Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

20-01-2025 13:32 4176 berichten
Bij deze kletsen we weer verder :)

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
Alle reacties Link kopieren Quote
Julia_20 schreef:
18-04-2025 21:37
😂😂

Dit herken ik nog van 20 jaar geleden op Relatieplanet. Een like of een bericht gaf gelijk blokkade. 🤷
Gek toch, ik ga hem echt niet stalken ofzo als hij mij niet terug liked..
Mimali schreef:
18-04-2025 11:26
Ja, dat is het ook hoor dat opgelegde gedoe rond feestdagen heb ik ook niks mee..

Meet5 moet ik nog steeds moed voor verzamelen en mijn sociale kring is ook best klein.
Sowieso geen single vriendinnen..
En ik vind het soms ook gewoon vermoeiend om altijd mezelf te moeten vermaken,en mensen te vragen om iets te gaan doen.. het komt vaak van mij af.
Als je een relatie hebt is er altijd iemand, en onderneem je sneller dingen.
Klinkt een beetje zielig en dat ben ik zeker niet, het gaat meestal gewoon goed maar nu ff niet..

Ik doe thuis natuurlijk wel vanalles op vrije dagen en in het weekend maar ben wel veel alleen... ook omdat ik maar 20 uur werk, gelukkig wel verdeeld over 4 dagen, dus best veel vrije tijd..
Jammer dat we niet dichter bij elkaar wonen, anders nam ik je gewoon mee.
Ga gewoon naar zo een event. Staat het je niet aan dan ben je weer weg. Er zijn altijd mensen die alleen en voor het eerst komen. En wat is het ergste dat kan gebeuren? Niemand kent je daar he. Als je weg gaat zien mensen dat op dat moment misschien maar 5 minuten nadien is niemand daar nog mee bezig.
En op elk event zijn nieuwe mensen, de vaste deelnemers zijn dat gewend en waarschijnlijk gaan ze je gewoon aanspreken en er bij nemen. Heb er al meerdere mensen aan overgehouden die ik ook 1 op 1 zie en zelfs een vriendin
waar ik mee op vakantie ga.
Je kan er niets mee verliezen, enkel winnen.

Ik ben zelf trouwens nooit weg gegaan, het is altijd minstens gezellig tot erg leuk.
Maar het maakt de drempel misschien lager voor jou als je beseft dat dit gewoon kan.
Doen, je kan het!
Verkeerde topic :mrgreen:
attraverso wijzigde dit bericht op 19-04-2025 08:20
89.87% gewijzigd
Attraverso schreef:
19-04-2025 07:09
Jammer dat we niet dichter bij elkaar wonen, anders nam ik je gewoon mee.
Ga gewoon naar zo een event. Staat het je niet aan dan ben je weer weg. Er zijn altijd mensen die alleen en voor het eerst komen. En wat is het ergste dat kan gebeuren? Niemand kent je daar he. Als je weg gaat zien mensen dat op dat moment misschien maar 5 minuten nadien is niemand daar nog mee bezig.
En op elk event zijn nieuwe mensen, de vaste deelnemers zijn dat gewend en waarschijnlijk gaan ze je gewoon aanspreken en er bij nemen. Heb er al meerdere mensen aan overgehouden die ik ook 1 op 1 zie en zelfs een vriendin
waar ik mee op vakantie ga.
Je kan er niets mee verliezen, enkel winnen.

Ik ben zelf trouwens nooit weg gegaan, het is altijd minstens gezellig tot erg leuk.
Maar het maakt de drempel misschien lager voor jou als je beseft dat dit gewoon kan.
Doen, je kan het!
Wat lief!

Maar jij gaat naar wat grotere events dan?
Want als je met een klein groepje bent ga je niet zomaar weg toch..
Ik had al een beetje op de insta van Meet5 gekeken en daar zie ik vooral wandelgroepjes, koffie drinken en/ of uit eten met elkaar..
Misschien moet ik me er nog even wat meer in verdiepen..
Mimali schreef:
19-04-2025 08:07
Wat lief!

Ik had al een beetje op de insta van Meet5 gekeken en daar zie ik vooral wandelgroepjes, koffie drinken en/ of uit eten met elkaar..
Nee want ik hou helemaal niet van grote events. Uit eten en wandelen heb ik gedaan. En uiteraard kan je zo maar weg als je dat echt wil. Waarom niet? Je hoeft daar zelfs niet veel uitleg aan te geven. Je bent niets verschuldigd aan die mensen en die zijn daar ook helemaal niet mee bezig.
Beeld je in. Jij bent op een event en iemand gaat weg. Dan gaat heel even door je hoofd 'he, die gaat al weg' en 3 seconden nadien ben je weer bezig met wat je al aan't doen was.
En geloof me, de kans dat je weg wil is klein.
Ik ben intussen overgeschakeld op een groep op social media waar je een oproep kan plaatsen 'wie gaat straks/morgen/volgende week mee naar...' en daar maak ik regelmatig gebruik van. Zowel deelnemen als zelf oproepen. Zowat altijd met mensen die ik niet ken. Altijd leuk. En wees gerust, in het begin was de drempel voor mij ook hoog maar iedereen die er mee begint heeft ooit in jouw schoenen gestaan en is er ooit moeten aan beginnen.
Je verliest enkel als je het niet waagt...
Attraverso schreef:
19-04-2025 08:30
Nee want ik hou helemaal niet van grote events. Uit eten en wandelen heb ik gedaan. En uiteraard kan je zo maar weg als je dat echt wil. Waarom niet? Je hoeft daar zelfs niet veel uitleg aan te geven. Je bent niets verschuldigd aan die mensen en die zijn daar ook helemaal niet mee bezig.
Beeld je in. Jij bent op een event en iemand gaat weg. Dan gaat heel even door je hoofd 'he, die gaat al weg' en 3 seconden nadien ben je weer bezig met wat je al aan't doen was.
En geloof me, de kans dat je weg wil is klein.
Ik ben intussen overgeschakeld op een groep op social media waar je een oproep kan plaatsen 'wie gaat straks/morgen/volgende week mee naar...' en daar maak ik regelmatig gebruik van. Zowel deelnemen als zelf oproepen. Zowat altijd met mensen die ik niet ken. Altijd leuk. En wees gerust, in het begin was de drempel voor mij ook hoog maar iedereen die er mee begint heeft ooit in jouw schoenen gestaan en is er ooit moeten aan beginnen.
Je verliest enkel als je het niet waagt...
Tijdens een wandeling of een etentje ga je toch niet zomaar halverwege weg in mijn beleving , ik vind het altijd al lastig als ik ergens alleen ben om weg te gaan..
Maar misschien moet ik het anders bekijken en idd denken dat de kans klein is dat ik weg wil..
Mimali schreef:
19-04-2025 08:07
Wat lief!

In welke regio woon je?

Ik heb ook eens een profiel bij Meet aangemaakt en nav de posts hier weer eens gekeken en ik zie zo in mijn regio verschillende activiteiten, van wandelen tot spelletjesavond tot een feest bezoeken.

Heb jij kinderen Mimali? Andere familie?

Als single merk je inderdaad met dit soort dagen dat de meesten dan naar familie gaan.. en met z'n 2en heb je vaak van beide kanten wat.
Hoewel dat ook weer gezeik kan opleveren als je de topics op relatiepijler leest 🙈
Peertjes schreef:
19-04-2025 08:52
In welke regio woon je?

Ik heb ook eens een profiel bij Meet aangemaakt en nav de posts hier weer eens gekeken en ik zie zo in mijn regio verschillende activiteiten, van wandelen tot spelletjesavond tot een feest bezoeken.

Heb jij kinderen Mimali? Andere familie?

Als single merk je inderdaad met dit soort dagen dat de meesten dan naar familie gaan.. en met z'n 2en heb je vaak van beide kanten wat.
Hoewel dat ook weer gezeik kan opleveren als je de topics op relatiepijler leest 🙈

Ik woon in het midden van het land zo ongeveer..

Ja ik heb kids , eentje nog thuiswonend, maar die hebben allebei hun eigen dingen met werk en vrienden enzo..
Familie niet heel veel..

Alles heeft idd twee kanten, leuke en minder leuke..
mimali wijzigde dit bericht op 19-04-2025 09:22
0.12% gewijzigd
Ga gewoon Mimali, wat heb je te verliezen? Alles is toch beter dan je twee dagen rot voelen omdat je je alleen voelt?
Als het niet leuk is ga je weer naar huis, boeiend wat mensen daarvan vinden, je ziet ze toch nooit meer.
Zoek een activiteit op en ga gewoon. *schopje onder je kont, lief bedoeld hoor*
Toen mijn relatie stopte in 2014 had ik eigenlijk maar 1 single vriendin. De rest had een partner.
Die vriendin is er niet meer.
Ik dacht bij mijzelf Julia we gaan niet weer zoals voor deze relatie in het weekend op de bank zitten.

Ging Google op en vond nmlk. Werd zo waar ook geaccepteerd met mijn mbo. (Hoop Bijgeleerd Onderweg 😂) Vond het best eng die eerste activiteiten. Ging meest kleine groepjes. Ik kreeg vrienden (verloor ze soms ook weer 😉)kwam in een kookclubje, spelletjesclub en pubquiz clubje. Alleen laatste 2 bestaan nog waarvan de laatste elke maand actief.
Ben nog steeds lid. Maar laatste jaren niet echt veel activiteiten gedaan.

Toen kwam meet5 voorbij. Startte met een kennismakingskoffie. Die viel tegen want ik had
geen klik. Half jaar later ging ik naar een borrel en daar kreeg ik wel een klik met een aantal mensen.
En daarna steeds actiever geworden.
We hebben een best wel een vaste groep en telkens komen daar nieuwe mensen bij.

Nu dit weekend zie ik ze 3 keer. Afgelopen donderdagavond stonden we in een kroeg waar de eigenaar een muziekavond had georganiseerd. Vanavond een coverband en maandag ook.
Ik zie niet alle mensen elke keer. Vanavond zijn we verdeeld 😂😂 over de bands.

Maar er is ook een clubje dat wandelt.

Heel grappig pas kwam ik een oud collega tegen van 25 jaar geleden. We waren beiden iets buiten onze regio. Zij was gescheiden vorig jaar en was ook om zich heen gaan kijken.

Maar ondanks die activiteiten samen hebben zij soms ook hun familie activiteiten met kinderen en kleinkinderen.
En dat heb ik niet. Ik ben mijn familie.

Zou ik een partner tegen komen wil ik dit stukje ook blijven behouden, maar zal wel minder intensief zijn.

Mijn vriendin riep gisteren wat ben je toch druk tegenwoordig 😂.

Wat ik merkt bij mijzelf nu ook dat ik andere keuzes maakt. Ik wacht minder op anderen wanneer zij tijd hebben om op iets terug te komen of af te spreken om vervolgens alleen thuis te zitten.

Overigens Mimali. Download gewoon de app. Betaal niets want dit is niet nodig voor activiteiten. En elke activiteit heeft na aanmelding een groepapp.
Ik ben ook gewoon gratis lid.
De app ga ik wellicht van het weekend wel downloaden maar ben niet echt in de stemming nu om de stap te zetten iets te ondernemen..

Maandag ga ik misschien met mijn zoon even lunchen dus toch iets om naar uit te kijken..
Er worden toch ook genoeg singles reizen, singles evenementen en singles weekenden georganiseerd?

Een voormalige date had vorig jaar een moordspel weekend via Villavibes. Zag er allemaal best leuk uit. Neem aan dat de meeste alleen zijn (en single).

Ga lekker uit je comfort zone, daar gebeuren juist de mooiste dingen!
Julia zo ging het hier ook. Eens die drempel over zijn er veel activiteiten en heb je keuzestress. Je houdt er sowieso mensen aan over waar je buiten de events mee afspreekt en ik kwam er ook al oude bekenden (uit mijn jeugd en ik ben 50+) tegen waar ik nu mee bevriend ben.
attraverso wijzigde dit bericht op 19-04-2025 12:58
0.54% gewijzigd
Kitty30plus schreef:
19-04-2025 11:19
Er worden toch ook genoeg singles reizen, singles evenementen en singles weekenden georganiseerd?

Een voormalige date had vorig jaar een moordspel weekend via Villavibes. Zag er allemaal best leuk uit. Neem aan dat de meeste alleen zijn (en single).

Ga lekker uit je comfort zone, daar gebeuren juist de mooiste dingen!
Dat is zo ja maar een single reis e/o weekend is een nog grotere drempel hé.
Het klinkt allemaal zo makkelijk maar dat is het niet voor iedereen..
Terwijl ik eigenlijk helemaal geen muurbloempje ben maar van zulke dingen kan ik heel onzeker worden.
Mimali wat zie jij veel beren op de weg.

Het is echt niet lullig bedoeld maar op deze manier saboteer je zelf allerlei leuke dingen die mogelijk kunnen gebeuren.

Herken je dit?
Ik zou daarmee aan de slag gaan ipv op datingapps blijven.

Daar heb je uiteindelijk veel meer kans door dat je er iets aan overhoudt wat je zoekt .
Attraverso schreef:
19-04-2025 11:23
Julia zo ging het hier ook. Eens die drempel ik over zijn er veel activiteiten en heb je keuzestress. Je houdt er sowieso mensen aan over waar je buiten de events mee afspreekt en ik kwam er ook al oude bekenden (uit mijn jeugd en ik ben 50+) tegen waar ik nu mee bevriend ben.

Ik zit in de tweede helft van de 50 alweer 🫣
Grootste gedeelte van mijn meet5 zijn vijftigers en soms zestigers.

Krijgen commentaar of ze aan hun tweede jeugd zijn begonnen 😂
Mimali schreef:
19-04-2025 11:53
Terwijl ik eigenlijk helemaal geen muurbloempje ben maar van zulke dingen kan ik heel onzeker worden.
Mimali, ik ben ook best wel onzeker.
Met datingsites ook gestopt want als ik kijk welke likes ik kreeg + afwijzing werd dat ook nog gevoed.
Grote groepen houdt ik niet van.
Singlereizen heb ik nog nooit gedaan.
Grote stap en de prijs die ze er vaak voor vragen.

Maar meet5 brengt mij veel. De mensen zijn open en ik heb het naar mijn zin.

Kreeg daar donderdag nog een compliment over mijn openheid.
Ik had met haar een mooi gesprek over gebeurtenissen in haar en mijn leven en hoe ik jaren gepest ben. Ik ben daardoor best lang een iemand geweest die beter moest leren kennen.
Mimali schreef:
19-04-2025 11:53

Wat maakt die drempel zo groot? Je bent daar met allemaal gelijkgestemden! Iedereen zit in hetzelfde schuitje, dus dan heb je toch juist die steun aan elkaar?

Kan me niet voorstellen dat dit enger is dan op date gaan met een wildvreemde van Tinder of welke datingsite/app dan ook.
Julia_20 schreef:
19-04-2025 12:02
Mimali, ik ben ook best wel onzeker.
Met datingsites ook gestopt want als ik kijk welke likes ik kreeg + afwijzing werd dat ook nog gevoed.
Grote groepen houdt ik niet van.
Singlereizen heb ik nog nooit gedaan.
Grote stap en de prijs die ze er vaak voor vragen.

Maar meet5 brengt mij veel. De mensen zijn open en ik heb het naar mijn zin.

Kreeg daar donderdag nog een compliment over mijn openheid.
Ik had met haar een mooi gesprek over gebeurtenissen in haar en mijn leven en hoe ik jaren gepest ben. Ik ben daardoor best lang een iemand geweest die beter moest leren kennen.
Fijn dat het voor jou zo goed werkt!
Ik ben over veel dingen helemaal niet onzeker , maar ergens alleen naar binnen, zelfs als er bekenden zijn, vind ik gewoon een lastig iets..
Kitty30plus schreef:
19-04-2025 12:13
Wat maakt die drempel zo groot? Je bent daar met allemaal gelijkgestemden! Iedereen zit in hetzelfde schuitje, dus dan heb je toch juist die steun aan elkaar?

Kan me niet voorstellen dat dit enger is dan op date gaan met een wildvreemde van Tinder of welke datingsite/app dan ook.
De drempel van het alleen binnenkomen, op mensen afstappendie je niet kent en die elkaar al wel kennen enz enz
Jij kan je dat niet voorstellen nee maar niet iedereen is hetzelfde hé..

Een date is iets heel anders, daar heb je al app contact mee gehad, dus aanknopingspunten om over te praten,en dat is een 1 op 1 ontmoeting ..
Abby schreef:
19-04-2025 11:58
Mimali wat zie jij veel beren op de weg.

Het is echt niet lullig bedoeld maar op deze manier saboteer je zelf allerlei leuke dingen die mogelijk kunnen gebeuren.

Herken je dit?
Ik zou daarmee aan de slag gaan ipv op datingapps blijven.

Daar heb je uiteindelijk veel meer kans door dat je er iets aan overhoudt wat je zoekt .
Dat herken ik wel een beetje maar dat heb ik echt alleen in dit soort situaties..
Ik snap wel wat iedereen zegt hoor, over groepsuitjes en singlereizen, maar als ik voor mijzelf spreek: ik vind groepen met onbekende mensen eng. Ik ben een 1-op-1 mens, tenzij ik het grootste deel van een groep al ken. Ik moet voor mijn werk veel naar netwerkborrels en dat gaat allemaal best, maar het kost me ontzettend veel energie en is niet bepaald genieten. Ook achteraf niet: ik heb vast iets raars gezegd, misschien denken mensen wel dat (vul maar in).. Daar kan ik mezelf behoorlijk mee in de weg zitten.
Een uitje met een onbekende groep is dus echt iets waar ik van wakker zou liggen, dat doe ik mezelf niet aan voor de fun. Ik moet er niet aan denken.
Mimali schreef:
19-04-2025 12:29
De drempel van het alleen binnenkomen, op mensen afstappendie je niet kent en die elkaar al wel kennen enz enz

Een date is iets heel anders, daar heb je al app contact mee gehad, dus aanknopingspunten om over te praten,en dat is een 1 op 1 ontmoeting ..

Ik snap oprecht dat het eng is Mimali, maar wel een overwinning voor jezelf als je dat zou doen. Vooral omdat je met mensen bent die in hetzelfde schuitje zitten. Ik denk eerlijk gezegd zelf dat de kans dat je je liefde van je leven op Tinder gaat ontmoeten echt heel klein is. Of welke datingapp dan ook. Ik lees steeds opnieuw dat je tijdens het swipen steeds niets ziet. Of in ieder geval heel weinig. En als er een match is word je weer geblokkeerd, dus hoe het er aan toe gaat is gewoon echt heel kut en frusterend. Waarom dan nog blijven proberen en jezelf niet overgeven aan iets wat doodeng is maar wél met kans dat je daar mensen ontmoet die je leuk vindt? En wie weet een hele leuke mede-vrijgezel die het ook eng vond maar net zo stoer is als jou om er maar gewoon aan te wagen?

Ik herinner me nog dat mijn moeder er vroeger hetzelfde in stond als jou, die wilde ook niet omdat ze het zo eng vond. Vervolgens boekte ze toch die single reis en ontmoette hele leuke mensen. Daarna ging ze ieder jaar, ze was helemaal om.

Uiteindelijk beslis jezelf hoor, begrijp me niet verkeerd, maar blijven proberen op die frusterende apps wordt een mens denk gewoon niet blij van. Dus waarom niet over een andere boog gooien denk in dan.

Face your fear and do it anyway is dan ook mijn motto!

Daarnaast is zo'n organisatie als Villavibes er volgens mij ook op ingesteld dat mensen alleen komen en het heel eng vinden.
anoniem_685e638ee6ead wijzigde dit bericht op 19-04-2025 13:04
3.75% gewijzigd
Mimali schreef:
19-04-2025 12:29

Je ziet het verkeerd. Sommigen kennen elkaar omdat ze ooit ook in hun eentje naar een event gekomen zijn maar je gaat daar niet als enige 'eersteling' zijn hoor. Dat zijn niet altijd dezelfde mensen.
Attraverso schreef:
19-04-2025 13:03
Je ziet het verkeerd. Sommigen kennen elkaar omdat ze ooit ook in hun eentje naar een event gekomen zijn maar je gaat daar niet als enige 'eersteling' zijn hoor. Dat zijn niet altijd dezelfde mensen.
Wat zie ik verkeerd?
Je komt toch ergens binnen waar je niemand kent en hoe weet je dan welke mensen er ook voor het eerst zijn?
Die staan niet bij de deur te wachten neem ik aan..
Dus je moet je er op één of andere manier toch bij aan gaan sluiten of tussenvoegen..
Daar zit het hem in bij mij..

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven