Shopaholic

13-12-2011 20:17 18 berichten
Wie is er ook eentje?en is dit normaal?
Alle reacties Link kopieren
Maar TO, wat is shopaholic? Is het problematisch? Heb je 20 Gucci-handtassen, maar vanavond geen eten? Of vind je het gewoon leuk om te shoppen?
Ik heb een hekel aan lange OP's maar dit is wel heel summier. Om je vragen te beantwoorden: nee, ik ben er geen, en het is niet normaal in de zin dat het een verslaving is die je leven behoorlijk overhoop kan gooien.
Vinden je schoonouders je niet leuk omdat je al jullie geld uitgeeft?
quote:Ikbenanoniem schreef op 13 december 2011 @ 20:31:

Vinden je schoonouders je niet leuk omdat je al jullie geld uitgeeft?

-aholic staat voor verslaving en ik denk dat je zelf ook wel weet dat dat niet normaal is... Nee dus!
Waarom wil je het weten? Wil je geholpen worden? Lotgenoten zoeken? Of weten of je koopverslaafde bent?
ow nee is gewoon vraag,...omdat ik vele mensen zien die echt alleenmaar van shoppen houd en ik vraag me af als dat verslavend is of normaal is,..
Ik vind het idee van shoppen vaak leuker dan het daadwerkelijk uitgeven van geld aan spullen waar ik in de praktijk niks mee doe. Maar één van mijn grootste hobby's is wel lekker de stad in gaan, winkeltje in winkeltje uit. Tot de conclusie komen dat er héél veel leuke dingen zijn maar die niet aanschaffen omdat ik daar de ruimte op dit moment nog niet voor heb.
Nou NYC, voor een echte shopaholic is dit dus de kat op het spek binden. Als die de stad ingaat ziet hij allerlei dingen die hij hebben wil/moet en gaat dus los, ongeacht of er geld voor is of niet.
quote:Liquorice schreef op 13 december 2011 @ 20:24:

Ik heb een hekel aan lange OP's maar dit is wel heel summier.

Nou, inderdaad.

En om op TO's vragen te antwoorden: ik ben geen shopaholic en het is volkomen normaal dat ik dat niet ben.
Als shoppen voor problemen zorgt (hetzij financieel, hetzij in je relatie) dan heb je een shopaholic probleem.

Als je het kunt betalen, je partner heeft er geen problemen mee en alle andere rekeningen worden gewoon betaald, dan is het gewoon een dure hobby.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven