Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Julus schreef:
15-06-2020 13:03
Vandaag op mijn initiatief kort contact gehad. Hij had het druk en ik stelde voor om vanavond te bellen want er is nog geen woord gezegd over de date. Vond hij prima. Krijg niet de indruk dat hij die behoefte heeft. Uberhaupt niet aan contact.
Het lijkt er op dat hij nu heeft ervaren hoe het is om hard van stapel te lopen voordat je iemand gezien hebt. En dat dan anders is dan de werkelijkheid. Het is iig een groot contrast met voorheen en dat is nooit zo positief.
We hebben het een kans gegeven :)
Ik las idd dat je een date hebt gehad. Wat leuk voor je. Wel jammer dat er geen aantrekkingskracht is. Naar mijn mening is dat gewoon noodzakelijk anders mondt het vaak uit op een gewone vriendschap. Je kunt het gewoon niet forceren. Mijn ervaring is wel dat de aantrekkingskracht van de kant van een vrouw nog wel kan komen (zolang er iets is natuurlijk), maar dan ligt het echt aan het gedrag van de man of dat aangewakkerd wordt.

Ik heb ook wel eens een paar keer een crush gehad, destijds op tmf chat en yahoo chat, maar zodra ik foto's kreeg, was het van het een op het andere moment over. De kans dat het dan werkt is gewoon extreem klein, want hoe dan ook ga je een beeld vormen in je hoofd en dat is het perfecte plaatje in en daar kan een ander gewoon eigenlijk nooit aan voldoen.

Maar je hebt iig wel weer gedate en wat geleerd, dat is ook wat waard.
Mazikeen666 schreef:
15-06-2020 23:26
2 tegenvallers vanavond dus.. en allebei willen ze zoenen. Ik vind dat wel weer typisch, bij mij wilden ze ook altijd de eerste date al zoenen. Maar ik doe dat niet op een eerste date, tenzij het echt heel goed gaat maar nog niet voorgekomen, en dan waren ze ook teleurgesteld/beledigd. Ik ben blij dat ik dat principe voor mezelf heb, scheelt een hoop spijt achteraf of onbegrip als het toch niks wordt. Er wordt wel hoop gecreëerd namelijk..dus goed dat jullie beide het niet hebben gedaan!

@muis. Ja dat mentaal klikken maar fysiek niet dat heb ik ook vaker. En dan kan je wel vrienden blijven maar van 1 kant is er dan altijd een andere verwachting. Ik heb het weleens een tweede kans gegeven om te kijken of het toch nog kwam, maar dat was bij mij nooit het geval. Vervelend ook dat hij steeds vroeg om fysiek contact.. bleef hij daar steeds op doorvragen?

@snow hoe merkte je dat hij nog niet over zijn ex heen is?
Apart he? Heb dat ook vaak gehad en ook ik zoen eigenlijk nooit op een eerste date, tenzij het echt goed voelt. Met huidige date dus wel gedaan en dat voelde goed en fijn.
Als je echt weerstand voelt bij het idee om fysiek te zijn dan is het klaar ( voor mij iig). Dat komt ook niet op een tweede date. Er zijn veel gradaties wat dat betreft. Van vlam in de pan tot weerstand voelen.
spell68 schreef:
15-06-2020 23:31
Ik las idd dat je een date hebt gehad. Wat leuk voor je. Wel jammer dat er geen aantrekkingskracht is. Naar mijn mening is dat gewoon noodzakelijk anders mondt het vaak uit op een gewone vriendschap. Je kunt het gewoon niet forceren. Mijn ervaring is wel dat de aantrekkingskracht van de kant van een vrouw nog wel kan komen (zolang er iets is natuurlijk), maar dan ligt het echt aan het gedrag van de man of dat aangewakkerd wordt.

Ik heb ook wel eens een paar keer een crush gehad, destijds op tmf chat en yahoo chat, maar zodra ik foto's kreeg, was het van het een op het andere moment over. De kans dat het dan werkt is gewoon extreem klein, want hoe dan ook ga je een beeld vormen in je hoofd en dat is het perfecte plaatje in en daar kan een ander gewoon eigenlijk nooit aan voldoen.

Maar je hebt iig wel weer gedate en wat geleerd, dat is ook wat waard.
Klopt helemaal wat je zegt. Het zoenen was wel erg fijn, en het knuffelen. Er is wel iets maar geen vlam in de pan. Ook geen weerstand. Dus wellicht komt het nog. Hangt inderdaad van gedrag af en hij is echt een enorm leuke man dus wie weet.
Mazikeen666 schreef:
2 tegenvallers vanavond dus.. en allebei willen ze zoenen. Ik vind dat wel weer typisch, bij mij wilden ze ook altijd de eerste date al zoenen. Maar ik doe dat niet op een eerste date, tenzij het echt heel goed gaat maar nog niet voorgekomen, en dan waren ze ook teleurgesteld/beledigd. Ik ben blij dat ik dat principe voor mezelf heb, scheelt een hoop spijt achteraf of onbegrip als het toch niks wordt. Er wordt wel hoop gecreëerd namelijk..dus goed dat jullie beide het niet hebben gedaan!

@muis. Ja dat mentaal klikken maar fysiek niet dat heb ik ook vaker. En dan kan je wel vrienden blijven maar van 1 kant is er dan altijd een andere verwachting. Ik heb het weleens een tweede kans gegeven om te kijken of het toch nog kwam, maar dat was bij mij nooit het geval. Vervelend ook dat hij steeds vroeg om fysiek contact.. bleef hij daar steeds op doorvragen?
Ja, dat heb ik ook inderdaad. Bij een vorige date voelde zoenen enorm goed. Maar hier op het eind een ''snelle'' zoen en ik dacht alleen maar ''aaah nee blijf weg''. Dus dat is geen goed teken haha. Hij was ook steeds van het aanraken. En hij gaf ook wel aan dat hij soms te ver kan gaan, maar dat ik het moet aangeven. Dus dat steeds gedaan. En hij vroeg er inderdaad steeds vaker om en dan wel weer sorry dat ik het steeds vraag ik wil het gewoon erg graag maar snap dat jij het niet wilt.
Julus schreef:
15-06-2020 23:28
Ja dit heb ik ook gehad. We hadden een enorme klik maar ik moest er niet aan denken om met hem te zoenen. Ik vrees dat het dan weinig zin heeft om weer af te spreken. Er moet wel iets zijn. Jammer maar hier ga je niet blij van worden denk ik.
Ja bij jullie duurde de date ook wel lang he? Ik heb het eigenlijk zelf na 2/3 uur afgekapt omdat het zoenen / knuffelen vanuit zijn kant steeds meer werd. Had ook geen zin om tussendoor tijdens een interessant gesprek steeds te moeten zeggen dat hij moet stoppen. Hij vond het jammer dat ik wegging omdat we wel een goed gesprek hadden, maar zei ook dat het misschien beter was omdat hij zich moeilijk kan inhouden. Was zoiets ook op jouw date gebeurd Julus? Dat hij steeds fysiek contact initieerde maar jij het niet wilde? Of was het meer een gedachte zonder dat er wat gebeurd was dat je er niet aan kon denken om hem te zoenen
Julus schreef:
15-06-2020 23:38
Klopt helemaal wat je zegt. Het zoenen was wel erg fijn, en het knuffelen. Er is wel iets maar geen vlam in de pan. Ook geen weerstand. Dus wellicht komt het nog. Hangt inderdaad van gedrag af en hij is echt een enorm leuke man dus wie weet.
Tja, wat dat betreft is er niets ergers dan "neutraal", want dat is geen ja en geen nee. En zelf kun je er niets mee, want het is niet meer van jou afhankelijk.

Een algemene tendens, als je tussen de regels door kunt lezen, dan moet een man toch wel wat van de bad boy eigenschappen ten toon moet spreiden, want anders wordt een man "lief" en dan is het eigenlijk wel meteen klaar en dat geldt uiteindelijk ook voor knappe mannen. Ze houden het wat langer vol, maar uiteindelijk komen die ook bij afslag "exit" uit.

Hopelijk kan ie af en toe toch het mannetje laten zien, wie weet wat er dan wel allemaal niet gebeurt!
Muis12345 schreef:
15-06-2020 23:46
Ja bij jullie duurde de date ook wel lang he? Ik heb het eigenlijk zelf na 2/3 uur afgekapt omdat het zoenen / knuffelen vanuit zijn kant steeds meer werd. Had ook geen zin om tussendoor tijdens een interessant gesprek steeds te moeten zeggen dat hij moet stoppen. Hij vond het jammer dat ik wegging omdat we wel een goed gesprek hadden, maar zei ook dat het misschien beter was omdat hij zich moeilijk kan inhouden. Was zoiets ook op jouw date gebeurd Julus? Dat hij steeds fysiek contact initieerde maar jij het niet wilde? Of was het meer een gedachte zonder dat er wat gebeurd was dat je er niet aan kon denken om hem te zoenen
O nee dit gaat niet over mijn huidige date hoor. Met hem was zoenen heel fijn. Maar ik herken het dus wel, inclusief het blijven aansturen op zoenen en knuffelen. Maar nee is nee.
spell68 schreef:
Tja, wat dat betreft is er niets ergers dan "neutraal", want dat is geen ja en geen nee. En zelf kun je er niets mee, want het is niet meer van jou afhankelijk.

Een algemene tendens, als je tussen de regels door kunt lezen, dan moet een man toch wel wat van de bad boy eigenschappen ten toon moet spreiden, want anders wordt een man "lief" en dan is het eigenlijk wel meteen klaar en dat geldt uiteindelijk ook voor knappe mannen. Ze houden het wat langer vol, maar uiteindelijk komen die ook bij afslag "exit" uit.

Hopelijk kan ie af en toe toch het mannetje laten zien, wie weet wat er dan wel allemaal niet gebeurt!
Spijker op zijn kop! En ja, dat kan hij :-D ;-)
Julus schreef:
15-06-2020 23:52
O nee dit gaat niet over mijn huidige date hoor. Met hem was zoenen heel fijn. Maar ik herken het dus wel, inclusief het blijven aansturen op zoenen en knuffelen. Maar nee is nee.
Oh gelukkig, verkeerd gelezen dan. Zucht, hopelijk snel weer iemand waarmee ik deze klik heb maar ook heel graag mee wil zoenen (en hij mij haha).
Mazikeen666 schreef:

@snow hoe merkte je dat hij nog niet over zijn ex heen is?
Ze zijn nog niet zo heel lang uit elkaar. En ik had heel sterk dat gevoel, weet niet waarom.
Heel herkenbaar hoor! Het kan heel goed klikken met iemand, maar die aantrekking moet er gewoon zijn. Heb wel eens geprobeerd om toch met iemand verder te daten, hij zei veel affectie nodig te hebben en ik kon dit gewoon niet. Hij vond mij daardoor te ‘zakelijk’ terwijl het moraal eigenlijk was dat ik het gewoon niet voelde.. Ook genoeg dates gehad bij wie ik dat wel echt had en dat is een heerlijk gevoel! Voor minder wil ik het ook niet meer, het lastige van de apps is dat je het niet van te voren kan toetsen en dus gelijk op date moet.

Vind het trouwens apart dat beide heren gelijk verwachte dat er gezoend werd.. En dan ook nog beledigd als je de boel afhoud pff. Zelf vind ik zoenen op de eerste date niet noodzakelijk, maar als ik echt enthousiast ben dan gebeurd het wel. Gelukkig voelde mijn dates dit altijd wel netjes aan. Wel 1x gehad dat ik een tweede date bij iemand thuis had en hij zowat gelijk bovenop me sprong. Toen ik zei dat ik het te snel vond toen pakte hij z’n ‘grote vriend’ uit z’n broek en vroeg of ik dan niet even wilde voelen? Snel weggegaan en was gewoon beetje van slag, hij nog doodleuk appen dat hij het erg gezellig vond.. Sommige mannen 😅
Muis12345 schreef:
Jemig, daar zou ik ook enorm op afknappen. En dat voor een eerste date. Sommige kunnen wel heel hard van stapel lopen.
Oh wat naar die ervaring vivi! Ik vind zoenen ook niet noodzakelijk, het zegt namelijk ook niet alles. Mijn date was niet erg beledigd, hij probeerde het gewoon erg vaak. Ik vind het niet erg als je het een keer probeert, ik zelf zou het initiatief niet nemen namelijk. Maar als je dan merkt dat het niet lukt, probeer het dan niet nog 5 keer. Hij vond het wel merkwaardig dat ik geen aantrekkingskracht voelde terwijl we wel een goed gesprek hadden. Hij dacht dat dat juist ook aantrekkelijk gevonden werd. Zucht, dat ook nog uitleggen. Hij deed ook de gordijnen dicht, in de hoop dat er wat zou gebeuren en de buren ons niet zouden kunnen zien. Ach zoveel hoop.. Maar hij stuurde wel een beleefd berichtje achteraf, niet beledigd oid, maar we gaan elkaar iig niet meer zien haha.
Flaffy hoe voel je je en heb je nog contact gehad?

Julus hoe was het telefoongesprek gisteren en ben je wat wijzer voor jezelf?
Vivi3338 schreef:
16-06-2020 00:08
Heel herkenbaar hoor! Het kan heel goed klikken met iemand, maar die aantrekking moet er gewoon zijn. Heb wel eens geprobeerd om toch met iemand verder te daten, hij zei veel affectie nodig te hebben en ik kon dit gewoon niet. Hij vond mij daardoor te ‘zakelijk’ terwijl het moraal eigenlijk was dat ik het gewoon niet voelde.. Ook genoeg dates gehad bij wie ik dat wel echt had en dat is een heerlijk gevoel! Voor minder wil ik het ook niet meer, het lastige van de apps is dat je het niet van te voren kan toetsen en dus gelijk op date moet.

Vind het trouwens apart dat beide heren gelijk verwachte dat er gezoend werd.. En dan ook nog beledigd als je de boel afhoud pff. Zelf vind ik zoenen op de eerste date niet noodzakelijk, maar als ik echt enthousiast ben dan gebeurd het wel. Gelukkig voelde mijn dates dit altijd wel netjes aan. Wel 1x gehad dat ik een tweede date bij iemand thuis had en hij zowat gelijk bovenop me sprong. Toen ik zei dat ik het te snel vond toen pakte hij z’n ‘grote vriend’ uit z’n broek en vroeg of ik dan niet even wilde voelen? Snel weggegaan en was gewoon beetje van slag, hij nog doodleuk appen dat hij het erg gezellig vond.. Sommige mannen 😅
:facepalm: echt he. En dan ook nog denken dat dat aantrekkelijk is...

Zoenen is op zich niet erg, maar zonder aantrekkingskracht/flirt wel erg geforceerd.
Jammer dat ze dat dan niet aanvoelen he... Al zijn er ook genoeg mannen die dit beter timen.

Op naar de volgende dates dus maar!
Qiyara schreef:
16-06-2020 07:13
Flaffy hoe voel je je en heb je nog contact gehad?

Julus hoe was het telefoongesprek gisteren en ben je wat wijzer voor jezelf?
Ja Julus, heb je hem nog gesproken?
Ik vind sowieso zoenen, seks op de eerste date vreemd. Alsof je iemand dan zoveel beter kent dan jan-met-de-pet naast je in de Tram, die zoen je toch ook niet?

Overigens had ik hier gisteren een lange post geplaatst, maar toch maar weer weggehaald. Ik wil geen zuurpruim worden ofzo.

Wel is het zo dat ik de laatste tijd steeds meer moeite heb met de ietwat ''grijze muis positie'' die ik als single het gevoel heb in te nemen. Op verjaardagen, feestjes, bij familiebijeenkomsten erger ik me al gauw aan al die stelletjes die al dan niet gaan samenwonen/trouwen/kinderen krijgen, en alle aandacht die ze opeisen.

Eerlijk gezegd is het misschien ook wel een beetje jaloezie : ik vind mezelf wel een leuk persoon, maar echt aandacht krijg ik niet zo veel. Niet in de datingscene, maar dus ook niet op dat soort bijeenkomsten. Immers ben ik single, kinderloos en ga ik niet trouwen, dus ben ik een beetje doorzichtig voor mijn gevoel.

Ik ben er niet trots op, maar dat maakt iets recalcitrants in mij los. Zoiets van krijg toch allemaal lekker de klere. Ik ben heel erg iemand die ervoor staat dat iedereen op de wereld gelijk is en de een niet interessanter dan de ander, maar deze levensfase maakt heel erg in mij los dat ik mij dan erger aan de gedachte dat sommige mensen lijken te denken alsof het allemaal meer om hen draait dan om anderen. Hebben jullie dat nou nooit? En hoe gaan jullie daar mee om?
Camper, heel rot dat je dit gevoel hebt en er zo mee worstelt. Jij ( en singles in het algemeen) zijn niet minder. Niet in waarde en niet als persoon. Misschien dat anderen het hebben van een relatie ( te) veel waarde toedichten maar dat zou niet moeten. We zijn allemaal individuen, ook die koppels die elkaar toevallig hebben gevonden en met elkaar een leven delen. Denk er eens goed over na: een single leeft zijn of haar leven en een koppel leeft dat samen. Hoe kan daar nou per definitie meer waarde aan hangen? Dat zou betekenen dat als je met zijn drieen samenleeft dat nog meer waarde zou hebben. Dat is niet zo. Twee levens gaan samen, that's all. Maar blijven individuen. Er gaan even zoveel koppels weer uit elkaar he?
Die gaan dan weer alleen verder. In the end moet je het alleen zien te redden.

Je moet zorgen dat je jouw leven inhoud geeft op een manier waarmee jij blij bent. Een koppel kan een saai leven leiden, ook al zijn ze samen. Is dat in jouw ogen waardevoller dan jouw single leven?
Camper, wat je aandacht geeft groeit. Je hebt voor jezelf een hele nare overtuiging dat je niks voorstelt als single.
Ik ben zo'n 8 jaar single geweest, tussendoor een korte relatie van 7 maanden gehad. Heb mijzelf in al die jaren nooit zo gevoelt, juist niet.
Stelletjes die bijzonder nieuwsgierig waren naar mijn single leven.
Net zoveel te vertellen als ieder ander.
Je zet het zijn van een 'stelletje' op een voetstuk. Ga bij jezelf eens na hoe dat komt. En werk aan dat stuk in jezelf.

Je vindt iedereen gelijk, maar zet jezelf weg als ongelijke. Minder waard, want alleen. Je doet het zelf, niemand anders.
Julus schreef:
16-06-2020 09:38
Camper, heel rot dat je dit gevoel hebt en er zo mee worstelt. Jij ( en singles in het algemeen) zijn niet minder. Niet in waarde en niet als persoon. Misschien dat anderen het hebben van een relatie ( te) veel waarde toedichten maar dat zou niet moeten. We zijn allemaal individuen, ook die koppels die elkaar toevallig hebben gevonden en met elkaar een leven delen. Denk er eens goed over na: een single leeft zijn of haar leven en een koppel leeft dat samen. Hoe kan daar nou per definitie meer waarde aan hangen? Dat zou betekenen dat als je met zijn drieen samenleeft dat nog meer waarde zou hebben. Dat is niet zo. Twee levens gaan samen, that's all. Maar blijven individuen. Er gaan even zoveel koppels weer uit elkaar he?
Die gaan dan weer alleen verder. In the end moet je het alleen zien te redden.

Je moet zorgen dat je jouw leven inhoud geeft op een manier waarmee jij blij bent. Een koppel kan een saai leven leiden, ook al zijn ze samen. Is dat in jouw ogen waardevoller dan jouw single leven?
Helemaal mee eens Julus, maar het is ook niet zo dat ik me als single minderwaardig voel, absoluut niet. Het is wel zo dat ik me stoor
aan mijn sociale omgeving, waarin stelletjes/koppels (op verjaardagen, feesten, gesprekken op terrassen) alle aandacht altijd maar lijken te krijgen.

