Singles Unite: deel 4!!
vrijdag 13 november 2020 om 08:45
Had je een sjaal nodig dan?Julus schreef: ↑12-11-2020 21:02Oeps I did it again...heb net een schitterende wollen sjaal plus muts bij the next closet besteld. Van Missoni. Duur merk uit Milaan. Schitterende kleuren. Maar wel hele goede kwaliteit en iets wat verder niemand zal hebben.
Warning: als je daar eenmaal bestelt ben je verslaafd.
vrijdag 13 november 2020 om 08:50
Toch niet? Omdat je aangaf eerst van wel. Ik vond jullie date heel ongemakkelijk overkomen, werd er nerveus van toen ik er naar keek. Vooral zij kwam super zenuwachtig en ongemakkelijk over. Jij gaf aan dat dit niet zo was toch, in jouw beleving. Echt naar dat ze het zo knippen dat het spraakmakender wordt.tomcat schreef: ↑13-11-2020 08:36Nou ja ik wilde ook niet per sé zo op tv komen hoor.. ik sta er niet heel natuurgetrouw op zeg maar.
Ze knippen best creatief en selectief en maken zo een beetje het verhaaltje wat er dan zou spelen tussen zo'n stel .. maar dat hebben ervaren geeft wel weer een nieuwe dimensie aan het kijken..
Wat was je keuze om op tv te daten?
Poe zou dat zelf nooit durven, stel dat het iemand is waar totaal geen klik mee is. Zoveel ongemakkelijke momenten krijg je dan en natuurlijk leuke tv. Jullie date verliep op het ongemakkelijke na, gewoon wel ok, niet heel spraakmakend. Dat is wel fijn lijkt me.
De date van die oudere kerel die z'n date aan haar oor lebberde staat me nog steeds in m'n geheugen gegrift
En hoe ze elkaar in die hottub lagen op te hitsen.
Seizoen 1. Dat wil je toch niet dat je zo op tv komt.
vrijdag 13 november 2020 om 08:59
Wij hadden mazzel dat we spraakmakende buren hadden..wij waren het saaie stel ter afwisseling haha
Maar nee, het was geen moment ongemakkelijk, ze hebben echt gezocht naar momenten die even stil waren en die suggestief achter elkaar gezet met een hintende voice over. En waar wel gesprekken zijn uitgezonden laten ze net het deel weg wat de context aangeeft, de voice-over geeft een andere context en voila.
Maar ik heb er geen spijt van hoor, leuke ervaring en de uitzending was niet super maar ook niet zo tenenkrommend als veel anderen wel zijn (in mijn ogen dan). Moest zelf ook wel erg lachen hoe ze dat stuk in elkaar hadden geknipt dat zowel ik als de jongen van het andere stel zogenaamd in slaap vielen tot verbazing van de vrouwen
Maar nee, het was geen moment ongemakkelijk, ze hebben echt gezocht naar momenten die even stil waren en die suggestief achter elkaar gezet met een hintende voice over. En waar wel gesprekken zijn uitgezonden laten ze net het deel weg wat de context aangeeft, de voice-over geeft een andere context en voila.
Maar ik heb er geen spijt van hoor, leuke ervaring en de uitzending was niet super maar ook niet zo tenenkrommend als veel anderen wel zijn (in mijn ogen dan). Moest zelf ook wel erg lachen hoe ze dat stuk in elkaar hadden geknipt dat zowel ik als de jongen van het andere stel zogenaamd in slaap vielen tot verbazing van de vrouwen
vrijdag 13 november 2020 om 09:03
Ja die voice over doet natuurlijk ook veel meer inderdaad.
Eigenlijk is zulke tv gewoon echt stom! Omdat het ten koste gaat van gewone mensen op zoek naar liefde.
Ik denk dat als je spraakmakend op tv komt en weinig zelfvertrouwen hebt, het een flinke deuk kan geven. Meer dan iemand bij zichzelf wellicht verwacht. En dat vind ik best triest van zulke trash tv.
Eigenlijk is zulke tv gewoon echt stom! Omdat het ten koste gaat van gewone mensen op zoek naar liefde.
Ik denk dat als je spraakmakend op tv komt en weinig zelfvertrouwen hebt, het een flinke deuk kan geven. Meer dan iemand bij zichzelf wellicht verwacht. En dat vind ik best triest van zulke trash tv.
vrijdag 13 november 2020 om 10:39
Ik maak mij zorgen over Viva..als je redacteuren dit soort zinnen gaan uitkramen dan heb je misschien wel genoeg bezuinigd op je personeel 
" Which is zeg maar not the point of wandelen at all."
Ik Flix the queen's gambit op het moment, aanrader na 2 afleveringen, zou er bijna weer van gaan schaken haha
" Which is zeg maar not the point of wandelen at all."
Ik Flix the queen's gambit op het moment, aanrader na 2 afleveringen, zou er bijna weer van gaan schaken haha
vrijdag 13 november 2020 om 10:43
Nee niet ter afleiding alleen gelukkig! Merk dat ik nu wel weer wat voor open sta en was ook oprecht geïnteresseerd in hem als persoon. Maar de muur is nog wel groot, we hadden gewandeld aan eind van de middag (2 uurtjes ongeveer), hij stelde nog voor om bij hem thuis wat te drinken maar merk dat ik daar nog beetje op ‘’blokkeer’’. Vast niet dat hij het verkeerd bedoelde, maar nog niet zo behoefte aan om gelijk in iemand z’n persoonlijke omgeving te komen. Dus aangegeven dat ik wel weer terug naar auto wilde lopen, wellicht was hij daar op afgeknapt want verder geen berichtje meer gehad als bedankje (ik was naar zijn stad gekomen). Ondanks dat meer vriendschappelijk voelde, was het wel erg gezellig en veel gelachen. Dan vind ik het toch altijd wel jammer als je dan daarna niks meer hoortQiyara schreef: ↑13-11-2020 08:39Vivi wat leuk dat je weer bent gaan daten.
Zo te lezen meer als afleiding om je ex date een beetje te kunnen vergeten? Of ben je er ook weer aan toe?
Sabbieeh wat een genieten! Fijn dat jullie voor elkaar kiezen en nu kunnen uitzoeken wie jullie samen zijn.
Zo'n begin fase waarin alles nog open ligt, vol verlangen en hoop, is mooi
Limo jammer dat jullie tot de conclusie zijn gekomen dat jullie niet passen.
En wat heerlijk een paard, ik vind het geweldige dieren en ze ruiken zo heerlijk.
vrijdag 13 november 2020 om 12:17
Er waren een paar dingen waar ik mij aan irriteerde en daar heb ik nogal snauwerig op gereageerd. Maar op zich denk ik, tja als je dat niet kan handelen. .....
Zover dat het aan hem ligt zijn we niet gekomen, ik had geen zin in modder smijten.
vrijdag 13 november 2020 om 17:56
Ik ga weer op date, maar dit keer bij een nieuwe groep op mijn werk. Ik heb vandaag intern gesolliciteerd.
Als het klikt en we er financieel uitkomen dan ga ik per 1 jan over.
Weer een stapje hoger op de ladder.
Ik ben echt trots op mezelf.
Op date front met mannen niks te melden.
Vanavond finale .... wij zitten er straks klaar voor
Vanavond finale .... wij zitten er straks klaar voor
vrijdag 13 november 2020 om 19:49
Leuk dat je weer op date bent gegaan Viv! Wel jammer inderdaad dat je dan niks meer hoort, als het niet is ook goed, maar wat voor moeite is 1 appje dan?
Limo, jammer dat het niks is geworden. Klinkt alsof je de juiste keuze hebt gemaakt.
Sabbieh, wat fijn!!
Datertje, goed bezig! Daar mag je zeker trots op zijn.
Hier een beetje een dilemma. Zat zomaar vacatures te kijken tot ik ineens een leuke vacature tegen kwam. Heb het nog prima naar mn zin op mijn huidige plek, en wil mijn vaste contract ook niet zomaar opgeven maar toch kriebelt het.
Vanavond 2 vriendinnen op bezoek, lekker bijkletsen met een wijntje, zin in. FIjn weekend allen!
Limo, jammer dat het niks is geworden. Klinkt alsof je de juiste keuze hebt gemaakt.
Sabbieh, wat fijn!!
Hier een beetje een dilemma. Zat zomaar vacatures te kijken tot ik ineens een leuke vacature tegen kwam. Heb het nog prima naar mn zin op mijn huidige plek, en wil mijn vaste contract ook niet zomaar opgeven maar toch kriebelt het.
Vanavond 2 vriendinnen op bezoek, lekker bijkletsen met een wijntje, zin in. FIjn weekend allen!
vrijdag 13 november 2020 om 22:15
Dat is inderdaad lastig. Zit je al lang op deze plek waar je nu werkt?Flaffy schreef: ↑13-11-2020 19:49Leuk dat je weer op date bent gegaan Viv! Wel jammer inderdaad dat je dan niks meer hoort, als het niet is ook goed, maar wat voor moeite is 1 appje dan?
Sabbieh, wat fijn!!
zaterdag 14 november 2020 om 01:25
Ik moet ook even van mij afschrijven. Is helaas een lang verhaal.
Had hier een tijdje terug geschreven dat ik aan het daten was met een man. We hebben sinds september contact. In het begin verliep het vrij soepel, daarna ontstonden de eerste scheurtjes. De communicatie via de apps was niet optimaal. Hij communiceert ook heel anders en soms gewoonweg raar. Nogal vermijdend. Vaak niet antwoorden op duidelijke vragen. Etc.
Hierdoor ontstonden de eerste conflicten. Om dat te veranderen, heb ik hem meer ruimte gegeven. Dat werkte beter, totdat... Corona erger werd (hij woont in België en ik in NL), zijn zoontje onverwachts in het ziekenhuis kwam te liggen (is weer uit het ziekenhuis maar wel met gebroken scheenbenen), en zijn andere zoon weer bij hem kwam wonen. (Hij is helaas ook nog eens heel lelijk gescheiden waardoor hij niet altijd bij zijn zonen kan zijn wat hij echt verschrikkelijk vindt - en ik ook voor hem overigens.)
Omdat hij in die periode ook nog eens zijn goede baan verloor (due to Corona), maar ons contact op een lager pitje stond, heb ik hem een kaart en een edelsteen opgestuurd. Daar reageerde hij heel emotioneel en dankbaar op. Daarna was hij wat beter bereikbaar en biechtte hij zelfs op gevoelens voor me te hebben. We hadden elkaar toen al een maand niet meer gezien (ook niet gebeld of dergelijk: want dat doet hij nooit).
Gezien zijn situatie met zijn zoons en wat hem voor de rest was overkomen vond ik dat superbegrijpelijk. Het gaat voor mij ook niet om de frequentie van het afspreken, maar hoe hij mij voor de rest behandelt. En dat zat voor mij niet goed. Ik zat inmiddels ook echt op de toppen van mijn aanpassingsvermogen en twijfelde heel erg.
Ik zou hem morgen eindelijk weer zien. Voor vier uurtjes maar. Nu hebben we zojuist weer ruzie gekregen. Hij wilde vanavond nog langskomen, voor een uurtje...Want hij had me zo gemist en wilde even snel intiem contact (lees: voor seks, niet om romantisch te knuffelen of zo) om daarna weer snel zijn zoontje op te halen (voor de avondklok van 22 uur in België).
Toen heb ik dat afgekapt omdat ik zei dat dat aanvoelt alsof ik een of andere prostituee ben. Effe snel je kunstje doen en weer verder. Toen voelde hij zich gekwetst door mijn uitspraak en vluchtte hij weer weg uit het gesprek. Terwijl ik het dan juist uit wil praten. (Flight versus fight)
En nu ben ik er wel klaar mee. In een ruzie doet hij nooit de moeite om de boel te lijmen of zijn eigen gedrag in te zien of de ander te begrijpen. Die rol neem ik op me.
Hij is erg dominant, maar helaas voor hem kan ik dat ook zijn en daar ben ik nu wel blij om. Er is een grens.
Desondanks ben ik wel verdrietig.
Had hier een tijdje terug geschreven dat ik aan het daten was met een man. We hebben sinds september contact. In het begin verliep het vrij soepel, daarna ontstonden de eerste scheurtjes. De communicatie via de apps was niet optimaal. Hij communiceert ook heel anders en soms gewoonweg raar. Nogal vermijdend. Vaak niet antwoorden op duidelijke vragen. Etc.
Hierdoor ontstonden de eerste conflicten. Om dat te veranderen, heb ik hem meer ruimte gegeven. Dat werkte beter, totdat... Corona erger werd (hij woont in België en ik in NL), zijn zoontje onverwachts in het ziekenhuis kwam te liggen (is weer uit het ziekenhuis maar wel met gebroken scheenbenen), en zijn andere zoon weer bij hem kwam wonen. (Hij is helaas ook nog eens heel lelijk gescheiden waardoor hij niet altijd bij zijn zonen kan zijn wat hij echt verschrikkelijk vindt - en ik ook voor hem overigens.)
Omdat hij in die periode ook nog eens zijn goede baan verloor (due to Corona), maar ons contact op een lager pitje stond, heb ik hem een kaart en een edelsteen opgestuurd. Daar reageerde hij heel emotioneel en dankbaar op. Daarna was hij wat beter bereikbaar en biechtte hij zelfs op gevoelens voor me te hebben. We hadden elkaar toen al een maand niet meer gezien (ook niet gebeld of dergelijk: want dat doet hij nooit).
Gezien zijn situatie met zijn zoons en wat hem voor de rest was overkomen vond ik dat superbegrijpelijk. Het gaat voor mij ook niet om de frequentie van het afspreken, maar hoe hij mij voor de rest behandelt. En dat zat voor mij niet goed. Ik zat inmiddels ook echt op de toppen van mijn aanpassingsvermogen en twijfelde heel erg.
Ik zou hem morgen eindelijk weer zien. Voor vier uurtjes maar. Nu hebben we zojuist weer ruzie gekregen. Hij wilde vanavond nog langskomen, voor een uurtje...Want hij had me zo gemist en wilde even snel intiem contact (lees: voor seks, niet om romantisch te knuffelen of zo) om daarna weer snel zijn zoontje op te halen (voor de avondklok van 22 uur in België).
Toen heb ik dat afgekapt omdat ik zei dat dat aanvoelt alsof ik een of andere prostituee ben. Effe snel je kunstje doen en weer verder. Toen voelde hij zich gekwetst door mijn uitspraak en vluchtte hij weer weg uit het gesprek. Terwijl ik het dan juist uit wil praten. (Flight versus fight)
En nu ben ik er wel klaar mee. In een ruzie doet hij nooit de moeite om de boel te lijmen of zijn eigen gedrag in te zien of de ander te begrijpen. Die rol neem ik op me.
Hij is erg dominant, maar helaas voor hem kan ik dat ook zijn en daar ben ik nu wel blij om. Er is een grens.
Desondanks ben ik wel verdrietig.
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 14-11-2020 02:22
6.36% gewijzigd
wij slapen nooit.
zaterdag 14 november 2020 om 01:37
Succes! Ik hoop dat jullie eruit komen.Datertje schreef: ↑13-11-2020 17:56Ik ga weer op date, maar dit keer bij een nieuwe groep op mijn werk. Ik heb vandaag intern gesolliciteerd.
Vanavond finale .... wij zitten er straks klaar voor![]()
zaterdag 14 november 2020 om 06:43
AWTS, ik lees niks leuks in die man. Lijkt me nogal een probleemgeval.
Vanaf september en dan al zoveel gedoe. Het klinkt allemaal erg vermoeiend en dat jij je in allerlei bochten aan het wringen bent.
Ik begrijp eruit dat je het afgekapt hebt volledig? Omdat je verdrietig bent.
Hoop voor je dat je dat gedaan hebt althans.
Het is ook verdrietig als iets eindigt. Al denk ik dat je in dit geval ook trots mag zijn op jezelf dat je voor jezelf kiest.
Een relatie hoeft echt niet zo hard werken te zijn. Echt niet. Je verdient een leuker exemplaar
Vanaf september en dan al zoveel gedoe. Het klinkt allemaal erg vermoeiend en dat jij je in allerlei bochten aan het wringen bent.
Het is ook verdrietig als iets eindigt. Al denk ik dat je in dit geval ook trots mag zijn op jezelf dat je voor jezelf kiest.
Een relatie hoeft echt niet zo hard werken te zijn. Echt niet. Je verdient een leuker exemplaar
zaterdag 14 november 2020 om 06:49
Nou ik vind dat je dit goed gedaan hebt hoor! Als je de juiste man treft is die muur vast zo groot niet meer. Bij deze voelde het gewoon niet goed.Vivi3338 schreef: ↑13-11-2020 10:43Nee niet ter afleiding alleen gelukkig! Merk dat ik nu wel weer wat voor open sta en was ook oprecht geïnteresseerd in hem als persoon. Maar de muur is nog wel groot, we hadden gewandeld aan eind van de middag (2 uurtjes ongeveer), hij stelde nog voor om bij hem thuis wat te drinken maar merk dat ik daar nog beetje op ‘’blokkeer’’. Vast niet dat hij het verkeerd bedoelde, maar nog niet zo behoefte aan om gelijk in iemand z’n persoonlijke omgeving te komen. Dus aangegeven dat ik wel weer terug naar auto wilde lopen, wellicht was hij daar op afgeknapt want verder geen berichtje meer gehad als bedankje (ik was naar zijn stad gekomen). Ondanks dat meer vriendschappelijk voelde, was het wel erg gezellig en veel gelachen. Dan vind ik het toch altijd wel jammer als je dan daarna niks meer hoort![]()
En dan is het uiteraard vleiend als hij nog zou berichten, maar eigenlijk is dat dan alleen maar een ego streling toch? Je voelt niet meer dan een vriendschappelijke connectie. Jammer, maar dan is contact ook niet meer nodig. En voor hem blijkbaar ook niet. Dus jouw muur klinkt in dit geval eerder als je intuïtie die heel goed voor jou aan het zorgen was.
zaterdag 14 november 2020 om 08:05
Wat goed dat je weer aan het daten bent. De eerste stap is altijd lastig. Als je er geen goed gevoel bij hebt dan vooral niet meegaan. Meestal zijn je voelsprieten prima te vertrouwen. Ik vind het juist wel fijn dat als er niks is behalve vriendschappelijk dat je niks meer laat horen. Toen ik nog op date ging vond ik dat juist niet fijn. Dan kreeg je een heel lief appje na de date en dan de volgende ochtend het vervelende nieuws. Dan maar gewoon gelijk.Vivi3338 schreef: ↑13-11-2020 10:43Nee niet ter afleiding alleen gelukkig! Merk dat ik nu wel weer wat voor open sta en was ook oprecht geïnteresseerd in hem als persoon. Maar de muur is nog wel groot, we hadden gewandeld aan eind van de middag (2 uurtjes ongeveer), hij stelde nog voor om bij hem thuis wat te drinken maar merk dat ik daar nog beetje op ‘’blokkeer’’. Vast niet dat hij het verkeerd bedoelde, maar nog niet zo behoefte aan om gelijk in iemand z’n persoonlijke omgeving te komen. Dus aangegeven dat ik wel weer terug naar auto wilde lopen, wellicht was hij daar op afgeknapt want verder geen berichtje meer gehad als bedankje (ik was naar zijn stad gekomen). Ondanks dat meer vriendschappelijk voelde, was het wel erg gezellig en veel gelachen. Dan vind ik het toch altijd wel jammer als je dan daarna niks meer hoort![]()
zaterdag 14 november 2020 om 08:10
AWTS jeetje wat een verhaal en waarom hou je dat zo lang vol? Ik vind het ook niet eerlijk van hem. Als je met zoveel moet dealen is er helemaal geen ruimte voor liefde. Dan moet je vol voor je kids gaan en eerst zorgen dat alles weer op de rit is voor er plek is voor nieuwe liefde.
Misschien is het beter om je volgende keer goed te bedenken of je dit wel wilt. Zeker in deze tijd waarbij je elkaar moeilijk kan zien en het toch al zo lastig is om een relatie te starten. In de eerste periode moeten de vonken eraf spatten.
Het blijft lastig he dat daten...
Misschien is het beter om je volgende keer goed te bedenken of je dit wel wilt. Zeker in deze tijd waarbij je elkaar moeilijk kan zien en het toch al zo lastig is om een relatie te starten. In de eerste periode moeten de vonken eraf spatten.
Het blijft lastig he dat daten...
zaterdag 14 november 2020 om 08:16
Limo wat gaaf een paard. Altijd al een droom geweest van mij. Enige sport die leuk is.
Maar die kosten idd dat kan ik als alleenstaande moeder niet opbrengen. Mijn dochter heeft overigens ook een paar jaar gereden en we gaan ooit nog een reis te paard maken.
Misschien dat het er nu sneller van komt dan we dachten. Mocht ik deze nieuwe baan krijgen dan ga ik er financieel weer op vooruit. Gisteren belde ze van de nieuwe groep en donderdag ga ik kennis maken.
Spannend maar ook weer zo leuk. Ik begrijp jou ook wel Flaffy. Daarom werk ik voor een grote organisatie zodat ik veel kan zien zonder dat je er op afgerekend wordt dat je aan het hoppen bent.
Maar die kosten idd dat kan ik als alleenstaande moeder niet opbrengen. Mijn dochter heeft overigens ook een paar jaar gereden en we gaan ooit nog een reis te paard maken.
Misschien dat het er nu sneller van komt dan we dachten. Mocht ik deze nieuwe baan krijgen dan ga ik er financieel weer op vooruit. Gisteren belde ze van de nieuwe groep en donderdag ga ik kennis maken.
Spannend maar ook weer zo leuk. Ik begrijp jou ook wel Flaffy. Daarom werk ik voor een grote organisatie zodat ik veel kan zien zonder dat je er op afgerekend wordt dat je aan het hoppen bent.
zaterdag 14 november 2020 om 09:28
Along wat een hoop drama, heb je daar wel zin in? Woont hij in Brussel? Want dat is de enige plaats in B met een avondklok om 22 uur geloof ik.
Vivi leuk dat je weer aan het daten bent. Hij kan het niet meegaan naar zijn huis zien als een afwijzing en daarom niets meer sturen. Was ik jou dan stuurde ik toch zelf een berichtje aangezien je van de date hebt genoten.
Van een 'bedankt berichtje' sturen moet je niet uitgaan, niet iedereen doet dat.
Vivi leuk dat je weer aan het daten bent. Hij kan het niet meegaan naar zijn huis zien als een afwijzing en daarom niets meer sturen. Was ik jou dan stuurde ik toch zelf een berichtje aangezien je van de date hebt genoten.
Van een 'bedankt berichtje' sturen moet je niet uitgaan, niet iedereen doet dat.
zaterdag 14 november 2020 om 10:07
Sluit ik me bij aan.Qiyara schreef: ↑14-11-2020 06:43AWTS, ik lees niks leuks in die man. Lijkt me nogal een probleemgeval.
Een relatie hoeft echt niet zo hard werken te zijn. Echt niet. Je verdient een leuker exemplaar![]()
zaterdag 14 november 2020 om 12:14
Bedankt Datertje Qiyara Julus en Attra voor de berichten. Attra, hij woont in de provincie Antwerpen. Ik voel me echt een oen. Hij zei steeds 22 uur, maar dat moest dus inderdaad 00 uur zijn. Weet niet of hij daar express over gelogen heeft of het zelf verkeerd heeft opgevat.
Ik denk dat ik het zo lang heb volgehouden omdat ik het een kans wilde geven, omdat ik weet dat ik een ongeduldig type ben. En natuurlijk is het heel fijn als iemand alles op orde heeft maar ik ben niet iemand die je verlaat als je een moeilijke tijd doormaakt. Dus een beetje het "for better and for worse" principe.
Dat met zijn kinderen was niet ideaal, maar die situatie was niet zo chaotisch vanaf het begin, dat werd het later pas. We hebben het er laatst ook over gehad (een van de spaarzame momenten aan de tel) dat hij het ook een lastige situatie vond en bang was dat ik iemand anders zou tegenkomen.
Omdat zijn gezin letterlijk uit elkaar is gescheurd heb ik wel altijd gezegd dat familie altijd op één staat. Dat meen ik ook. Ik ben niet helemaal onredelijk. Ik ben blij dat één van zijn zonen weer bij hem woont. Ik zie hoe toegewijd hij is als vader en dat maakt hem ook een heel mooi persoon in mijn ogen.
Het is alleen de tussentijdse gebrek aan goede communicatie die mij nekt. Ja, je hebt weinig tijd, oké. Maar bel me dan wel af en toe op of zo. Laat zien dat je om me geeft. Ik vind dan een berichtje "ik mis je" erg minimaal. Maar qua emoties erkennen en onderbouwen en gewoon een fijn goed gesprek over emoties was er nauwelijks. Heel vermijdend is hij daarin. Dat is natuurlijk een of andere blokkade. Sowieso zijn mannen daar minder sterk in, ik loop er vaker tegenaan. En ik ben zelf vrij direct, en kan best fel zijn. Dat schrikt ook af.
Hij zei gisteren: "Elke keer als je boos wordt weet je niet wat je zegt en dan vorm je een muur tussen ons in". Terwijl hij diegene is die een oneerbiedig voorstel doet na elkaar vier weken niet te hebben gezien. Maar die zelfreflectie zit er niet in. Hij heeft ook niet meer gereageerd.
Aan de ene kant heb ik verschrikkelijk met hem te doen, aan de andere kant voel ik me boos en verdrietig en slecht behandeld.
Ik denk dat ik het zo lang heb volgehouden omdat ik het een kans wilde geven, omdat ik weet dat ik een ongeduldig type ben. En natuurlijk is het heel fijn als iemand alles op orde heeft maar ik ben niet iemand die je verlaat als je een moeilijke tijd doormaakt. Dus een beetje het "for better and for worse" principe.
Dat met zijn kinderen was niet ideaal, maar die situatie was niet zo chaotisch vanaf het begin, dat werd het later pas. We hebben het er laatst ook over gehad (een van de spaarzame momenten aan de tel) dat hij het ook een lastige situatie vond en bang was dat ik iemand anders zou tegenkomen.
Omdat zijn gezin letterlijk uit elkaar is gescheurd heb ik wel altijd gezegd dat familie altijd op één staat. Dat meen ik ook. Ik ben niet helemaal onredelijk. Ik ben blij dat één van zijn zonen weer bij hem woont. Ik zie hoe toegewijd hij is als vader en dat maakt hem ook een heel mooi persoon in mijn ogen.
Het is alleen de tussentijdse gebrek aan goede communicatie die mij nekt. Ja, je hebt weinig tijd, oké. Maar bel me dan wel af en toe op of zo. Laat zien dat je om me geeft. Ik vind dan een berichtje "ik mis je" erg minimaal. Maar qua emoties erkennen en onderbouwen en gewoon een fijn goed gesprek over emoties was er nauwelijks. Heel vermijdend is hij daarin. Dat is natuurlijk een of andere blokkade. Sowieso zijn mannen daar minder sterk in, ik loop er vaker tegenaan. En ik ben zelf vrij direct, en kan best fel zijn. Dat schrikt ook af.
Hij zei gisteren: "Elke keer als je boos wordt weet je niet wat je zegt en dan vorm je een muur tussen ons in". Terwijl hij diegene is die een oneerbiedig voorstel doet na elkaar vier weken niet te hebben gezien. Maar die zelfreflectie zit er niet in. Hij heeft ook niet meer gereageerd.
Aan de ene kant heb ik verschrikkelijk met hem te doen, aan de andere kant voel ik me boos en verdrietig en slecht behandeld.
wij slapen nooit.