Sinds een poos nieuwe liefde duikt oude liefde weer op

17-02-2010 18:32 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forumers,

Ik ben nu echt even helemaal van slag, zoals het topic titel al aangeeft heeft een oude liefde contact met me opgenomen.

Om een goed beeld te krijgen een een korte geschiedenis,

Oude liefde een jaar of 6 geleden tegen gekomen in de kroeg. Nog nooit ben op iemand zo verliefd geweest als op hem.

Uiteindelijk werkte de relatie niet en heeft hij het ook uitgemaakt.

Uiteindelijk niet met elkaar (vooral hij niet) en ik heb jaren hoop gehad dat het wat zou kunnen worden tussen ons. (hoe zielig kun je zijn)

Het komt erop neer dat hij me heel veel pijn gedaan heeft en ik heb het toegestaan.

Het stomme is dat ik nooit helemaal afstand van hem heb kunnen nemen en in een relatie loze periode van mij zagen we elkaar met tussenpozen van maanden zo heel af en toe

De laatste jaren heb ik ook redelijk afstand kunnen bewaren en heb ik mijn gevoel redelijk onder controle en kon ik gewoon genieten van de sex met hem.

Een hele poos geleden heb ik een leuke man leren kennen met wie ik een klik

Eerlijk is eerlijk zo verliefd als dat ik op mijn ex was ben ik bij mijn nieuwe liefde nooit geweest.

Onze relatie is niet even makkelijk en we kunnen behoorlijk botsen.

Mijn nieuwe liefde geeft me wel veel rust, stabiliteit, ik voel me op mijn gemak bij hem en kan zo mezelf zijn.

Ik heb het gevoel dat ik he kan vertrouwen en dat hij voor mij door het vuur gaat.

Toch ontbreekt er iets en dat is namelijk passie!

Tussen mijn nieuwe liefde en mij voelt het vertrouwd en lijkt het alsof we elkaar jaren kennen.

Nu belde mijn oude liefde mij en paar weken geleden al op om eens te kijken hoe het met me ging, heb aangegeven dat ik afstand wil bewaren met als reden dat het niet werkt tussen ons dat geen contact beter is.

Nu belde hij me net weer en geeft hij aan dat hij tot de conclusie is gekomen dat hij me mist en dat hij geen nieuwe relatie aan kan gaan omdat hij iedereen met mij vergelijkt.

Al met al is hij tot de conclusie gekomen dat hij toe is aan een relatie met mij en als klap op de vuurpijl wou hij me mee uit eten nemen.

Uiteraard heb ik aangegeven dat dat niet gaat gebeuren en dat ik een nieuwe relatie heb die ik een kans wil geven. Maar dit is wel verstandelijk gebeurd.

Gevoelsmatig maakt mijn hart heel veel sprongetjes en is die heel hard aan het kloppen.

Ik weet niet wat ik ermee moet en wil, maar het is al heerlijk om mijn hart te luchten en om op deze manier weer even terug te komen op aarde
Ja sorry, dat 'werken' vind ik altijd overrated. rekening met de ander houden, zelfkennis hebben, relativeren van verschillen is één ding. Maar 'werken' doe ik voor een baas of voor mezelf voor een vergoeding. Dat wil niet zeggen dat je niet actief je relatie onderhoudt natuurlijk. Maar als het werken, of zelfs hard werken wordt, dan ben ik liever alleen hoor.

En passie kan ook overrated zijn. Als pasie staat voor drama en twijfel en je rot voelen als je geen duidelijkheid hebt en je dan maar vastklampt aan veel fysieke aantrekkingskracht, geef mijn portie dan maar aan fikkie. Niet dat ik aantrekkingskracht niet belangrijk vind hoor. Juist wel, maar zodra mensen met passie iets proberen goed te praten duidt dat er meestal op dat er voor de rest iets niet goed zit in de machtsverhouding. (Ja, ik chargeer maar even lekker).

Maar goed, ik houd zelf vooral van harmonie en haal geen energie uit conflicten en drama.
Dat wil overigens niet zeggen dat ik meningsverschillen met de mantel der liefde bedenk. Maar juist goed uitpraat. Van 'knallen' houdt ik dus niet (als het om conflicten gaat).
Maar goed, ik houd zelf vooral van harmonie en haal geen energie uit conflicten en drama.

Mooi gezegd!
quote:heejhallo schreef op 17 februari 2010 @ 20:32:

Dat wil overigens niet zeggen dat ik meningsverschillen met de mantel der liefde bedenk. Maar juist goed uitpraat. Van 'knallen' houdt ik dus niet (als het om conflicten gaat).

Nee ik ook niet :-) Ook al heb ik het soms even nodig, Anders wals ik over iemand heen. Dat is niet wat ik wil in een relatie!

Het is voor mij meer ontdek je plekje
quote:heejhallo schreef op 17 februari 2010 @ 20:31:

Ja sorry, dat 'werken' vind ik altijd overrated. rekening met de ander houden, zelfkennis hebben, relativeren van verschillen is één ding. Maar 'werken' doe ik voor een baas of voor mezelf voor een vergoeding. Dat wil niet zeggen dat je niet actief je relatie onderhoudt natuurlijk. Maar als het werken, of zelfs hard werken wordt, dan ben ik liever alleen hoor.

En passie kan ook overrated zijn. Als pasie staat voor drama en twijfel en je rot voelen als je geen duidelijkheid hebt en je dan maar vastklampt aan veel fysieke aantrekkingskracht, geef mijn portie dan maar aan fikkie. Niet dat ik aantrekkingskracht niet belangrijk vind hoor. Juist wel, maar zodra mensen met passie iets proberen goed te praten duidt dat er meestal op dat er voor de rest iets niet goed zit in de machtsverhouding. (Ja, ik chargeer maar even lekker).

Zó mee eens.

Vooral wat betreft dat 'werken' verhaal. Dat is echt een stokpaard van mij.

En inderdaad, harmonie, ik zweer er bij.
Ja, dat heb ik eigenlijk ook een beetje van jou gestolen Leo. Jij schrijft dat altijd zo mooi op. Ik had aan bronvermelding moeten doen
Ik vind het een mooi hier kan ik mee verder!

en idd van een conflict word ik doodmoe.
Die oude liefde klinkt in mijn oren als een typisch gevalletje "foute man". Beiden weten dat een relatie niet kan slagen, maar toch om elkaar heen blijven draaien om de spanning en de eventuele hoop op meer, wat toch niet gaat gebeuren.

Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en mijn geld zetten op stabiliteit op de lange termijn.
Verdomme,

Dacht dat het posten redelijk anoniem was, en weet dat mijn vriend regelmatig mee leest.

Hij heeft het hele verhaal gelezen en kreeg net een sms van hem. Probeer hem te bellen maar neemt uiteraard niet op.

Ik voel me nu vreselijk stom, zit te hyperen op de bank en besef nu dat ik wel heel veel hou van mijn vriend.

Ik weet niet wat ik kan doen en voel me compleet machteloos
o SHIT. Dat is wel echt heel erg vervelend.

Ik hoor je wel zeggen 'ik besef nu hoeveel ik van hem hou'. Hopelijk komen jullie eruit.. sterkte!

Rustig blijven ademen. Ik vind niet dat je iets verkeerds hebt gedaan. Je zit in de knoop zoals zovelen. Die ex however, wat een timing heeft ie na al die jaren. Jij gaat eindelijk verder met je leven en hij duikt weer op.. toevallig, té toevallig als je het mij vraagt
Miss perfect.. ik snap dat je je heel rot voelt.

Wat je kunt doen, is hopen dat hij nog tegen je praat. Heb wel voldoende respect voor hem om dit van zijn kant uit te laten opstarten. Jij hebt hier geschreven, hij las dit. Hij mag de tijd nemen om op een rijtje te zetten wat de gevolgen hiervan voor hem zijn.

Door te bellen en hem nu ineens dringend te willen spreken kom je niet verder.

Dat je nu voelt dat je heel veel van hem houdt is logisch, maar lees je topics na. Je houdt ook nog heel veel van je ex. Je voelt nog veel voor je ex. Je voelde meer voor je ex dan je voor een ander zult voelen.

Er zijn exen die vanalles in je los kunnen maken. Daar is niets mis mee, maar er zal altijd nóg een man zijn die dat en meer in je los kan maken. Omdat die gevoelens (danwel op een andere manier) even bijzonder zijn, en omdat het in het heden is. Dat had je niet met je vriend.

Het is heel rot dat hij het heeft gelezen voordat je met hem bent gaan praten, maar ik denk dat je je er bij neer moet leggen dat jullie niet blij, gelukkig en oud met elkaar gaan worden.

Ik bedoel dit niet rot, maar zo lijkt het wel te zijn.
Ik wil graag terugkomen op de reactie van madhe, mijn ex heeft zeker heel veel in mij los gemaakt te veel zelfs.

Door zijn onduidelijkheid en dubbele signalen en een combinatie van niet lekker in mijn vel zitten ben ik uiteindelijk overspannen geraakt.

Wat ik voor hem heb gevoeld wil ik nooit meer voor iemand anders voelen.

Je hebt gelijk dat ik ''minder'' voel voor mijn vriend, minder is niet het juiste woord, het is anders rustiger, dieper en fijner.

Ik geen extreme vlinders in mijn buik als ik naar hem kijk.

Maar wel de juiste vlinders :-)

Ik heb hem gekwetst en wie zijn billen brand moet op de spreekwoordelijke blaren zitten.

Ik weet niet of ik zijn vertrouwen terug kan verdienen

Ik weet alleen dat ik me nu heel erg verdrietig voel, de hele nacht niet heb geslapen en niet kan stoppen met huilen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven