Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Het is geen verwijt he, kan me voorstellen dat het confronterend is. Misschien handig eens terug te lezen van jezelf. Kan je er een patroon in ontdekken waar je wellicht wat mee kan. En mogelijk hulp erbij zoeken.

In het unhappy single topic, met oud en nieuw en ervoor dat je jezelf niet thuis voelt in je vriendinnen groep en hoe zij allemaal een relatie hebben e.d. En over je zus ook.
Het is een terugkerend item die steeds zwaarder te dragen lijkt. Kan me voorstellen dat corona nog even extra gewicht erop heeft gelegd en dingen nog duidelijker worden.
anoniem_63e725841dfb3 wijzigde dit bericht op 16-06-2020 11:13
2.94% gewijzigd
Lees altijd nog mee, maar reageer niet meer omdat het hier zo snel gaat haha
Maar mijn date leven staat gelukkig ook niet stil ;)

Wil wel even reageren op jou @Campercamping
Dapper dat je je gevoel hier durft op te schrijven!
Maar ik schrik er wel erg van.. Ik denk dat het niet zozeer met het feit te maken heeft dat je 'single' bent en de rest niet, maar dat er meer speelt.
Zou je dit met iemand in je omgeving kunnen bespreken? Huisarts?
@ qiyara : weet ik, en dan nog : prima om eerlijk tegen elkaar te zijn. We hoeven elkaar ook niet alleen maar over elkanders bolletje te aaien hier. En nu je het zegt, de jaarwisseling is ook alweer bijna een half jaar geleden, tijd vliegt.

het gaat ook met vlagen. oud en nieuw is natuurlijk typisch zo'n moment waarop je daar over gaat nadenken. Corona tijd ook : ik zit dan al 40 uur per week thuis te werken, en dan kom je ergens waar stellejtes zijn (Die toch elkaar al hebben zou je denken) en dan hebben die het ook nog eens alleen maar over zichzelf. Dan is het soms frustrerend dat niemand echt interesse in mij lijkt te hebben.

Maar (ook @ rnacie) alles wat je aandacht geeft, groeit. Huisarts is een optie, maar misschien moet ik het ook allemaal gewoon wat meer gaan loslaten. Ook wat minder op mijn computer zitten (het viva forum is nogal snel binnen bereik als werk-ontwijkend-gedrag tijdens thuiswerken). Gewoon weer wat meer lol in mijn eigen leven creeeren, weer eens wat vaker die racefiets pakken na een werkdag in plaats van voor de TV/op het forum hangen, want hoe meer ik thuis blijf hangen, hoe meer ik alles ga analyseren en me ga storen aan allerlei mensen en hun gedrag... Niet echt constructief.
Ga jezelf het waard vinden dat anderen interesse in je hebben. Daar ligt de sleutel na mijn idee.
Goede stappen om meer lol in je leven te creëren. Dat verdien je toch.
Campercamping schreef:
16-06-2020 11:23
@ qiyara : weet ik, en dan nog : prima om eerlijk tegen elkaar te zijn. We hoeven elkaar ook niet alleen maar over elkanders bolletje te aaien hier. En nu je het zegt, de jaarwisseling is ook alweer bijna een half jaar geleden, tijd vliegt.

het gaat ook met vlagen. oud en nieuw is natuurlijk typisch zo'n moment waarop je daar over gaat nadenken. Corona tijd ook : ik zit dan al 40 uur per week thuis te werken, en dan kom je ergens waar stellejtes zijn (Die toch elkaar al hebben zou je denken) en dan hebben die het ook nog eens alleen maar over zichzelf. Dan is het soms frustrerend dat niemand echt interesse in mij lijkt te hebben.

Maar (ook @ rnacie) alles wat je aandacht geeft, groeit. Huisarts is een optie, maar misschien moet ik het ook allemaal gewoon wat meer gaan loslaten. Ook wat minder op mijn computer zitten (het viva forum is nogal snel binnen bereik als werk-ontwijkend-gedrag tijdens thuiswerken). Gewoon weer wat meer lol in mijn eigen leven creeeren, weer eens wat vaker die racefiets pakken na een werkdag in plaats van voor de TV/op het forum hangen, want hoe meer ik thuis blijf hangen, hoe meer ik alles ga analyseren en me ga storen aan allerlei mensen en hun gedrag... Niet echt constructief.
Jaaa! Dit gaat je verder helpen, je eigen leven meer kleur geven. Het is niet gek dat je met thuiswerken met jezelf geconfronteerd wordt en meer gaat analyseren. Alles draait om eigenwaarde en ik denk dat jij jezelf meer op waarde mag gaan schatten.
Eens met Qiyara en de rest!

Dit is een overtuiging in jezelf waar je iets mee kunt doen.

En natuurlijk draait een gesprek vaak om de life events van een ander. Het is een heel belangrijk en groot ding als je gaat samenwonen/trouwen/ een kind krjjgt. Daar zou ik ook vol van zijn en over willen praten maar dat zegt niets over jouw waarde.
Als jij een lifechanging iets meemaakt wil je dat ook kwijt en zal men blij voor je zijn. Volgens mij mag je wat meer ruimte voor jezelf opeisen, doe je dat wel? Dit wordt steeds groter naarmate jij je minder laat horen.
Qiyara schreef:
16-06-2020 11:28
Ga jezelf het waard vinden dat anderen interesse in je hebben. Daar ligt de sleutel na mijn idee.
Goede stappen om meer lol in je leven te creëren. Dat verdien je toch.
Dit!!
En wat betreft mijn date; we hebben elkaar kort gebeld en hebben einde van de week weer contact. Hij geeft aan de tijd te willen nemen en ik vind dat ook fijn. We weten nu hoe we het ervaren hebben maar er is nog geen conclusie over een vervolg. Wordt vervolgd :-D
Fijn dat jullie er hetzelfde over denken. Ben benieuwd naar het vervolg.
Camper, het lijkt alsof je moeite hebt met volwassen worden. Niet lullig bedoeld, maar als je jong bent, praten mensen vaak nog over dingen die buiten zichzelf liggen : popsterren, voetbal, hobbies, verre landen/reizen. De grote wijde wereld is interessant en moet ontdekt worden.

En als mensen ouder worden en gezinnen krijgen, wordt de blik steeds meer op zichzelf gefocust. Hun wereld wordt weer kleiner, maar intenser. Ik snap je ergernis wel, want als je dat allemaal niet hebt, dan zit je dus alleen maar naar verhalen van andere mensen over zichzelf te luisteren. En ik snap ook dat het voor die stellen heel bijzonder is dat ze een kindje krijgen, maar misschien heb je zelf wel 8 van die stellen in je omgeving die een kindje krijgen. Dus hoe bijzonder is het voor jou? Dat beseffen die stellen niet, want hun focus is alleen maar op hun eigen wereld. Maar het is wel, hoe het is. En dat gaat nog wel even door tot je tegen de veertig begint te lopen. Je kunt beter zorgen dat je je eigen leven leuk inricht of zelf stappen gaat maken, mocht je dat willen.
Campercamping schreef:
16-06-2020 09:28

Ik ben er niet trots op, maar dat maakt iets recalcitrants in mij los. Zoiets van krijg toch allemaal lekker de klere. Ik ben heel erg iemand die ervoor staat dat iedereen op de wereld gelijk is en de een niet interessanter dan de ander, maar deze levensfase maakt heel erg in mij los dat ik mij dan erger aan de gedachte dat sommige mensen lijken te denken alsof het allemaal meer om hen draait dan om anderen. Hebben jullie dat nou nooit? En hoe gaan jullie daar mee om?
Weinig, waarschijnlijk omdat ik van een andere generatie ben, in mijn omgeving gaan weinig mensen trouwen en kinderen krijgen, ik ben omringd door mensen die al lang getrouwd zijn en singles met volwassen kinderen.
Maar ik heb het wel op familiefeestjes waar ik de enige single ben, daar pas ik de laatste jaren zelfs voor.
Qiyara schreef:
16-06-2020 10:07
Wellicht een nieuwe omgeving zoeken met mensen die meer aansluiten bij jouw levensfase, je mindset proberen te veranderen, milder te zijn naar jezelf en je omgeving. Het gesprek aangaan met de mensen waar je om geeft in wat je voelt en ervaart.

Het komt op mij over dat je jezelf een beetje machteloos voelt, pak je regie terug om datgene waar je nu tegenaan loopt aan te pakken.
Een relatie gaat dit allemaal echt niet oplossen. Het zit veel dieper. Het zit in jezelf.
Camper, Qiyara zegt precies wat ik ook wil zeggen, singles zat, omring je meer met mensen die beter bij jouw leven aansluiten. Als ik zo lees welke sociale contacten jij hebt daar zou ik ook voor passen.
Julus schreef:
16-06-2020 11:39
En wat betreft mijn date; we hebben elkaar kort gebeld en hebben einde van de week weer contact. Hij geeft aan de tijd te willen nemen en ik vind dat ook fijn. We weten nu hoe we het ervaren hebben maar er is nog geen conclusie over een vervolg. Wordt vervolgd :-D
Heel relaxed, ben benieuwd.
Attraverso schreef:
16-06-2020 13:22
Heel relaxed, ben benieuwd.
Ja vind ik ook. Ook wat dit betreft zitten we op 1 lijn. En die duidelijkheid is fijn voor beiden.
We willen niks overhaasten maar hier goed over nadenken ( na een intense date ). Niet zomaar ergens induiken. Beiden genoeg meegemaakt en willen dat het klopt.
Ik weet ook zeker dat we straks ook gezamenlijk tot een conclusie komen. Elke uitkomst is goed. Ook hij zoekt niet perse een relatie, maar alleen als het met de juiste is.
Campercamping schreef:
16-06-2020 11:23

Die racefiets; werkt hier supergoed, leuk om bijv bij wielerclub te gaan fietsen (nu in iets kleinere clubjes dan) vooral omdat je dan fietsen als gemeenschappelijk ding hebt...mooie routes fietst, soms lekker uit de wind mag en kinderen niet toegestaan zijn. En oja, de aanwezige mannen altijd meteen in de weer gaan je band te gaan plakken bij een lek, aanrader!

En dat andere; ik kon ook heel onhappy worden als ik teveel tijd met stelletjes/ gezinnetjes doorbracht. Het heeft mij erg geholpen deze contacten heel bewust te doseren. Vooral mensen met jonge kinderen zitten zo in hun eigen bubbel, wordt echt minder als de kids ouder worden en de wereld als vanzelf weer wat groter wordt voor moeders (omdat de kinders andere belangen krijgen) En daarbij laatste tip: ik ga (buiten die van mijn nichtjes) noooooit naar kinderverjaardagen. De hel.
Julus schreef:
16-06-2020 15:29
Ja vind ik ook. Ook wat dit betreft zitten we op 1 lijn. En die duidelijkheid is fijn voor beiden.
We willen niks overhaasten maar hier goed over nadenken ( na een intense date ). Niet zomaar ergens induiken. Beiden genoeg meegemaakt en willen dat het klopt.
Ik weet ook zeker dat we straks ook gezamenlijk tot een conclusie komen. Elke uitkomst is goed. Ook hij zoekt niet perse een relatie, maar alleen als het met de juiste is.
Dit klinkt eigenlijk best heel fijn! Denk je tussendoor veel aan hem? En maakt het je blij?
Julus schreef:
16-06-2020 15:29
Dit klinkt goed! Je hebt beide geen verwachtingen, dat is ook altijd fijn.
@Jules: Fijn dat jullie beide op 1 lijn zitten! Ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat verlopen.
Ik ook! Niks van te zeggen. Hij is een geweldige man die hoe dan ook het beste verdient. Of dat met mij is zal de tijd uitwijzen. Gevoel is niet te sturen.
Mikiniki schreef:
15-06-2020 11:17
Flaffy, wat een domper zeg.. Wat vervelend dat het zo moet aflopen.
Er valt dus niet meer over te praten?

Heel eerlijk, sluit me wel een klein beetje aan bij Attra. Ik had dit als partner niet zo fijn gevonden. Maar, tegelijkertijd, hij had het ook bespreekbaar kunnen maken.
Dan had jij wellicht een andere keuze gemaakt en die jongen afgezegd.

Maar, wel vreemd dat hij dan gelijk zo hoog inzet en de relatie verbreekt..
Dit zou je toch op zijn minst kunnen bespreken?
Is er niet iets anders waarom hij nu opeens niet verder wil?
Hij was toch zo verliefd? :huh:
Naar wat ik van hem begreep is het voor hem wel definitief klaar, al zei hij dit wel toen hij boos was. Ik snap inderdaad dat het over zijn grens is, maar ik baal er gewoon zo van dat het nu gelijk klaar is, in mijn ogen geeft hij te snel op. En inderdaad, hij leek echt wel verliefd en daarom kan ik het ook zo slecht plaatsen.
Attraverso schreef:
15-06-2020 07:42
Heel erg kut Flaffy. Veel sterkte.
Zo'n dingen zijn toch wel een belangrijk gespreksonderwerp tijdens de date fase, mijn issues liggen in dezelfde lijn. Ik ga hem mijn grens niet kenbaar maken omdat ik hem niet wil beïnvloeden maar ik stel er wel vragen over en probeer zo uit te maken of hij over mijn grens gaat of niet. Jammer dat jullie zo'n gesprek niet gehad hebben.
Ja dat ben ik met je eens. We hebben het deels wel over gehad, maar niet goed genoeg blijkbaar. Hoe staat het nu bij jullie?

Het lukt me even niet om op iedereen te reageren, maar bedankt voor jullie reacties. Vind het fijn.

Donderdag zie ik hem als het goed is. Ik kijk er hoe raar ook toch naar uit, mis hem ook ontzettend. Had niet verwacht dat ik me zo rot kon voelen om iemand die ik pas zo relatief kort ken. Op werk gaat het wel want afleiding, maar merk dat er 's avonds heel veel aan denk en me rot voel.
flaffy wijzigde dit bericht op 16-06-2020 20:24
2.62% gewijzigd
Wat fijn Julus dat jullie zo op 1 lijn zitten. Klinkt tot zover als een goede match.
Inderdaad een heftige en definitieve reactie van hem. Heb je de verwachting (hoop?) dat hij er mogelijk nog op terug gaat komen?
noumoe2019 schreef:
16-06-2020 20:22
Inderdaad een heftige en definitieve reactie van hem. Heb je de verwachting (hoop?) dat hij er mogelijk nog op terug gaat komen?
Ik verwacht het niet, hoop het wel. Ik denk dat we er nog wel uit zouden kunnen komen, maar ik heb niet het idee dat hij nog wil.
Flaffy, het is ook een behoorlijke ommezwaai van verliefd naar uitmaken. Het kan best dat deze gebeurtenis dusdanig hard bij hem binnenkwam dat hij vanuit paniek het uitmaakte. Maar dan hoop ik dat hij inmiddels heeft nagedacht. En anders: als hij het nu al om zoiets uitmaakt is het geen match. Want wat komt er daarna?
Tja, zo dacht ik ook. Beginnerspaniek of iemand die heel snel (over) reageert en dan rigoureuze beslissingen neemt, waar jij steeds de dupe van moet gaan zijn.

Hoe dan ook, donderdag maar even afwachten of hij nagedacht heeft en enthousiast genoeg is (en kan reflecteren op eigen acties) om jou te vragen de draad weer op te pakken. Zou hem zelf niet proberen te overtuigen, dan gaan jullie nu al scheef...

Kan me btw wel voorstellen dat hij vraagtekens heeft bij de aard van dat feestje en het feit dat die man is blijven slapen en zou het ook reeel vinden dat jullie afspreken dat soort feestjes achterwege te laten
Wat een malloot Flaffy! Dit soort jaloerse trekken zijn echt foute boel en heel onheilspellend. Instabiele mafklapper. Weg d'r mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven