Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Sabbieehhhh schreef:
07-06-2020 13:13
Stil, zoals je hier gemerkt zult hebben. 2e date is er nooit van gekomen.

Heb best wat matches en gesprekken lopen, maar niks waarvan ik nu het idee heb dat ik ze echt wil ontmoeten of nieuwsgierig naar ze ben.
Ja je was inderdaad stilletjes. Het is mi wel belangrijk dat je echt uitkijkt naar een date. Jammer dat je dat nu niet ervaart maar het kan elke dag anders worden. Het is een toevalstreffer. Vd 100 zullen er hooguit 2 zijn met wie je echt goed klikt. Komt goed, als het zo moet zijn.
Karratha schreef:
07-06-2020 13:14
Oh en ik op mijn beurt besef op dat soort momenten; deze dame kan niet tegen een opmerking met een knipoog en neemt meteen alles veel te serieus op.

Dat vind ik enorm lastig praten altijd, alsof je op kolen moet lopen omdat iemand je om het minste of geringste wanhopig, treurig, raar, etc. vindt. Doe mij maar gewoon een spontaan iemand die lekker nonchalant kan praten. Met die opmerking over die tickets bedoel ik het juist luchtig te houden, alsof ik echt verwacht dat ik met die persoon zo'n reis ga maken. Maargoed het zijn twee verschillende manieren om ernaar te kijken idd.
Dan is het dus geen match. Zo simpel is het. En vergeet niet dat 2 partijen ieder hun eigen ervaringen meenemen. Het is inderdaad ook hoe je er tegenaan kijkt, karakter etc.
Straks reageert er iemand wel leuk op je reactie en dan zit het snor.
viamia schreef:
07-06-2020 10:55
@Karratha. Dat snap ik. En tuurlijk, leuk om eerst een paar dagen te appen, maar weken, dat vind ik een ander verhaal. Juist als het dan leuk is, spreek ik liever snel af. Want ik weet pas echt wat voor vlees ik in de kuip heb als ik iemand zie. Ik sta er ook wel nuchter in, het is niet dat ik nu meteen een relatie 'moet'. (ben 29, heb tijd). Maar het zou zo jammer zijn om me te verheugen op iemand te zien waar het vervolgens totaal niet mee blijkt te klikken.

Heb overigens niet heel veel matches waarmee het uiteindelijk tot echt een leuk gesprek komt, dus dat daten, dat gaat ook niet zo hard. Nu 3 maanden tinder en 2 dates gehad :)
Het kost tijd om iets goeds te vinden. Kwaliteit boven kwantiteit, tenzij het gaat om zoveel mogelijk date ervaringen. Iemand vinden die past is iets exclusiefs. Net als die ene bank die je graag wil en waarop je direct verliefd bent. Je gaat elke week banken kijken maar geen enkele is je van het. En dan laat je het wekelijkse bankspotten los..en ineens staat hij daar! Inpakken en wegwezen :-D
Julus schreef:
07-06-2020 13:21
Ja je was inderdaad stilletjes. Het is mi wel belangrijk dat je echt uitkijkt naar een date. Jammer dat je dat nu niet ervaart maar het kan elke dag anders worden. Het is een toevalstreffer. Vd 100 zullen er hooguit 2 zijn met wie je echt goed klikt. Komt goed, als het zo moet zijn.
Las wel mee hoor :-) Vind het leuk om de positieve wendingen bij jullie te zien.

Klopt, en ik ben nou eenmaal niet snel onder de indruk. Heb ook geen haast, vind mijn leven ook hartstikke leuk zonder man, dus ik neem mijn tijd :-)
Qiyara schreef:
07-06-2020 13:15
Soms lees ik nog met een half oog mee, hier word ik blij van Julus. Dus wilde je alvast veel plezier wensen en ik hoop dat de klik er in het echt net zo is.
Geniet van het wederzijds enthousiasme!
Hey Qiyara, leuk om je te zien. Hoe gaat het met je verkering? Nog steeds in roze wolken land?
Dank je wel, ik vind het retespannend. Dat kun jij je wel voorstellen denk ik.
Julus schreef:
07-06-2020 13:13
Aw wat rot dat je je zo voelt. En weet je, je bent niet de enige. Het kan mij ook overvallen soms maar dat is het leven...daar horen allerlei gevoelens bij. Je kunt onmogelijk altijd gelukkig zijn. Dat gebeurt zelfs niet in films, is ook niet realistisch. In een leven heb je ups en downs en het gaat er om hoe je met de downs omgaat. Accepteer dat je je soms klote en alleen voelt. Wees er niet bang voor. Spreek uit: ik voel me alleen en eenzaam ( en verdrietig). Dat mag! Is normaal. Duw het niet weg maar wees dan zorgzaam naar jezelf. Probeer maar eens, het werkt..het zal wegebben zodra je tegen jezelf spreekt en het er laat zijn :)
Blijf dit doen en tzt wordt het minder groot.
Bedankt Julus! Ik heb hier een kopietje van gemaakt. Mijn beste vriendin zei meteen je moet terug in therapie omdat je je zo voelt, daar ben ik het niet mee eens. Ik heb de therapie afgerond en denk dat dit gevoel er gewoon bij mag horen. Dit kun je niet weg stoppen, iedereen heeft toch een bepaald verlangen. Het blijft lastig om hierover te praten met vriendinnen die deze ervaringen nooit hebben meegemaakt, het onzekere van daten, de afwijzingen keer op keer opnieuw proberen. Jullie begrijpen me daarin wel.
Sabbieehhhh schreef:
07-06-2020 13:27
Las wel mee hoor :-) Vind het leuk om de positieve wendingen bij jullie te zien.

Klopt, en ik ben nou eenmaal niet snel onder de indruk. Heb ook geen haast, vind mijn leven ook hartstikke leuk zonder man, dus ik neem mijn tijd :-)
Beste wat je kunt doen! Hier net zo, er zijn er maar weing die echt indruk maken. En je wil niet settelen for less. Het fuck yes gevoel willen we.
Gelukkigworden schreef:
07-06-2020 13:29
Bedankt Julus! Ik heb hier een kopietje van gemaakt. Mijn beste vriendin zei meteen je moet terug in therapie omdat je je zo voelt, daar ben ik het niet mee eens. Ik heb de therapie afgerond en denk dat dit gevoel er gewoon bij mag horen. Dit kun je niet weg stoppen, iedereen heeft toch een bepaald verlangen. Het blijft lastig om hierover te praten met vriendinnen die deze ervaringen nooit hebben meegemaakt, het onzekere van daten, de afwijzingen keer op keer opnieuw proberen. Jullie begrijpen me daarin wel.
Ik begrijp dat zeker. Het zijn 2 verschillende werelden, zo lijkt het. Het is mens eigen om iets te willen wat een ander heeft. De single mist genegenheid en wil reuring. Degene met relatie verzucht dat hij/zij zo graag eens een dagje alleen zou willen zijn, zonder gehijg in de nek.
Als je iets lang niet hebt dan snak je ernaar. Ook dat kun je accepteren. Je hebt een heel normaal gevoel en datheeft weinig met depressie te maken. Je kunt in relatie ook een eenzaam gevoel hebben..
Jij hebt het voordeel dat je in je uppie een offday kunt hebben :)
Bekijk het positief!
Julus schreef:
07-06-2020 13:30
Beste wat je kunt doen! Hier net zo, er zijn er maar weing die echt indruk maken. En je wil niet settelen for less. Het fuck yes gevoel willen we.
Exact!
Gelukkigworden schreef:
Ik denk dat Julus de spijker op zn kop slaat hierin.
Wij kunnen natuurlijk niet beoordelen wanneer jij wel of niet in therapie zou moeten, maar naar mijn idee zijn de gevoelens die je nu ervaart heel menselijk en is dit idd geen reden tot therapie.

Wij herkennen die teleurstellingen zeker, maar zoals je hier kunt lezen komen hier uiteindelijk juist hele mooie ervaringen uit.
Sabbieehhhh schreef:
07-06-2020 13:38
Ik denk dat Julus de spijker op zn kop slaat hierin.
Wij kunnen natuurlijk niet beoordelen wanneer jij wel of niet in therapie zou moeten, maar naar mijn idee zijn de gevoelens die je nu ervaart heel menselijk en is dit idd geen reden tot therapie.

Wij herkennen die teleurstellingen zeker, maar zoals je hier kunt lezen komen hier uiteindelijk juist hele mooie ervaringen uit.
Daarom! Ik ben het eens met jullie beide. Ik heb 5 maanden therapie gehad en heb wel de handvaten mee gekregen voor als ik aan mezelf twijfel of te lang blijf hangen in een gedachte(gang). Maar dat vind ik los staan van iets willen waar iedereen naar verlangt. En dat het nu iets heftiger voelt na een teleurstelling dat lijkt mij logisch.

Ik deel eigenlijk niks meer met vriendinnen en nu dus wel gedaan. Ik weet dat ze het goed bedoelt maar het is zo lastig uit te leggen hoe zoiets voelt. En voor hun natuurlijk ook, het enigste wat hun kunnen zeggen is het komt wel goed, blijf hoop houden etc. Maar uiteindelijk ben ik degene die de weekenden alleen door brengt en het beste ervan probeer te maken.
Gelukkigworden schreef:
Inderdaad, ik geef je gelijk, dat is een heel groot cultuurverschil tegenover bij ons in Vlaanderen, wij gaan niet zo snel professionele hulp zoeken. Het lijkt wel of iedereen moet in Nederland hetzelfde zijn, hetzelfde denken en zich goed voelen of je hebt therapie nodig. Soms gaat het wat minder, punt, ofwel is het iets wat zichzelf wel oplost en met de tijd betert zoals verdriet om een verlies en andere dingen moet je zelf aanpakken en de tijd laten om te veranderen. Mensen zijn sterker en weerbaarder dan men soms denkt.
En mensen mogen verschillend zijn. Soms heb ik de indruk dat men iemand die op een andere manier denkt wil aanpraten dat er iets mis met haar/hem is om het niet mainstream denken.
Julus schreef:
07-06-2020 13:04
Het is juist goed om niet de hele dag te appen vind ik. Beter om op een date van alles te bespreken. Zonde als iets voortijdig klapt vanwege gedoe via app want dat risico ligt op de loer.

Dit is via Paiq. Ik ging kijken of er iets te kletsen was en trof hem. Dat was meteen goed. We spreken in het midden af en gaan de stad in. Wandelen, en koffie. Er zijn veel gedeelde interesses dus dat komt goed. Ja erg grappig dat als je niet echt zoekt, er zomaar iets kan ontstaan.
Ja daar heb je echt een punt hoor! En het is helemaal niet anders dan voor de 1e date. Want toen hadden we soms aantal dagen geen contact. Maar ik raak wel een beetje onzeker van 'meende hij het wel dat hij 2e date wilde?'. Terwijl ik mezelf ook ken, en juist heel snel kan irriteren via de app. Dus ik moet gewoon niet zo moeilijk doen, want ze kunnen het op deze manier nooit goed doen.

Leuk! Ben echt benieuwd hoe je date gaat zijn. Hoever wonen jullie van elkaar vandaan omdat je het hebt over in het midden afspreken?
Karratha schreef:
07-06-2020 13:14
Oh en ik op mijn beurt besef op dat soort momenten; deze dame kan niet tegen een opmerking met een knipoog en neemt meteen alles veel te serieus op.

Dat vind ik enorm lastig praten altijd, alsof je op kolen moet lopen omdat iemand je om het minste of geringste wanhopig, treurig, raar, etc. vindt. Doe mij maar gewoon een spontaan iemand die lekker nonchalant kan praten. Met die opmerking over die tickets bedoel ik het juist luchtig te houden, alsof ik echt verwacht dat ik met die persoon zo'n reis ga maken. Maargoed het zijn twee verschillende manieren om ernaar te kijken idd.
Maar eerlijk gezegd was ik ook afgehaakt bij zo'n opmerking. Ik zou het gevoel krijgen alsof je al denkt aan een relatie terwijl je me amper kent. Dat benauwd me echt, dus haak ik af. Ik heb de laatste keer het contact verbroken omdat hij het al had over dat we zo goed zouden klikken in het echt en op de 1e avond al 3/4 keer roept dat we zo goed klikken.

Snap wel dat het vanuit jou een grapje is, maar zo zou ik het ook niet opvatten eigenlijk.
Gelukkigworden schreef:
07-06-2020 10:34
Leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat! Ik ben gisteravond totaal in een dip gevallen. Niet zozeer de teleurstelling van de laatste date die geen vervolg kreeg maar wel even het gevoel van eenzaamheid. Misschien niet het juiste woord maar zo voelde ik me wel. Iedereen heeft wel verlangens en vind het steeds lastiger worden om daarmee om te gaan.
Maar dat is toch ook niet heel raar? Soms wil je gewoon een relatie hebben en is het gewoon kut om dat niet te hebben. Ik ervaar het zelf (nog) niet zo, maar kan me wel goed voorstellen dat anderen dat wel hebben. Lijkt me heel vervelend zo'n gevoel, maar ik weet zeker dat je niet de enige bent. Je kan altijd hier posten om wat herkenning te vragen!

En voor zulke gevoelens hoef je toch niet gelijk terug in therapie? Ja, het is rot. Maar het niet raar dat die er zijn hoor. Dus laat je niet te veel beinvloeden door je vriendin! Want ik denk dat vele singles wel eens zo'n moment hebben.
Julus schreef:
07-06-2020 13:28
Hey Qiyara, leuk om je te zien. Hoe gaat het met je verkering? Nog steeds in roze wolken land?
Dank je wel, ik vind het retespannend. Dat kun jij je wel voorstellen denk ik.
Ja zeker! Gaat echt goed vanaf dag 1 dat we begonnen te chatten. Meteen de klik en die wordt alleen maar intenser en fijner. Hij zit nu heerlijk naast me op de bank na een geweldig weekend weer samen :love:

Op ok cupid een match van 97% en beide ruim 500 vragen beantwoord. Lijkt dus behoorlijk te kloppen die vragen.

Hoop dat jouw klik zich ook zo gaat ontwikkelen! Ik blijf mee lezen!
Julus schreef:
07-06-2020 13:30
Goed gezegd! Dit merk ik ook wel aan mezelf, moet eigenlijk wel snel een ‘yes’ gevoel hebben en waar ik van onder de indruk ben. Soms vind ik mezelf wel eens frustrerend, dat ik in principe met ‘normale’ leuke gasten afspreek die iets serieus willen maar het dan gewoon niet voel..

Verder even frustratie hier.. Uiteindelijk 30k boven vraagprijs geboden, maar net gebeld dat er veel hoge biedingen waren zonder enige voorwaarden. Ben het dus niet geworden 😞 Makelaar vond het zelf ook bizar dat het zo gelopen is en dat voor flink bedrag is overboden. Zo zat er geen berging bij het appartement en deels enkel glas. Maar waarschijnlijk een investeerder, appartement eronder werd ook voor €1500 per maand verhuurd.. Maar baal wel!
@vivi: Wauw 30k boven de vraagprijs bieden en nog overboden worden. Dat is eigenlijk niet normaal meer. Snap wel dat zoiets heel frustrerend moet zijn. Ik hoop dat je gauw weer wat nieuws ziet!

Oke ik heb alleen zaterdag 2 berichtjes met hem uitgewisseld en verder helemaal niks meer. Ergens maakt het me toch onzeker om niks te horen, terwijl het echt niet anders is dan hiervoor. En hij vraagt toch niet zomaar of ik nog een 2e keer wil afspreken? Maargoed na mn vorige ervaring vertrouw ik het niet zo zegmaar.
Wat kan ik het beste doen: vanavond zelf appen of het van hem laten afhangen?
Pff ja balen Vivi! Echt bizar hoe hoog er geboden wordt...

En ik herken dat van meteen wel een ja gevoel moeten hebben. Vaak als dingen worden afgebroken denk ik achteraf ook al, "hmm ja dit gevoel had ik eigenlijk bij de tweede date al niet meer" beter op letten en naar luisteren dus :p ook wel herkenbaar wat Tomcat zei: dat je het maar wel laat doorkabbelen omdat het wel fijn is dat die genegenheid er is maar je ook wel voelt dat er niet meer in zit. Zijn ook knelpunten bij mij.
Qiyara schreef:
08-06-2020 11:26
Ja zeker! Gaat echt goed vanaf dag 1 dat we begonnen te chatten. Meteen de klik en die wordt alleen maar intenser en fijner. Hij zit nu heerlijk naast me op de bank na een geweldig weekend weer samen :love:

Op ok cupid een match van 97% en beide ruim 500 vragen beantwoord. Lijkt dus behoorlijk te kloppen die vragen.

Wat leuk om te horen!
Vivi3338 schreef:
08-06-2020 14:17
Goed gezegd! Dit merk ik ook wel aan mezelf, moet eigenlijk wel snel een ‘yes’ gevoel hebben en waar ik van onder de indruk ben. Soms vind ik mezelf wel eens frustrerend, dat ik in principe met ‘normale’ leuke gasten afspreek die iets serieus willen maar het dan gewoon niet voel..

Verder even frustratie hier.. Uiteindelijk 30k boven vraagprijs geboden, maar net gebeld dat er veel hoge biedingen waren zonder enige voorwaarden. Ben het dus niet geworden 😞 Makelaar vond het zelf ook bizar dat het zo gelopen is en dat voor flink bedrag is overboden. Zo zat er geen berging bij het appartement en deels enkel glas. Maar waarschijnlijk een investeerder, appartement eronder werd ook voor €1500 per maand verhuurd.. Maar baal wel!
Shit Viv! Snap dat je baalt, maar ook in woningen, jouw perfecte plekje komt vast snel!
Qiyara schreef:
08-06-2020 11:26

Ah heerlijk! Het is je gegund! Geniet ervan, echt :sun:
Shiverrr schreef:
08-06-2020 14:36
@vivi: Wauw 30k boven de vraagprijs bieden en nog overboden worden. Dat is eigenlijk niet normaal meer. Snap wel dat zoiets heel frustrerend moet zijn. Ik hoop dat je gauw weer wat nieuws ziet!

Oke ik heb alleen zaterdag 2 berichtjes met hem uitgewisseld en verder helemaal niks meer. Ergens maakt het me toch onzeker om niks te horen, terwijl het echt niet anders is dan hiervoor. En hij vraagt toch niet zomaar of ik nog een 2e keer wil afspreken? Maargoed na mn vorige ervaring vertrouw ik het niet zo zegmaar.
Waarom maakt het je onzeker als het niet anders is dan anders?
Ik ben groot voorstander van zelf een leuk voorstel doen.
Shiverrr schreef:
08-06-2020 14:36

Oh dit vind ik heel erg lastig. Door mijn ervaringen laat ik het nu aan de ander over, zo van als hij me echt wilt doet hij wel moeite. Maar kan me voorstellen dat het je doet laten twijfelen. En je zou denken als iemand echt enthousiast is kan een appje zo verstuurd zijn, lastig zeg! Anders even wachten tot vanavond?
Ik heb vandaag een brief aan mezelf geschreven. Klinkt een beetje gek maar in therapie stelde ze dat voor en toen niks mee gedaan maar vandaag dacht ik laat ik het is doen. Gewoon opgeschreven wat ik wil, hoe ik me voel en wat ik eraan ga doen. En dat luchtte erg op, dus als ik me eens down voel pak ik die er maar weer bij! :daisy:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven