Single, we kletsen hier verder (deel 2)
donderdag 28 mei 2020 om 11:38
Uh ik denk dat ik dat gewoon wel zou doen hoor.lemon84 schreef: ↑28-05-2020 09:19Dank je wel Mikiniki! Ik voel me vrijwel iedere dag nog erg down. Wel druk met werk, maar mijn gedachten blijven zo vaak richting hem gaan. Waarom hij zomaar vanuit het niets ruzie zocht en al het contact afkapte. Ik voel nu ook echt het gemis; ruim anderhalf jaar lang iedere dag contact gehad en we zagen elkaar ook vaak in de week. Naar opeens sinds nu anderhalve week helemaal niets. Niet te geloven hoeveel pijn zoiets doet
Leuk om te lezen dat hier singles op huizenjacht zijn. Ik ook sinds begin dit jaar. Promotie gehad op werk waardoor ik nu veel toeslagen kwijt raak ivm mijn stuk hogere jaarinkomen. Netto houd ik helaas minder over maar vind ik totaal niet erg want verdien het liever zelf dan dat ik mijn hand moet ophouden bij de BD. Dus ik dacht met goede moed: nu kan ik gaan kopen ipv huren. Blijkt dat wat ik aan hypotheek kan krijgen echt te weinig is voor een beetje een leuk huis (lees: een huis waar niet alles aan verbouwd moet worden omdat daar sinds de jaren vijftig niets aan gebeurd is). Dus dat was wel een flinke teleurstelling. Wil zo graag een echt huis met een tuin voor mij en mijn dochter.... Dat binnen zitten met dit weer (wanneer ik werk en er niemand is om mee te spelen) is voor haar ook niet leuk. Maar ik blijf rondkijken, wie weet kom ik toch wat leuks tegen ooit.
@tomcat, meedoen aan First Dates, wat ontzettend leuk! En spannend! Tja het treffen van iemand zonder kind...ik zat in die situatie. Hij had er goed over nagedacht en accepteerde het feit dat ik een kind had. Doordeweeks draait alles om mijn dochter en in de meeste weekenden is zij bij haar vader. Dan heb ik ook een ander leven. Dat leven deelde ik met hem en ik heb nooit aan hem gevraagd of van hem verwacht dat hij mee moest doen met de doordeweekse dingen. Na anderhalf jaar te horen krijgen dat hij toch geen vriendin met een kind wilt, is echt veel om te verwerken. Weet nu even niet zo goed hoe ik straks verder moet daten. Wel of niet mijn kind bij diegene betrekken? Ik vind dat dat niet nodig is, het gaat immers om mij. Als diegene er voor open staat, prima. Maar ik ben niet op zoek naar een stiefvader voor mijn kind. Het ligt inderdaad aan de persoon en hoe je op elkaar afstemt. Of je uiteindelijk een gezin wilt vormen of er bewust voor kiest om elkaar alleen te zien wanneer er geen kind thuis is.
@Qiyara, wat enorm fijn voor je, super veel geluk samen!
Normaal afsluiten....tegen elkaar kunnen zeggen dat het helaas niet werkt. Elkaar veel geluk gunnen, knuffel geven en weggaan. Zoiets haha.
Wat ik me verder afvraag: zien jullie geen bezwaar tegen daten in Corona tijd? Houden jullie eerst afstand en als het klikt, wordt er dan gewoon gezoend? Vind het leuk om te lezen dat er gewoon gedate wordt. De singles in mijn omgeving zijn allemaal tijdelijk gestopt met daten vanwege Corona.
Misschien niet corona proof, maar ik moet dat toch wel even getest hebben voordat we verder gaan Haha

donderdag 28 mei 2020 om 12:50
Lemon, het kan best zo zijn dat je ex vanuit verliefdheid het heel graag een kans gaf, maar er gaandeweg achter kwam dat dit niet is wat hij wil. Heel eerlijk: ik wil liever ook geen man met kinderen. Simpelweg omdat je dan toch wat beperkt wordt en een kind altijd op de eerste plaats staat. Je moet dan als koppel altijd rekening houden met een kind. Ik wil die verplichting niet. Dat is iets wat zo persoonlijk is. Wel zuur dat hij dit na 1, 5 jr pas bedacht. Maar als je verliefd bent zie je alleen de mooie dingen. Daarna komt de realiteit.
Veel samengestelde gezinnen redden het hierdoor niet uiteindelijk. Je krijgt ineens te maken met andermans kind, met omgangsregelingen en beperkingen.
Ik zou in jouw geval iemand zoeken die in dezelfde situatie zit. Dan begrijp je elkaar beter.
Veel samengestelde gezinnen redden het hierdoor niet uiteindelijk. Je krijgt ineens te maken met andermans kind, met omgangsregelingen en beperkingen.
Ik zou in jouw geval iemand zoeken die in dezelfde situatie zit. Dan begrijp je elkaar beter.

donderdag 28 mei 2020 om 12:53
Qua daten en corona; bij mij stond daten al op een heel laag pitje en ik zal hooguit een wandeling afspreken nu. Elkaar zo leren kennen en later evt thuis afspreken.
Er is bij mij nul beweging via ematching. Of men is er nu niet mee bezig of ik lig gewoon niet lekker haha. Zie wel af en toe wat nieuwe profielen dus er zijn mensen die zich wel nog aanmelden.
Er is bij mij nul beweging via ematching. Of men is er nu niet mee bezig of ik lig gewoon niet lekker haha. Zie wel af en toe wat nieuwe profielen dus er zijn mensen die zich wel nog aanmelden.

donderdag 28 mei 2020 om 20:16
lemon84 schreef: ↑28-05-2020 09:19...........
@tomcat, meedoen aan First Dates, wat ontzettend leuk! En spannend! Tja het treffen van iemand zonder kind...ik zat in die situatie. Hij had er goed over nagedacht en accepteerde het feit dat ik een kind had. Doordeweeks draait alles om mijn dochter en in de meeste weekenden is zij bij haar vader. Dan heb ik ook een ander leven. Dat leven deelde ik met hem en ik heb nooit aan hem gevraagd of van hem verwacht dat hij mee moest doen met de doordeweekse dingen. Na anderhalf jaar te horen krijgen dat hij toch geen vriendin met een kind wilt, is echt veel om te verwerken. Weet nu even niet zo goed hoe ik straks verder moet daten. Wel of niet mijn kind bij diegene betrekken? Ik vind dat dat niet nodig is, het gaat immers om mij. Als diegene er voor open staat, prima. Maar ik ben niet op zoek naar een stiefvader voor mijn kind. Het ligt inderdaad aan de persoon en hoe je op elkaar afstemt. Of je uiteindelijk een gezin wilt vormen of er bewust voor kiest om elkaar alleen te zien wanneer er geen kind thuis is.
.................
Ik zou altijd mannen zonder kinderen links laten liggen als ik zelf wel kinderen zou hebben. Mannen van mijn leeftijd zonder kinderen, daar is ook vaak iets mee.
donderdag 28 mei 2020 om 21:04
Maar je hebt toch zelf ook kinderen. Dat las ik ergens. Is je eigen kind nooit een beperking? Klinkt heel koud.Julus schreef: ↑28-05-2020 12:50Lemon, het kan best zo zijn dat je ex vanuit verliefdheid het heel graag een kans gaf, maar er gaandeweg achter kwam dat dit niet is wat hij wil. Heel eerlijk: ik wil liever ook geen man met kinderen. Simpelweg omdat je dan toch wat beperkt wordt en een kind altijd op de eerste plaats staat. Je moet dan als koppel altijd rekening houden met een kind. Ik wil die verplichting niet. Dat is iets wat zo persoonlijk is. Wel zuur dat hij dit na 1, 5 jr pas bedacht. Maar als je verliefd bent zie je alleen de mooie dingen. Daarna komt de realiteit.
donderdag 28 mei 2020 om 21:15
@Lemon: Maar ene kant kan ik het wel begrijpen dat hij een relatie met iemand met een kind lastig vindt. Daar kom je denk ik ook niet gelijk achter, maar na een hele tijd. Want het blijft toch invloed hebben op je relatie, ook al verwacht je niks van hem. Niet leuk voor jou natuurlijk, als je denkt dat hij het oke vindt. Maar in begin ben je verliefd en merk je de mindere dingen niet zo.
En ik heb wel een date gehad in de tijd van corona, maar toen niet aan de 1,5 meter afstand regel gehouden eigenlijk. We moesten een stukje lopen door het centrum en dan ga je niet zover uit elkaar lopen.
En ik heb wel een date gehad in de tijd van corona, maar toen niet aan de 1,5 meter afstand regel gehouden eigenlijk. We moesten een stukje lopen door het centrum en dan ga je niet zover uit elkaar lopen.
shiverrr wijzigde dit bericht op 28-05-2020 21:17
20.89% gewijzigd

donderdag 28 mei 2020 om 21:34
Het liefst woon ik redelijk rustig, met een supermarkt en een parkje of iets waar je even een leuk wandelingetje kan maken op loopafstand en de stad en uitgaansgelegenheden op fietsafstand. En dat is toch weer gelukt

donderdag 28 mei 2020 om 21:39
Precies zoals je zegt, eerst even afstand en als de klik er lijkt om minimaal elkaar beter te leren kennen dan wordt er gezoend..dat is immers ook deel van de klik..voor mij dan in ieder geval wel.lemon84 schreef: ↑28-05-2020 09:19Wat ik me verder afvraag: zien jullie geen bezwaar tegen daten in Corona tijd? Houden jullie eerst afstand en als het klikt, wordt er dan gewoon gezoend? Vind het leuk om te lezen dat er gewoon gedate wordt. De singles in mijn omgeving zijn allemaal tijdelijk gestopt met daten vanwege Corona.

donderdag 28 mei 2020 om 21:41

donderdag 28 mei 2020 om 21:46
Ik ben absoluut van die categorie. Ik date vaak mannen zonder kinderen (jaja, toch wel Antoon) en soms mannen met (zo goed als) volwassen kinderen. Nooit iemand met kinderen waar nog rekening moet mee gehouden worden.

donderdag 28 mei 2020 om 21:53

donderdag 28 mei 2020 om 21:54
Hier dus net zo.Attraverso schreef: ↑28-05-2020 21:46Ik ben absoluut van die categorie. Ik date vaak mannen zonder kinderen (jaja, toch wel Antoon) en soms mannen met (zo goed als) volwassen kinderen. Nooit iemand met kinderen waar nog rekening moet mee gehouden worden.

donderdag 28 mei 2020 om 21:57
Kan ik goed begrijpen. Ook wat dit betreft moet het passen voor een relatie. Leukste is dan als je allebei kinderen in dezelfde leeftijdscategorie hebt, zodat ze iets aan elkaar hebben.
En als ze groot zijn heb je eindelijk meer vrijheid terwijl een partner met kleintjes meer gebonden is. Dat werkt ook niet echt.

donderdag 28 mei 2020 om 22:01
Leukste zou ik (denk ik) vinden als ze geen kinderen heeft en wel mijn kinderen geweldig vind.
Geen afstem gedoe met wanneer jouw kinderen en wanneer mijn kinderen.
Maar er zijn zoveel varianten te bedenken..alles kan leuk en minder leuk zijn..het leven weet altijd te verassen en ik had geen 1 van mijn langere relaties kunnen voorspellen .
Geen afstem gedoe met wanneer jouw kinderen en wanneer mijn kinderen.
Maar er zijn zoveel varianten te bedenken..alles kan leuk en minder leuk zijn..het leven weet altijd te verassen en ik had geen 1 van mijn langere relaties kunnen voorspellen .
zaterdag 30 mei 2020 om 22:40
Zodra er een klik is, is het een eventuele corona besmetting wel waard?

En wat als het nou een slechte zoener blijkt te zijn en je alsnog corona oploopt?
zaterdag 30 mei 2020 om 23:25
Denk dat we er allemaal idd bewust van zijn hier, maar zie het probleem er ook niet van in als je beide gezond bent. Het is niet dat je met de eerste de beste gek die je op straat ziet even een potje mee gaat zoenen.. Daar gaan wel wat afspraakjes en vertrouwen aan vooraf.
zondag 31 mei 2020 om 07:08
Ja, jullie zijn jong en gezond.
Maar ik ben oud en moddervet, mis 2 hartkleppen en heb maar 1 long en dat is geeneens een nieuwe maar eentje van marktplaats. En ik heb zin in chocola dus heb blijkbaar ook suikerziekte en heb net op Tinder gezeten en daar heb ik een hoge bloeddruk van gekregen. Dus ik zit in 5 risicogroepen. Ben nu eerst thuis aan het oefenen met droogzoenen met een mondkapje op en een condoom om mijn tong. Het voelt nog niet echt lekker dus tips zijn welkom.
Maar ik ben oud en moddervet, mis 2 hartkleppen en heb maar 1 long en dat is geeneens een nieuwe maar eentje van marktplaats. En ik heb zin in chocola dus heb blijkbaar ook suikerziekte en heb net op Tinder gezeten en daar heb ik een hoge bloeddruk van gekregen. Dus ik zit in 5 risicogroepen. Ben nu eerst thuis aan het oefenen met droogzoenen met een mondkapje op en een condoom om mijn tong. Het voelt nog niet echt lekker dus tips zijn welkom.