Singles unite: ( deel 3)

14-09-2020 14:26 3012 berichten
Alweer deel 3 van het single topic. Hier praten we over onze datingperikelen en het single leven.
Uitkijken..dit zijn vaak zgn Amerikaanse mannen die in het leger zitten maar in werkelijkheid zijn het scammers. Nigerianen die je zo inpalmen in de hoop dat je geld overmaakt.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
19-09-2020 20:50
Blijf je nog even onder ons? Gezellig!
ik kan het je ook niet aan doen om weg te blijven...:)
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
19-09-2020 21:01
ik kan het je ook niet aan doen om weg te blijven...:)
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Een account op narcismemachine Instagram scoort bij mij overigens minpunten.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
19-09-2020 20:59
Uitkijken..dit zijn vaak zgn Amerikaanse mannen die in het leger zitten maar in werkelijkheid zijn het scammers. Nigerianen die je zo inpalmen in de hoop dat je geld overmaakt.
Ik laat op fb en Instagram geen vreemden toe.

Maar op tinder, happn wel diverse scammers tegengekomen.

Daarom reageer ik eigenlijk bijna nooit op mannen zonder profieltekst en verificatie.
Alle reacties Link kopieren
Julia_20 schreef:
19-09-2020 21:48
Ik laat op fb en Instagram geen vreemden toe.

Maar op tinder, happn wel diverse scammers tegengekomen.

Daarom reageer ik eigenlijk bijna nooit op mannen zonder profieltekst en verificatie.
Ik wel op facebook en Instagram. Gewoon online, leuk grietje, profieletje van 3 foto's, ach waarom ook niet even babbelen. Echt binnen 5 minuten vragen ze geld. Zijn er dan echt mensen die daarin trappen.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
zeefietser1 schreef:
20-09-2020 00:02
Ik wel op facebook en Instagram. Gewoon online, leuk grietje, profieletje van 3 foto's, ach waarom ook niet even babbelen. Echt binnen 5 minuten vragen ze geld. Zijn er dan echt mensen die daarin trappen.
Toch wel. Er zijn mensen die van alles betalen richting Ghana...zie Kees op tv die naar Ghana afreisde met een slachtoffer.

Ik kreeg bij happn een duidelijk via translate vertaalde tekst. Die werkelijk nergens op sloeg. En dan vraag ik mij af...HOE dan...dat iemand daar intrapt.
Alle reacties Link kopieren
Julia_20 schreef:
19-09-2020 20:56
Dan kan zo buiten tinder een bericht sturen... Denk ik.

Ik heb de laatste tijd aantal volgaanvragen gehad en 1 bericht. Amerikanen. Hoe die mij vinden???
Hier ook veel daarvan gehad afgelopen maand. Scammerssss
Julia_20 schreef:
20-09-2020 00:11
Toch wel. Er zijn mensen die van alles betalen richting Ghana...zie Kees op tv die naar Ghana afreisde met een slachtoffer.

Ik kreeg bij happn een duidelijk via translate vertaalde tekst. Die werkelijk nergens op sloeg. En dan vraag ik mij af...HOE dan...dat iemand daar intrapt.
Het schijnt dat ze die verzoeken ( ook via de mail) expres niet al te geloofwaardig maken. Juist de wat minder slimmen (zwakbegaafden) zijn gewilde slachtoffers. Die oplichters zitten niet te wachten op mondige types die verhaal gaan halen. De knullige mails en berichten filteren zodanig dat ze de juiste doelgroep treffen: mensen die ze lang aan het lijntje kunnen houden. Mensen die het netwerk of de capaciteiten missen waarmee ze deze bedriegers kunnen terug pakken.
Alle reacties Link kopieren
Waterman26 schreef:
20-09-2020 00:38
Het schijnt dat ze die verzoeken ( ook via de mail) expres niet al te geloofwaardig maken. Juist de wat minder slimmen (zwakbegaafden) zijn gewilde slachtoffers. Die oplichters zitten niet te wachten op mondige types die verhaal gaan halen. De knullige mails en berichten filteren zodanig dat ze de juiste doelgroep treffen: mensen die ze lang aan het lijntje kunnen houden. Mensen die het netwerk of de capaciteiten missen waarmee ze deze bedriegers kunnen terug pakken.
Er is niks tegen te doen. Ik ken een man die zo verliefd was op een oplichter dat hij al zijn spaargeld naar haar o vermaakte. Ze zou een enorme bananenplantage kopen in een Afrikaans land. Krijgt zijn geld nooit terug, kan niemand iets aan doen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
zeefietser1 schreef:
20-09-2020 00:02
Ik wel op facebook en Instagram. Gewoon online, leuk grietje, profieletje van 3 foto's, ach waarom ook niet even babbelen. Echt binnen 5 minuten vragen ze geld. Zijn er dan echt mensen die daarin trappen.

Yup, die zijn er. Treurig.
wij slapen nooit.
Tja, profielteksten op tinder. Leuk, maar ik moet helaas wel vaststellen dat ca. 60% van de dames op tinder een ''passief agressieve'' profieltekst hebben.

Daar knap ik dan al vrij gauw op af eerlijk gezegd. Uiteindelijk zoek je (als je serieus bent) toch vooral een fijn persoon, als het dan al met zo'n tekst begint denk ik al gauw: nou de sfeer is al ver te zoeken :D. ''Als jij matcht, start jij het gesprek. Heb een hekel eraan als je dit of dat zegt''. ''Kom a.u.b. met een goede openingszin want de meesten zijn om te janken...

Tja dan denk ik al gauw ; ten eerste dat bepaal ik zelf wel of ik praat en verder.... En we hebben allemaal onze date/tinder teleurstellingen, projecteer die niet op de mensen die nog gaan komen, geef die een eerlijke kans. En als je je op tinder al zo aanvallend opstelt, hoe zal dat dan in het echt zijn?
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier een beetje meeschrijven?

Ruim 1,5 jaar vrijgezel, 1 dochter (kleuter leeftijd) met ex. Nu de omgangsregeling eindelijk aangehouden wordt heb ik wat meer tijd om te daten.

Eerste half jaar na de breuk had ik geen behoefte aan een man. Het afgelopen jaar 2 FWB constructies en ONS’s gehad.

Sinds kort sta ik er (denk ik) iets serieuzer in, al twijfel ik steeds meer of ik ooit nog wel een traditionele relatie wil.
Alle reacties Link kopieren
Karratha schreef:
20-09-2020 07:56
Tja, profielteksten op tinder. Leuk, maar ik moet helaas wel vaststellen dat ca. 60% van de dames op tinder een ''passief agressieve'' profieltekst hebben.

Daar knap ik dan al vrij gauw op af eerlijk gezegd. Uiteindelijk zoek je (als je serieus bent) toch vooral een fijn persoon, als het dan al met zo'n tekst begint denk ik al gauw: nou de sfeer is al ver te zoeken :D. ''Als jij matcht, start jij het gesprek. Heb een hekel eraan als je dit of dat zegt''. ''Kom a.u.b. met een goede openingszin want de meesten zijn om te janken...

Tja dan denk ik al gauw ; ten eerste dat bepaal ik zelf wel of ik praat en verder.... En we hebben allemaal onze date/tinder teleurstellingen, projecteer die niet op de mensen die nog gaan komen, geef die een eerlijke kans. En als je je op tinder al zo aanvallend opstelt, hoe zal dat dan in het echt zijn?
Dat is bij de mannen inderdaad ook.

Als jij blablabla swipe dan op links.
En dan een opsomming van x karaktereigenschappen die hem niet aanstaan en wat hij NIET zoekt.

Lekker negatief direct, ik ben dan ook meteen bevooroordeeld hoe zo iemand in het leven staat.
Alle reacties Link kopieren
Ja die eisenlijstjes komen ook regelmatig voorbij inderdaad 😅 Dat ik denk; als je iemand in het wild tegenkomt ga je toch ook niet gelijk je hele checklist even af?

@Karratha, had jij niet je 2e date dit weekend?
Alle reacties Link kopieren
Vivi3338 schreef:
20-09-2020 09:10
Ja die eisenlijstjes komen ook regelmatig voorbij inderdaad 😅 Dat ik denk; als je iemand in het wild tegenkomt ga je toch ook niet gelijk je hele checklist even af?

@Karratha, had jij niet je 2e date dit weekend?

Het eisenlijstje kan wel in je hoofd zitten. Maar ik zet het niet in mijn omschrijving. Oké er staat bij mij dat ik een leuke man zoek om weer verliefd op te worden.

Dit keer geen uitgebreide tekst over mijn bezigheden, maar die kunnen bij een match besproken worden.

Vorige keer werd mij tekst af en toe ook wat sjagerijniger 🙊
Matches werden steeds verwijderd en er werd niets gezegd.
Precies! Vreemd is dat, het maakt ook niet echt dat je sympathieker over komt. Ik snap natuurlijk dat je het allemaal kunt denken, maar moet je het ook als profieltekst opschrijven? Het getuigt ook van weinig zelfinzicht, omdat het nogal schreeuwt dat diegene zichzelf de positieve uitzondering op de regel vindt... Komop we doen allemaal maar wat, we zijn niet beter dan anderen...

@ vivi : scherp! Gistermiddag was dat, was erg gezellig. Baalde achteraf dat ik al twee weken een bbq-afspraak had staan, want anders had de date een 'natuurlijk' verloop gehad en nu moesten we weer afscheid van elkaar nemen.... Enerzijds heb ik totaal niet het idee dat het leeftijdsverschil 8 jaar is. Aan de andere kant is het soms wel aanwezig, omdat het bijvoorbeeld voor mij inmiddels doodnormaal is om te praten over vrienden met kinderen, en zij dan nog wel een beetje een reactie heeft in de trend van ''oh my god, ja jouw vrienden hebben natuurlijk al kinderen soms''. In haar sociale kring is dat (nog) totaal geen ding, terwijl bij mij sommigen al aan de derde bezig zijn... Dus dat zijn wel van die momentjes waarop we beiden beseffen dat we niet echt van dezelfde lichting zijn om het zo maar te zeggen....

Maar dat slaat dan echt op onze omstandigheden, en niet op het niet kunnen ''levelen'', dus dat is positief.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed en nu op naar date 3 😊
Julia_20 schreef:
20-09-2020 09:59
Klinkt goed en nu op naar date 3 😊
Zo is het :D

Ik moet wel echt zorgen dat ik haar wel accepteer/respecteer w.b.t. de leeftijd die ze heeft. Toen ik haar gisteren zo aan zat te kijken,
droomde ik toch iets te veel weg richting ''moeder van mijn kinderen'' - gedachten, en of ze daar al binnen 2-3-4 jaar klaar voor zou zijn haha. (niet uitgesproken hoor :D )

Ja dat is té ver door, i know. Maar als ik dan zoals gisteravond op een BBQ beland van een vriend wiens tweede kindje jarig is. Huisje, tuintje, vuurkorf aan. Dan denk ik : dit wil ik ook. Leuk hoor dat koop appartement op drie hoog, maar ik ben hier wel klaar... ''Kies'' je voor iemand van 23 die uberhaupt nog stage moet gaan lopen, dan moet je daar ook de consequenties van dragen. Dan moet ik haar ook haar ruimte geven om een 23 jarige te kunnen zijn als het ware, en niet verwachten dat ze zich 'zo snel mogelijk' voelt als iemand van 28/29. Dus dan zal ik zelf ook mijn eigen wensen om te settelen en huisje, boompje, beestje wat minder dringend moeten maken.

Het is natuurlijk ver vooruit gedacht, maar het zijn wel dingen waar ik over nadenk. Dat het leven wat mijn vrienden nu hebben (die ook allemaal een partner hebben van 29/30), voor mij nog zomaar een jaar of 5/6 kan duren, mocht dit wat worden. Ik heb het zeker voor haar over, maar het blijft ook een risico.
anoniem_64e0b6f5bfaf4 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 10:08
3.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
So far so good inderdaad! Heb zelf meerdere malen met leeftijdsverschil gedate (11 jaar verschil) en vond zelf ook geen probleem als hij over vrienden had met kids etc. Dus wellicht is dat ook wel voor haar zo.

Nu is de hamvraag; hebben jullie al gezoend? ;-)
Vivi3338 schreef:
20-09-2020 10:04

Nu is de hamvraag; hebben jullie al gezoend? ;-)
Maar natuurlijk! Verder zijn we nog niet gegaan, al had dat gisteren ongetwijfeld gebeurd als ik niet die verjaardag/bbq van mijn beste maat zijn kindje had. Volgens mij had ze het niet eens erg gevonden om al mee te gaan haha, maar dat nog maar even niet gedaan... Rustig aan :)
Alle reacties Link kopieren
Oh daar ga je weer met tig keer benoemen dat ze 23 is 😬 Laat het eventjes los.. Je hebt net 2 afspraakjes gehad en haar pak ‘m beet, 6 uurtjes gezien in totaal? Ga gewoon lekker genieten van het hier en nu, dit is voor het eerst sinds tijden dat je weer aan het daten bent toch? Je kan niet gelijk van alles verwachten, misschien wordt het niks om hele andere redenen. So be it! Ik heb dit jaar al aantal keer meerdere maanden met iemand gedate en is het niet geworden, om redenen die ik niet had verwacht in het begin.. Doet erg zeer, maar als ik teveel blijf hangen ‘dit had de vader van m’n kinderen kunnen zijn’ dan had ik inmiddels in een diep gat gezeten. Blijf een open blik houden! (bedoel het als feedback 😇)
Alle reacties Link kopieren
Vivi3338 schreef:
20-09-2020 10:12
Oh daar ga je weer met tig keer benoemen dat ze 23 is 😬 Laat het eventjes los.. Je hebt net 2 afspraakjes gehad en haar pak ‘m beet, 6 uurtjes gezien in totaal? Ga gewoon lekker genieten van het hier en nu, dit is voor het eerst sinds tijden dat je weer aan het daten bent toch? Je kan niet gelijk van alles verwachten, misschien wordt het niks om hele andere redenen. So be it! Ik heb dit jaar al aantal keer meerdere maanden met iemand gedate en is het niet geworden, om redenen die ik niet had verwacht in het begin.. Doet erg zeer, maar als ik teveel blijf hangen ‘dit had de vader van m’n kinderen kunnen zijn’ dan had ik inmiddels in een diep gat gezeten. Blijf een open blik houden! (bedoel het als feedback 😇)
Prima feedback Viv :-)
Alle reacties Link kopieren
Niks mis met rustig aan toch.

Verder sluit ik mij aan bij vivi.

Geniet van het nu...
Klopt vivi :D

Of het terecht is weet ik niet, maar dit voelt wel serieuzer dan met een 'random' iemand van Tinder, juist omdat we beiden zijn opgegroeid in dezelfde woonplaats, we kennen het ''nest'' van elkaar waar we uitkomen, zelfde basisschool gezeten, zelfs onze ouders kennen elkaar klaarblijkelijk., en haar moeder kende mij ook, zei ze. Dat zegt verder natuurlijk weinig over de slaagkans, maar het voelt daardoor toch wel iets minder willekeurig met deze dame, dan wanneer ik gisteren de trein zou hebben gepakt om met random Lisa uit Heerhugowaard zou daten zeg maar.

Er ligt dan toch al een iets steviger fundament onder. En als het dan ook persoonlijk clickt en er is seksuele aantrekkingskracht, dat maakt toch dat ik dit al iets serieuzer neem dan ik normaal zou doen...

Maar inderdaad, laat ik mijn verwachtingen wat bijstellen. Inderdaad lang niet gedate, maar uberhaupt lang niet mn hoofd vol gehad van een vrouw. En deze dame is wel echt potentieel goud wat ik in handen heb, fantaseer regelmatig om met haar een kamer vol verjaardagsvisite binnen te stappen zeg maar :D Dus soms is het lastig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven