Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

20-01-2025 13:32 4183 berichten
Bij deze kletsen we weer verder :)

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
Alle reacties Link kopieren
Ik ga Breeze date moeten verzetten door verandering planning op het werk en Breezer gaat een paar weken op vakantie...
Hij had de date trouwens ook verzet.
Die man met hond uit de buurt en ik hadden elkaar toegevoegd op social media en hebben elke dag contact en gaan nog samen wandelen.
Heb geen kriebels of zo, wel een leuke man...
Leuk Attraverso! Wie weet komen er vanzelf nog kriebels voor de man met de hond.
Sowieso merk ik bij mezelf dat ik echt nog maar amper ergens kriebels van krijg.
Echt verliefd ben ik al heeeeel lang niet meer geweest. Op mijn 16e bij mijn eerste vriendje was het het meest intens.
Daarna nog lang verliefd geweest op een collega ( was niet wederzijds dus mega pijnlijk ) maar daarna echt eigenlijk nooit meer vlinders gevoeld.
Dat vind ik niet zo erg want verliefd zijn haalt al je ratio weg en maakt mij een heel ander mens.
Natuurlijk voel ik wel soort van "kriebels" als ik nu zoen met mijn fwb of loop te flikflooien maar dat heb ik altijd wel bij elke man. Echte vlinders zijn hier heel zeldzaam.
Ik heb mij afzijdig gehouden want ik weet er helemaal niets van haha! Waarschijnlijk ben ik vrij naïef hierin want ik heb nog nooit een FWB gehad en vroegâh had je een wel of geen relatie of je was aan het scharrelen. Niet meer, niet minder en ik vind het nu vandaag de dag best ingewikkeld allemaal. Want neem nou de man van Siep, ze vinden elkaar hartstikke leuk maar hij wil geen relatie. Wat is dan het verschil? Wat is er zo erg aan een relatie hebben en voor elkaar gaan? Soms vind ik ook dat we veel te moeilijk doen en veel te kieskeurig zijn en misschien iets willen wat helemaal niet realistisch is. En heel soms vraag ik mijzelf ook wel eens af wanneer online daten helemaal gaat verdwijnen omdat je steeds meer leest dat het voor 90% één pot nat is. Anyway bij mij is het vrij rustig op de apps en vind dat ook wel even goed zo. Het liefst wil ik een super leuke match en daten maar dat is zeker teveel gevraagd :lol: Misschien blijf ik wel eeuwig vrijgezel :rofl:
Pupke schreef:
17-04-2025 08:01
Ik heb mij afzijdig gehouden want ik weet er helemaal niets van haha! Waarschijnlijk ben ik vrij naïef hierin want ik heb nog nooit een FWB gehad en vroegâh had je een wel of geen relatie of je was aan het scharrelen. Niet meer, niet minder en ik vind het nu vandaag de dag best ingewikkeld allemaal. Want neem nou de man van Siep, ze vinden elkaar hartstikke leuk maar hij wil geen relatie. Wat is dan het verschil? Wat is er zo erg aan een relatie hebben en voor elkaar gaan? Soms vind ik ook dat we veel te moeilijk doen en veel te kieskeurig zijn en misschien iets willen wat helemaal niet realistisch is. En heel soms vraag ik mijzelf ook wel eens af wanneer online daten helemaal gaat verdwijnen omdat je steeds meer leest dat het voor 90% één pot nat is. Anyway bij mij is het vrij rustig op de apps en vind dat ook wel even goed zo. Het liefst wil ik een super leuke match en daten maar dat is zeker teveel gevraagd :lol: Misschien blijf ik wel eeuwig vrijgezel :rofl:

Bij een relatie komen vaak verwachtingen en verplichtingen kijken. In een relatie ‘moet’ je ineens rekening houden met de ander, plannen maken, investeren. Terwijl sommigen liever alleen de leuke kanten willen, zonder het gedoe eromheen. Best jammer als het gevoel er wel is, maar de wil om echt te verbinden ontbreekt.
Kitty30plus schreef:
17-04-2025 08:21
Bij een relatie komen vaak verwachtingen en verplichtingen kijken. In een relatie ‘moet’ je ineens rekening houden met de ander, plannen maken, investeren. Terwijl sommigen liever alleen de leuke kanten willen, zonder het gedoe eromheen. Best jammer als het gevoel er wel is, maar de wil om echt te verbinden ontbreekt.
Ja, dit is voor mij het grote voordeel. Wel de lusten ( dus seks, knuffels, aandacht, leuke dingen doen ) maar geen lasten/verplichtingen.
En ja, ik denk dat het wel een construct is van de laatste jaren inderdaad. Vroeger ging je gewoon daten en vond je elkaar leuk dan begon je wat serieus samen. Monogamie lijkt wel een beetje uit te zijn als je op de datingapps kijkt.
Men wil vooral niets serieus of zoekt iemand voor erbij ( open relatie of poly of zo ). Tenminste, dat is het beeld wat ik gekregen heb van jaren scrollen en swipen.
Maar ja, het moet wel bij je passen en ik kan me goed voorstellen dat het niet voor iedereen is.
Attraverso schreef:
17-04-2025 07:52
Ik ga Breeze date moeten verzetten door verandering planning op het werk en Breezer gaat een paar weken op vakantie...
Hij had de date trouwens ook verzet.
Die man met hond uit de buurt en ik hadden elkaar toegevoegd op social media en hebben elke dag contact en gaan nog samen wandelen.
Heb geen kriebels of zo, wel een leuke man...
Oeh! Wat voor hond is het? Onderzoek zegt dat hond en baasje op elkaar lijken ;)
Leuk Attraverso! Wel gezellig samen wandelen :-D
Kitty30plus schreef:
17-04-2025 08:21
Ja, ergens snap ik wel dat daar het verschil zit maar heeft het dan ook niet te maken met hoeveel druk je er zelf op legt? Je kan toch ook een relatie hebben waarbij je niet samenwoont, lekker blijft latten en dus ook nog je eigen leven houdt? En als je een FWB wilt, dan moet je toch ergens ook wel in bepaalde mate investeren?
Maar ik denk dat in FWB relaties je de andere persoon wel leuk vindt, maar niet leuk-leuk. Dus je wilt er simpelweg geen relatie en toekomst mee.
Ik vond mijn FBW ook leuk, maar ik was niet verliefd op hem, en kon dat ook niet worden. Wij lagen vrij ver uit elkaar qua bepaalde waarden, en ook toekomstbeeld. Wij zouden elkaar echt nooit gelukkig hebben gemaakt in een relatie, maar hebben het wel een tijdje erg leuk en gezellig gehad samen.

Het is niet voor niets een Friend with benefits. Van vrienden verwacht je toch minder dan van je partner.
Het is meer het gevoel wat je voor de ander hebt.
Op je FWB ben je niet verliefd, en daarom wil je geen relatie met hem/haar.
Op je vriend/vriendin ben je wel verliefd en daarom wil je wel een relatie met hem/haar beginnen/hebben.
Pupke schreef:
17-04-2025 10:44
Leuk Attraverso! Wel gezellig samen wandelen :-D

Ja, ergens snap ik wel dat daar het verschil zit maar heeft het dan ook niet te maken met hoeveel druk je er zelf op legt? Je kan toch ook een relatie hebben waarbij je niet samenwoont, lekker blijft latten en dus ook nog je eigen leven houdt? En als je een FWB wilt, dan moet je toch ergens ook wel in bepaalde mate investeren?
Nee, een fwb is wel echt totaal anders. Als ik het te druk heb of geen ruimte in mijn hoofd, dan zie ik hem gewoon twee weken niet zonder daar iets over uit te leggen. Ik ga niet mee naar de verjaardag van zijn ouders en ondanks dat we serieuze gesprekken hebben delen we vooral lief, geen leed.

Er is juist geen investering en geen commitment, buiten die paar uur tijd die je samen doorbrengt.
Het is toch ook gewoon een vriend met voordelen?

Een liefdesrelatie begin je met degene op wie je verliefd bent en met wie je echt samen wilt zijn. Inclusief de verplichtingen van bezoek aan schoonouders en feestdagen enz.
Ja hoewel schoonouders nou niet bepaald iets is wat ik erg mis aan single zijn 😂
Snap ik 😉 maar als je gek bent op je geliefde neem je dat soort dingen maar voor lief haha. Ik sta persoonlijk ook niet te trappelen om dit weekend naar de mijne te gaan, maar het is even een 'moetje' 🤣
Fijn jullie reacties! Ik zeg ook heel eerlijk dat ik er 0 ervaring mee heb. Maar vanuit mijzelf gezien zou ik (denk ik) heel snel gevoel voor iemand ontwikkelen. Misschien is het daarom ook zo lastig om iemand te vinden in de huidige maatschappij omdat veel wel de lusten willen maar niet de lasten haha.
Pupke schreef:
17-04-2025 08:01
IWat is dan het verschil? Wat is er zo erg aan een relatie hebben en voor elkaar gaan? Soms vind ik ook dat we veel te moeilijk doen en veel te kieskeurig zijn en misschien iets willen wat helemaal niet realistisch is.
wel de lusten, niet de lasten. Geen zin in een relatie (en niet verliefd) maar wel seksen met iemand die ze een leuk persoon vinden.
Je kan iemand op alle vlakken leuk vinden, maar toch geen kriebels voelen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Precies, met degene met wie je een relatie hebt, deel je je leven. Uiteraard kan dat ook zonder samen te wonen etc., maar een LATrelatie is wel heel iets anders dan een FWB.

Ik heb een tijd lang een FWB gehad in een periode waarin ik echt geen relatie wilde, maar wel behoefte had aan een bepaald soort aandacht/genegenheid. Die vond ik bij iemand waar ik uiteindelijk heel dol op werd, maar niet verliefd op was. Omdat er een fors leeftijdsverschil was en hij in een heel andere fase zat dan ik, waren we allebei geen relatiemateriaal voor de ander. Maar er was wel oprechte genegenheid en we deelden op zich meer dan alleen de lakens, maar echt onderdeel van mijn leven was hij niet en dat was prima. Soms zagen we elkaar wekelijks en als ik even druk was of anderszins geen ruimte had, konden we elkaar ook gerust een paar weken niet zien en nauwelijks contact hebben.

Met een LATrelatie heb ik ook ervaring, en dat was wel echt heel anders. Samen de feestdagen doorbrengen, meegaan naar een serieuze medische afspraak, voorstellen aan vrienden, rekening houden met elkaar - afijn: samen door het leven gaan.
Attraverso wat leuk dat je contact hebt en gaat wandelen met man met hond..
Je weet maar nooit wat daar uit kan komen..
Zou wel leuk zijn irl ipv via apps..

Bij mij ook heel stil op de apps, en een leeg paasweekend voor de deur..
Vind het niet zo heel erg maar een leuke date zou welkom zijn haha..

Heb nog wel een soort van fwb maar die is een beetje terughoudend op en af en al bijna 5 weken niet gezien, sporadisch app contact(deze week wel iets meer trouwens) dus daar verwacht ik ook niks van..
Mimali schreef:
17-04-2025 13:59
Attraverso wat leuk dat je contact hebt en gaat wandelen met man met hond..
Je weet maar nooit wat daar uit kan komen..
Zou wel leuk zijn irl ipv via apps..
Aan de andere kant vind ik het niet zo leuk dat hij vlakbij woont. Ik vind wat afstand handig, dat ze niet onaangekondigd aan je deur kunnen staan of te vaak willen samen zijn. Ik hou van mijn rust, vooral op werkdagen... En zo is het altijd iets :mrgreen:
Voor mij persoonlijk past "wel de lusten, niet de lasten" niet bij een fwb eigenlijk.

Ik vind het aan een relatie juist heel erg mooi dat je het gewone leven deelt, dat je er op elkaars moeilijke en kwetsbare momenten bent, en om iemands go-to-person te zijn. Ik vind het fijn dat ik af en toe de gezelligheid, seks en een knuffel kan halen bij mijn fwb hoor, maar het haalt het niet bij een relatie. De "lasten" vallen voor mij in het niet bij alle leuke dingen die dat brengt.

Ik ga dit weekend uit, dus ik hou mijn ogen weer goed open :)
Attraverso schreef:
17-04-2025 16:54
Aan de andere kant vind ik het niet zo leuk dat hij vlakbij woont. Ik vind wat afstand handig, dat ze niet onaangekondigd aan je deur kunnen staan of te vaak willen samen zijn. Ik hou van mijn rust, vooral op werkdagen... En zo is het altijd iets :mrgreen:
Je kan niet alles hebben😉..
Pringle schreef:
17-04-2025 17:10
Voor mij persoonlijk past "wel de lusten, niet de lasten" niet bij een fwb eigenlijk.

Ik vind het aan een relatie juist heel erg mooi dat je het gewone leven deelt, dat je er op elkaars moeilijke en kwetsbare momenten bent, en om iemands go-to-person te zijn. Ik vind het fijn dat ik af en toe de gezelligheid, seks en een knuffel kan halen bij mijn fwb hoor, maar het haalt het niet bij een relatie. De "lasten" vallen voor mij in het niet bij alle leuke dingen die dat brengt.

Ik ga dit weekend uit, dus ik hou mijn ogen weer goed open :)

Zo zie ik het ook. De geborgenheid/verbondenheid in een relatie zie ik als de lusten. Seks met een goede vriend (of een random aantrekkelijk figuur) trekt me helemaal niet.
Pringle schreef:
17-04-2025 11:49
Nee, een fwb is wel echt totaal anders. Als ik het te druk heb of geen ruimte in mijn hoofd, dan zie ik hem gewoon twee weken niet zonder daar iets over uit te leggen. Ik ga niet mee naar de verjaardag van zijn ouders en ondanks dat we serieuze gesprekken hebben delen we vooral lief, geen leed.

Er is juist geen investering en geen commitment, buiten die paar uur tijd die je samen doorbrengt.
Ja, zo gaat het hier ook wel bij mij en mijn FWB. We spreken elkaar ook echt niet dagelijks ( soms ook jaren niet ) en zien elkaar ook niet elke week op een vaste dag. Gewoon als het uitkomt en we er zin in hebben.
Wij delen dan wel weer leed maar dat is meer omdat we elkaar al zo lang kennen en we elkaar goed begrijpen. Hij heeft nogal veel ellende meegemaakt de laatste jaren dus we hebben veel gesprekken daarover gehad. Maar wij zijn ook in eerste instantie echt vrienden. Hij kent mijn moeder en broer wel een beetje want toen we elkaar leerden kennen hebben we wel even een relatie gehad maar dat werkte niet omdat we te ver van elkaar af woonden.
Ik zou ook niet mee gaan naar verjaardagen of hem uitnodigen voor die van mij. Maar als er iets heftigs gebeurd dan bel ik hem op, want op mijn moeder na is hij de enige die ik echt vertrouw.
Hier zijn we eerst vrienden en soms doen we het ook met elkaar. Maar ook niet altijd. We kunnen vooral uren lullen over alles. En we treiteren elkaar graag. Wat dan weer vaak leidt tot seks.
Ach ja, voor ons is het prima zo. Maar iedereen zal het anders doen hoor met een FWB en er zijn niet echt regels voor in mijn ogen. Doe gewoon wat goed voelt.
Ik heb het met een andere ex van me ook wel eens gehad, zo'n soort FWB relatie. Ging prima. We werkten niet als stel maar de seks was goed.
Mimali schreef:
17-04-2025 13:59
Bij mij ook heel stil op de apps, en een leeg paasweekend voor de deur..
Vind het niet zo heel erg maar een leuke date zou welkom zijn haha..
Ik heb ook niets gepland op eerste paasdag, heerlijk! Voor het eerst sinds 100 jaar, echt zin in :-D Maaaar ik zou ook wel weer een leuke date willen! Alleen zijn de leuke mannen momenteel niet op de apps te vinden dus misschien gooi de apps er wel weer eventjes af.
**
Pringle schreef:
17-04-2025 17:10
Helemaal mee eens ;)
Pupke schreef:
18-04-2025 07:52
Ik heb ook niets gepland op eerste paasdag, heerlijk! Voor het eerst sinds 100 jaar, echt zin in :-D Maaaar ik zou ook wel weer een leuke date willen! Alleen zijn de leuke mannen momenteel niet op de apps te vinden dus misschien gooi de apps er wel weer eventjes af.
**

Helemaal mee eens ;)
Ik baal er nu toch wel een beetje van, mensen vragen ga je nog wat doen met Pasen en erna natuurlijk heb je nog wat leuks gedaan.
Pasen betekent niks voor mij maar als ik dan hoor en zie wat mensen allemaal voor leuke dingen doen dan voel ik me toch weleens alleen.
Ik heb mijn dochter nog thuis maar die werkt en gaat met vriendinnen iets doen.
Ik neig ook naar even te stoppen met de apps maar ja dan gebeurd er zeker niks..
Ik ga een dag werken, een dag thuis relaxen en een dag met een vriendin op stap komend lang weekend.
Ik leer via mijn hobby veel mensen kennen en kan wel altijd via social media mensen optrommelen. Heb er via die weg wat vriendinnen aan overgehouden. Dat is wel fijn...

En soms heb ik na een drukke week toch echt wel de nood aan niks plannen en relaxen thuis en in de omgeving. Als iemand me dan vraagt 'wat heb je gedaan' zeg ik 'heerlijk relaxed thuis gebleven en met de hond gewandeld.'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven