Silent treatment?

26-06-2018 12:11 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Ik zit ergens mee en wil het even van me afschrijven.
De afgelopen twee weken heb ik samen met mijn vriend op het huis van zijn ouders gepast.
We hadden allebei veel zin om twee weken alleen samen te zijn.
Alleen merkte ik naderhand dat hij een beetje afstandelijk werd, zoals minder knuffelen, minder seks enz..
Als ik dan vroeg waarom hij me niet meer knuffelde vond hij dat ik vervelend deed.
Ook zei hij dat het gebied op seks steeds van hem af moest komen.
Daar had hij wel gelijk in. Daarom probeerde ik het ook van mijn kant af te laten komen, maar dan had hij ineens geen zin..
Nu die twee weken om zijn, heeft hij (heb ik het gevoel) geen zin om me te zien.
Ik heb aan hem gevraagd waarom hij afstandelijk tegen me doet, waarop hij vervolgens zegt dat hij niet afstandelijk doet.
Hij zegt dat ik denk dat we Ieder moment van de dag en overal moeten kleffen.
Ik heb toen aangegeven dat het niet eens gaat om kleffen, ik bedoel dan meer dat er amper tegen me wordt gepraat op WhatsApp.

Deze week ga ik ook twee dagen naar mijn zus om haar te helpen met schilderen in haar nieuwe huis.
Hij zegt hier dan vervolgens op: waarom ga je niet ook in het weekend naar je zus?
Waarop ik vervolgens weer vraag: dus je wilt me niet zien?
Het antwoord van mijn vriend hierop is dan weer: ja kan toch een keer wat anders?

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet.
Ik krijg zo gewoon het gevoel dat hij me niet wilt zien, omdat hij me ook een soort van Silent Treatment geeft.
Dit omdat hij gewoon uit zichzelf helemaal niks meer zegt.
En dit komt heel rot over voor mij.
Ik heb dan de hele tijd de neiging om zijn aandacht te trekken of hem steeds te gaan Appen omdat ik niet goed tegen deze onzekerheid kan.
Ookal zegt hij dat hij niet afstandelijk doet, merk ik wel gewoon een verschil, maar weet niet waarom.
Er valt ook niet echt met hem te praten, omdat hij dit gewoon niet goed kan ofzo..
Hij heeft mij al eens eerder geflikt dat hij me de hele dag negeerde en het daarna ineens soort van wilde uitmaken.
Daarom ben ik snel bang dat hij dit weer zal doen.

Is er misschien iemand die ook wel eens in zo'n situatie heeft gezeten dat je compleet genegeerd werd?
Of iemand die dit ook bij zijn partner doet?
Onderbuikgevoel klopt bijna altijd.
Internagelaktisch
Klinkt niet echt als een leuke relatie. En je overdrijft, hij negeert je niet compleet.
Tijd voor een goed gesprek, kijken of jullie erb hetzelfde in staan. Zo niet, dan wordt dit hem dus niet.
Je zit in een vervelende wisselwerking: hij wordt afstandelijk, jij gaat in paniek aan hem trekken en hem pleasen en hij trekt zich nog verder terug. Dat werkt dus niet, dus stop daar mee.

Als hij overigens vaker een echte silent treatment geeft kun je er beter mee stoppen, want dat is manipulatief, gemeen, gek makend en kinderachtig.
Hij realiseert zich kennelijk nog niet voldoende dat hij klaar is met jou, en dat hij jou aan een lijntje houdt. Want zijn gevoel is over. Dit is heel hard maar dat gebeurt soms.

Wees sterk en beëindig de relatie. Ga niet trekken aan een dood paard. Hard doorpakken is uiteindelijk voor jou de zachtste methode.
Overigens is dit geen silent treatment, want dat is actief passief gedrag.

En hij trekt zich alleen maar terug, dat is passief gedrag.
Ga lekker naar je zus en laat hem even links liggen.
Mannen zijn jagers, hij moet af en toe het gevoel hebben dat hij ook zijn best voor jou moet doen en niet dat je altijd op hem aan het wachten bent.
Hou je appjes wat korter en stuur hem even helemaal niks.
Ik geloof echt dat hij gewoon even ruimte voor zichzelf nodig heeft na twee weken samen.
Geef hem de kans je te missen!
En ga zelf even lekker genieten en leuke dingen doen met vriendinnen.
Is er misschien iemand die ook wel eens in zo'n situatie heeft gezeten dat je compleet genegeerd werd?

Ik herken het van een vorige relatie. Ik was veel gekker op hem dan hij op mij.
Week met de camper op vakantie geweest en was superleuk. Op de terugweg werd hij ook afstandelijker en stiller.

3 weken later was het uit.

Aan hem hangen en trekken gaat zeker niet in je voordeel werken trouwens, dat versnelt het proces misschien alleen maar.
Hoe rot het ook is. Ga je eigen dingen doen en laat hem even.
thesaltyblonde schreef:
26-06-2018 12:20
Ga lekker naar je zus en laat hem even links liggen.
Mannen zijn jagers, hij moet af en toe het gevoel hebben dat hij ook zijn best voor jou moet doen en niet dat je altijd op hem aan het wachten bent.
Hou je appjes wat korter en stuur hem even helemaal niks.
Ik geloof echt dat hij gewoon even ruimte voor zichzelf nodig heeft na twee weken samen.
Geef hem de kans je te missen!
En ga zelf even lekker genieten en leuke dingen doen met vriendinnen.
Beste thesaltyblonde,

Het probleem is dat ik mijn appjes niet korter kan houden, omdat hij me namelijk niks stuurt.
Waarschijnlijk zal het ook wel zo zijn dat hij even ruimte voor zichzelf nodig heeft na die twee weken samen.
Ik vind het gewoon heel moeilijk om zelf niks te Sture, omdat ik graag wil weten hoe het zit.
Alleen weet ik niet of het een goed idee is om hier steeds naar te vragen, omdat ik vaker lees dat het dat alleen maar erger maakt.
Hij heeft me gewoon heel erg onzeker gemaakt met zijn actie om toen een hele dag te negeren en daarna te roepen dat het beter uit kon zijn.
Daarom voel ik me nu weer zo angstig dat hij mij weer negeert, omdat ik dit gevoel toen ook had.
Ik ga altijd meteen uit van het ergste, lokaal zegt hij dat hij niet afstandelijk doet.
Hen hier gewoon veel moeite mee..
Hamsterweken schreef:
26-06-2018 12:20
Hoe oud zijn jullie en hoe lang zijn jullie al samen?
We zijn allebei 21 jaar en we zijn nu een jaar samen.
Pipistrello schreef:
26-06-2018 12:24
Week met de camper op vakantie geweest en was superleuk. Op de terugweg werd hij ook afstandelijker en stiller.

Aan hem hangen en trekken gaat zeker niet in je voordeel werken trouwens, dat versnelt het proces misschien alleen maar.

+1, alleen was het hier 1 week later uit
Radeloosje27 schreef:
26-06-2018 12:28
Beste thesaltyblonde,

Het probleem is dat ik mijn appjes niet korter kan houden, omdat hij me namelijk niks stuurt.
Waarschijnlijk zal het ook wel zo zijn dat hij even ruimte voor zichzelf nodig heeft na die twee weken samen.
Ik vind het gewoon heel moeilijk om zelf niks te Sture, omdat ik graag wil weten hoe het zit.
Alleen weet ik niet of het een goed idee is om hier steeds naar te vragen, omdat ik vaker lees dat het dat alleen maar erger maakt.
Hij heeft me gewoon heel erg onzeker gemaakt met zijn actie om toen een hele dag te negeren en daarna te roepen dat het beter uit kon zijn.
Daarom voel ik me nu weer zo angstig dat hij mij weer negeert, omdat ik dit gevoel toen ook had.
Ik ga altijd meteen uit van het ergste, lokaal zegt hij dat hij niet afstandelijk doet.
Hen hier gewoon veel moeite mee..
Ik ben bang dat je geen keus hebt..
Ik ken dit soort situaties ook en geloof me, je eigen dingen doen en hem laten gaan op dit moment is waarschijnlijk je enige kans om dit weer een beetje in balans te krijgen.
Hij gaat heus denken, shit, normaal stuurt ze me berichten en nu heb ik al 2 dagen niks gehoord.
Of hij denkt het niet en dan weet je ook genoeg..
Sterkte meid!
Pipistrello schreef:
26-06-2018 12:24

Ik ga zeker even mijn eigen ding doen.
Het rotte is dat ik alleen maar aan hem kan denken, en ik kan er niks aan doen.
En wat ik dan ook niet begrijp is dat hij tegelijkertijd afstandelijk doet, maar als we dan samen in bed liggen dan kruipt hij wel gewoon lekker tegen me aan. Dat voelt dan fijn. Maar de dag daarna dan krijg ik niet eens een kusje of ene knuffel, en dat begrijp ik gewoon niet..
Begrijpelijk dat dit rot voelt. En ook dat je aan hem wilt trekken en bevestiging wilt dat alles goed zit.

Maar volgens mij heb je maar 2 opties:
-hem de ruimte geven zodat hij kan bedenken wat hij wil
-óf het zelf uitmaken, dan heb je duidelijkheid (maar is niet de uitkomst die jij wilt zo te lezen)
Er valt ook niet echt met hem te praten, omdat hij dit gewoon niet goed kan ofzo..
Hij heeft mij al eens eerder geflikt dat hij me de hele dag negeerde en het daarna ineens soort van wilde uitmaken.
Daarom ben ik snel bang dat hij dit weer zal doen.

Nou, klinkt als een fijne en gelijkwaardige relatie. Of niet?
Pipistrello schreef:
26-06-2018 12:38
Begrijpelijk dat dit rot voelt. En ook dat je aan hem wilt trekken en bevestiging wilt dat alles goed zit.

-óf het zelf uitmaken, dan heb je duidelijkheid (maar is niet de uitkomst die jij wilt zo te lezen)

Natuurlijk is het niet wat ik wil als het uit zou zijn.
Want naast dit gedoe heb ik het altijd heel leuk met hem.
Het is ook gewoon zo dat hij het wel eens heeft over samenwonden enzo.
Een week geleden heeft hij ook ineens een paar schoenen voor me gekocht.
Daaruit blijkt toch wel dat het ergens wel goed zit toch?
Pipistrello schreef:
26-06-2018 12:38

Ik heb het uiteindelijk zelf uitgemaakt. Wt ik ervan heb geleerd: zoals hij zich gedraagt, daar heb je eigenlijk geen invloed op. Hij blijft wie hij is (wispelturig of afstandelijk). Het is aan JOU om te bepalen of je daar je hele leven (of tot HIJ het uitmaakt) bij wil blijven. Of dat je zijn gedrag accepteert. Als je het niet wilt accepteren heb je maar 1 keuze die echt werkt: uitmaken. Want hij verandert niet.
Radeloosje27 schreef:
26-06-2018 12:41
Natuurlijk is het niet wat ik wil als het uit zou zijn.
Want naast dit gedoe heb ik het altijd heel leuk met hem.
Het is ook gewoon zo dat hij het wel eens heeft over samenwonden enzo.
Een week geleden heeft hij ook ineens een paar schoenen voor me gekocht.
Daaruit blijkt toch wel dat het ergens wel goed zit toch?
Je bent constant zijn gedrag op een weegschaaltje aan het leggen... Schoenen kopen betekent dat ie je leuk vind, niet reageren op je appje betekent van niet... Zo ben je elk dingetje dat hij doet aan het bekijken of hij je wel of niet leuk vindt. Ik denk dat dit ook enorm vermoeiend is; voor jezelf maar ook voor hem.
Ik snap dat het je te ver gaat om er zelf meteen een punt achter te zetten als je nog erg gek op hem bent, maar ik zou hem voor nu dan wel in zijn sop gaar laten koken, geen berichtjes meer sturen, niet meer naar hem toe, niet aan hem trekken. Spreek met vriendinnen af, leg de bal maar bij hem.

Als hij bijtrekt is het prima, maar hij moet natuurlijk niet veel vaker dit soort buien hebben. Dan kunnen mannen zichzelf nog tienduizend keer als jagers zien, aantrek- en afstootspelletjes in een relatie zijn domweg vermoeiend en irritant.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou dat samenwonen nog maar even uitstellen. Hij klinkt niet als een fijne betrouwbare partner. Laat je geluk niet afhangen van een relatie.
ik geef mn bek ook maar een douw
Oh wat naar! Zoiets kan je enorm onzeker maken weet ik helaas uit ervaring. Bij mij ging het precies hetzelfde en twee weken later was het uit. Hoe moeilijk ook, neem afstand en ga niet aan hem trekken. Of hou de eer aan jezelf en stop er zelf mee. Hier wordt je toch ook niet gelukkig van?!
snorriemorrie schreef:
26-06-2018 12:43
Je bent constant zijn gedrag op een weegschaaltje aan het leggen... Schoenen kopen betekent dat ie je leuk vind, niet reageren op je appje betekent van niet... Zo ben je elk dingetje dat hij doet aan het bekijken of hij je wel of niet leuk vindt. Ik denk dat dit ook enorm vermoeiend is; voor jezelf maar ook voor hem.
Dit!

En je schrijft telkens dat je bang bent. Maar waarvoor? Dat het uitgaat? Dat zou rot zijn, maar daar zou je ook weer overheen komen. Je klinkt alsof je jezelf emotioneel erg afhankelijk van hem maakt. Dat is nooit goed, want dan verlies je jezelf en ga je claimen en dat is niet leuk voor hem en niet gezond voor jou.
Even heel bot gezegd, adios my friend.
2 weken samenwonen gaat al niet soepel, terwijl ik me kan voorstellen dat je hier natuurlijk naar toe hebt geleefd, wat denk je hoe dat ik de toekomst gaat?
Uithuilen en opnieuw beginnen (met een leuker exemplaar ;-) )
snorriemorrie schreef:
26-06-2018 12:43
Goeie post.
Ik begrijp wel dat je het doet, TO, je probeert grip te krijgen op de situatie, en dat terwijl een ‘silent treatment’ (of de mindere versie daarvan in dit geval) juist zo tergend is doordat je er geen enkele invloed op kan uitoefenen. Als hij dan ook nog zegt dat het niet waar is, kun je feitelijk niks.

Je neiging om vanuit die frustratie hem juist op te zoeken, is begrijpelijk, maar werkt averechts.
Kijk of je het kunt verdragen, en aanvaard het ook als dat niet lukt. Misschien is het geen match.
Ik zou de relatie verbreken nu je nog geen kinderen hebt en jong bent, omdat ik denk dat 'silent treatment' niet de enige streken zijn die hij heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven