Singles Unite - Deel 3 2025 🌻 Swipe, chat & shine
maandag 8 september 2025 om 15:11
Ha Pupke! Hoop dat de vakantie je een zetje geeft om je weer wat fijner te voelen.
Ik baal een beetje. We hebben contact als in elke dag een appje, maar geen voorstel voor een date of zo.
Ben nogal ongeduldig van nature en heb de neiging om te zeggen dat het voor mij niet zo hoeft. Dan ben ik er maar weer vanaf
van dat gedoe bedoel ik.
Maar anderzijds, hij heeft 2 van de 3 dates geïnitieerd en als het stil is stuurt hij als eerste een appje.
En ik weet ook dat hij het abnormaal druk heeft. Ms nog even geduld hebben. Maar kost me moeite!
Ik baal een beetje. We hebben contact als in elke dag een appje, maar geen voorstel voor een date of zo.
Ben nogal ongeduldig van nature en heb de neiging om te zeggen dat het voor mij niet zo hoeft. Dan ben ik er maar weer vanaf
Maar anderzijds, hij heeft 2 van de 3 dates geïnitieerd en als het stil is stuurt hij als eerste een appje.
En ik weet ook dat hij het abnormaal druk heeft. Ms nog even geduld hebben. Maar kost me moeite!
maandag 8 september 2025 om 15:38
Maar als hij al 2 dates heeft geïnitieerd, waarom stel jij dan niets voor? Of heb jij de laatste date voorgesteld en vind je dat het zijn beurt is?
Ik zou gewoon een voorstel doen, reageert hij niet of lauw dan weet je dat ook maar. Juist als je zo ongeduldig bent, lijkt mij dat prettig om te weten (en niet na 3 weken pas).
maandag 8 september 2025 om 16:12
Johanna72 schreef: ↑08-09-2025 15:38Maar als hij al 2 dates heeft geïnitieerd, waarom stel jij dan niets voor? Of heb jij de laatste date voorgesteld en vind je dat het zijn beurt is?
Ik zou gewoon een voorstel doen, reageert hij niet of lauw dan weet je dat ook maar. Juist als je zo ongeduldig bent, lijkt mij dat prettig om te weten (en niet na 3 weken pas).
Ja, eens. Ik snap ook niet zo goed waarom je niet zelf iets zou voorstellen.
maandag 8 september 2025 om 16:12
Johanna72 schreef: ↑08-09-2025 15:38Maar als hij al 2 dates heeft geïnitieerd, waarom stel jij dan niets voor? Of heb jij de laatste date voorgesteld en vind je dat het zijn beurt is?
Precies dit inderdaad.
The impossible only takes a little longer
maandag 8 september 2025 om 17:52
Ja, op zich wel! Vakantie was echt even lekker maar ik merk thuis dat ik even wat orde in de chaos moet creëeren: goed voor mijzelf zorgen, gezond eten, sporten/bewegen en dan komt het wel weerEmmely schreef: ↑08-09-2025 15:11Ha Pupke! Hoop dat de vakantie je een zetje geeft om je weer wat fijner te voelen.
Ben nogal ongeduldig van nature en heb de neiging om te zeggen dat het voor mij niet zo hoeft. Dan ben ik er maar weer vanafvan dat gedoe bedoel ik.

En wat betreft je date: Ik sluit mij aan bij de rest. Ik zou ook een date voorstellen!
maandag 8 september 2025 om 19:38
Ik heb idd de laatste date voorgesteld Johanna.
En verder is mijn ervaring met zelf initiatief nemen bij mannen dat het uiteindelijk niets werd.
En niet omdat ik dat niet zou durven of zo, ben er juist wel van. Maar ik wil dat hij me het gevoel geeft dat hij me leuk vindt en dus moeite wil doen.
Beetje a la Attraverso met motorman?
En verder is mijn ervaring met zelf initiatief nemen bij mannen dat het uiteindelijk niets werd.
En niet omdat ik dat niet zou durven of zo, ben er juist wel van. Maar ik wil dat hij me het gevoel geeft dat hij me leuk vindt en dus moeite wil doen.
maandag 8 september 2025 om 20:14
Ik ben eigenlijk nooit zo met dit soort dingen bezig geweest. Wie er aan de beurt was met initiatief nemen. De ene keer kwam er wat meer initiatief van mij, de andere keer van hem. Ik ben een (veel) betere apper, hij belt regelmatig spontaan. Dat laatste doe ik dan weer nooit. Gewoon geen gedoe, de interesse bleek wel uit wat we tegen elkaar zeiden. Maar ik snap ook wel weer dat je op je eigen ervaringen afgaat.
maandag 8 september 2025 om 21:21
Ik neem zelf ook initiatief hoor. Maar laat hem ook de ruimte.Emmely schreef: ↑08-09-2025 19:38Ik heb idd de laatste date voorgesteld Johanna.
Het zal zo 50/50 zijn.
Jouw date appt toch quasi steeds eerst?
attraverso wijzigde dit bericht op 09-09-2025 07:18
Reden: Te veel details
Reden: Te veel details
9.25% gewijzigd
dinsdag 9 september 2025 om 08:20
dinsdag 9 september 2025 om 08:23
Maar als hij de meeste dates heeft geïnitieerd en ook steeds als eerste appt dan kan hij ook denken dat jij niet echt geïnteresseerd bent.Emmely schreef: ↑08-09-2025 19:38Ik heb idd de laatste date voorgesteld Johanna.
dinsdag 9 september 2025 om 08:29
Dat snap ik dan weer wel.
Het zou voor mij erg afhangen van hoe het contact tussen de dates door is. Als ik je goed begrijp hebben jullie elkaar 3 keer gezien waarvan 2 keer op zijn initiatief, en neemt hij vaak het initiatief om even te appen etc. Ik geloof dat ik dat toch zou scharen onder "hij doet moeite", hoor, het klinkt zelfs alsof hij meer moeite heeft gedaan dan jij tot nu toe

Mannen zijn net mensen, he. Die willen ook graag het idee hebben dat de ander hen leuk vindt en moeite wil doen. Heus niet alle mannen willen jagen en de alpha-male uithangen, sterker nog: ik denk dat de echt leuke exemplaren zo helemaal niet in elkaar zitten. Ik zou dus toch die 4e date voorstellen, denk ik.
dinsdag 9 september 2025 om 08:31
Peertjes, als jij hem zou uitnodigen voor een drankje en zijn antwoord zou zijn: "Oef, Peer, ik ben een beetje bang dat jij ons contact anders ziet dan ik, dus ik denk dat we dat niet moeten doen", zou je je dan in het vervolg van de werkrelatie heel erg opgelaten voelen?
Als dat zo is, dan zou ik geen initiatief nemen maar als je inschat dat je dat prima zou kunnen scheiden, dan zou ik dat drankje gewoon voorstellen.
dinsdag 9 september 2025 om 08:46
Hmmm dank voor de reacties, heb hem een leuk appje gestuurd over iets ‘gezamenlijks’ , maar daar kwamen alleen paar smiley s op terug. Dus tja…
Ms ga ik idd nog een date voorstel doen, dan weet ik het zeker.
Nou ja het gaat er ook meer om dat ik me zo voel, als er iets van (beginnende) verliefdheid bij mij gaat spelen. Ik heb best veel zelfvertrouwen, ook op mannen gebied. Maar deze situaties vind ik lastig.
Ga me beter even op mezelf concentreren.
Ms ga ik idd nog een date voorstel doen, dan weet ik het zeker.
Nou ja het gaat er ook meer om dat ik me zo voel, als er iets van (beginnende) verliefdheid bij mij gaat spelen. Ik heb best veel zelfvertrouwen, ook op mannen gebied. Maar deze situaties vind ik lastig.
Ga me beter even op mezelf concentreren.
dinsdag 9 september 2025 om 08:53
Precies. Ik denk dat het bij daten vaak misgaat omdat mensen allerlei ongeschreven regels hanteren. Ik heb hier gewoon geen geduld voor. Bij de 3e videobeldate heb ik hem recht op de man afgevraagd: 'Hoe zie jij dit?' Werd een heel leuk en persoonlijk gesprek. In één keer was het oppervlakkige eraf en begon er iets te ontstaan tussen ons.
dinsdag 9 september 2025 om 08:56
Miss, wanneer is de breeze date?
Lekker rustig toch, geen contact vooraf of hoe zie je dit?
Peertjes, wat Miss zegt is een goede overweging. Al heb je die zelf vast ook wel gemaakt.
Las pas iets over ‘ schaamte’, wat is er eigenlijk mis mee om plat gezegd ‘ keer op je bek te gaan’. We willen dit in het algemeen niet, voor mij geldt dit zeker ook. Maar er is eigenlijk niets mis mee, en best stoer ook om er voor uit te komen.
Ik vind je leuk, jij mij ook maar niet meer dan dat. Jammer, had het graag anders gezien. En doet even pijn, dat mag ook. Etc.
Wil trouwens niet zeggen dat dit voor jou opgaat Peertjes.
Weet je inmiddels wel wat zijn relatiestatus nu is? Lijkt me toch niet onbelangrijk…
Attra hopelijk heb je het fijn op vakantie en ook tijd om alle liefdesperikelen eens te overdenken van de laatste tijd. En natuurlijk vooral Motorman.
Lekker rustig toch, geen contact vooraf of hoe zie je dit?
Peertjes, wat Miss zegt is een goede overweging. Al heb je die zelf vast ook wel gemaakt.
Las pas iets over ‘ schaamte’, wat is er eigenlijk mis mee om plat gezegd ‘ keer op je bek te gaan’. We willen dit in het algemeen niet, voor mij geldt dit zeker ook. Maar er is eigenlijk niets mis mee, en best stoer ook om er voor uit te komen.
Ik vind je leuk, jij mij ook maar niet meer dan dat. Jammer, had het graag anders gezien. En doet even pijn, dat mag ook. Etc.
Wil trouwens niet zeggen dat dit voor jou opgaat Peertjes.
Weet je inmiddels wel wat zijn relatiestatus nu is? Lijkt me toch niet onbelangrijk…
Attra hopelijk heb je het fijn op vakantie en ook tijd om alle liefdesperikelen eens te overdenken van de laatste tijd. En natuurlijk vooral Motorman.
dinsdag 9 september 2025 om 08:58
Daar heb ik over nagedacht en ik zou het prima kunnen scheiden, maar ik weet niet of hij zich dan steeds opgelaten zou voelen.MissUnderstood schreef: ↑09-09-2025 08:31Peertjes, als jij hem zou uitnodigen voor een drankje en zijn antwoord zou zijn: "Oef, Peer, ik ben een beetje bang dat jij ons contact anders ziet dan ik, dus ik denk dat we dat niet moeten doen", zou je je dan in het vervolg van de werkrelatie heel erg opgelaten voelen?
Als dat zo is, dan zou ik geen initiatief nemen maar als je inschat dat je dat prima zou kunnen scheiden, dan zou ik dat drankje gewoon voorstellen.
Overigens vraag ik me ook af dat als ik hem vraag eens wat te drinken samen dat hij dat oppikt dan of denkt van gewoon gezellig als collega's.
dinsdag 9 september 2025 om 09:10
Peertjes schreef: ↑09-09-2025 08:58Daar heb ik over nagedacht en ik zou het prima kunnen scheiden, maar ik weet niet of hij zich dan steeds opgelaten zou voelen.
Overigens vraag ik me ook af dat als ik hem vraag eens wat te drinken samen dat hij dat oppikt dan of denkt van gewoon gezellig als collega's.
Nou ja, of hij zich dan opgelaten voelt is zijn zaak, denk ik

Ik lees toch echt regelmatig dingen van jou over hem die ikzelf bijvoorbeeld helemaal niet herken in mijn omgang met mannelijke colllega's (en die heb ik echt Heul Veul), vandaar dat ik steeds maar denk dat hij jou ook ziet zitten, maar geen initiatief durft te nemen vanwege die werkrelatie (waarin jij hierarchisch ook wat boven hem staat als opdrachtgever, toch?).
Ik weet dat niet zeker natuurlijk, en jij ook niet. Dus zou ik, als ik zeker zou weten dat ik een eventueel blauwtje goed zou kunnen scheiden van het werk, misschien toch maar eens gewoon dat drankje voorstellen. Tijdens dat drankje kijk je dan weer verder.
dinsdag 9 september 2025 om 09:13
Aankomend weekend, en ja: ik ben een groot fan van Breeze-dates, want ik heb geen zin in ge-app vooraf.
Ik merk wel dat ik momenteel even niet zo'n zin heb in daten; ik kijk ook niet meer op apps etc. De man die bij mij zou passen moet nog uitgevonden worden, denk ik

dinsdag 9 september 2025 om 09:50
Net als @MissUnderstood betwijfel ik dat. Een vrouwelijke collega die een mannelijke collega vraagt om samen wat te gaan drinken? Ik denk eerder dat als zij dat echt puur collegiaal/vriendschappelijk bedoelde, ze dat er meteen voor de helderheid bij zou zeggen.
dinsdag 9 september 2025 om 11:44

Verder sluit ik mij geloof ik aan bij wat MissUnderstood & Mus zeggen. Lastige situatie maar dit gaat voor mijn gevoel ook wel iets verder dan een normale werk relatie haha
Ik ben het helemaal met je eens Mus! Al die ongeschreven en vooral onuitgesproken regels, daar word ik ook altijd heel moe van dus ik ben echt ook van duidelijkheid haha. Ennn mega fijn dat je man weer komt vanavond

Lastig Emmely, maar ik weet inmiddels van een vriend van mij dat ze geen gesprek gaan voeren om het voeren zeg maar. Dus als je iets stuurt zonder dat hier een vraag in zit, antwoord hij puur op je berichtje met dus die smileys. Héél lastig maar ik zou proberen om er niets achter te zoeken..

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in