Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

20-01-2025 13:32 2951 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij deze kletsen we weer verder :)

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
Wat een gelul dat ie in de war zou zijn. He is just not that into you, anders gaat ie het niet ineens afbreken. Jammer dat ze niet gewoon eerlijk kunnen zijn. Net als die date van Binnus. Je kunt gerust daten én tegelijkertijd in therapie zijn mits je met de juiste persoon date.

Zoals Care zegt, een connectie moet groeien en je kunt binnen 2 dates niet alles weten of willen.

Ik heb het bij een vriendin gezien: zij zat maandenlang in een situationship met een kerel die maar geen label wilde omdat ie zich not wilde richten op therapie. Een maand later was ineens in een serieuze relatie met een ander. Hij zag mn vriendin gewoon niet als relatiemateriaal, maar maakte wel gebruik van de relatie voordelen zoals seks en samen leuke dingen doen. Eigenlijk gewoon fwb, maar hij liet haar geloven dat ie meer tijd nodig had. Was bullshit, hij was gewoon niet verliefd maar vond haar aandacht wel fijn.
Ach Binnusje, zelfs als je het al voelt in je onderbuik blijft het een bericht waarvan je hoopt dat het niet gaat komen. Neem zeker de tijd om het te laten landen. Uit ervaring weet ik dat je een grote behoefte kunt hebben aan afsluiten, maar verwacht daar niet te veel van. Waarschijnlijk heeft zij dat voor zichzelf al gedaan en ik weet niet of ze er nog energie in zal willen steken om jou dat te gunnen. Ga vooral niet over-analyseren, het is niet zo dat het een volgende keer wel goed zal gaan als je bepaalde dingen anders gaat doen. Er moet gewoon een klik zijn en dan hoef je niet na te denken over hoe je met elkaar omgaat en hoe het contact gaat lopen, dat wijst zichzelf dan wel. Wees lief voor jezelf.

En MissHolmes, ook een tegenvaller. En dat 'in de war zijn' vind ik zo'n dooddoener. Wat moe je daar nou mee? Maar vooral niet op jezelf betrekken hoor! (I know, makkelijk gezegd).
Binnusje schreef:
03-03-2025 12:29
Gisteren heeft mijn date aangegeven dat het niet lekker met haar gaat en 'denkt' dat het beter is dat we stoppen met daten. Ook omdat ze nu de focus op zichzelf en haar therapie richt.
In haar bericht voel ik vooral de angst van het niet durven toe te laten door de slechte ervaringen uit het verleden. Ze geeft aan dat we in contact verschillen (weet niet wat ze daarmee bedoeld) en dat ze weet dat ik een stabiel persoon zoek en ze dat op dit moment niet is.
Ze sluit af dat ze het erg leuk met mij gehad heeft en dat ik een ontzettend leuke man ben, maar er geen ruimte is voor een relatie.

Erg pijnlijk, ik merk dat ik het gevoel nog niet echt kan toelaten. Ik heb gezegd dat ik het enorm rot vind dat het niet lekker met haar gaat. Dat haar bericht bij me is binnengekomen en ik het even laat landen en er later nog op wil reageren.
Die behoefte voel ik gewoon en of dat is om het af te sluiten of om op een later moment nog eens een contact te hebben ben ik voor mezelf nog niet achter.

Ik voelde dit afgelopen week ergens al in mijn onderbuik. Maar ook jullie hadden het gevaarlijk goed voorspeld. En dat vanaf afstand. Voor mij een besef om nogmaals te kijken naar mijn grenzen en mijn inzet die ik steek in het daten. Jullie hebben alles mee kunnen lezen... en ik ben hoe pijnlijk ook, dankbaar voor jullie inzichten en adviezen.
Wat rot zeg, sterkte!
MissHolmes schreef:
03-03-2025 12:57
Dank, die onthoud ik. Heeft inmiddels wel geapt, 2 x zelfs maar hij weet het even allemaal niet en ik voel me weer onzeker dus dat gaat hem niet worden . (Date weekend gaat dus niet door maar hij stelt wel voor om vrienden te worden. Ben ik niet naar op zoek en bovendien dan zouden we wel kunnen spreken in mijn opinie. Ik vind het een beetje dubbel en verwarrend en ik laat het maar ff)
Next...

Binnusje: he bah..
Houd je taai en geef de moed niet op :hug: (doe ik ook niet heb ik besloten)
Nou wat jammer zeg ..
Gelukkig heb je wel duidelijkheid nu al was het niet de duidelijkheid die je wilde..
Mimali schreef:
03-03-2025 18:39
Nou wat jammer zeg ..
Gelukkig heb je wel duidelijkheid nu al was het niet de duidelijkheid die je wilde..
En het ligt niet aan jou hé💪
Binnusje schreef:
03-03-2025 12:29

Ze sluit af dat ze het erg leuk met mij gehad heeft en dat ik een ontzettend leuke man ben, maar er geen ruimte is voor een relatie.

Erg pijnlijk, ik merk dat ik het gevoel nog niet echt kan toelaten. Ik heb gezegd dat ik het enorm rot vind dat het niet lekker met haar gaat. Dat haar bericht bij me is binnengekomen en ik het even laat landen en er later nog op wil reageren.
Meelezer: hieruit op te maken heeft ze zit via whatsapp gedaan? Wat ontzettend kinderachtig

Ik zou er geen aandacht of energie meer aan besteden, het was vanaf een afstand inderdaad al erg duidelijk dat zij jou niet zo leuk vond.
Maar via whatsapp, dat vind ik wel een mega afknapper. Heb dan de beleefdheid om minstens te bellen en elkaar te spreken.
Ammahoela schreef:
03-03-2025 18:55
Meelezer: hieruit op te maken heeft ze zit via whatsapp gedaan? Wat ontzettend kinderachtig

Ik zou er geen aandacht of energie meer aan besteden, het was vanaf een afstand inderdaad al erg duidelijk dat zij jou niet zo leuk vond.
Maar via whatsapp, dat vind ik wel een mega afknapper. Heb dan de beleefdheid om minstens te bellen en elkaar te spreken.
Nou, dit ja.
Denk dat de date van Binnus gewoon op bad boys valt. Ook al zou ze dat willen veranderen omdat ze rationeel weet dat ze aan een type als Binnus meer hebt, je kunt niet bewust kiezen op wie of wat je valt. Ik heb dat wel vaker gezien. Voornamelijk vrouwen die maar niet aangetrokken worden tot de lieve, betrouwbare man en meer passie voelen voor bad boys. Maarja, passie is lust.
Ze is geen stabiel type en dat zou dan eigenlijk een signaal moeten zijn om het verder te laten.

Dat zij dit (op deze manier) beëindigt met een enorm vaag verhaal is echt lullig voor jou.

Voor een volgende keer: steek weinig tot geen energie in dit soort types.
Zij wilde gewoon aankijken of ze ook op de niet foute man kon vallen.
Kitty en Lee ik vind het ook gel*l eerlijk gezegd. Tweede date al die een paar dagen na de 1e meet ineens heel anders gaat doen dan tijdens en vlak na de date en wat ze schreven. Ik dacht dat mannen over het algemeen eerlijk en recht voor zijn raap zijn ivm erom heen draaien maar dit is de tweede al die gaat draaikonten en ik vind dat heel erg irritant.
Lee klopt hoor, ik kan hier geen r**t mee en het is een enorme afknapper voor mij. In de 1e plaats neigde ik het weer wel op mijzelf te betrekken maar nu niet meer.

Mimali nou hij was zeker niet duidelijk hoor, meer dan dat ie in de war is (en waarover en hoe, geen idee) kwam er niet uit maar ik heb geen zin in dit soort kerels die niet weten wat ze willen of weet ik veel... (En het is dus voor mij vooral duidelijk dat ik hier geen energie meer in ga steken...)

Binnusje; ik heb het gevoel dat je veel moeite in haar gestoken hebt, ongelofelijk bot om dit via whatsapp te beeïndigen.. Lekker laten gaan... (hoe lastig dat in 1e instantie ook is)

Mmm ik ben er mede door wat jullie schrijven alweer overheen geloof ik ;-D
MissHolmes schreef:
03-03-2025 19:28
Kitty en Lee ik vind het ook gel*l eerlijk gezegd. Tweede date al die een paar dagen na de 1e meet ineens heel anders gaat doen dan tijdens en vlak na de date en wat ze schreven. Ik dacht dat mannen over het algemeen eerlijk en recht voor zijn raap zijn ivm erom heen draaien maar dit is de tweede al die gaat draaikonten en ik vind dat heel erg irritant.
Lee klopt hoor, ik kan hier geen r**t mee en het is een enorme afknapper voor mij. In de 1e plaats neigde ik het weer wel op mijzelf te betrekken maar nu niet meer.

Mimali nou hij was zeker niet duidelijk hoor, meer dan dat ie in de war is (en waarover en hoe, geen idee) kwam er niet uit maar ik heb geen zin in dit soort kerels die niet weten wat ze willen of weet ik veel... (En het is dus voor mij vooral duidelijk dat ik hier geen energie meer in ga steken...)

Binnusje; ik heb het gevoel dat je veel moeite in haar gestoken hebt, ongelofelijk bot om dit via whatsapp te beeïndigen.. Lekker laten gaan... (hoe lastig dat in 1e instantie ook is)

Mmm ik ben er mede door wat jullie schrijven alweer overheen geloof ik ;-D
Ik bedoelde dat je het duidelijk hebt dat het niet verder gaat..
Mimali schreef:
03-03-2025 19:32
Ik bedoelde dat je het duidelijk hebt dat het niet verder gaat..
Oww sorry :$, nee idd...
@Missholmes balen, maar hier ook al gezegd...je is not in to you. In de war, slap excuus ...dikke vinger!

@binnus Jammer. Twijfel niet aan jezelf. In het begin ben je misschien wat hard van stapel gegaan. Maar deze dame was " not in to you" . Ze zoekt een badboy waarna ze na afloop weer emo kan zijn tegen anderen. Het slachtoffer. Ze vond bij jou iemand die over haar bolletje wilde aaien. Ahhh meissie..
Haar emotionele reacties gaven al aan dat ze niet klaar is voor een echte relatie.
Binnusje, ik sluit mij helemaal aan bij wat oa Julia schrijft.
Ik weet niet of ze nog heeft gereageerd op jouw laatste app dat je er graag later op terugkomt, maar vraag jezelf af wat je daarmee nog wilt. Het was al overduidelijk en van mijlenver zichtbaar. Maar ze had op z'n minst even de moeite kunnen nemen om jou persoonlijk te informeren ipv een appje.
Julia_20 schreef:
03-03-2025 20:35
@Missholmes balen, maar hier ook al gezegd...je is not in to you. In de war, slap excuus ...dikke vinger!

@binnus Jammer. Twijfel niet aan jezelf. In het begin ben je misschien wat hard van stapel gegaan. Maar deze dame was " not in to you" . Ze zoekt een badboy waarna ze na afloop weer emo kan zijn tegen anderen. Het slachtoffer. Ze vond bij jou iemand die over haar bolletje wilde aaien. Ahhh meissie..
Haar emotionele reacties gaven al aan dat ze niet klaar is voor een echte relatie.
Dit :proud:
Enorme afknapper voor mij dat hij dit zei...ik had dat in 1e instantie niet van hem gedacht.. (maar ja wat weet je eigenlijk van iemand na 1 date..)
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. Confronterend om te leren, maar het was wel nodig.
Op dit moment voel ik me een stuk beter eronder. Maar goed, morgenochtend kan het weer anders zijn.

Ik heb geen reactie gehad (meestal is dat laat ik de avond). Heb al wel een concept reactie op haar app gemaakt, maar dat was meer om even van me af te schrijven.
Ergens was het wel prettig om via een bericht het nieuws te krijgen want toen ik het las was ik wandelen met een vriendin. Als ze toen gebeld had dan was dat erg ongemakkelijk. Maar goed, ik laat het nog wat landen en zie wel wat ik doe.

Dank voor jullie steun!
@Binnusje

Vind het moeilijk te peilen... Geloof je haar reden om niet verder te gaan met jou?
Wel knap lullig om dit via een berichtje kenbaar te maken, zeker omdat jullie toch meerdere (leuke) dates hebben gehad. Zegt natuurlijk ook wel wat.
Sterkte in ieder geval met het verwerken hiervan. Ga niet aan jezelf twijfelen, want zoals ik het lees ben je gewoon lekker jezelf gebleven tijdens het daten met haar. En dat is het belangrijkste.
@MissHolmes

Het feit dat hij geen duidelijkheid heeft waarom hij "in de war is", zegt voldoende, toch?
Gewoon een *** smoes om het daten te beëindigen. Schijnbaar is het best lastig om gewoon eerlijk aan te geven dat hij geen toekomst met jou ziet om welke reden dan ook.

We hebben het hier wel eens over ghosten gehad. Weet niet wat ik erger vind; helemaal niks meer laten horen, of afgewezen worden met een lulverhaal.

Succes met je zoektocht naar je volgende date! Online daten is allesbehalve makkelijk. Je moet heel veel geduld hebben.
CarpeDiem schreef:
04-03-2025 07:37
@MissHolmes

Het feit dat hij geen duidelijkheid heeft waarom hij "in de war is", zegt voldoende, toch?
Gewoon een *** smoes om het daten te beëindigen. Schijnbaar is het best lastig om gewoon eerlijk aan te geven dat hij geen toekomst met jou ziet om welke reden dan ook.

We hebben het hier wel eens over ghosten gehad. Weet niet wat ik erger vind; helemaal niks meer laten horen, of afgewezen worden met een lulverhaal.

Succes met je zoektocht naar je volgende date! Online daten is allesbehalve makkelijk. Je moet heel veel geduld hebben.
Het zegt mij in ieder geval dat ik hier geen tijd en moeite voor ga doen en ik vind het echt helemaal niet leuk als iemand niet eerlijk tegen mij is. Dat is een enorme afknapper voor mij en hij kan inmiddels de ****** krijgen wat mij betreft..

Dank je wel, ik ga idd. geduldig zijn en opgeven zit niet in mijn aard :-) . Komt helemaal goed :sun:
@ Binnusje, ach wat jammer zeg. Voor ons als buitenstaanders hing het misschien wel langer in de lucht maar het is lastiger te zien als je er midden in zit hoor. Neem het jezelf niet kwalijk dat je het niet "gezien" hebt of door had.
Maar haal er wel een les uit, dat je de volgende keer sneller zelf afhaakt bij iemand die je niet genoeg geeft en die je niet leuk genoeg vindt.
Ik zou helemaal geen trek meer hebben in nog meer contact met haar en zou haar lekker links laten liggen nu. Neem het vooral niet te zwaar op hoor!

@ MissHolmes. Jammer bij jou ook maar goed dat je er al overheen lijkt te zijn. Als mensen langzaamaan niets meer laten horen taaien ze meestal af ja of vinden ze je niet leuk genoeg. Of ze daten nog vijf anderen en hebben er gewoon "geen tijd" voor.
Lekker door naar de volgende.

Mijn bios date appte vorige week nog dat hij een vriendschap wel zag zitten maar ik heb toch maar gezegd dat het beter is van niet. Zoiets kan echt ongemakkelijk worden en inhoudelijk vond ik het niet echt veel voorstellen qua ontwikkeling bij hem dus dan heb ik er qua vriendschap ook weinig aan. Hij is mij toch te kinderlijk en ik vermoed dat hij meer mankeert dan alleen ASS.
Dus het is prima zo. Volgende week woensdag mijn date met nummer twee. Verder geen matches meer gevonden op Breeze, ik vind het niet veel soeps qua aanbod. Veel flink onaantrekkelijke mannen en dan zeg ik het aardig, expats en de leuke die ik zie wonen in Friesland of zo.
@Jujubee Wat jij zegt over breeze ervaar ik ook. Weinig soeps dus ik heb zelf de app al weer verwijderd. Ik blijf mijn date pauze maar gewoon verlengen. Wie weet over tijdje dat ik er wel weer zin in krijg maar dan ga ik toch wel voor Bumble.
Jjb nog niet helemaal maar ik voel me er wel beter over.
Vriendschap stelde hij ook voor maar ik ga dat niet doen want ik ken mijzelf, ik blijf dan hopen op meer en ik weet uit ervaring dat dat het recept is voor nog meer teleurstelling en daar heb ik geen zin in.
CarpeDiem schreef:
04-03-2025 07:21
@Binnusje

Vind het moeilijk te peilen... Geloof je haar reden om niet verder te gaan met jou?
Wel knap lullig om dit via een berichtje kenbaar te maken, zeker omdat jullie toch meerdere (leuke) dates hebben gehad. Zegt natuurlijk ook wel wat.
Sterkte in ieder geval met het verwerken hiervan. Ga niet aan jezelf twijfelen, want zoals ik het lees ben je gewoon lekker jezelf gebleven tijdens het daten met haar. En dat is het belangrijkste.
Vind ik ook lastig om te bepalen. Als je het niet voelt dan had ze eerder kunnen stoppen. Ze vond alle dates erg leuk en ze genoot er ook echt van. Ook op intiem gebied werden er stapjes gezet.
Persoonlijk denk ik 2 dingen, dat haar emmer echt een beetje vol zit. De laatste date was ze 's avonds echt moe en in 1 van de laatste positieve appjes afgelopen week gaf ze ook aan dat alles om haar heen wat teveel werd, vol hoofd en ze rustig aan ging doen om niet weer in een burnout te belanden. De diagnose ADHD, verwerking, instellen medicatie, opstarten therapiebehandeling. Ik weet dat het impact heeft maar na een tijdje vind je daar een weg in (wel of niet daten).
En dat ze bang is om gevoelens toe te laten of het verder aan te gaan, door de ervaringen uit het verleden (iets wat ik in het daten ook heb ervaren van mijn kant). Dat is iets wat ongetwijfeld bij therapie aan de orde zal komen. Ze gaf in het laatste telefoniegesprek aan dat ze er qua jeugd ook dingen gebeurd zijn en ze dit later eens wilde toelichten. Na 6 dates kom je dichter bij elkaar en dat kan benauwend zijn om steeds dieper te gaan, daar loopt ze denk ik tegenaan. Dat onbekende van een heel ander type persoon waar je normaal mee date.

Ik vind het alleen jammer dat een reden dat haar gevoelens niet aangewakkerd werden was omdat ze het contact soms 'een beetje' benauwend voelde, ik heb geen idee wat wat ze daar mee bedoelde.
Dat kun je dan toch gewoon eerder zeggen zodat ik er rekening mee kan houden? Iemand in dit topic zei dit ook eens, dat zij met haar date ook moest wennen aan het contact maar dat dit gaandeweg verbeterde. Ik ben het niet gaan intensiveren, maar hield het op hetzelfde niveau en trok daarin ook niet aan haar.

Afgelopen week is haar stemming veranderd. Ik weet van mezelf dat als ik een dip heb ik niet open sta voor bijvoorbeeld nieuwe mensen leren kennen, feestjes, zware gesprekken etc. Daar is even geen ruimte voor, laat mij dan maar even met bekenden om me heen zijn.

Ik heb besloten dat ik een reactie ga sturen, waarin ik aangeef dat ik het lullig vind dat ze dit via een berichtje doet en verder wat het met me doet. Ik sta open om later eens contact te hebben om het af te sluiten of om verder te onderzoeken. Dan kan ik het voor nu loslaten en verder gaan. Ook om even mijn gevoel te uiten en m'n hart te luchten.
Ik geloof ergens in haar oprechtheid tijdens de dates.
Ik denk dat het uiteindelijk niet uitmaakt Binnusje. Als ze het niet voelt, voelt ze het niet. Door welke redenen dat ook komt. Het is heel natuurlijk om het te willen begrijpen, maar wat dat betreft is gevoel niet iets wat altijd met logica te begrijpen of te beïnvloeden is. Ik heb geleerd dat het het beste is om te accepteren, zonder het teveel te willen begrijpen. Ik zou er geen tijd meer insteken, ook geen contact 'om het af te sluiten'. In mijn ervaring valt daar niks te halen. Je gaat er toch geen bevredigende antwoorden vinden, het is gewoon vet balen!
De redenen zijn niet relevant Binnus. Je afsluiting heb je al gehad, ze wil niet verder! Bedank haar voor de leuke tijd, en weer door! Dit hoort nu eenmaal bij het daten, in de meeste gevallen ben je uiteindelijk gewoon geen match. Jullie zijn gewoon niet de juiste voor elkaar. Als ze het had willen onderzoeken zou ze dat doen ipv alles afbreken.

Care, hoe was het om jouw date weer te zien?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven