Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
noumoe2019 schreef:
16-06-2020 20:50
Tja, zo dacht ik ook. Beginnerspaniek of iemand die heel snel (over) reageert en dan rigoureuze beslissingen neemt, waar jij steeds de dupe van moet gaan zijn.

Hoe dan ook, donderdag maar even afwachten of hij nagedacht heeft en enthousiast genoeg is (en kan reflecteren op eigen acties) om jou te vragen de draad weer op te pakken. Zou hem zelf niet proberen te overtuigen, dan gaan jullie nu al scheef...

Kan me btw wel voorstellen dat hij vraagtekens heeft bij de aard van dat feestje en het feit dat die man is blijven slapen en zou het ook reeel vinden dat jullie afspreken dat soort feestjes achterwege te laten
Ja het is vooral afwachten nu. Maar ik verwacht er niet veel van, want in ons gesprek(waarin hij boos was) wilde hij niet eens afspreken, dat komt vanuit mij. En overtuigen ga ik inderdaad ook niet doen want dat werkt niet.

Ik snap ergens de vraagtekens wel, maar ik had van te voren al gezegd dat totaal niet de intentie was, en het puur was omdat we ivm corona niet naar festivals konden en we dus maar thuis iets deden. En het achterwege laten zou voor mij ook geen probleem zijn.
Julus schreef:
16-06-2020 20:36
Flaffy, het is ook een behoorlijke ommezwaai van verliefd naar uitmaken. Het kan best dat deze gebeurtenis dusdanig hard bij hem binnenkwam dat hij vanuit paniek het uitmaakte. Maar dan hoop ik dat hij inmiddels heeft nagedacht. En anders: als hij het nu al om zoiets uitmaakt is het geen match. Want wat komt er daarna?
Dat zou inderdaad kunnen, maar zijn woorden klonken heel definitief. Dat hoop ik ook inderdaad, hij was gister in ieder geval niet meer boos, maar dat is dan ook alles wat ik weet. En dat laatste klopt ook wel, dat schrikt me ook wel een beetje af, mocht hij het uberhaupt nog willen proberen.
Ik snap dat je je rot voelt Flaffy. Het is ook nogal wat van wederzijds verliefd, naar een break up.
Persoonlijk zou ik denken, liever kwijt dan rijk.
Ten eerste spreekt hij zijn grenzen, wensen en behoeften niet uit.
Ten tweede negeert hij je een tijd.
Ten derde vertrouwt hij jou bij voorbaat niet. Want waarom reageert hij alsof je het allerergste hebt gedaan?
Ten vierde, word je gelijk gestraft voor iets wat hij niet heeft uitgesproken dat hem dwars zit.

Het klinkt alsof hij zijn bindingsangst projecteert op jou. Dat zijn angst hem die nacht bij z'n keel heeft gegrepen en hij ervan wilde, dus oplossing: jou uit zijn leven zetten ipv zijn angst als een volwassene onder ogen komen en van daaruit het gesprek met je aangaan.

Dit gaat in de toekomst van kwaad tot erger, het is in mijn ogen een flinke rode vlag. Een paar zelfs.

Sterkte Flaffy, hopelijk maak je een keuze die voor jou het beste is. Ongeacht het gesprek die er misschien nog komt.
Qiyara, daar heb je wel een paar goede punten, dat ga ik meenemen in het gesprek als ik hem zie, ben benieuwd hoe hij dat ziet. Vooral dat stukje over zijn bindingsangst.

En dankjewel. Ik merk dat ik hem echt moet zien/spreken voordat ik zelf kan beslissen wat ik wil.
Dat zijn idd wel een paar goede punten die Qijara noemt. Zou daar zeker eens over nadenken voor jezelf. Maar fijn dat jullie voor donderdag hebben afgesproken. Dan kan je als het niks meer wordt, wel afsluiten voor jezelf. Sterkte! :hug:
Goede punten van Qiyara. Misschien vindt hij dat jij nu moet kruipen na je " misstap".
Flaffy schreef:
16-06-2020 21:32
Qiyara, daar heb je wel een paar goede punten, dat ga ik meenemen in het gesprek als ik hem zie, ben benieuwd hoe hij dat ziet. Vooral dat stukje over zijn bindingsangst.
.......

Kind je verdient zo veel beter dan deze bedplasser
Eens met Qiyara, ik hoop dat je de antwoorden die zoekt vindt donderdag. Of het nou een afsluiting zal zijn of niet.

Zelf zit ik weer in een hele negatieve cirkel (door mezelf). Dit deed ik eerder met daten en ik kan er enorm van balen. Ik merk dat ik weer ''afhankelijk'' word van de aandacht die ik van een man krijg. Ik baal erg ontzettend van mezelf dat ik zo denk en dit voel. Ik heb natuurlijk naar niemands advies geluisterd en gedaan wat ik wilde, al wist ik dat dit niet juist was. Ik doe vaak dingen in een opwelling, iemand tips voor hoe ik dit niet moet doen? Maar goed, de jongen in kwestie toch weer geappt. Hij reageerde eigenlijk vrij normaal en zei dat ik een leuke dame ben maar dat hij het echt hierbij wilt laten. En of ik niet meer wil appen want hij is weer aan het daten (auch). Maar goed, ik ben dat zelf ook. Ik weet niet goed waarom ik dit doe, misschien toch proberen of het écht niet iets kan worden? Nu heeft ie me ook verwijderd, zie geen foto meer, eerder nog wel. Voelt ergens ook weer als echte afsluiting omdat ik nu zeker weet dat er geen kans is.
Maar goed, hierdoor voel ik me weer slecht omdat ik het idee heb dat ik nooit meer iemand leuk tegenkom. Anderzijds maakt het me angstig om weer te daten, bang dat ik niet helemaal mezelf durf te zijn of weer teleurgesteld word.
Ik wil graag casual, voor de leuk, gezelligheid kunnen daten. Nu wordt het weer echt een ding in mijn hoofd. Ik word er oprecht heel moe van, maar vooral van mezelf..

Het is trouwens niet zo dat ik opzettelijk jullie adviezen negeer. Ik vind het juist heel erg fijn dat ik hier mijn ei kwijt kan. Maar zoals ik eerder zei, ik doe dingen soms in een opwelling en voor de ''sensatie'' ik weet niet zo goed waarom. En word dan blind voor alle adviezen en stel me zelf uiteindelijk teleur.
Muis, het is een fijn gevoel om aandacht te krijgen. En dat is nog fijner als je weinig afleiding hebt maar ik weet natuurlijk niet of dat voor jou geldt.
Dat is prima maar je moet je er niet afhankelijk van maken. Want als dat wegvalt, gaat alles door zonder dat je in een gat valt. Ik zou voor mezelf nagaan wat ik precies mis. En ook eerlijk zijn naar mezelf of ik de man mis, of de aandacht. Dat zijn 2 verschillende dingen. Ik heb dat onderscheid voor mezelf leren herkennen en dat levert veel op.
Flaffy schreef:
16-06-2020 20:09

Donderdag zie ik hem als het goed is. Ik kijk er hoe raar ook toch naar uit, mis hem ook ontzettend. Had niet verwacht dat ik me zo rot kon voelen om iemand die ik pas zo relatief kort ken. Op werk gaat het wel want afleiding, maar merk dat er 's avonds heel veel aan denk en me rot voel.
Denk er wel goed over na of je wel een verzoening wil. Waarschijnlijk zal jij dan diegene zijn die je gaat moeten aanpassen naar zijn grens en wil je dat wel?
Want zoals ik al zei, bij mij zou het ook té ver over mijn grens gaan maar ik zou nooit willen dat de ander zichzelf moet beperken om bij mij te passen. Ik wil op dat vlak iemand die gewoon zoals mij denkt.
En graag maak ik nog eens duidelijk dat ik zeker niet over je oordeel of je nu een slechte partij vind of zo. In tegendeel, naar wat ik hier over je kan lezen vind ik je een heel fijn mens die absoluut het beste verdient.
Antoon69 schreef:
16-06-2020 21:01
Wat een malloot Flaffy! Dit soort jaloerse trekken zijn echt foute boel en heel onheilspellend. Instabiele mafklapper. Weg d'r mee!
Wel, dan ben ik in jouw ogen ook een instabiele mafklapper. En dat ik me daar nu eens niets van aantrek.
De dag van vandaag moet alles maar kunnen lijkt het.
Attraverso schreef:
17-06-2020 10:06
Wel, dan ben ik in jouw ogen ook een instabiele mafklapper. En dat ik me daar nu eens niets van aantrek.
Hoezo voel je je hierop aangesproken? Naar wat ik van je lees zal jij toch niet op de wijze van Flaffy haar date reageren? Dat is ontzettend onstabiel.
Dat je je grenzen hebt, dat kan toch. Neem aan dat je je grenzen bespreekbaar maakt?
Een ander kan ze niet raden, of altijd hetzelfde denken. Dan ga je er onbedoeld overheen zoals nu bij Flaffy gebeurt is. Vind ik heel onveilig klinken.
En wat ik ook van haar lees is dat ze ruimte had voor het gesprek, ook voorafgaand aan de date. Je grenzen aangeven is wat anders, dan de ander iets ontnemen. Het wordt pas iets ontnemen als je er consequenties aanhangt en er geen ruimte is om tot elkaar te komen in wat voor beide goed voelt.
Dan was blijven slapen en een avond feestje, misschien overdag ern terras date en bijkletsen geworden en was het helemaal ok.
Julus schreef:
17-06-2020 08:43
Muis, het is een fijn gevoel om aandacht te krijgen. En dat is nog fijner als je weinig afleiding hebt maar ik weet natuurlijk niet of dat voor jou geldt.
Dat is prima maar je moet je er niet afhankelijk van maken. Want als dat wegvalt, gaat alles door zonder dat je in een gat valt. Ik zou voor mezelf nagaan wat ik precies mis. En ook eerlijk zijn naar mezelf of ik de man mis, of de aandacht. Dat zijn 2 verschillende dingen. Ik heb dat onderscheid voor mezelf leren herkennen en dat levert veel op.
Ik denk dat ik de aandacht mis. Maar hoe ga ik daarmee om? Hoe heb jij dat voor jezelf gedaan als ik mag vragen? Het onderscheid herkennen en wat je er vervolgens mee gedaan hebt.
Ik heb ook best het vooroordeel, ook door eerdere ervaringen, dat mannen op 1 ding uit zijn. En met dat vooroordeel ga ik ook daten met een man. De man staat bij mij dan vaak al 1-0 achter. Soms heb ik gelijk, soms niet. En bij soms niet vind ik het jammer dat ik er toch zo over dacht, daarmee kan ik het al snel verpesten. En waarom toch daten als ik denk dat de man het maar voor 1 ding doet? De hoop dat het toch niet zo is en hij voor mij ''vecht'' (ja, romantische niet realistische gedachte?), of eigenlijk gewoon de aandacht. Maar mijn eigenwaarde gaat hierdoor wel steeds iets meer naar beneden. Denk vaak genoeg na een date, ben ik toch niet leuk genoeg?
Ik heb hier aan proberen te werken, ook met een psycholoog, maar merk nu ik weer begin met daten dat het terug komt.
Muis12345 schreef:
17-06-2020 10:59
Ik denk dat ik de aandacht mis. Maar hoe ga ik daarmee om? Hoe heb jij dat voor jezelf gedaan als ik mag vragen? Het onderscheid herkennen en wat je er vervolgens mee gedaan hebt.
Ik heb ook best het vooroordeel, ook door eerdere ervaringen, dat mannen op 1 ding uit zijn. En met dat vooroordeel ga ik ook daten met een man. De man staat bij mij dan vaak al 1-0 achter. Soms heb ik gelijk, soms niet. En bij soms niet vind ik het jammer dat ik er toch zo over dacht, daarmee kan ik het al snel verpesten. En waarom toch daten als ik denk dat de man het maar voor 1 ding doet? De hoop dat het toch niet zo is en hij voor mij ''vecht'' (ja, romantische niet realistische gedachte?), of eigenlijk gewoon de aandacht. Maar mijn eigenwaarde gaat hierdoor wel steeds iets meer naar beneden.
misschien is het een goed idee om even alle datingapps te verwijderen en je op jezelf te gaan richten. Wat heb jij nodig om een leuk leven te hebben? Waar haal jij energie uit?
Onderneem leuke dingen en richt je op een hobby oid waardoor je het te druk hebt om de aandacht te missen.

Zodra jij echt lekker in je vel zit en die aandacht niet nodig hebt zul je anders gaan selecteren en daarmee als het goed is serieuzere kandidaten aantrekken.
Sabbieehhhh schreef:
17-06-2020 11:03
misschien is het een goed idee om even alle datingapps te verwijderen en je op jezelf te gaan richten. Wat heb jij nodig om een leuk leven te hebben? Waar haal jij energie uit?
Onderneem leuke dingen en richt je op een hobby oid waardoor je het te druk hebt om de aandacht te missen.

Zodra jij echt lekker in je vel zit en die aandacht niet nodig hebt zul je anders gaan selecteren en daarmee als het goed is serieuzere kandidaten aantrekken.
Ja, dit heb ik afgelopen tijd ook gedaan. En sinds kort datingapps weer omdat ik er wel weer aan toe was. Maar merk dat het al snel ''mis'' ging. Tegelijkertijd wil ik na twee minder goeie dates ook niet meteen de hoop opgeven.
Maar voor nu inderdaad meer even richten op werk en andere leuke dingen die ik zonder een man kan doen. Ik denk ook dat het klopt wat je zegt, dat ik dan anders zal selecteren als ik mij wat beter voel.
Qiyara schreef:
17-06-2020 10:51
Hoezo voel je je hierop aangesproken? Naar wat ik van je lees zal jij toch niet op de wijze van Flaffy haar date reageren? Dat is ontzettend onstabiel.
Dat je je grenzen hebt, dat kan toch. Neem aan dat je je grenzen bespreekbaar maakt?
Een ander kan ze niet raden, of altijd hetzelfde denken. Dan ga je er onbedoeld overheen zoals nu bij Flaffy gebeurt is. Vind ik heel onveilig klinken.
En wat ik ook van haar lees is dat ze ruimte had voor het gesprek, ook voorafgaand aan de date. Je grenzen aangeven is wat anders, dan de ander iets ontnemen. Het wordt pas iets ontnemen als je er consequenties aanhangt en er geen ruimte is om tot elkaar te komen in wat voor beide goed voelt.
Dan was blijven slapen en een avond feestje, misschien overdag ern terras date en bijkletsen geworden en was het helemaal ok.
Niet helemaal maar toch wel gelijkaardig.
Ik had er ook niets van gezegd toen zij haar plannen kenbaar maakte: ik wil iemand niet opleggen wat mag en niet mag. Ook niet de plannen aanpassen om binnen mijn grenzen te passen.

En dat doe ik met mijn date nu ook niet. Ik zeg hem niets over mijn issues. Ik heb op een heel luchtige manier wel vragen over zijn vriendinnen gesteld om de antwoorden te toetsen met mijn grenzen. Maar daar heb je natuurlijk tijd voor nodig. En het valt uiteindelijk allemaal heel goed mee.

Ik reageerde eigenlijk zo geïrriteerd op Antoon voor zijn woordkeuze. Enkel omdat hij zijn grenzen elders heeft dan hij en anders met de dingen omgaat krijgt hij zo'n scheldwoorden toebedeeld terwijl Flaffy hier al meerdere malen zei wat een mooie en goede inborst de jongeman heeft. Hij is er niet om zich te verdedigen, dan doe ik het maar.
Attraverso schreef:
17-06-2020 12:46
Niet helemaal maar toch wel gelijkaardig.
Ik had er ook niets van gezegd toen zij haar plannen kenbaar maakte: ik wil iemand niet opleggen wat mag en niet mag. Ook niet de plannen aanpassen om binnen mijn grenzen te passen.

En dat doe ik met mijn date nu ook niet. Ik zeg hem niets over mijn issues. Ik heb op een heel luchtige manier wel vragen over zijn vriendinnen gesteld om de antwoorden te toetsen met mijn grenzen. Maar daar heb je natuurlijk tijd voor nodig. En het valt uiteindelijk allemaal heel goed mee.
Ok, ik ga daar zelf anders mee om. Juist door eerlijk te zijn en m'n grenzen te benoemen geef ik een ander een keuze en bestaansrecht. En mezelf ook. En het creëert veiligheid in mijn ogen.
Als ik jou lees klinkt het alsof er onderliggend voorwaarden zijn voor jezelf waar je de ander op toetst, terwijl een ander zich van geen kwaad bewust is.

Alsof je jezelf beschermt om je ware ik niet te hoeven tonen. Je bent toch precies goed zoals je bent. Ook met grens en/of 'issues'. En als de ander daar vanuit zijn eigen autonomie aan tegemoet wil komen dan ontstaat er een mooie verbinding. Wil hij dat niet dan is dat ook prima en kan je daar weer keuzes op maken.
Zo werkt het natuurlijk voor iedereen anders, dit is hoe ik er tegenaan kijk. (geen aanval, gewoon interesse hoe dat voor jou is)
Ik ben het wel met Qiyara eens.
Hoe kun je rekening met elkaar houden of keuzes maken als de ander niet open is over grenzen/wensen?

Bij mij is er een 'verkering' ooit beeindigd omdat iemand me aan het testen was, heb het nooit kunnen begrijpen waarom het op die manier moest. Zelfs na aanbieden dan die avond bij hem te blijven ipv op stap te gaan bleef hij aangeven dat ik gewoon moest gaan maar hij geen zin meer had. Volgende dag was het over want had niet voor hem gekozen. Had geen schijn van kans..
Naar voor je Flaffy.. hoe rot het ook is, deze man heeft teveel issues. Jullie zijn net samen, en het begint nu al, laat staan over een jaar.
Ik heb ook zo'n ex gehad, en heb me compleet weggecijferd. En dat alleen maar omdat ik hem niet kwijt wou. Het werd van kwaad tot erger.
Negeerde compleet de rode vlaggen.
Dit wil ik nooit meer, en heb hier ook van geleerd, dat ik dit nooit meer van iemand pik.
Dus ik hoop voor je dat je de goede keuze maak.
Attraverso schreef:
17-06-2020 10:06

Het is meer dat ik geen hoge dunk heb van mannen die een in hun ogen 'ongehoorzame' en/of 'losbandige' vrouw zo demonstratief de rug toekeren. Die gast is getikt.

Aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat jij afknapt op mannen die de indruk wekken het in een relatie niet zo nauw te nemen wat betreft trouw.

Je hoeft je echt niet aangesproken te voelen door mij.
Flaffy hebben jullie nog contact gehad?
Sabbieehhhh schreef:
17-06-2020 13:20
Ik ben het wel met Qiyara eens.
Hoe kun je rekening met elkaar houden of keuzes maken als de ander niet open is over grenzen/wensen?
Qiyara en Sabbieehhh zo had ik het nog niet bekeken. Ik vind die openheid meer iets voor als je al serieus bent met elkaar. In de date fase kijk ik of iemand bij me past.
Maar eigenlijk ben ik het zo gaan aanpakken na mijn laatste relatie. Wanneer ik daar mijn grenzen aangaf werd ik er steeds op afgerekend. Hij gaf geen haar breed toe en hij reageerde zoals Antoon. Met verwijten. Er was helemaal geen ruimte voor mijn mening.
Maar dan heb je eigenlijk geen gelijkwaardige relatie. En juist dat is iets wat al aan het begin moet blijken of blijkt vind ik. Juist in die aftastfase ga je bekijken of eea aansluit. Juist deze normen en waarden moeten goed matchen. Zoiets heb je meestal al snel door, soms al tijdens de eerste date.
Als iemand dan al over mijn grens gaat of niet openstaat voor wat ik belangrijk vindt ga ik niet verder daten. Andersom doe ik dat namelijk ook.
Normen en waarden die te ver uit elkaar liggen werkt niet in een relatie. Dat geeft altijd strijd en verdriet.
Attra nare ervaring! Juist ook in een date/beginnende relatie fase zijn grenzen en openheid in wie je bent net zo belangrijk na mijn idee. En elkaar tegemoet komen daarin voor zover dat voor beide acceptabel is. En behoeften en wensen boven tafel krijgen.
Dan kun je types zoals jouw ex signaleren en ver vandaan blijven.

En natuurlijk echte openheid en vertrouwen moet groeien. Maar zodra je voelt dat iemand een grens over zou kunnen gaan, zou ik dat absoluut zeggen. Zie je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt.
En ja dat kan betekenen dat je moet stoppen met je date, maar liever nu dan straks. Je moet beiden open en eerlijk kunnen zijn. Dat levert ook de beste relatie op tzt. Als dit nu al lastig is..
Je moet elkaar kunnen vinden en blijven vinden. Dat doe je door open te communiceren. Moet je wel iemand vinden die dit kan natuurlijk.
Klopt wel wat jullie zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven