Silent treatment?

26-06-2018 12:11 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Ik zit ergens mee en wil het even van me afschrijven.
De afgelopen twee weken heb ik samen met mijn vriend op het huis van zijn ouders gepast.
We hadden allebei veel zin om twee weken alleen samen te zijn.
Alleen merkte ik naderhand dat hij een beetje afstandelijk werd, zoals minder knuffelen, minder seks enz..
Als ik dan vroeg waarom hij me niet meer knuffelde vond hij dat ik vervelend deed.
Ook zei hij dat het gebied op seks steeds van hem af moest komen.
Daar had hij wel gelijk in. Daarom probeerde ik het ook van mijn kant af te laten komen, maar dan had hij ineens geen zin..
Nu die twee weken om zijn, heeft hij (heb ik het gevoel) geen zin om me te zien.
Ik heb aan hem gevraagd waarom hij afstandelijk tegen me doet, waarop hij vervolgens zegt dat hij niet afstandelijk doet.
Hij zegt dat ik denk dat we Ieder moment van de dag en overal moeten kleffen.
Ik heb toen aangegeven dat het niet eens gaat om kleffen, ik bedoel dan meer dat er amper tegen me wordt gepraat op WhatsApp.

Deze week ga ik ook twee dagen naar mijn zus om haar te helpen met schilderen in haar nieuwe huis.
Hij zegt hier dan vervolgens op: waarom ga je niet ook in het weekend naar je zus?
Waarop ik vervolgens weer vraag: dus je wilt me niet zien?
Het antwoord van mijn vriend hierop is dan weer: ja kan toch een keer wat anders?

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet.
Ik krijg zo gewoon het gevoel dat hij me niet wilt zien, omdat hij me ook een soort van Silent Treatment geeft.
Dit omdat hij gewoon uit zichzelf helemaal niks meer zegt.
En dit komt heel rot over voor mij.
Ik heb dan de hele tijd de neiging om zijn aandacht te trekken of hem steeds te gaan Appen omdat ik niet goed tegen deze onzekerheid kan.
Ookal zegt hij dat hij niet afstandelijk doet, merk ik wel gewoon een verschil, maar weet niet waarom.
Er valt ook niet echt met hem te praten, omdat hij dit gewoon niet goed kan ofzo..
Hij heeft mij al eens eerder geflikt dat hij me de hele dag negeerde en het daarna ineens soort van wilde uitmaken.
Daarom ben ik snel bang dat hij dit weer zal doen.

Is er misschien iemand die ook wel eens in zo'n situatie heeft gezeten dat je compleet genegeerd werd?
Of iemand die dit ook bij zijn partner doet?
Je schrijft dat de relatie verder leuk is als jullie samen zijn, maar zelfs dat is niet waar. In je andere topic lees ik dat hij jaloers is en enorm loopt te z**ken over je kleding, make-up en dat je niet zonder hem naar festivals mag. De manier waarop hij dit uit is ook nog eens onrespectvol.
Ik begrijp dat je het (nog) niet wil uitmaken, maar probeer dan in elk geval hem nu in zijn sop gaar te laten koken. Niet appen, bellen of andersoortig bericht. Lekker je eigen ding doen. Trek een leuk topje aan, lekker rouge en mascara op en ga met vriendinnen iets leuks doen.
Kijk eens hoe lang het duurt voor je iets hoort van hem. En welke toon die dan heeft. Zet je roze bril af please.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Gun jezelf een leuke vent.
Je bent niet helemaal eerlijk in dit topic. Je vriend is niet leuk.
|Courage| schreef:
26-06-2018 13:27
Je schrijft dat de relatie verder leuk is als jullie samen zijn, maar zelfs dat is niet waar. In je andere topic lees ik dat hij jaloers is en enorm loopt te z**ken over je kleding, make-up en dat je niet zonder hem naar festivals mag. De manier waarop hij dit uit is ook nog eens onrespectvol.
Aha dit verklaart een hoop. De silent treatments en het dreigen om het uit te maken passen goed bij bovenstaand passief agressief, manipulatief en controlerend gedrag.
iris1969 schreef:
26-06-2018 13:36
Aha dit verklaart een hoop. De silent treatments en het dreigen om het uit te maken passen goed bij bovenstaand passief agressief, manipulatief en controlerend gedrag.
Ja, ze is in de val gelopen van een Narcist, ik weet hoe moeilijk het is om daar los van te komen.
TimmyTilburg schreef:
26-06-2018 13:40
Ja, ze is in de val gelopen van een Narcist, ik weet hoe moeilijk het is om daar los van te komen.
Dat zou best eens kunnen. Laten we het maar houden op een manipulatief, controlerend, verbaal onderdrukkend, zichzelf superieur vindend, vervelend mannetje voordat er gezeur over komt :winkie:.
De afgelopen twee weken heb ik samen met mijn vriend op het huis van zijn ouders gepast.
Alleen merkte ik naderhand dat hij een beetje afstandelijk werd, zoals minder knuffelen, minder seks enz..

Misschien ruft je in je slaap en boer je als een bouwvakker?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Klinkt als een lekker gebalanceerde relatie. Hij wil minder contact dan jij, is minder afhankelijk en is je eigenlijk zat op dit moment. Ik zou ermee kappen, hoe meer jij gaat vragen, hoe minder hij gaat geven.
Hamsterweken schreef:
26-06-2018 14:30
...ennn jawel hoor, daar is 'ie: De Diagnose!! :cheer2:
Oei je kon er op wachten. De pavlov reactie op het N-woord. Dat is hier als schelden in de kerk :biggrin:
Echt, ga je eigen ding doen en bericht of bel hem niet meer. Laat het maar eens van zijn kant komen. Ik weet hoe moeilijk dit is als je jong en onzeker bent maar jouw huidige gedrag gaat averechts werken.
Hamsterweken schreef:
26-06-2018 14:30
...ennn jawel hoor, daar is 'ie: De Diagnose!! :cheer2:

Ach Timmy doet tenminste nog een beetje zijn/haar best om op de TO te reageren.
Miskotto schreef:
26-06-2018 13:45

Misschien ruft je in je slaap en boer je als een bouwvakker?
:HA:
Mijn tip, is namelijk herkenbaar, neem vooral zelf ook afstand hoe lastig ook. En doe ook maar eens lekker bot. Zeg maar dat je hem een week niet wilt zien of spreken en dat je tijd nodig hebt. En gun jezelf dit ook. Merkte bij mezelf dat dit goed werkte. Na die week een gesprek hebben en hem de keuze geven: of je gaat voor me of niet? Als die echt om je geeft, gaat die voor je. Omdat hij beseft wat hij op dat moment mist als hij geen aandacht krijgt. En anders weet je genoeg..
Ik denk dat je na twee weken continu samen ook even niet zo veel te melden hebt aan elkaar? En dat het misschien voor hem even wat veel was om je twee weken constant te zien.
Geef hem gewoon even ruimte voor zichzelf en ga ook wat voor jezelf doen. Ik snap dat hij zegt dat je ook in het weekend naar je zus kan gaan.. Je hoeft toch niet altijd elk weekend samen te zijn? Laat hem even.. Zou het er benauwd van krijgen.
Mijn ervaring is dat als je hem wat ruimte geeft hij vanzelf weer bij je 'terug komt' of wat meer van zich zal laten horen. Als jij hem altijd al appt bijvoorbeeld heeft hij toch ook helemaal geen ruimte om zelf initiatief te nemen? En hem pushen door de hele tijd aan te geven dat je niets van hem hoort werkt alleen maar averechts..
Ndun schreef:
27-06-2018 11:50
Ik denk dat je na twee weken continu samen ook even niet zo veel te melden hebt aan elkaar? En dat het misschien voor hem even wat veel was om je twee weken constant te zien.
Geef hem gewoon even ruimte voor zichzelf en ga ook wat voor jezelf doen. Ik snap dat hij zegt dat je ook in het weekend naar je zus kan gaan.. Je hoeft toch niet altijd elk weekend samen te zijn? Laat hem even.. Zou het er benauwd van krijgen.
Mijn ervaring is dat als je hem wat ruimte geeft hij vanzelf weer bij je 'terug komt' of wat meer van zich zal laten horen. Als jij hem altijd al appt bijvoorbeeld heeft hij toch ook helemaal geen ruimte om zelf initiatief te nemen? En hem pushen door de hele tijd aan te geven dat je niets van hem hoort werkt alleen maar averechts..
Serieus? Ik denk dat wanneer je twee weken samen als “ op elkaars lip zitten” ervaart, je gewoon niet de juiste voor elkaar bent. Want TO heeft die behoefte aan afstand niet, zij wordt er juist heel onzeker van. Moet zij dan haar behoefte aan contact en affectie maar ondergeschikt maken aan zijn wens om een vriendinnetje op afroep dat aan komt draven als hij zin heeft en mag oprotten en vooral hem “ met rust moet laten” om zo zijn liefde en aandacht te “ verdienen”. Denk dat TO beter af is als ze deze relatie beëindigd en op zoek gaat naar een man die haar gewoon geeft wat ze nodig heeft. Hoeft zij het er niet uit te trekken en dan stoot ze ook niet af.
forumfossiel schreef:
27-06-2018 12:05
Serieus? Ik denk dat wanneer je twee weken samen als “ op elkaars lip zitten” ervaart, je gewoon niet de juiste voor elkaar bent. Want TO heeft die behoefte aan afstand niet, zij wordt er juist heel onzeker van. Moet zij dan haar behoefte aan contact en affectie maar ondergeschikt maken aan zijn wens om een vriendinnetje op afroep dat aan komt draven als hij zin heeft en mag oprotten en vooral hem “ met rust moet laten” om zo zijn liefde en aandacht te “ verdienen”. Denk dat TO beter af is als ze deze relatie beëindigd en op zoek gaat naar een man die haar gewoon geeft wat ze nodig heeft. Hoeft zij het er niet uit te trekken en dan stoot ze ook niet af.
Nou vind een vriendinnetje op afroep ook weer erg overdreven. Ze zijn net twee weken samen geweest en hij wil gewoon even wat ruimte voor zichzelf lijkt me. Als je niet gewend bent constant met iemand samen te zijn kan dat toch? Vind het ook lekker dat ik na een tijd samen ook weer naar mn eigen huis kan om mn eigen dingen te doen. Heeft niks te maken met niet de juiste voor elkaar zijn. Ben je alleen de juiste voor elkaar als je 24/7 "op elkaars lip" wilt zitten?

Vind dat je erg overdrijft. En vind het nogal kinderachtig gedacht om in een relatie alles samen te moeten doen. Dat idee heb je als je 16 bent misschien maar zo werkt het toch niet? En dat TO daar onzeker van wordt begrijp ik, maar als hij aangeeft wat ruimte te willen voor zichzelf dan snap ik niet dat je hem dat niet geeft. Wil toch niet zeggen dat je relatie over is of je het maar gelijk uit moet maken? Als hij dat had gewild had hij dat toch ook kunnen zeggen? Maar dat is niet het geval dus zorg dat je ook een eigen leven hebt en richt je niet zo op hem en je relatie. Denk dat je daar allebei gelukkiger van wordt en je relatie ook.
Mijn advies is: maak het uit. Dit is toch niet hoe je met elkaar omgaat in een relatie?
Kies lekker voor jezelf meid, je bent nog zo jong. Er zijn veel leukere jongens.
Levensgenieter ;)
Ndun schreef:
27-06-2018 12:18
Nou vind een vriendinnetje op afroep ook weer erg overdreven. Ze zijn net twee weken samen geweest en hij wil gewoon even wat ruimte voor zichzelf lijkt me. Als je niet gewend bent constant met iemand samen te zijn kan dat toch? Vind het ook lekker dat ik na een tijd samen ook weer naar mn eigen huis kan om mn eigen dingen te doen. Heeft niks te maken met niet de juiste voor elkaar zijn. Ben je alleen de juiste voor elkaar als je 24/7 "op elkaars lip" wilt zitten?

Nee, je bent imho alleen de juiste voor elkaar als de verhouding tussen behoefte aan samen- tijd en tijd- voor-jezelf dichtbij elkaar ligt. Als de een kneiteronzeker wordt als de ander ruimte nodig heeft is dat niet zo, en dan moet er altijd iemand concessies doen die tegen zijn/ haar gevoel ingaan.

Vind dat je erg overdrijft. En vind het nogal kinderachtig gedacht om in een relatie alles samen te moeten doen. Dat idee heb je als je 16 bent misschien maar zo werkt het toch niet? En dat TO daar onzeker van wordt begrijp ik, maar als hij aangeeft wat ruimte te willen voor zichzelf dan snap ik niet dat je hem dat niet geeft. Wil toch niet zeggen dat je relatie over is of je het maar gelijk uit moet maken? Als hij dat had gewild had hij dat toch ook kunnen zeggen? Maar dat is niet het geval dus zorg dat je ook een eigen leven hebt en richt je niet zo op hem en je relatie. Denk dat je daar allebei gelukkiger van wordt en je relatie ook.
Hij wil het misschien helemaal niet uitmaken, hij wil ruimte die zij m niet wil of kan geven. Jij snapt niet dat ze dat niet doet en hij waarschijnlijk ook niet. Omgekeerd zou je ook kunnen stellen dat TO aan hem aangeeft dat ze behoefte heeft aan meer contact en dat doet hij evengoed niet. Waarom is zij dan degene die moet toegeven aan zijn behoefte?

Ik ken stellen die idd bijna alles samen doen, maar ook die al jaren latten omdat ze behoefte hebben aan een eigen plek. Verschil tussen hen en TO is dat ze allebei happy zijn met de mate van contact. TO is dat niet.
forumfossiel schreef:
27-06-2018 12:58
Hij wil het misschien helemaal niet uitmaken, hij wil ruimte die zij m niet wil of kan geven. Jij snapt niet dat ze dat niet doet en hij waarschijnlijk ook niet. Omgekeerd zou je ook kunnen stellen dat TO aan hem aangeeft dat ze behoefte heeft aan meer contact en dat doet hij evengoed niet. Waarom is zij dan degene die moet toegeven aan zijn behoefte?
En waarom zou hij degene zijn die moet toegeven aan haar behoeften? Lijkt mij dat een middenweg hierin prima te vinden is. TO laat hem iets meer los en ik denk dat haar vriend dan ook vanzelf wat meer initiatief neemt. Nogmaals lijkt het alsof hij de kans niet krijgt doordat TO constant pusht. Voordat ze twee weken samen waren was er ook geen probleem. Denk dat mss TO wat meer gewend is geraakt aan constant samen zijn en contact hebben en haar vriend juist wat meer ruimte nodig heeft daardoor. Om dan gelijk te zeggen maak het uit dit werkt niet (niet jij maar andere reacties) vind ik vreemd.
Maar goed denk dat wij van mening verschillen hierover.
Als je TO ff loept begrijp je de adviezen mss iets beter. Zij mag van hem niet alleen uit, hij vind dat ze zich te sexy kleed en als ze make-up draagt noemt ie haar sletterig en vies. Dus als hij ruimte nodig heeft, dan mag ze niet iets met vriendinnen doen van hem.
hopeloos geval dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven