Single, we kletsen hier verder (deel 2)
woensdag 26 augustus 2020 om 00:30
Hoe is het met jou nu?
woensdag 26 augustus 2020 om 09:10
Tsjah, dit mag jij zo zien, ik gok dat het voornamelijk jouw eigen frustratie is. Ik val al niet op bovengemiddeld knap maar op apart, dus daar gaat je theoriekantlijn schreef: ↑26-08-2020 00:11Ik noemde het in dat topic geloof ik goldilocks-swipegedrag. Het moet allemaal precies goed zijn wil een vrouw naar rechts swipen. Mijn topic ging erover dat ik een bovengemiddeld aantrekkelijke man ben, universitair geschoold en een goede baan maar het afgelopen vier maand heb ik geen like meer gekregen. Ik weet wel waardoor dat komt: over het algemeen wordt op tinder sex tegen (de illusie van) liefde uitgeruild. Een tinderswipe naar rechts heeft geen opportuniteitskosten. Voor een hele hoop mannen is daardoor alles naar rechts swipen de meest efficiente weg naar zoveel mogelijk seks. Vrouwen zoeken over het algemeen een partner om mee te settelen, worden gebombardeerd door likes maar hebben vaak niet door dat veel mannen slechts uit zijn op snelle seks en krijgen de indruk dat ze beter in de markt liggen dan dat ze daadwerkelijk liggen. Daardoor swipen vrouwen heel kritisch en krijgt alleen de knapste en beste 20% van de mannen nog likes van vrouwen.
Bijna alle matches die vallen op tinder zijn tussen iemand uit de poule van 20% knapste mannen en 80% knapste vrouwen. Er valt dus grosso modo 80% van de mannen bij de eerste oogopslag buiten de boot. Van die twintig procent knapste mannen is er een heel aantal uit op slechts seks, tenzij eventueel (in 50% van de gevallen) een match met zijn evenknie (een vrouw uit de deelverzameling 20% van de knapste vrouwen). Een hele hoop vrouwen gaan dus de boot in wanneer ze denken te daten met een happily ever after scenario in het achterhoofd maar na een keer seks gedumpt worden. Dat betekent dat voor zo'n 20% van de mannen Tinder erg bevredigend is terwijl voor 80% van de mannen en 90% van de vrouwen Tinder enorm teleurstelt. Vrouwen kunnen echter individueel aan deze teleurstellende feedbackloop ontsnappen door minder kritisch te swipen.
Daarnaast heb ik real life mannen ontmoet en relaties gehad die knapper waren dan de mannen die ik like op tinder, en ben ik de alleen op sex uit mannen zeker niet tegen gekomen waarmee het ook tot date kwam. Die filteren wij vrouwen er namelijk zo uit.
Misschien toch een kritischer naar je eigen profiel kijken waarom je geen matches hebt ipv deze frustratie blijven uiten in meerdere topics op dit forum.
woensdag 26 augustus 2020 om 09:44
Maar jezelf bovengemiddeld aantrekkelijk noemen is nou niet bepaald aantrekkelijk. Sowieso vind ik je verhaal vol met vooroordelen staan. Ik denk dat het echt wel meevalt, wel geloof ik dat vrouwen het makkelijker hebben. Vooral als ze alleen maar op seks uit zijn, want daar hoef je niet lang voor te zoeken. Want dat word je op een presenteerblaadje aangereikt.kantlijn schreef: ↑26-08-2020 00:11Ik noemde het in dat topic geloof ik goldilocks-swipegedrag. Het moet allemaal precies goed zijn wil een vrouw naar rechts swipen. Mijn topic ging erover dat ik een bovengemiddeld aantrekkelijke man ben, universitair geschoold en een goede baan maar het afgelopen vier maand heb ik geen like meer gekregen. Ik weet wel waardoor dat komt: over het algemeen wordt op tinder sex tegen (de illusie van) liefde uitgeruild. Een tinderswipe naar rechts heeft geen opportuniteitskosten. Voor een hele hoop mannen is daardoor alles naar rechts swipen de meest efficiente weg naar zoveel mogelijk seks. Vrouwen zoeken over het algemeen een partner om mee te settelen, worden gebombardeerd door likes maar hebben vaak niet door dat veel mannen slechts uit zijn op snelle seks en krijgen de indruk dat ze beter in de markt liggen dan dat ze daadwerkelijk liggen. Daardoor swipen vrouwen heel kritisch en krijgt alleen de knapste en beste 20% van de mannen nog likes van vrouwen.
Bijna alle matches die vallen op tinder zijn tussen iemand uit de poule van 20% knapste mannen en 80% knapste vrouwen. Er valt dus grosso modo 80% van de mannen bij de eerste oogopslag buiten de boot. Van die twintig procent knapste mannen is er een heel aantal uit op slechts seks, tenzij eventueel (in 50% van de gevallen) een match met zijn evenknie (een vrouw uit de deelverzameling 20% van de knapste vrouwen). Een hele hoop vrouwen gaan dus de boot in wanneer ze denken te daten met een happily ever after scenario in het achterhoofd maar na een keer seks gedumpt worden. Dat betekent dat voor zo'n 20% van de mannen Tinder erg bevredigend is terwijl voor 80% van de mannen en 90% van de vrouwen Tinder enorm teleurstelt. Vrouwen kunnen echter individueel aan deze teleurstellende feedbackloop ontsnappen door minder kritisch te swipen.
Alleen ik zou toch ook eens je eigen profiel goed bekijken, want als je boven gemiddeld aantrekkelijk bent, waarom heb je dan geen likes? Dan zou je toch juist naar jouw zeggen 20% moeten behoren? Ik ben ook met genoeg mannen matches geweest die juist op zoek waren naar een relatie? Want wanneer een man alleen seks wil, dan ben je daar vaak wel binnen 5 minuten of na 1 zin al achter. Aangezien juist die mannen er ook geen geheim van maken wat ze zoeken, scheelt voor beide tijd.

woensdag 26 augustus 2020 om 09:46
Zelfde als Sabieh. Die knappe mannen laat ik voor anderen over. Iemand moet me aanspreken en dat is vaak een uitstraling of gewoon niet uit te leggen. Vaak een combi van een grappige tekst en foto waardoor ik blij opspring en de gok waag.
Op die manier had ik altijd behoorlijk wat dates met leuke, echt geen hele knappe mannen. De ene was wellicht knapper of mooier dan de ander maar dat is subjectief.
Laat ik het zo stellen: de opgepoetste foto's a la kijk mij nou shinen doen niks voor mij.
Ik geloof heus dat het voor veel mannen lastiger is om een match te krijgen, maar jouw visie dat alle vrouwen stikken in de matches klopt ook niet. Dat zal voor een deel vd vrouwen wel gelden, maar voor mij niet. Ik had de laatste tijd van Tinder amper een match. Terwijl ik op Paiq heel veel fotoreacties kreeg. Het is willekeur.
Op die manier had ik altijd behoorlijk wat dates met leuke, echt geen hele knappe mannen. De ene was wellicht knapper of mooier dan de ander maar dat is subjectief.
Laat ik het zo stellen: de opgepoetste foto's a la kijk mij nou shinen doen niks voor mij.
Ik geloof heus dat het voor veel mannen lastiger is om een match te krijgen, maar jouw visie dat alle vrouwen stikken in de matches klopt ook niet. Dat zal voor een deel vd vrouwen wel gelden, maar voor mij niet. Ik had de laatste tijd van Tinder amper een match. Terwijl ik op Paiq heel veel fotoreacties kreeg. Het is willekeur.

woensdag 26 augustus 2020 om 09:50
Misschien heb jij ook van die hele overdreven kijk mij nou foto's, Kantlijn? Of profileer je je te arrogant of te veeleisend? Het gros van de vrouwen zal daardoor afhaken. Ze denken: deze is out of my league dus laat maar. Of: deze vindt zichzelf erg geweldig dus laat maar.
Derde optie: je bent in hun ogen niet bovengemiddeld aantrekkelijk of straalt weinig uit.
Ik zeg het, zodat je er iets mee kunt.
Derde optie: je bent in hun ogen niet bovengemiddeld aantrekkelijk of straalt weinig uit.
Ik zeg het, zodat je er iets mee kunt.
woensdag 26 augustus 2020 om 10:07
Je spreekt jezelf trouwens tegen, als ik je eigen beschrijving moet geloven val jij net binnen die 20% ‘lucky ones’ maar toch geraak je niet aan een match.
Hoe zou dat komen?
Mijn lief moet trouwens niet bovengemiddeld knap, universitair geschoold zijn of een goeie baan hebben.
Wel verzorgd zijn, respectvol, leuk, een baan hebben die hij graag doet, gewoon iemand zijn waarbij het leuk vertoeven is zodat ik met een brede lach op mijn lippen weer huiswaarts ga of hem uitzwaai.
Hoe zou dat komen?
Mijn lief moet trouwens niet bovengemiddeld knap, universitair geschoold zijn of een goeie baan hebben.
Wel verzorgd zijn, respectvol, leuk, een baan hebben die hij graag doet, gewoon iemand zijn waarbij het leuk vertoeven is zodat ik met een brede lach op mijn lippen weer huiswaarts ga of hem uitzwaai.
woensdag 26 augustus 2020 om 10:21
Ik lees eigenlijk meestal alleen mee in dit topic zonder te reageren maar vond deze reactie toch wel bijzonder. Ik geloof zeker dat mannen veel meer liken dan vrouwen. Maar vrouwen selecteren al eerder kritischer. Als gevolg word ik net zo vaak, al dan niet veel vaker, door mijn matches genegeerd op Tinder als jij. Durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. En waar baseer je op dat je bovengemiddeld knap bent? Heb je jezelf aan een onafhankelijk test panel van 1000 vrouwen onderworpen ofzo? Ik swipe ook niet op knap. Die gladde insta mannen hoef ik niet, zou niet bij me passen. Ik swipe de creatieve types. Soms zitten daar wel mannen tussen die ik bijzonder knap vind, mijn vriendinnen kunnen daar dan weer niks aan vinden (en andersom). Soms swipe ik ze omdat ik ze interessant vind. Maar het blijft wel tinder en het het is oppervlakkig. Maar dat is voor zowel mannen als vrouwen toch het probleem? Sommige vrouwen zijn misschien iets te kritisch, maar dat geld net zo voor mannen toch? Dat is gewoon de huidige tijdsgeest. Ben ik ook geen fan van. Maar om dan nu zo duidelijk het probleem bij de vrouwen neer te leggen is ook niet echt eerlijk vind je wel?kantlijn schreef: ↑26-08-2020 00:11Ik noemde het in dat topic geloof ik goldilocks-swipegedrag. Het moet allemaal precies goed zijn wil een vrouw naar rechts swipen. Mijn topic ging erover dat ik een bovengemiddeld aantrekkelijke man ben, universitair geschoold en een goede baan maar het afgelopen vier maand heb ik geen like meer gekregen. Ik weet wel waardoor dat komt: over het algemeen wordt op tinder sex tegen (de illusie van) liefde uitgeruild. Een tinderswipe naar rechts heeft geen opportuniteitskosten. Voor een hele hoop mannen is daardoor alles naar rechts swipen de meest efficiente weg naar zoveel mogelijk seks. Vrouwen zoeken over het algemeen een partner om mee te settelen, worden gebombardeerd door likes maar hebben vaak niet door dat veel mannen slechts uit zijn op snelle seks en krijgen de indruk dat ze beter in de markt liggen dan dat ze daadwerkelijk liggen. Daardoor swipen vrouwen heel kritisch en krijgt alleen de knapste en beste 20% van de mannen nog likes van vrouwen.
woensdag 26 augustus 2020 om 10:32
Dat vertrouwen deel ik met jullie! Wel vervelend om te lezen dat je het contact wel weer als lastig ervaart. Heb je een onderbuikgevoel? Wat zeg je intuïtie?Vivi3338 schreef: ↑25-08-2020 23:45Mooi gezegd en sluit ik me bij aan! We mogen best trots op onszelf zijn, ook als het niet altijd helemaal als gepland gaat. Heb er vertrouwen in dat het met ons allemaal wel goed gaat komen![]()
Date is weer terug van z’n lang weekend weg en contact is beetje mwah, lastig aangezien ik alles nu ook onder een vergrootglas leg en neiging om het contact te ‘vergelijken’ met eerder. Maar goed, eens zien of we gaan afspreken (mijn geduld word beetje op de proef gesteld en het vertrouwen ook..)
-

woensdag 26 augustus 2020 om 10:51
Tsja.. Ik geloof wel dat je als vrouw meer 'matches' krijgt, maar ik denk dat als je je niet meteen laat strikken voor een one night stand/vluchtige scharrel, mannen en vrouwen onderaan de streep evenveel 'overhouden' aan al die dating apps. Over het algemeen worden 99% van mijn likes wel een match en wat meer dan de helft daarvan wordt een gesprek (Bumble, dus er is sprake van een tijdslimiet. Bij Tinder was het wat meer). De meeste gesprekken zijn niet zo interessant, misschien dat 1 van 10 gesprekken een date wordt. Al met al vanuit ons dus best wat werk voor een date die in het echt behoorlijk kan tegenvallen.
Waar ik dan weer enorm op afknap is een man die zich een slachtofferrol aanmeet onder het mom van 'die vrouwen, die moeten maar eens leren swipen' (want, kantlijn, dat zeg je hiermee eigenlijk).
Waar ik dan weer enorm op afknap is een man die zich een slachtofferrol aanmeet onder het mom van 'die vrouwen, die moeten maar eens leren swipen' (want, kantlijn, dat zeg je hiermee eigenlijk).
-

woensdag 26 augustus 2020 om 12:18
woensdag 26 augustus 2020 om 12:34
lijkt me een prima doelstellingRedRoseThorn schreef: ↑26-08-2020 12:18Ik weet niet of jullie de podcast datevermaak luisteren/hebben geluisterd, maar daar hebben ze het doel ook aangepast van "dit gaat door tot we allemaal niet meer single zijn" Naar "tot we niet meer single zijn of gelukkig self partnered blijven" Deed me hier een beetje aan denken haha
Ik ben toch echt liever happy zoals ik nu ben zonder partner dan dat ik de verkeerde partner toelaat om maar een partner te hebben

woensdag 26 augustus 2020 om 12:45
Ja duhSabbieehhhh schreef: ↑26-08-2020 12:34...
Ik ben toch echt liever happy zoals ik nu ben zonder partner dan dat ik de verkeerde partner toelaat om maar een partner te hebben![]()

woensdag 26 augustus 2020 om 14:03
Er zat niks in, dooie pier.Sabbieehhhh schreef: ↑26-08-2020 11:56Oh Julus, was ie zo raar?
Misschien moeten we het doel aanpassen naar voornamelijk zelf ontwikkeling en genieten van de leuke dingen in ons leven?
Goed idee, want dan hebben we ons doel al behaald

Nu moeten we iets nieuws verzinnen. Dan kom ik toch weer terug bij het oude doel

woensdag 26 augustus 2020 om 14:04
Oo dat is wel toevallig! Ik ken het niet maar is het net zoiets als dit topic?RedRoseThorn schreef: ↑26-08-2020 12:18Ik weet niet of jullie de podcast datevermaak luisteren/hebben geluisterd, maar daar hebben ze het doel ook aangepast van "dit gaat door tot we allemaal niet meer single zijn" Naar "tot we niet meer single zijn of gelukkig self partnered blijven" Deed me hier een beetje aan denken haha
woensdag 26 augustus 2020 om 14:04

woensdag 26 augustus 2020 om 14:07
Mee eens. En heel eerlijk, als ik dan zo om me heen hoor over gedoe dan ben ik zo blij met mijn vrijheid. En met mijn eigen sores ipv ook nog eens die van een ander erbij moeten hebben.Sabbieehhhh schreef: ↑26-08-2020 12:34lijkt me een prima doelstelling
Ik ben toch echt liever happy zoals ik nu ben zonder partner dan dat ik de verkeerde partner toelaat om maar een partner te hebben![]()
Die arm mis ik best soms, maar de rest?

woensdag 26 augustus 2020 om 14:09
Is deze bio beter?
Voor de centen help ik mensen om codetaal te ontcijferen, maar in mijn echte tijd wordt de Italiaan in mij wakker om gemeen lekkere pasta en pizza te maken. Vroeger (toen Corona nog gewoon een biertje was) ging ik graag stappen met mijn vrienden, ik kijk uit naar de dag dat dit weer kan. Zo kijk ik bv ook uit naar de dag dat dat virus EN Trump van hun troon worden gestampt zodat ik weer naar Amerika kan, het zou echter nog fijner zijn om samen met iemand op ontdekking te gaan in dat schitterende land!
Er zitten hier voornamelijk vrouwen dus jullie kunnen dat goed beoordelen
Voor de centen help ik mensen om codetaal te ontcijferen, maar in mijn echte tijd wordt de Italiaan in mij wakker om gemeen lekkere pasta en pizza te maken. Vroeger (toen Corona nog gewoon een biertje was) ging ik graag stappen met mijn vrienden, ik kijk uit naar de dag dat dit weer kan. Zo kijk ik bv ook uit naar de dag dat dat virus EN Trump van hun troon worden gestampt zodat ik weer naar Amerika kan, het zou echter nog fijner zijn om samen met iemand op ontdekking te gaan in dat schitterende land!
Er zitten hier voornamelijk vrouwen dus jullie kunnen dat goed beoordelen

woensdag 26 augustus 2020 om 14:09
Nou..ik krijg soms toch het idee dat er best veel mensen in een shitrelatie zitten en dat het niet echt matcht. Er wordt ook een hoop geklaagd over partners en dat begrijp ik dan niet. Want waarom dan blijven? Ik kan me niet herinneren dat ik over mijn partners klaagde. Tuurlijk kun je iemand soms best even irritant vinden of een bepaalde handeling. Maar als dat vaste prik is ben je bij de verkeerde lijkt mij.
woensdag 26 augustus 2020 om 14:19
Het zijn eigenlijk gewoon mensen die hun dateleven bespreken op een podcast haha. Maar ze leren elkaar ook dingen en de voice memo's achteraf sturen mijn zusje en ik nu ook naar elkaar na een date
woensdag 26 augustus 2020 om 14:22