Single, we kletsen hier verder (deel 2)
donderdag 3 september 2020 om 09:19
@muis, ik denk echt dat radiostilte op de lange termijn het makkelijkst is. Ik zat ook nog vast met iemand in mijn hoofd en contact houden zorgde alleen maar voor frustratie. Uiteindelijk heb ik voor mezelf gezegd dat ik tot 3 maanden later geen contact mag opnemen en nu is hij vrijwel uit mijn hoofd.
donderdag 3 september 2020 om 09:34
En had je na 3 maanden wel contact opgenomen of hij in de tussentijd?RedRoseThorn schreef: ↑03-09-2020 09:19@muis, ik denk echt dat radiostilte op de lange termijn het makkelijkst is. Ik zat ook nog vast met iemand in mijn hoofd en contact houden zorgde alleen maar voor frustratie. Uiteindelijk heb ik voor mezelf gezegd dat ik tot 3 maanden later geen contact mag opnemen en nu is hij vrijwel uit mijn hoofd.
Ik vind het lastig omdat we beide wel een toekomst zien. Maar dat het niet nu kan. Ik had het denk ik ergens makkelijker gevonden als een van ons had gezegd: wij gaan nooit werken.

donderdag 3 september 2020 om 11:19
Muis, hij geeft duidelijk aan dat hij nu niet wil of kan. Wachten op iemand moet je niet willen. Daarmee gaat je eigenwaarde er aan. Iemand weet prima of hij er voor wil gaan en dit is helaas niet het geval. Dat hij af en toe wil afspreken is in zijn belang; namelijk wanneer het hem uitkomt en hij ergens zin in heeft. Leen je daar niet voor. Ik zou echt alles stoppen. Dit gaat hem niet worden, ook niet later.
Graag of niet, toch? Het is geen fijn gevoel als iemand niet voor je gaat. Je bent meer waard. Contact houden brengt jou onrust en hoop die er niet is. En het beschadigt jou.
Graag of niet, toch? Het is geen fijn gevoel als iemand niet voor je gaat. Je bent meer waard. Contact houden brengt jou onrust en hoop die er niet is. En het beschadigt jou.
donderdag 3 september 2020 om 11:54
Maar blijkbaar ziet hij geen toekomst, anders was hij er wel voor gegaan.
Ik heb in 1 van de gevallen contact opgenomen, niet echt wetende met welk doel, toen is dat na 1 app gesprek doodgebloed en heb ik het nummer verwijderd. Nooit meer gesproken, en het is prima zo.
donderdag 3 september 2020 om 14:37
@Julus @Redrosethorn
Jullie hebben gelijk denk ik. Maar ik heb zoveel moeite met zeggen dat hij wel een toekomst ziet. Zeg dan eerlijk dat je dat niet ziet. Dat heb ik wel gezegd 8 maanden terug, toen zei ik ook dat het later niet zou gaan. Maar het is bij mij toch teruggekomen..Ik moet nu gewoon even voor mij gaan en zeker niet wachten. Maar wat is dit lastig zeg.
Jullie hebben gelijk denk ik. Maar ik heb zoveel moeite met zeggen dat hij wel een toekomst ziet. Zeg dan eerlijk dat je dat niet ziet. Dat heb ik wel gezegd 8 maanden terug, toen zei ik ook dat het later niet zou gaan. Maar het is bij mij toch teruggekomen..Ik moet nu gewoon even voor mij gaan en zeker niet wachten. Maar wat is dit lastig zeg.

donderdag 3 september 2020 om 17:56
De touwtjes in hande nemen en gaan voor wat goed voor jou is, voelt veel sterker dan hulpeloos afwachten. Als je het afsluit zul je zien dat je daarna verder kunt. Dit is zonde van je tijd en geeft onrust. Maar daar kun je dus vanaf komen als je wil. Leuk is anders, want je wil zo graag dat het anders is. Maar het is geen match.
Gewoon doen, zeggen dat je contact beeindigt en ook geen vrienden wil blijven. Dat is onzin. Een vriend gun je namelijk een liefde, je praat over daten etc. Niet zo fijn om te horen als jij hem wil.
Gewoon doen, zeggen dat je contact beeindigt en ook geen vrienden wil blijven. Dat is onzin. Een vriend gun je namelijk een liefde, je praat over daten etc. Niet zo fijn om te horen als jij hem wil.
donderdag 3 september 2020 om 18:25
@Julus je hebt gelijk. Maar ik weet niet goed hoe ik hiermee moet omgaan. Ik vind het zo knap als mensen kunnen zeggen ‘hij gaat niet voor mij, jammer dan ik ga verder.’ Er zitten bij mij best veel stappen tussen. De drempel om al te zeggen dat ik hem contact wil, al is dat het best, vind ik lastig. Ik heb gisteren gezegd dat ik voor nu in ieder geval afstand wil en weer wat van me laat horen als ik weet wat ik wil. Uitspreken dat ik radiostilte wil vind ik nu echt lastig.
donderdag 3 september 2020 om 18:41
vrijdag 4 september 2020 om 11:09
Hallo allemaal. mag ik even jullie advies ?
Ik zit sinds kort op een datingsite.
Een man sprong er uit met zijn profiel en we stuurden berichtjes over en weer sinds zaterdag Ik was onder de indruk van zijn manier van praten.
Hij zei begin van de week vlakvoor we gingen slapen: binnenkort ff kijken wanneer we af kunnen spreken. Doen we, zei ik.
Dag erna nog even superleuk geappt, maar ineens blijft het wat stil en loopt het stroef. Gevoel dat zijn aandacht nu al is verslapt. Hij was eerst echt serieus en gaf aan dat ook te zoeken, iets serieus.
Ik heb zoiets van: onderneem dan actie en kom met een leuk datevoorstel ?
Ben ik nou erg ouderwets dat ik op hem wacht ? Ik heb toch aangegeven dat ik wil afspreken ? Ik wil dat een man wat moeite doet.
Aan hem vragen, wil je nog daten ga ik niet doen.
Ik heb nu het gevoel dat hij zijn pijlen alweer op een ander heeft gericht.
Ik ben echt een leek op onlinedate gebied, dat blijkt
Ik zit sinds kort op een datingsite.
Een man sprong er uit met zijn profiel en we stuurden berichtjes over en weer sinds zaterdag Ik was onder de indruk van zijn manier van praten.
Hij zei begin van de week vlakvoor we gingen slapen: binnenkort ff kijken wanneer we af kunnen spreken. Doen we, zei ik.
Dag erna nog even superleuk geappt, maar ineens blijft het wat stil en loopt het stroef. Gevoel dat zijn aandacht nu al is verslapt. Hij was eerst echt serieus en gaf aan dat ook te zoeken, iets serieus.
Ik heb zoiets van: onderneem dan actie en kom met een leuk datevoorstel ?
Ben ik nou erg ouderwets dat ik op hem wacht ? Ik heb toch aangegeven dat ik wil afspreken ? Ik wil dat een man wat moeite doet.
Aan hem vragen, wil je nog daten ga ik niet doen.
Ik heb nu het gevoel dat hij zijn pijlen alweer op een ander heeft gericht.
Ik ben echt een leek op onlinedate gebied, dat blijkt

vrijdag 4 september 2020 om 11:26
Dat afwachtende vind ik zelf onaantrekkelijk. Stel gewoon wat voor je wilt toch op date?
Ik heb de eerste stap genomen in het benaderen van mijn vriend op de dating site en na wat chatten het voorstel tot videobellen gedaan (was net corona, dus daten ging ik toen niet zomaar doen).
Maar goed ik ben ook op en top feministisch. Hij ook gelukkig.
Ik vind je dus zeker ouderwets. En als je behoefte hebt aan een ouderwetse man dan is mijn aanpak waarschijnlijk niet de jouwe.
Doen wat voor jou goed voelt.
Ik heb de eerste stap genomen in het benaderen van mijn vriend op de dating site en na wat chatten het voorstel tot videobellen gedaan (was net corona, dus daten ging ik toen niet zomaar doen).
Maar goed ik ben ook op en top feministisch. Hij ook gelukkig.
Ik vind je dus zeker ouderwets. En als je behoefte hebt aan een ouderwetse man dan is mijn aanpak waarschijnlijk niet de jouwe.
Doen wat voor jou goed voelt.

vrijdag 4 september 2020 om 12:29
vrijdag 4 september 2020 om 12:59
Zo werkt het op dating sites helaas.
Tijdje terug ook iemand die bij het eerste gesprek direct riep "wij gaan daten". Paar dagen later was de aandacht al elders. Constant online en korte antwoorden waar hij lang over deed. Gegeven bij een reactie zei hij dat hij druk was...
Op paiq niet anders... Leuk eerste gesprek en daarna hoor je bijna niks meer.
Tijdje terug ook iemand die bij het eerste gesprek direct riep "wij gaan daten". Paar dagen later was de aandacht al elders. Constant online en korte antwoorden waar hij lang over deed. Gegeven bij een reactie zei hij dat hij druk was...
Op paiq niet anders... Leuk eerste gesprek en daarna hoor je bijna niks meer.
vrijdag 4 september 2020 om 17:14
Dit, gebeurt heel vaak...Julus schreef: ↑04-09-2020 12:29Helaas komt het vaak voor dat iemand de ene dag enthousiast is en en dan ineens is er weinig meer. De meesten hebben meerdere contacten, of doen een nieuw contact op waar ze enthousiaster over zijn. Je kunt vragen om af te spreken en als er geen enthousiasme is, zou ik het laten zitten.

vrijdag 4 september 2020 om 17:46
Normaal lees ik dus vooral mee maar ik heb even een week waarin ik me heel erg single voel.
Begin vorig jaar was het uitgegaan met mijn ex en ik voel me daar nog wel eens best rot over. Maar ik had mooie plannen om naar toe te werken. Ik woon soort van gemeenschappelijk met een hele groep mensen en met een aantal ben ik erg hecht geworden. We hebben het super gezellig. Wij moeten binnenkort onze woningen uit en nu zaten we al maanden te fantaseren over het samen kopen van een groot huis / boerderij om daar samen te gaan wonen. De kartrekker van het idee had ook de financiele middelen om dit echt waar te maken. Dus het idee leek wel echt serieus. Ineens laat hij out of the blue van de week weten dat hij andere plannen heeft gemaakt. Kwam echt even heel erg binnen het was zo'n mooi idee, nooit meer alleen, samen met deze fijne mensen om me heen. Ik realiseerde me ineens dat de rest van het clubje eigenlijk allemaal een partner hebben en dat ik er dus straks echt weer alleen voor sta. Ik zie er zo tegenop om weer alleen te gaan wonen ergens in een flatje ofzo.
Daarnaast ook een tijdje terug een leuke man ontmoet, paar dates mee gehad. Hij appte vanaf het eerste moment eigenlijk de hele dag door. Meer appen dan ik normaal zou doen. Maar wel leuk! Dates waren ook fijn, voelde echt heel hecht. Hij was echt pas net vrijgezel dus soms dacht ik wel van ga je nu gewoon zo verder waar je met je ex was gebleven ofzo? Erg bang om weer gekwetst worden was ik denk ik. Mijn vrienden zeiden allemaal dat ik me er gewoon voor moest openstellen. Dus dat deed ik maar. Twee weken terug laatste date gehad hele dag en avond samen doorgebracht. Vorige week begon ik al te twijfelen want hij wilde ineens niet afspreken, hij was druk. Toen hoorde ik ineens een paar dagen niks meer (is niet erg, gewoon voor zijn doen ineens heel gek, deze man is gek op appen). Dus ik vroeg hem of hij ergens mee zat, wel gewoon luchtig gehouden. Nee er was niks, hij was gewoon druk. Ik heb daarna nog twee keer gewoon geprobeerd gezellig te appen. Maar vanuit hemzelf komt ineens niks meer. Ergens is het wel duidelijk dat hij er klaar mee is. Maar man raap je ballen even bij elkaar en zeg dat dan gewoon. Ik voel me echt heel kut hier over. Wat moet je daar nou weer mee.
Even heel unhappy single hier. Hoe beuren jullie jezelf op als je zo'n dipje hebt?
Begin vorig jaar was het uitgegaan met mijn ex en ik voel me daar nog wel eens best rot over. Maar ik had mooie plannen om naar toe te werken. Ik woon soort van gemeenschappelijk met een hele groep mensen en met een aantal ben ik erg hecht geworden. We hebben het super gezellig. Wij moeten binnenkort onze woningen uit en nu zaten we al maanden te fantaseren over het samen kopen van een groot huis / boerderij om daar samen te gaan wonen. De kartrekker van het idee had ook de financiele middelen om dit echt waar te maken. Dus het idee leek wel echt serieus. Ineens laat hij out of the blue van de week weten dat hij andere plannen heeft gemaakt. Kwam echt even heel erg binnen het was zo'n mooi idee, nooit meer alleen, samen met deze fijne mensen om me heen. Ik realiseerde me ineens dat de rest van het clubje eigenlijk allemaal een partner hebben en dat ik er dus straks echt weer alleen voor sta. Ik zie er zo tegenop om weer alleen te gaan wonen ergens in een flatje ofzo.

Daarnaast ook een tijdje terug een leuke man ontmoet, paar dates mee gehad. Hij appte vanaf het eerste moment eigenlijk de hele dag door. Meer appen dan ik normaal zou doen. Maar wel leuk! Dates waren ook fijn, voelde echt heel hecht. Hij was echt pas net vrijgezel dus soms dacht ik wel van ga je nu gewoon zo verder waar je met je ex was gebleven ofzo? Erg bang om weer gekwetst worden was ik denk ik. Mijn vrienden zeiden allemaal dat ik me er gewoon voor moest openstellen. Dus dat deed ik maar. Twee weken terug laatste date gehad hele dag en avond samen doorgebracht. Vorige week begon ik al te twijfelen want hij wilde ineens niet afspreken, hij was druk. Toen hoorde ik ineens een paar dagen niks meer (is niet erg, gewoon voor zijn doen ineens heel gek, deze man is gek op appen). Dus ik vroeg hem of hij ergens mee zat, wel gewoon luchtig gehouden. Nee er was niks, hij was gewoon druk. Ik heb daarna nog twee keer gewoon geprobeerd gezellig te appen. Maar vanuit hemzelf komt ineens niks meer. Ergens is het wel duidelijk dat hij er klaar mee is. Maar man raap je ballen even bij elkaar en zeg dat dan gewoon. Ik voel me echt heel kut hier over. Wat moet je daar nou weer mee.
Even heel unhappy single hier. Hoe beuren jullie jezelf op als je zo'n dipje hebt?
vrijdag 4 september 2020 om 17:57
Ja ik herken het. Heb precies hetzelfde gehad alleen had ik zelfs 3 maanden een "relatie" met diegene. Al familie ontmoet enz.. Ook ineens radiostilte.
Ik las laatst dat mannen liever niets meer laten horen in de hoop dat wij vrouwen vanzelf wel stoppen met appen in plaats van dat ze gewoon eerlijk zeggen dat ze er geen zin meer in hebben.
Uithuilen en door...
Ik las laatst dat mannen liever niets meer laten horen in de hoop dat wij vrouwen vanzelf wel stoppen met appen in plaats van dat ze gewoon eerlijk zeggen dat ze er geen zin meer in hebben.
Uithuilen en door...

vrijdag 4 september 2020 om 18:01
Ik slik even, leid mezelf af met bellen met vriendin om even lekker te klagen over die kloothommel en kijk een leuke film. De dag erna ben ik het dan weer kwijt en denk ik: hehe, dit was hem dus niet en ik wil niet iemand die zo met me omgaat. Meestal kreeg ik daarna dan contact met een veeeel leukere man. Voor alles is een reden.
Eea zal bij jou ook versterkt worden doordat je nu zelfstandige woonruimte moet vinden, na dit warme bad vol gezelligheid. Maar je zult toch leuke vrienden hebben met wie je dingen kunt ondernemen? En ja, alleen wonen is soms fijn en soms kut. Je zult dan veel actiever moeten zijn om iets te ondernemen maar het is wat het is.
Eea zal bij jou ook versterkt worden doordat je nu zelfstandige woonruimte moet vinden, na dit warme bad vol gezelligheid. Maar je zult toch leuke vrienden hebben met wie je dingen kunt ondernemen? En ja, alleen wonen is soms fijn en soms kut. Je zult dan veel actiever moeten zijn om iets te ondernemen maar het is wat het is.
vrijdag 4 september 2020 om 18:08
De afgelopen dates zijn eigenlijk allemaal zo geëindigd. Niks meer gehoord, ineens geen reactie mee. Doe misschien zelf iets verkeerd?
Ik weet ook niet wat ik moet doen. Moet ik gewoon naar hem uitspreken dat ik voel dat hij afstand neemt en dat ik het er liever over heb? Ergens denk ik nog, misschien is ie gewoon echt even druk. Misschien appt ie binnenkort wel? En dan zou je het wel kunnen verpesten met zo'n appje dat je het graag uitgesproken wil hebben.
Ik weet ook niet wat ik moet doen. Moet ik gewoon naar hem uitspreken dat ik voel dat hij afstand neemt en dat ik het er liever over heb? Ergens denk ik nog, misschien is ie gewoon echt even druk. Misschien appt ie binnenkort wel? En dan zou je het wel kunnen verpesten met zo'n appje dat je het graag uitgesproken wil hebben.

vrijdag 4 september 2020 om 18:10
Ik zou niks doen. Als je erachter aan moet zitten weet je al dat de interesse minder of weg is. Een man die jou echt ziet zitten, zorgt dat hij het lijntje warmhoudt. Druk is synoniem voor: geen interesse, tenzij hij zich verveelt.
En het ligt niet aan jou. Het is dan gewoon geen match, het gevoel is er dan niet oid.
En het ligt niet aan jou. Het is dan gewoon geen match, het gevoel is er dan niet oid.
vrijdag 4 september 2020 om 18:16
Ja ik kan dus echt niet tegen dit soort onuitgesproken dingen. Als het nu uitgesproken wordt dat het klaar is, dan is het oke voor mij. Maar dit vind ik echt niet leuk. Dus ik zou er alleen achteraan zitten zodat ik het kan afsluiten en weer door. Niks sturen zou ik juist doen omdat ik nog hoop heb dat hij toch gaat appen. Snap je?