En dat als je single bent, niet in verwachting bent, niet gaat trouwen : niemand heeft het dan echt over je, of vraagt dingen aan je, dat is mijn ervaring.

Zaterdag zat ik weer eens met wat vriendinnen op een terras, en dan gaat het toch vooral over de sociale omgeving : ''Rick wordt ook vader hé, ja echt blij voor ze dat het gelukt is, want Lisa had maar één eileider etc etc etc''. Terwijl dat koppel dan heel ver van mij afstaat. Maar dat zijn nu eenmaal de dingen die voor veel mensen interessant zijn, zo rond de dertig. Maar ook dat voorbeeld van iemand die werd uitgenodigd in een app-groep om dan namen van de baby te raden herkende ik heel erg : mensen plaatsen zichzelf in het middelpunt, en als je zelf geen kinderen krijgt of gaat trouwen, dan lijken anderen je niet als veel meer te zien dan een figurant in hun eigen leven.

Maar ook bij mijn ouders thuis heb ik het. We (ik en mijn twee zussen) eten er meestal op zondag, en mijn twee zussen hebben een partner. Ze schuiven die partner ook graag naar voren, en omdat mijn ouders hun partners ook graag het gevoel willen geven erbij te horen, reageren ze soms overdreven op hen. Zo had een van hen laatst een tentamen gehaald, en dan wordt dat helemaal groot gemaakt met ''Oohh wauw, gefeliciteerd, wat goed!!!''. Terwijl ik dan denk : ehh, ik weet nog wel eens als ik een tentamen haalde met een mooi cijfer en dan vertelde ik dat, dan was het gewoon van : oke leuk voor je. Terwijl ; ik ben jullie eigen kind. Deze partner is misschien wel gewoon een passant. Als het uit gaat, zie je die persoon nooit meer. (zoals ook in het verleden al zat is gebeurd).

Dat dus die stelletjes alle aandacht naar zich toe trekken en dat het allemaal om hen draait. Bij mijn ouders ben ik dan ook steeds vaker zwijgzaam, stil, en ook wel een beetje geïrriteerd. Het gaat toch allemaal om hen.

Trouwens Julus, hoe zit het nu met de man die opeens weg moest? Ik las ergens dat je misschien nog wat aantrekkingskracht miste. Dat is altijd wel vervelend. Je wordt soms al snel voor oppervlakkig uitgemaakt als je op het uiterlijk gaat varen, maar ondertussen is het toch wel verdomd belangrijk dat je ook jezelf aangetrokken voelt tot iemands uiterlijk.
anoniem_373702 wijzigde dit bericht op 16-06-2020 09:55
7.45% gewijzigd
Eens met Quiyara en Jules. Ik heb je berichtje van gisteren nog wel gelezen en het klinkt ook niet alsof je jezelf een heel leuke gesprekspartner maakt. Denk je niet dat je ook uitstraalt dat je vindt dat iedereen meer aandacht krijgt en het daardoor ook een beetje over jezelf afroept? Ik heb ook juist dat mensen mijn single leven leuk vinden om over te hebben.
Qiyara schreef:
16-06-2020 09:40
Camper, wat je aandacht geeft groeit. Je hebt voor jezelf een hele nare overtuiging dat je niks voorstelt als single.
Ik ben zo'n 8 jaar single geweest, tussendoor een korte relatie van 7 maanden gehad. Heb mijzelf in al die jaren nooit zo gevoelt, juist niet.
Stelletjes die bijzonder nieuwsgierig waren naar mijn single leven.
Net zoveel te vertellen als ieder ander.
Je zet het zijn van een 'stelletje' op een voetstuk. Ga bij jezelf eens na hoe dat komt. En werk aan dat stuk in jezelf.

Je vindt iedereen gelijk, maar zet jezelf weg als ongelijke. Minder waard, want alleen. Je doet het zelf, niemand anders.
Nou zoals ik hierboven al zeg, vind ik mezelf niet zo zeer ongelijk, maar heb ik het idee dat anderen dat soms zo zien. Niet bewust, maar wel onbewust.

Nu heb ik sowieso altijd al wat moeite gehad met mezelf profileren, mijn plekje opeisen, maar dat vind ik steeds lastiger worden. Maar je hebt gelijk ; wat je aandacht geeft, groeit. Ik wil ook niet te lang blijven hangen in deze negativiteit.

Maar soms ben ik er gewoon even klaar mee. Vrijdag uiteten geweest met een stel dat in verwachting is. Zaterdag zat ik langere tijd opgescheept met een kennis die alleen maar over zichzelf kan praten, en zondag schoof ik aan bij het diner bij mijn ouders waar mijn zussen met hun plus één aanwezig waren. En dan merk ik gewoon dat mensen heel veel over zichzelf praten en op zichzelf gefocust zijn, maar als single (bij mij niet iig) is er niet echt iemand in je omgeving die echt in jou geinteresseerd is. Althans niet op het niveau waarop een partner dat zou zijn.

En normaal was dat eten op zondag bij mijn ouders dan altijd nog een plek om mijn ei kwijt te kunnen, maar nu de partnes van mijn zussen daar ook bij zitten, gaat het ook dan vooral over die partners. En dus verlies ik ook die laatste plek waar ik een beetje over mezelf kon praten.
RedRoseThorn schreef:
16-06-2020 09:54
Eens met Quiyara en Jules. Ik heb je berichtje van gisteren nog wel gelezen en het klinkt ook niet alsof je jezelf een heel leuke gesprekspartner maakt. Denk je niet dat je ook uitstraalt dat je vindt dat iedereen meer aandacht krijgt en het daardoor ook een beetje over jezelf afroept? Ik heb ook juist dat mensen mijn single leven leuk vinden om over te hebben.
Ik denk dat ik het misschien ook wel een beetje uitstraal ja. Maar eerlijk gezegd komt dat ook omdat ik steeds sterker ervaar dat mensen het toch alleen maar over zichzelf willen hebben. Ik kan namelijk best een leuke gesprekspartner zijn. Dat was ik vrijdagavond ook toen ik uiteten ging met dat stel dat in verwachting is. Maar dat komt dan ook omdat ik mezelf nogal dienstig / ondergeschikt opstel, en dus heel vel interesse toon (en ook wel veins) in hun leven, en alles wat er speelt rondom hun zwangerschap. Dat vinden ze leuk, want dan kunnen ze daar volop tegen mij over vertellen, en ik stel inhoudelijke vragen, en dan gaan ze nog uitgebreider vertellen. Maar het is niet dat ik nou moet proberen om over mezelf te gaan vertellen, want dan valt de interesse ook snel weg. Dus het voelt altijd wel een beetje aan als hard werken zeg maar, altijd maar de ander tegemoet komen, interesse tonen in alle ontwikkelingen bij die stelletjes m.b.t. trouwen, kinderen krijgen, noem maar op.
Camper dezelfde soort teksten komen nu al best wat maanden voorbij en dat vind ik rottig voor je. Ik begrijp hoe vervelend je je voelt en dat het ontzettend confronterend is. Alleen de enige die je kan veranderen ben jezelf. Wellicht een nieuwe omgeving zoeken met mensen die meer aansluiten bij jouw levensfase, je mindset proberen te veranderen, milder te zijn naar jezelf en je omgeving. Het gesprek aangaan met de mensen waar je om geeft in wat je voelt en ervaart.

Het komt op mij over dat je jezelf een beetje machteloos voelt, pak je regie terug om datgene waar je nu tegenaan loopt aan te pakken.
Een relatie gaat dit allemaal echt niet oplossen. Het zit veel dieper. Het zit in jezelf.
Nou een paar maanden lijkt me sterk Qiyara, dat is dan niet allemaal van mij geweest. Ik merk wel dat ik sinds halvewege de corona crisis een stukje slechter in mijn vel zit, dingen ook vrij pessimistisch en negatief zie. Daar zal het best mee te maken hebben en ik besef me ook wel dat een relatie niet de gouden oplossing is. Sterker nog, ik date helemaal niet nu omdat ik zelf ook wel aanvoel dat ik niet bepaald de leukste versie van mezelf ben nu en ik eerst nog wat issues met mezelf heb die ik wil overwinnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven