sex op de 1e.. of 2e date??!

12-04-2010 11:22 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor zo vaak mensen om mij heen zeggen dat wanneer je sex hebt op de eerste date je 'niet meer serieus genomen wordt als relatie materiaal'.... Nou vraag ik me af of dat anno 2010 nog wel zo is.. Wat zijn jullie meningen daarover en ervaringen daarmee? Ben ik heel benieuwd naar..
Nou ja, als ik sex om de sex (dan heb ik uiteraard op de 1e date meestal al sex)

Maar sex op de 1e date met iemand die mogelijk relatiemateriaal was, heb ik ook geen problemen mee. Denk ook absoluut niet dat het afbreuk doet aan mezelf oid.

Als de man in kwestie mij minder interessant vindt, zegt dat meer over hem dan over mij....

Ik begrijp je hoor. Jij bent dol op teasen ed en wacht daarom "met plezier" op de sex. Maar ik vroeg het, omdat je nogal verwonderde over de anderen. Ik ben iemand die niet goed om kan gaan met teasen en wachten.Ik word er wild van hahaahah!!

En hopelijk goede sex, sloeg op het feit dat je niet aan een man zijn neus kan zien of ie goed is. Dat blijkt altijd achteraf (helaas)

*gaat slapen overigens *
Als je het etiket bestudeert, weet je wel een beetje wat je kan verwachten, ook qua seks.
quote:tilalia2 schreef op 13 april 2010 @ 00:41:

Als je het etiket bestudeert, weet je wel een beetje wat je kan verwachten, ook qua seks. Waaruit ik dan toch proef dat de seksuele kwaliteiten belangrijker zijn dan het relatiepotentieel? Daar kan ik me dan weer niets bij voorstellen. Wat kan mij het op de keper beschouwd nou schelen of iemand een jongleur is in bed? Als het maar leuk en gezellig leven is samen.
quote:Miriam_Nobel schreef op 13 april 2010 @ 01:05:

[...]

Waaruit ik dan toch proef dat de seksuele kwaliteiten belangrijker zijn dan het relatiepotentieel? Daar kan ik me dan weer niets bij voorstellen. Wat kan mij het op de keper beschouwd nou schelen of iemand een jongleur is in bed? Als het maar leuk en gezellig leven is samen.

Miriam, in een goede relatie is seks niet het allerbelangrijkst. Maar als de seks slecht is, wordt het opeens wel heel belangrijk.

En met slechte seks bedoel ik niet dat ik elke keer squirtend klaar moet komen al hangend aan de kroonluchter, maar wel dat er respectvol met elkaar wordt omgegaan. En dat je qua wensen etc een beetje op het zelfde niveau zit. Zo zou ik geen relatie willen met iemand die mij graag elke keer hangend aan de kroonluchter al squirtend ziet klaarkomen.
quote:tilalia2 schreef op 13 april 2010 @ 00:00:

Ik vind dat je het samen moet verdienen.

Ben ik nou echt de enige die seks iets vindt va twee personen, waar twee personen dus ook 'moeite' voor moeten doen?

Ik mag graag lol trappen in bed, plagen, en denk dat ik dat niet zou kunnen als ik iemand pas een avond echt gezien en gesproken heb.

Nee hoor, je bent niet de enige. Ik ben het volledig met je eens.

Ik heb op de een of andere manier de laatste jaren geen zin meer in meteen sex. Gewoon rustig aan doen, alles op zijn tijd.

Nogmaals, ik ben niet altijd even heilig geweest, en ben met mijn langste relatie meteen het bed ingedoken, maar ik zie het nu anders.

Maar je hoeft natuurlijk geen maanden te wachten, dat zou ik ook vreemd vinden.(Alsof er geen aantrekking is).
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 april 2010 @ 00:05:

Ik zie het nut er werkelijk waar niet van om drie dates ( is dat respectabel? ) lang afscheid te nemen met een natte slip van gruizigheid. Je kan na het gedag zeggen , voor je je voordeur dichtdoet ,weleens zomaar een dakpan op je knar krijgen ; ga je dood zonder nog eens lekker van bil geweest te zijn. leef je leven alsof het de laatste dag is vind ik voor séx in ieder geval best een lollig motto. ( als je maar niet denkt dat je dan dus niets voor SOA's hebt te vrezen)

Ja stel je toch eens voor!

Dat je inderdaad doodgaat en niet naar bed bent geweest met iemand, dat is echt verschrikkelijk!

Het is natuurlijk ook erg fijn om op je sterfbed tegen jezelf te kunnen zeggen:"Ach.. ik heb in ieder geval lekker geneukt in mijn leven"

Echt heel grappig hoe sommigen erover denken
quote:tilalia2 schreef op 13 april 2010 @ 00:13:

[...]

Zei ik eerder ook al: ik vind het echt twee kanten op gaan. Ik vind seks geen chocoladereep die je even scoort en wegwerkt omdat je daar nu net zin in hebt als je iemand nog maar nauwelijks kent. Als je de chocoladereep in het keukenkastje vindt,prima, ga je gang, maar bij die eerste keer chocolade wil ik toch even weten of het een fairtradereep is of een koetjesreep. En daarvoor zal je tch echt even het etiket moeten bestuderen deze vergelijking is geniaal. Al lang wakker?
quote:Soppie300 schreef op 13 april 2010 @ 10:30:

[...]

deze vergelijking is geniaal. Al lang wakker? Ook helemaal mee eens!
Ik denk dat je gewoon moet doen waar je je goed bij voelt.

Als dat seks is na de derde date moet je dat doen, als dat op de eerste date is, is dat ook prima.

Misschien heb ik ook wel "geluk" met mijn sekspartners.

In totaal heb ik er vijf gehad (nou ja, met de vijfde ben ik bezig ), waarvan ik met drie een relatie heb gehad en met twee een soort van korte SV-periode heb doorgemaakt.

Met nummer 1 (wat ook direct mijn eerste was op het gebied van zoenen enzo) heb ik ruim 2 maanden gewacht. Maar dat was meer omdat het heel erg onbekend was voor mij.

Met nummer 2 (die mij gebruikte en die ik omgekeerd voor hetzelfde gebruikte --> het verwerken van een klote relatie) heb ik één keer gewacht en ben ik de tweede keer mee van bil gegaan. Was puur en alleen voor de seks, niet meer en niet minder en dat wisten we van elkaar.

De derde kende ik al een tijdje, maar dat was meer een vlaag van verstandsverbijstering van mijn kant

Nummer vier was iemand die weer voor een leuk tijdverdrijf zorgde.

En nummer vijf, de hekkensluiter, begon als een leuke date. We voelden ons vertrouwd bij elkaar, wisten van elkaar hoeveel relaties/sekspartners we hadden gehad, hadden het gezellig en we voelden ons gewoon goed toen we bij elkaar in bed belandden. En ik denk dat dat het belangrijkste is....

Je kunt wel wachten... maar als je een echte jager hebt om met Marc te spreken: Hoe lang moet je dan wachten? De eerste date is dan te snel, de tweede date ook... maar is de derde date dan oke? Moet je twee maanden wachten? 3 jaar?

Wie zegt dat de "Jager" er niet van tussen gaat op het moment dat hij je eindelijk in bed heeft gekregen?

Die garantie heb je nooit... dus doen waar je je goed bij voelt lijkt mij het beste.
quote:Poeszie schreef op 12 april 2010 @ 23:32:

Aha, net even alle posts van Marcmeteenprobleem gelezen, maar gezien de denigrerende/lullige/niet serieuze antwoorden, had ik niet eens meer hoeven ingaan op het woord empathie...

Tjonge wat een r*k*ers lopen er soms rondIk zeg maar zo, als ik een gratis doos wil, kan ik die bij de ALDI zo meenemen.................
quote:Soppie300 schreef op 13 april 2010 @ 10:30:

[...]

deze vergelijking is geniaal. Al lang wakker?

Als de wijn is in de man, is de wijsheid in de kan

Ware het niet dat ik een vrouw ben
Heb zelf ook wel het idee dat het meestal dus inderdaad niet de manier is om relatie te starten als je te snel met elkaar in het bed beland.

Vind het zelfs ook krom maar mannen denken daar vaak toch anders over.

Het boek de ideale vrouw is een bitch laat daar een heel mooi stukje achtergrond in zien.

Mannen willen toch ook die speciale iemand zijn en denken gelijk dat je dan met iedereen gelijk...het bed in springt als het bij hem dus de eerste date gebeurt.

En ook de theorie z'n mooiste stukje speelgoed heeft hij heel lang voor moeten sparen,,dat waardeert hij het meest.

Investeren in iets geeft blijkbaar de meeste mannen het gevoel dat de vrouw speciaal is, meer waardevol.

Zelf als vrouw zie ik dit ook anders, ten eerste omdat ik dus zelfs zoenen ,voor iemand speciaal hou.

Zoen ik en dat bevalt dan krijg je gelijk het hele pakket.

Ik vind het dan dus ook nutteloos om te wachten.

Maar als je niet op je bek wilt gaan is het toch iets om rekening mee te houden dat "mannen "anders denken dan( ik).
Ik denk dat veel mannen wel zo redeneren, ja. Maar nogal wat vrouwen blijkbaar niet.
quote:Poezelig schreef op 13 april 2010 @ 11:28:

Heb zelf ook wel het idee dat het meestal dus inderdaad niet de manier is om relatie te starten als je te snel met elkaar in het bed beland.

Vind het zelfs ook krom maar mannen denken daar vaak toch anders over.

Het boek de ideale vrouw is een bitch laat daar een heel mooi stukje achtergrond in zien.

Mannen willen toch ook die speciale iemand zijn en denken gelijk dat je dan met iedereen gelijk...het bed in springt als het bij hem dus de eerste date gebeurt.

En ook de theorie z'n mooiste stukje speelgoed heeft hij heel lang voor moeten sparen,,dat waardeert hij het meest.

Investeren in iets geeft blijkbaar de meeste mannen het gevoel dat de vrouw speciaal is, meer waardevol.

Zelf als vrouw zie ik dit ook anders, ten eerste omdat ik dus zelfs zoenen ,voor iemand speciaal hou.

Zoen ik en dat bevalt dan krijg je gelijk het hele pakket.

Ik vind het dan dus ook nutteloos om te wachten.

Maar als je niet op je bek wilt gaan is het toch iets om rekening mee te houden dat "mannen "anders denken dan( ik).

Ik begrijp je helemaal.

Wel vind ik het krom dat als mannen denken dat als je met hem gelijk het bed induikt, dat je dat blijkbaar met elke man gelijk het bed induikt. Dit vind ik meer iets zeggen over hemzelf dan over mij. Want ik duik niet met elke leuke man gelijk het bed in.

Geloof me, als ik met iemand in bed duik die relatiemateriaal is, dan zorg ik wel dat ie zich bijzonder voelt.Als het alleen sex is, dan doe ik niet echt moeite.
Waarom ik geen fan ben van sex op de eerste date is omdat het echt veel mannen alleen om de sex gaat.

ze willen alleen scooren in bed, verder niet scooren.

Doen alsof ze je helemaal geweldig vinden maar ondertussen vinden ze alleen je lichaam helemaal geweldig, en duiken ze het liefste meteen met je het bed in.

Pas als ik merk dat een jongen me echt leuk vind om wie ik ben en mij als relatiematriaal ziet wil ik verder gaan.

een bootycall of one night stand is wat anders...daar date je nie mee.

zeg niet dat alle kerels zo zijn hoor, maar wel een groot deel.
quote:Beauty30 schreef op 13 april 2010 @ 10:24:

[...]

Ja stel je toch eens voor!

Dat je inderdaad doodgaat en niet naar bed bent geweest met iemand, dat is echt verschrikkelijk!

Het is natuurlijk ook erg fijn om op je sterfbed tegen jezelf te kunnen zeggen:"Ach.. ik heb in ieder geval lekker geneukt in mijn leven"

Echt heel grappig hoe sommigen erover denken

Je neemt het een beetje al te letterlijk, geloof ik.

Maar inderdaad; waarom zou je jezelf dingen ontzeggen omdat een ander daar wat van zou vinden, of omdat je nou eenmaal altijd geleerd hebt dat dat hoort, of dat dat netjes is, of....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zoenen jullie wel op eerste date?

Ik realiseerde me net in een ander topic dat ik daar nogal ehm... gewillig door word, door zoenen

Dat is ook een van de redenen dat ik moeilijk nee zeg op zo'n eerste date
Wat mij dan weer erg verbaast is dat ik toch redelijk vaak lees dat mensen wel in één bed slapen, ook al hebben ze - nog - geen sex.

Ik vind dat eigenlijk veel intiemer.

Maar ook daarin zal ik wel weer een andere mening hebben.
quote:Marcmeteenachternaam schreef op 13 april 2010 @ 11:01:

[...]

Ik zeg maar zo, als ik een gratis doos wil, kan ik die bij de ALDI zo meenemen.................

Mijn vriend heeft al vijf jaar een vaste gratis doos hoor.... als je het dan zo wilt uitdrukken....

Die andere dozen zet ie weer bij het oud papier...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 april 2010 @ 12:23:

Wat mij dan weer erg verbaast is dat ik toch redelijk vaak lees dat mensen wel in één bed slapen, ook al hebben ze - nog - geen sex.

Ik vind dat eigenlijk veel intiemer.

Maar ook daarin zal ik wel weer een andere mening hebben.helemaal mee eens. Ik kan veel makkelijker sex met iemand hebben dan met hem slapen. Dat doe ik echt niet zo snel.
Lovestar, wij weten dat (smile) maar mannen blijkbaar niet.

En tis misschien ook niet gek want ze kennen je nog niet. In elkaar al kennen voordien (vriendschap, kennis) ligt het denk ik ook weer anders.

Maar eerlijk is eerlijk je gaat toch af (wij ook) wat je ziet op dat moment.

Blijfbianca,,ik denk ook zo , waarom mezelf iets ontzeggen als het op dat moment goed voelt.

Maar denk wel dat het iets is om rekening mee te houden dat mannen zo denken.

Moonlight ik bescherm me dus tegen dat zoenen en dat ik te gewillig zou worden.

Date op nutrale plaats,,dan komen we al niet in die zone de eerste keer.
Poezelig, ik begrijp dat jouw date echt bedoeld is om elkaar te leren kennen, in gesprek te raken? (goed doel natuurlijk)

Je hoort ook wel eens - ik weet niet wat ze van me vond - we hebben wel gepraat maar er is niks gebeurd (blabla). Duidelijk verschil van interpretatie.

Ik heb daarentegen wel eens gedate maar dat ik iemand niet aantrekkelijk vond (internetdaten). Gewoon gezellige avond gehad, gepraat etc maar voor mij was duidelijk dat er verder niks zou gebeuren. Dan kan iemand ook denken: misschien zoent ze niet op eerste date.

Terwijl ik denk: heb ik enig signaal gegeven van flirten? Nee. Dus trek je conclusies.

(waar is de tijd gebleven dat je etiquette had voor zoiets )
Blijfbianca,,,,dat snap ik ook al helemaal niet. Samen in bed en dan geen.

Dat slapen dan nog even ter zijde. Doe ik zeer slecht met een persoon die ik niet goed ken.

Maar stel me dan voor lig je heftig te zoenen en dan moet je afbreken...dat kan ik wil/helemaal niet (bloos)

Dan ben ik al te ver weg om te denken.

Daarom denk dat passievol dus door meerdendeel mannen dus verkeerd word gezien.

Dat je dat dan maar bij alle mannen hebt. Pfff
Moonlight hahaaaaa ja dat zou makkelijk zijn etiqette.
quote:Poezelig schreef op 13 april 2010 @ 12:34:

Blijfbianca,,ik denk ook zo , waarom mezelf iets ontzeggen als het op dat moment goed voelt.

Maar denk wel dat het iets is om rekening mee te houden dat mannen zo denken.

Als het je niet uitmaakt wat voor type man, ja, dan zou je er rekening mee kunnen houden. Als je een man zoekt die er hetzelfde over denkt als jou dan HOEF je er geen rekening mee te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven