Singles Unite - Deel 3 2025 🌻 Swipe, chat & shine

24-07-2025 10:24 1372 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuw topic, nieuwe kansen,
(ont)matchen, kletsen en sjansen
Dat in ons happy single bestaan
nieuwe liefdes mogen ontstaan

Welkom en klets gezellig mee :cheer2:
MissUnderstood schreef:
13-10-2025 12:38
Melon: elkaar een aantal dagen niet zien of horen in een relatie, zou ik helemaal niet erg vinden. In mijn ideale scenario hebben zowel hij als ik veel behoefte aan eigen-tijd, is er een diep vertrouwen in elkaar en een dermate stabiele basis zodat elkaar een aantal dagen niet spreken helemaal geen issue is, kan er op het laatste moment iets besloten of afgezegd worden. Is de tijd die je samen doorbrengt belangrijk, dus geen TV-kijkerij of huishoudelijk gedoe en weet je van elkaar dat de ander bereid is om midden in de nacht zijn/haar bed uit te komen bij nood of calamiteiten, maar is er bovenal vrijheid.

Een FWB zou voor mij niet werken, want te vrijblijvend. Een relatie zoals de meeste mannen die willen, is voor mij te beklemmend. Ik "zoek" een vrije geest die emotioneel stabiel is, iemand die mij niet nodig heeft om zijn leven leuk te maken maar mij wel de allerleukste op de hele wereld vindt, zonder dat ie mij dagelijks hoeft te zien etc. In mijn hoofd heb ik hierbij altijd een soort boswachter of meubelmaker in mijn hoofd, hahahahaha.
Nouja dat. En de rest wat je schrijft ook, maar dat. Ik weet niet of dat wel bestaat
En ik weet ook niet goed of het in m'n hoofd wel werkt. Dan zou ik meer contact hebben met vriendinnen dan met m'n vriend. Gevoelsmatig 'hoort' dat niet en ik denk dat op den duur m'n hoofd dan tegen gaat werken.
Gewoon _melon met login problemen
Een meubelmaker :rofl: why Hahaha
Marathonloopster schreef:
13-10-2025 12:43
Dat bovenste gedeelte: klinkt alsof je gewoon niet verliefd was.
Ik was echt heel erg gek op hem, maar ik denk dat een LAT-relatie voor mij (nu nog) niet werkt.
Peertjes schreef:
13-10-2025 12:46
Een meubelmaker :rofl: why Hahaha

Weet ik veel :-). Gewoon, zo iemand die met zijn handen werkt, die mooie dingen kan maken vanuit niks.
(Ik zit mezelf nu hardop uit te lachen).

Ik kan gewoon helemaal niks met het type accountmanager in een pak en een Tesla. Het vervelende is dan weer wel dat dat soort types op mij valt, terwijl de ruwe bolster/blanke pit met tattoo's en een eigen meubelmakerij waarna hij in de avonduren gitaar speelt etc. niet eens naar mij kijkt, want ik heb een nogal mevrouwerig imago en bijbehorend beroep hahahahaha.
(Voor de zekerheid: ik overdrijf expres he. Ik weet heus wel dat er vrijbuiterige Tesla-rijders zijn en burgerlijke meubelmakers, en dat een plaatje in je hoofd in de werkelijkheid heel anders kan uitpakken etc.).
12-10-2025 10:18
Ik begrijp ergens wel dat een 'leuk en vlot' gesprek motivatie geeft om die persoon te ontmoeten, maar als je eens heel eerlijk naar jezelf bent: waren die personen in werkelijkheid ook zo leuk en vlot als via de app? Of was die verwachting er gewoon? Want dan valt het dus in de meeste gevallen tegen.

Misschien eens op date gaan met iemand die alles behalve leuk en vlot appt? Gewoon eens over een hele andere boeg gooien? 😉
Hmm nee, niet altijd! Goed dat je dit zegt want zo had ik er nog niet eerder naar gekeken.
GroenTuintje schreef:
12-10-2025 10:27
Mee eens. Iemand kan op de app zo anders zijn dan in het echt. En dat geldt niet alleen voor relaties, maar net zo goed bij vriendschappen en familieleden heb ik gemerkt.
Ook waar!
Aan de rest van de reacties te zien moet ik er maar eens anders in gaan staan, dat deed ik al maar ik had wel als een soort van ‘eis’ dat ik een leuk en vlot gesprek wil. Goed, dat gaan we dus ook overboord gooien als ik weer Tinder of iets anders aan maak ;)

Hahahaha MissUnderstood! Ik moet ook wel lachen om je meubelmaker of boswachter :lol: Maar het is wel heel goed dat je ongeveer weet wat bij je past! Dat weet ik namelijk nog steeds niet echt.. Ik denk dat vooral dat mij een hele normale man past met standaard baan haha. Ik ben 38, geen kinderwens maar ik zou in de toekomst nog wel willen samenwonen met iemand. Het hoeft van mij niet (meer) allemaal zo spannend, uitbundig of iemand die een mega druk leven heeft want mijn leven is ook vrij rustig dus een normale maar spontane man it is!
Pupke schreef:
13-10-2025 13:43
Hmm nee, niet altijd! Goed dat je dit zegt want zo had ik er nog niet eerder naar gekeken.

Ook waar!
Aan de rest van de reacties te zien moet ik er maar eens anders in gaan staan, dat deed ik al maar ik had wel als een soort van ‘eis’ dat ik een leuk en vlot gesprek wil. Goed, dat gaan we dus ook overboord gooien als ik weer Tinder of iets anders aan maak ;)

Hahahaha MissUnderstood! Ik moet ook wel lachen om je meubelmaker of boswachter :lol: Maar het is wel heel goed dat je ongeveer weet wat bij je past! Dat weet ik namelijk nog steeds niet echt.. Ik denk dat vooral dat mij een hele normale man past met standaard baan haha. Ik ben 38, geen kinderwens maar ik zou in de toekomst nog wel willen samenwonen met iemand. Het hoeft van mij niet (meer) allemaal zo spannend, uitbundig of iemand die een mega druk leven heeft want mijn leven is ook vrij rustig dus een normale maar spontane man it is!

Ik ging er ook altijd van op aan, als ik ellenlange app gesprekken had die lekker uitgebreid en het liefst ook nog eens vol humor waren. Maar ik ging er onbewust vanuit dat die persoon in het echt ook zo was. Hij kon zo leuk appen en was zo geïnteresseerd. Het kan niet anders dat die klik er in het echt niet was.

Nou, het viel in het echt bijna altijd tegen. :'-(

Of er waren hele andere redenen waarom het totaal niets was.

Het is echt niet erg om van te voren zijn interesse via de chat of app te meten, dat snap ik heel goed. Alleen niet iedereen kan leuk en vlot appen, maar zijn wel hele leuke dates in het echt.

Check gewoon beetje zijn interesse, overeenkomsten, profiel en foto's. Laat dat leuk en vlot appen gewoon echt los. Meer hoeft niet toch?

Als ie interesse in je toont, snel een date inplannen.

Zo zou ik het doen als ik weer gebruik zou willen maken van swipe apps.
MissUnderstood schreef:
13-10-2025 13:09
(Voor de zekerheid: ik overdrijf expres he. Ik weet heus wel dat er vrijbuiterige Tesla-rijders zijn en burgerlijke meubelmakers, en dat een plaatje in je hoofd in de werkelijkheid heel anders kan uitpakken etc.).
Ja, snap het, moest er wel om lachen. Die boswachter begreep ik dus nog ( je kent de Instagram reels waarschijnlijk wel ) maar ik kon me niets voorstellen bij dé meubelmaker 🤣

Hoewel ik een handige man zeker ook een pré vind :lol:
Pupke schreef:
13-10-2025 13:43

Nou, ik ben ook bijna 20 jaar ouder dan jij, dus het werd ook weleens tijd dat ik wist wat bij mij past en wat niet :-).
Klinkt trouwens of jij dat ook vrij aardig weet, hoor!
MissUnderstood schreef:
13-10-2025 12:38
Melon: elkaar een aantal dagen niet zien of horen in een relatie, zou ik helemaal niet erg vinden. In mijn ideale scenario hebben zowel hij als ik veel behoefte aan eigen-tijd, is er een diep vertrouwen in elkaar en een dermate stabiele basis zodat elkaar een aantal dagen niet spreken helemaal geen issue is, kan er op het laatste moment iets besloten of afgezegd worden. Is de tijd die je samen doorbrengt belangrijk, dus geen TV-kijkerij of huishoudelijk gedoe en weet je van elkaar dat de ander bereid is om midden in de nacht zijn/haar bed uit te komen bij nood of calamiteiten, maar is er bovenal vrijheid.

Haha, wij zouden geen relatie met elkaar moeten beginnen. Dit is mij net iets te vrij(blijvend). Ik hou ook van dingen alleen doen, maar vind dagelijks (een beetje) appcontact toch wel fijn. En er alleen bij nood of calamiteiten voor elkaar zijn, is mij ook wat te mager. Daar heb ik wel vrienden voor. Ik denk bij een relatie aan dat je bij wijze van spreken ook kunt zeggen: hoi, ik heb vandaag een kutdag gehad op mijn werk en ik heb heel veel behoefte om even mijn verhaal kwijt te kunnen en tegen je aan te kunnen liggen vanavond.

Ik vind het vetgedrukte ook een beetje met elkaar in tegenspraak. Als tijd samen doorbrengen belangrijk is, dan strookt dat voor mij niet met op het laatste moment afzeggen. Ik heb dat ook aan mijn lief moeten uitleggen. Die had er nogal een handje van om afspraken eenzijdig te wijzigen. Ik voel me dan gewoon geen prioriteit.
The impossible only takes a little longer
Mus* schreef:
13-10-2025 14:05
Haha, wij zouden geen relatie met elkaar moeten beginnen. Dit is mij net iets te vrij(blijvend). Ik hou ook van dingen alleen doen, maar vind dagelijks (een beetje) appcontact toch wel fijn. En er alleen bij nood of calamiteiten voor elkaar zijn, is mij ook wat te mager. Daar heb ik wel vrienden voor. Ik denk bij een relatie aan dat je bij wijze van spreken ook kunt zeggen: hoi, ik heb vandaag een kutdag gehad op mijn werk en ik heb heel veel behoefte om even mijn verhaal kwijt te kunnen en tegen je aan te kunnen liggen vanavond.

Ik vind het vetgedrukte ook een beetje met elkaar in tegenspraak. Als tijd samen doorbrengen belangrijk is, dan strookt dat voor mij niet met op het laatste moment afzeggen. Ik heb dat ook aan mijn lief moeten uitleggen. Die had er nogal een handje van om afspraken eenzijdig te wijzigen. Ik voel me dan gewoon geen prioriteit.

Natuurlijk bedoel ik niet dat je er ALLEEN bij nood en calamiteiten voor elkaar bent; normale interesse in elkaars leven is natuurlijk wel een basisingredient. Daar hoort ook bij dat je rekening met elkaar houdt, dus ik zou natuurlijk niet voor elke scheet een afspraak afzeggen of wijzigen. Maar ik zou wel de vrijheid willen voelen om eens te kunnen zeggen: " schat, ik weet dat we afgesproken hebben dat we vanavond bij mij zouden eten, maar ik ben echt k a p o t en wil niks liever dan even gewoon met mezelf op de bank een slechte serie kijken", en dat hij zich dan niet persoonlijk beledigd of afgewezen voelt, omdat hij weet dat dit een uitzondering is.
Ah ja, dan volg ik je weer. En om die reden (bij uitzondering) afzeggen moet kunnen inderdaad.
The impossible only takes a little longer
MissUnderstood schreef:
13-10-2025 14:11
Natuurlijk bedoel ik niet dat je er ALLEEN bij nood en calamiteiten voor elkaar bent; normale interesse in elkaars leven is natuurlijk wel een basisingredient. Daar hoort ook bij dat je rekening met elkaar houdt, dus ik zou natuurlijk niet voor elke scheet een afspraak afzeggen of wijzigen. Maar ik zou wel de vrijheid willen voelen om eens te kunnen zeggen: " schat, ik weet dat we afgesproken hebben dat we vanavond bij mij zouden eten, maar ik ben echt k a p o t en wil niks liever dan even gewoon met mezelf op de bank een slechte serie kijken", en dat hij zich dan niet persoonlijk beledigd of afgewezen voelt, omdat hij weet dat dit een uitzondering is.
Ik denk dat bij een relatie hoort dat je gewoon moe kunt zijn en dan op de bank mag hangen. Maar samen tv kijken is dan ook weer uit den boze, dus je kunt elkaar alleen zien als je elkaar kunt entertainen.

Eerlijk gezegd denk ik dat er weinig mensen zijn die daar zin in hebben, een relatie met zo veel voorschriften. Dan kom je toch op een fwb uit.
apppie schreef:
13-10-2025 14:32
Ik denk dat bij een relatie hoort dat je gewoon moe kunt zijn en dan op de bank mag hangen. Maar samen tv kijken is dan ook weer uit den boze, dus je kunt elkaar alleen zien als je elkaar kunt entertainen.

Eerlijk gezegd denk ik dat er weinig mensen zijn die daar zin in hebben, een relatie met zo veel voorschriften. Dan kom je toch op een fwb uit.

O, ik denk ook dat maar weinig mensen zin hebben in mijn idee van een relatie, hoor, dus daarom blijf ik lekker alleen. In een FWB heb ik geen interesse.
Ik denk dat je dan nog gewoon de juiste man nog niet bent tegengekomen. Ik had het heerlijk in mijn eentje, heb een heel druk leven en moest er niet aan denken dat er ook nog een man tijd van mij zou vragen. Ik kreeg het al benauwd van het idee. En toen kwam ik ineens iemand tegen die precies hetzelfde had, maar er was zo'n klik dat het gewoon ineens heel fijn is om samen te zijn. Ook na een drukke dag, misschien wel juist na een drukke dag. Een gevoel van totale ontspanning, soort van thuiskomen. Heel apart hoor om mee te maken.
MissUnderstood schreef:
13-10-2025 14:45
O, ik denk ook dat maar weinig mensen zin hebben in mijn idee van een relatie, hoor, dus daarom blijf ik lekker alleen. In een FWB heb ik geen interesse.

Ik vraag mij wel oprecht af of jouw idee van een relatie niet volledig wegvalt als je toch verliefd wordt.
Happening schreef:
13-10-2025 14:55
Ik denk dat je dan nog gewoon de juiste man nog niet bent tegengekomen. Ik had het heerlijk in mijn eentje, heb een heel druk leven en moest er niet aan denken dat er ook nog een man tijd van mij zou vragen. Ik kreeg het al benauwd van het idee. En toen kwam ik ineens iemand tegen die precies hetzelfde had, maar er was zo'n klik dat het gewoon ineens heel fijn is om samen te zijn. Ook na een drukke dag, misschien wel juist na een drukke dag. Een gevoel van totale ontspanning, soort van thuiskomen. Heel apart hoor om mee te maken.

Precies dit!

Het leven is leuk en mooi, maar echt mooier en leuker met de juiste partner 🥰
13-10-2025 14:55
Ik vraag mij wel oprecht af of jouw idee van een relatie niet volledig wegvalt als je toch verliefd wordt.
Ha, nou, ik ben in mijn leven toch echt meermaals verliefd geweest, maar ik heb die drang om heel vaak en heel veel bij elkaar te zijn gewoon niet zo. Dat kan he, niet ieder mens is hetzelfde.

Ik heb bijna 25 jaar samengewoond en toen dat huwelijk strandde, was ik intens verdrietig. Maar ik genoot wel direct van het alleen (nou ja, met mijn kinderen) wonen. Dat is nu 15 jaar geleden en heb in al die 15 jaar nog nooit een moment gedacht dat ik ooit toch wel weer samen wilde wonen. Wel heb ik in die 15 jaar relaties gehad, met mannen waar ik echt verliefd op was en erg veel van hield, maar die drang naar tijd voor mezelf blijft gewoon. Ik schreef maanden geleden hier al eens: ik ben gewoon geen relatiemateriaal :-).
Zou dat echt verliefd zijn ook niet voor iedereen anders voelen? Überhaupt verschil tussen mensen die meer in hun hoofd zitten en mensen die meer vanuit gevoel leven?

Zoals bijv. de moeder van 1 van mijn beste vriendinnen ken ik al zo'n 30 jaar. Zij is echt iemand die vaart op gevoel. Om de paar jaar is zij echt intens intens verliefd, echt roze wolk, helemaal van de wereld. Gaat vol voor zo'n man, inclusief soms trouwen etc. Uiteindelijk loopt het dan stuk en dan begint het riedeltje weer opnieuw. Niks mis mee he, maar zij voelt het echt zo en is ook snel verliefd denk ik.
Ze heeft nu een man getroffen in het buitenland en denkt er nu zelfs aan om te verhuizen. Ze gaat richting de 70. Ik zou dat nooit doen, never.

Ik ben ook echt echt wel intens verliefd geweest, maar ik denk dat ik het bijv. anders voel en beleef dan die mevrouw die ik hierboven beschrijf.
Ik zit veel meer in m'n hoofd denk ik.
Nou er is denk ik ook verschil tussen verliefd zijn en verliefd op het verliefd zijn. Iemand in mijn familie is in haar hele jeugd enorm gepest om haar uiterlijk en zodra ze vanaf haar 15e belangstelling kreeg van jongens/mannen ging ze er helemaal prat voor omdat ze eindelijk die aandacht/waardering kreeg. Al waren er 200 rode vlaggen, als een man haar overlaadde met lovebombing vloog ze er heen. Verhuisde ook achter ze aan enz. Ik praat in het verleden maar ze is nog steeds zo.
Ik begrijp wel waar het vandaan komt.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
apppie schreef:
13-10-2025 14:32
Oei... 😅 Hoezo? Samen bankhangen/tv kijken vind ik toch wel gezellig 😊
En vind het ook heerlijk dat, wanneer ik doodmoe ben van een zware werkweek, mijn lief lekker gekookt heeft voor ons.
Ik heb wel wat me-time nodig maar moe zijn vind ik geen reden om een afspraak af te zeggen... dan zou ik mijn lief wel erg weinig zien 😁
Dat was een reactie op mij, Attra, omdat ik schreef dat ik niet van samen bankhangen of TV kijken houd.

Tijdens mijn laatste relatie gebeurde dat veel: dan hadden we afgesproken en had ik mijn best gedaan iets lekkers te koken, het huis gezellig gemaakt, iets leuks aangedaan en verheugde ik me op een lange avond gezellig tafelen. En dan ging mijn ex na het eten "even op de bank zitten" en viel-ie binnen 10 minuten in slaap en zat ik de rest van de avond naast een snurkende man TV te kijken op mijn vrije zaterdagavond. En natuurlijk kan dat eens een keer gebeuren, maar op enig moment was dit eerder uitzondering dan regel. Blegh.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven