie raad weet wat betreft wat de gouden formule houding en uitstraling om het proces te versnellen, ik hoor het graag.
...
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 17-09-2018 00:49
Reden: verkeerd bericht
97.01% gewijzigd
lolapaloeza schreef:
16-09-2018 13:01
Het heeft wel wat weg van een politiek correct antwoord 'omdat je zo sterk en onafhankelijk bent'.


Dat is in mijn ogen inderdaad politiek correct.

Wat wil dat in jouw geval zeggen?
Het is wel belangrijk dat je lief, of tenminste aardig en gezellig bent. Als je een spijkerharde tante bent met haar op de tanden wordt het lastiger.
Dat lijkt mij ook.
quattro35 schreef:
16-09-2018 13:52



Misschien een idee om eerst eens wat tijd te maken voor een relatie?

Een vrouw die nooit tijd heeft is relatie-gewijs echt nutteloos
Heel goed punt Quattro :)
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 17-09-2018 07:17
2.03% gewijzigd
julius schreef:
16-09-2018 19:22
Het feit dat vrouwen sinds de jaren 50 zijn veranderd, betekent natuurlijk niet dat veel mannen het erg fijn vinden als een vrouw is zoals ze beschrijft.

Zelfstandig, ambitieus en zorgzaam. Klinkt als een topcombinatie.


Ja toch?! :-D
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 17-09-2018 07:22
1.10% gewijzigd
Ana_Isabel** schreef:
16-09-2018 13:43
Merle heeft denk ik teveel Viva columns gelezen.
Nee, eigenlijk niet.

Ik vind het wel leuk af en toe.

Ana_Isabel** schreef:
16-09-2018 13:43
Merle heeft denk ik teveel Viva columns gelezen.
Nee, eigenlijk niet.

Ik vind het wel leuk af en toe.

N.B. Voor alle dames die zich beledigd voelen door mijn post: ik heb jaren lang een kort sexy kapsel gehad en ik er staan ook dr Martens in m'n schoenenkast, dus die jaren 50 associaties bij mijn persoon zijn nogal voorbarig.
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
16-09-2018 20:58
Als het mij als bijna 50 jarige lukt om er eentje te vinden, dan kan jij dat zeker.
Lief dat je dat zegt! Misschien is het ook gewoon een lastige leeftijdscategorie waar ik nu in zit. Ik heb nu even het idee dat alle leuke mannen
van zo rond de 30 al bezet/gesetteld zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven