Relaties
alle pijlers
Single vrouwen/getrouwde man
woensdag 5 september 2007 om 20:13
Deze week in Viva.Verboden liefdes.
Waarom word er meestal naar de bewuste vrouwen gekeken en niet naar de mannen die diezelfde relatie aangaan met zo'n single vrouw/alleenstaande vrouw met kinderen?
De vrouwen hebben last van bindingsangst en wat al niet meer wat er aan argumenten klaar liggen om voor zulke mannen te vallen.
Ik ben het deels eens met wat er gezegt word maar die MANNEN dan?Er scheelt ook een en ander aan hun.
Kreupele helpt de blinde m.i.Er ook meer achter zit vwb. die mannen.
Het gaat er mij nu niet om om niet naar mezelf te hoeven kijken.(ervaring achter de rug).Waar het me wel omgaat is, dat altijd om het waarom die vrouwen zulke relaties aangaan.Is het altijd zo zo het in de Viva omschreven word door relatietherapeutes en/of psychologes?Ik vind van niet!
Meningen?
Waarom word er meestal naar de bewuste vrouwen gekeken en niet naar de mannen die diezelfde relatie aangaan met zo'n single vrouw/alleenstaande vrouw met kinderen?
De vrouwen hebben last van bindingsangst en wat al niet meer wat er aan argumenten klaar liggen om voor zulke mannen te vallen.
Ik ben het deels eens met wat er gezegt word maar die MANNEN dan?Er scheelt ook een en ander aan hun.
Kreupele helpt de blinde m.i.Er ook meer achter zit vwb. die mannen.
Het gaat er mij nu niet om om niet naar mezelf te hoeven kijken.(ervaring achter de rug).Waar het me wel omgaat is, dat altijd om het waarom die vrouwen zulke relaties aangaan.Is het altijd zo zo het in de Viva omschreven word door relatietherapeutes en/of psychologes?Ik vind van niet!
Meningen?
woensdag 5 september 2007 om 20:23
Nee het gaat me niet om de schuldvraag.Ik vind het deels waar wat er geschreven word maar ook deels niet.Het is een wisselwerking en ik ben het er over eens dat het niet aan de vrouwen alleen ligt.Ik doel niet op schuld maar meer op alsof wij niet 'sporen'.Iets aan ons 'hapert' zeg maar.Niet fout oid., het gebeurd.En die mannen schijnen niets te haperen ofzoiets.Er staat nooit beschreven wat die mannen bezielt.Ook wel belangrijk.Toch?En nu heb ik het niet over midlife crisis maar ook over dat waar wij vrouwen 'last' van hebben zij dat evengoed hebben.Herkenning vinden bij elkaar.Dat bedoel ik.
woensdag 5 september 2007 om 20:24
woensdag 5 september 2007 om 20:34
Okee maar er zullen genoeg vrouwen zijn met helaas de ervaring rijker en illusie armer en erover na gingen denken naderhand.Helder kunnen zien hoe het tot stand kon komen en het niet kon werken.Die ervaring dóór juist idd. die vrouwen ook erbij zou kunnen staan.Het is altijd het waarom en de oorzaak van vrouwen en het waarom van die mannen achterwege blijft.En juist deze vrouwen met die ervaring uiteindelijk ook inzien en kunnen vertellen wat die mannen bezielt.Uiteraard nadta de relatie verbroken is.
woensdag 5 september 2007 om 20:40
In veel gevallen denk ik inderdaad dat het niet goed gaat met de vrouw die zich zo in de problemen werkt als hier regelmatig wordt beschreven.
Begrijp me goed, in het algemeen heb ik geen enkel probleem met buitenechtelijke relaties. Mits en op voorwaarde dat beide partners ervan op de hoogte zijn en ermee akkoord gaan. Het zou mijn kopje thee niet zijn, maar laat eenieder doen wat hij niet kan laten.
Zodra we het echter gaan hebben over vreemdgaan, inclusief liegen en bedriegen, verandert de zaak. Partners worden bedrogen, de omgeving wordt al dan niet in het complot betrokken en dat leidt dan weer tot allerlei drama's die op dit forum in geur en kleur beschreven worden. Vaak is de minnares in kwestie dan ook nog verbaasd door de ellende die ze meemaakt in de relatie en het commentaar op dit forum. Dat terwijl de uitkomst van een dergelijke relatie zó voorspelbaar is. Er zijn regelmatig vrouwen die op punt staan een relatie aan te gaan met een gebonden man en die zich op tijd terugtrekken omdat zij voorzien wat er in het verschiet ligt. Het is jammer dat niet alle vrouwen zover vooruit kijken. En dan is de vraag: waarom trekt de één zich wel op tijd terug en de ander niet?
Begrijp me goed, in het algemeen heb ik geen enkel probleem met buitenechtelijke relaties. Mits en op voorwaarde dat beide partners ervan op de hoogte zijn en ermee akkoord gaan. Het zou mijn kopje thee niet zijn, maar laat eenieder doen wat hij niet kan laten.
Zodra we het echter gaan hebben over vreemdgaan, inclusief liegen en bedriegen, verandert de zaak. Partners worden bedrogen, de omgeving wordt al dan niet in het complot betrokken en dat leidt dan weer tot allerlei drama's die op dit forum in geur en kleur beschreven worden. Vaak is de minnares in kwestie dan ook nog verbaasd door de ellende die ze meemaakt in de relatie en het commentaar op dit forum. Dat terwijl de uitkomst van een dergelijke relatie zó voorspelbaar is. Er zijn regelmatig vrouwen die op punt staan een relatie aan te gaan met een gebonden man en die zich op tijd terugtrekken omdat zij voorzien wat er in het verschiet ligt. Het is jammer dat niet alle vrouwen zover vooruit kijken. En dan is de vraag: waarom trekt de één zich wel op tijd terug en de ander niet?
woensdag 5 september 2007 om 20:48
Zo ik al zei zulke vrouwen hebben idd. een knauw opgelopen in het verleden en of heden.Ik dus ook,dat weet ik al langer dan vandaag.Punt is de man in kwestie was vrij om te gaan,maar bleef.En niet in de 1rste plaats imwille van status of huisjeboompjebeestje,maar omwille van het is te doen.Ik treed niet in volledige details maar heb een en ander met hem besproken wat een ander niet weet.Hij herkende veelin mij in wat hij zelf ook mist maar ooit gekozen heeft en dat gaat op zich prima maar toch iets mist.Mensen die zulke relaties aangaan missen iets en hopen het te vinden bij een ander.Maar ze hebben het bij hunzelf te vinden.
Maar die mannen ook m.i.Dat is nl. mijn ervaring.En ongetwijfeld zullen er meerder zijn die deze ervaring met mij delen.Dat die mannen ook beschadigd zijn in hun heden/verleden.
Maar die mannen ook m.i.Dat is nl. mijn ervaring.En ongetwijfeld zullen er meerder zijn die deze ervaring met mij delen.Dat die mannen ook beschadigd zijn in hun heden/verleden.
woensdag 5 september 2007 om 21:10
Je stelt dat gebonden mannen die vreemdgaan doorgaans beschadigde mannen zijn. Vanuit jouw perspectief begrijp ik dat die gedachte aantrekkelijk is. Die stelling verlost zo'n man immers van zijn eigen verantwoordelijkheid: "hij kon niet anders want hij is beschadigd". Ik vrees echter dat de realiteit is dat de meeste mannen (en vrouwen) die vreemdgaan niet zozeer beschadigd als wel egoïstisch zijn. Het zijn eerder opportunisten die duizend excuses weten aan te dragen om hun eigen gedrag te rechtvaardigen. En er helaas vaak in slagen een minnares te vinden die ze daarvoor kunnen gebruiken. En hoe bind je een gemiddelde minnares? Primair door zielig te doen en uitgebreid aandacht te vragen voor je eigen leed als gebonden man. Door te vertellen hoe beroerd je eigen relatie is en door alle honderd, op dit forum genoegzaam bekende, smoezen te gebruiken. En zo draait de wereld van de gemiddelde gebonden man nog steeds om één ding: zichzelf. Het is, hoe triest ook, volstrekt voorspelbaar dat de gemiddelde minnares niet gelukkig gaat worden met haar gebonden man.
woensdag 5 september 2007 om 21:25
Wuiles de desbetreffende man waar ik het over heb heeft een prima huwelijk.Heeft nooit gezegt dat er wat fout zit/zat,doet ook niet echt zielig maar ik zie wel een beschadigde man die met een masker loopt.Zijn huwelijk is meer gebasserd op een broer/zus relatie.Fireworks oftewel de passie ontbreekt.En vwb. opportunisten?Had hij wel een straatje naar klopt,om idd. zijn gedrag te rechtvaardigen.
Ik stel niets overigens,en al helemaal niet dat ik die gedachte aantrekkelijk vind.Ik loop er tot nu toe wel alsmaar tegenaan en realiseer dat dat een manier is geworden van mij om zo om te gaan met zo een situatie,en er op die manier mee weet te dealen.Een andere manier niet bekend mee ben.Ik vraag naar meningen/ervaringen zo ik het zie en er alsmaar tegen aanloop/opzoek/voor open sta.
Ik stel niets overigens,en al helemaal niet dat ik die gedachte aantrekkelijk vind.Ik loop er tot nu toe wel alsmaar tegenaan en realiseer dat dat een manier is geworden van mij om zo om te gaan met zo een situatie,en er op die manier mee weet te dealen.Een andere manier niet bekend mee ben.Ik vraag naar meningen/ervaringen zo ik het zie en er alsmaar tegen aanloop/opzoek/voor open sta.
woensdag 5 september 2007 om 22:38
Zolang je zijn gedag blijft verklaren vanuit onkunde en beschadiging ga je in mijn ogen voorbij aan de realiteit van onwil en egoïsme. Dat is jammer omdat je daarmee voorbijgaat aan de verantwoordelijkheid die we nou eenmaal allemaal hebben voor ons eigen leven. Want zelfs al zou hij beschadigd zijn, nou en? Hij is volwassen en heeft niet het recht om anderen te bedriegen en te misleiden. Dat geldt voor mij, voor jou en voor hem. Maar om te erkennen dat hij willens en wetens zijn omgeving heeft beschadigd, alleen om er zelf beter van te worden...daarvoor zul je afstand moeten nemen. Dat is helaas niet iedereen gegeven.
woensdag 5 september 2007 om 23:55
Ik heb weleens een topic geopend met redenen waarom mannen vreemd gaan en die opsomming ook meerdere keren gegeven in een reactie.....steevast eindigde dat ermee dat vrouwen zoals jij, Face, zeiden " Nee , hoor , zo is de mijne niet , de mijne houdt echt van mij , de mijne heeft écht een slecht ( haast platonsisch ) huwelijk , de mijne gaat écht met mij verder " .
Ik denk dat de ene helft van de vrouwen de redenen wel bedenken kan en diegenen die er in zitten de redenen toch niet willen geloven ............. want er zullen best manen zijn met een complexje hier of daar , maar de meerderheid zal vreemdgaan omdat het kán , omdat het hem aangeboden werd, om te kijken of hij "het " nog had, omdat hij even de kriebels had en nou nooit meer vn die vrouw af lijkt te komen , omdat de sex zo lekker is.......... maar ik denk dat jij bij deze opsomming ook al je hoofd zit te schudden en mompelt "nee, hoor, zo wás het niet "
Ik denk dat de ene helft van de vrouwen de redenen wel bedenken kan en diegenen die er in zitten de redenen toch niet willen geloven ............. want er zullen best manen zijn met een complexje hier of daar , maar de meerderheid zal vreemdgaan omdat het kán , omdat het hem aangeboden werd, om te kijken of hij "het " nog had, omdat hij even de kriebels had en nou nooit meer vn die vrouw af lijkt te komen , omdat de sex zo lekker is.......... maar ik denk dat jij bij deze opsomming ook al je hoofd zit te schudden en mompelt "nee, hoor, zo wás het niet "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 5 september 2007 om 23:58
Het naslagboek op het topic voor dames met een bezette man is "de duivelsdriehoek "waarin de type mannen grofweg beschreven staan.......ik heb nou nog nooit eens iemand zien posten dat ze de minst "leuke " had, degene die vreemdgaat om het vreemdgaan....jullie hadden nét allemaal die ene die eindelijk de ware liefde heeft gevonden.
Mocht er een rage onstaan in de bladen dat mannen eindelijk ? vertellen ( dat doen ze thuis als het uitkomt ; het stelde niets voor , puur sex, egostrelend , verstandsverbijstering etc ) dan voorzie ik een tekort aan psychiaters en slaapmiddelen...........
Mocht er een rage onstaan in de bladen dat mannen eindelijk ? vertellen ( dat doen ze thuis als het uitkomt ; het stelde niets voor , puur sex, egostrelend , verstandsverbijstering etc ) dan voorzie ik een tekort aan psychiaters en slaapmiddelen...........
donderdag 6 september 2007 om 00:45
Ben het wel met Blijfgewoonbianca eens. Komt ook nog eens het biologische feit bij dat mannen ooit zoveel mogelijk nazaten moesten proberen te krijgen het liefst bij zoveel mogelijk vrouwen, ik denk dat het gedrag van de huidige man daar wel uit voortkomt.
De vrouw is er meer bij gebaat om een gezinnetje te stichten met één betrouwbare man, maar dan schijnt het ook nog zo te zijn dat in 10% van de gevallen die man niet eens de echte vader is van het kind, dus zo heilig zijn vrouwen ook niet.
Even heel cru gesteld, ik heb een relatie gehad met een getrouwde man, ik zat in een slecht huwelijk, ik miste spanning, verliefdheid, seks en dat vond ik bij die man. Ik was labiel, durfde niet alleen de beslissing te nemen om bij mijn man weg te gaan (i.v.m. kinderen, financiele afhankelijkheid etc.) en doordat die man er 'voor mij was' durfde ik het wel.
Dit zijn geen excuses, maar puur hoe het is gegaan.
Die getrouwde man zat ook in een slecht huwelijk, maar niet zo slecht dat hij ermee wilde stoppen. Kreeg aandacht van een veel jongere vrouw (en dat in zijn midlife jaren) en wilde nog wel eens een avontuurtje meemaken.
Ik geloof echt niet dat er verder iets mis met hem was, wel veel meegemaakt, maar het was meer dat zijn ego enorm werd gestreeld.
Ik zie het zelf nog steeds als een vlaag van verstandsverbijstering in een periode waarin ik echt dacht dat mijn leven over was. (tot mijn 80ste vastgeklonken aan een man die niet meer wilde reizen of wat dan ook).
Misschien zou je kunnen zeggen dat zowel de man als de vrouw behoefte hebben aan aandacht, alleen is het voor een single vrouw natuurlijk anders, want die zit maar steeds alleen en is de afwachtende, afhankelijke partij (maar dat schijnen vrouwen ook sneller te doen dan mannen, zich afhankelijk opstellen). Dit kan zowel in een relatie met een getrouwde man als in een 'gewone' relatie voorkomen, heeft denk ik meer te maken met een laag zelfbeeld en onzekerheid bij de vrouw.
Blijkbaar denkt die vrouw dan dat ze niet beter verdiend heeft dan 2e viool te spelen en neemt ze genoegen met de kruimeltjes.
De vrouw is er meer bij gebaat om een gezinnetje te stichten met één betrouwbare man, maar dan schijnt het ook nog zo te zijn dat in 10% van de gevallen die man niet eens de echte vader is van het kind, dus zo heilig zijn vrouwen ook niet.
Even heel cru gesteld, ik heb een relatie gehad met een getrouwde man, ik zat in een slecht huwelijk, ik miste spanning, verliefdheid, seks en dat vond ik bij die man. Ik was labiel, durfde niet alleen de beslissing te nemen om bij mijn man weg te gaan (i.v.m. kinderen, financiele afhankelijkheid etc.) en doordat die man er 'voor mij was' durfde ik het wel.
Dit zijn geen excuses, maar puur hoe het is gegaan.
Die getrouwde man zat ook in een slecht huwelijk, maar niet zo slecht dat hij ermee wilde stoppen. Kreeg aandacht van een veel jongere vrouw (en dat in zijn midlife jaren) en wilde nog wel eens een avontuurtje meemaken.
Ik geloof echt niet dat er verder iets mis met hem was, wel veel meegemaakt, maar het was meer dat zijn ego enorm werd gestreeld.
Ik zie het zelf nog steeds als een vlaag van verstandsverbijstering in een periode waarin ik echt dacht dat mijn leven over was. (tot mijn 80ste vastgeklonken aan een man die niet meer wilde reizen of wat dan ook).
Misschien zou je kunnen zeggen dat zowel de man als de vrouw behoefte hebben aan aandacht, alleen is het voor een single vrouw natuurlijk anders, want die zit maar steeds alleen en is de afwachtende, afhankelijke partij (maar dat schijnen vrouwen ook sneller te doen dan mannen, zich afhankelijk opstellen). Dit kan zowel in een relatie met een getrouwde man als in een 'gewone' relatie voorkomen, heeft denk ik meer te maken met een laag zelfbeeld en onzekerheid bij de vrouw.
Blijkbaar denkt die vrouw dan dat ze niet beter verdiend heeft dan 2e viool te spelen en neemt ze genoegen met de kruimeltjes.
donderdag 6 september 2007 om 07:01
Bianca zo was het wel kan ik nu zeggen nu ik eruit ben gestapt.Of beter zo was het mede,er was ook liefde in het spel.
Verder ben ik het eens met je post en de post erna.
Wuiles,je hebt een punt daar.Hij is idd. volwassen.
En dat wat ik met hem had is onrespectvol en een onvolwassen keuze.Én dat er puur gehandeld word uit eigen belang.Dit geldt voor beide partijen.
Bedankt jullie voor de reacties tot nu toe.
donderdag 6 september 2007 om 07:22
Sunshine jij hebt ook raakvlakken.Alleen dit is wederom vanuit de vrouw gezien.Niet waard voelen,genoegen nemen met de kruimels,beter iets dan niets.laag zelfbeeld etcetc.
Het ging mij om de mannen, wanneer zij gaan opbiechten het waarom?Zal niet snel komen.Werd overigens in het boek van R.Norwood door een aantal mannen toegeligd het waarom en ik was benieuwd naar reacties in hoe wij vrouwen denken over zoiets.Maar mss. wel kern van waarheid>therapeuten tekort dan idd. Bianca.
Het ging mij om de mannen, wanneer zij gaan opbiechten het waarom?Zal niet snel komen.Werd overigens in het boek van R.Norwood door een aantal mannen toegeligd het waarom en ik was benieuwd naar reacties in hoe wij vrouwen denken over zoiets.Maar mss. wel kern van waarheid>therapeuten tekort dan idd. Bianca.
donderdag 6 september 2007 om 07:57
Die mannen biechten het niet op, omdat ze daar geen enkel belang bij hebben en waarschijnlijk bang zijn voor de consequenties. Veel meer zit er niet achter denk ik.
Zoals ik al eerder zei, het is voor een deel biologisch bepaald dat mannen bij meerdere vrouwen kinderen moeten verwekken, onze huidige maatschappij gaat daar tegenin, omdat het sociaal niet meer wenselijk is en het pijn doet als je partner het met een ander doet. Ik heb hier hele interessante artikelen over gelezen.
De praktijk klopt niet met wat we ons voor ogen houden, ik heb denk ik teveel gezien, beleefd en gehoord om nog zo naief te zijn om te denken dat de mens monogaam is. Er zullen heel veel relaties zijn waarin mensen elkaar wel 'eeuwig' trouw zijn, maar ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken dat het in mijn relatie nooit zal gebeuren.
We gaan steeds meer naar een maatschappij van seriele monogamie en ik denk dat ons gevoel zich daar nog niet altijd zo gemakkelijk in aanpast, want het doet nog steeds pijn als je partner het met een ander doet.
Zoals ik al eerder zei, het is voor een deel biologisch bepaald dat mannen bij meerdere vrouwen kinderen moeten verwekken, onze huidige maatschappij gaat daar tegenin, omdat het sociaal niet meer wenselijk is en het pijn doet als je partner het met een ander doet. Ik heb hier hele interessante artikelen over gelezen.
De praktijk klopt niet met wat we ons voor ogen houden, ik heb denk ik teveel gezien, beleefd en gehoord om nog zo naief te zijn om te denken dat de mens monogaam is. Er zullen heel veel relaties zijn waarin mensen elkaar wel 'eeuwig' trouw zijn, maar ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken dat het in mijn relatie nooit zal gebeuren.
We gaan steeds meer naar een maatschappij van seriele monogamie en ik denk dat ons gevoel zich daar nog niet altijd zo gemakkelijk in aanpast, want het doet nog steeds pijn als je partner het met een ander doet.
donderdag 6 september 2007 om 08:07
Hoe het meestal gaat:
Man eet van twee walletjes, houdt dit een tijdje vol en met een beetje geluk komt hij er nog mee weg ook en als het uitkomt vergeeft zijn vrouw het hem misschien. Ze kan zijn misstap wel verklaren, want ze waren inderdaad wat uit elkaar gegroeid en ondanks een heleboel pijn en ellende gaan ze met elkaar verder en komen ze er in sommige gevallen zelfs sterker uit.
Minnares doet het met een getrouwde man, heeft hier heel veel verdriet van, hoopt op een toekomst samen, hoewel de man daar nooit enige aanleiding toe geeft en in elk geval geen concrete stappen zet. Ze zit bij de telefoon te wachten en laat vriendschappen sloffen, want stel dat hij belt.
Ze blijft ondanks de pijn en ellende in deze situatie hangen.
Als je bovenstaande leest, wie is er dan het beste af en voor wie kun je het meeste begrip opbrengen? Is het niet veel onbegrijpelijker om te achterhalen waarom die minnares het zover laat komen en waarom ze zich zo afhankelijk opstelt van een man?
Man eet van twee walletjes, houdt dit een tijdje vol en met een beetje geluk komt hij er nog mee weg ook en als het uitkomt vergeeft zijn vrouw het hem misschien. Ze kan zijn misstap wel verklaren, want ze waren inderdaad wat uit elkaar gegroeid en ondanks een heleboel pijn en ellende gaan ze met elkaar verder en komen ze er in sommige gevallen zelfs sterker uit.
Minnares doet het met een getrouwde man, heeft hier heel veel verdriet van, hoopt op een toekomst samen, hoewel de man daar nooit enige aanleiding toe geeft en in elk geval geen concrete stappen zet. Ze zit bij de telefoon te wachten en laat vriendschappen sloffen, want stel dat hij belt.
Ze blijft ondanks de pijn en ellende in deze situatie hangen.
Als je bovenstaande leest, wie is er dan het beste af en voor wie kun je het meeste begrip opbrengen? Is het niet veel onbegrijpelijker om te achterhalen waarom die minnares het zover laat komen en waarom ze zich zo afhankelijk opstelt van een man?
donderdag 6 september 2007 om 08:39
Positieve kanten voor een vreemdgaande man :
beregoeie spannende sex
iemand die om al zijn uitgekauwde verhalen en grappen lacht , want ; nieuw voor haar
ego-boost met bijbehorende penis-boost
thuis de veilige haven waar hij wél een scheet durft te laten en waar iemand is die wéét wat hij in zijn koffie heeft .
Nadelen ; hooguit het moeten verzinnen en het plannen ..........zolang het niet uitkomt verder geen nadelen.
beregoeie spannende sex
iemand die om al zijn uitgekauwde verhalen en grappen lacht , want ; nieuw voor haar
ego-boost met bijbehorende penis-boost
thuis de veilige haven waar hij wél een scheet durft te laten en waar iemand is die wéét wat hij in zijn koffie heeft .
Nadelen ; hooguit het moeten verzinnen en het plannen ..........zolang het niet uitkomt verder geen nadelen.
donderdag 6 september 2007 om 10:47
Daar ben ik helemaal mee eens. Mijn ex-gm ging vreemd omdat ie het kon. Hij heeft wel eens gezegd dat ie hartstikke ongelukkig thuis was en weg ging. Hij is inmiddels al jaren hartstikke gelukkig ongelukkig thuis, want hij zit er nog steeds. Dus dat zal allemaal wel meevallen. Hij gaat nog steeds vreemd, maar niet omdat hij niet van zijn partner zou houden. Hij vindt vreemdgaan gewoon erg spannend en zal waarschijnlijk doorgaan totdat zijn pik eraf dondert.