Slechte manieren...

03-03-2017 18:15 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vreemd probleempje..

Ruim 3 jaar heb ik een lieve vriend en het gaat lekker tussen ons op enkele punten na..

Ik merkte al vrij snel dat hij niet zulke goede manieren heeft maar probeerde daar natuurlijk niet zon punt van te maken,t is een lieve man en je kan niet alles hebben,alleen ik ga me er steeds meer aan ergeren.

Zo kan hij bijvoorbeeld niet met mes en vork eten,wisselt steeds van hand/ bestek en doet heel onhandig .

Thuis is dit natuurlijk geen probleem maar in gezelschap of vakantie ,restaurant ed vind ik dit er heel raar uitzien en erger me rot .

Ook smakt hij ,maakt veel geluid ,en gaapt als de beste met ook weer bijbehorend geluid als we bijv. op visite zijn .

Natuurlijk heb ik het netjes en vriendelijk aangekaart in t verleden maar hij reageerde best beledigd en vind het grote onzin.

Dat ik manieren wel kan waarderen snapt ie niks van ,en toen ik voorstelde om de basis met mes en vork eten ???? te leren ,gaf hij aan dit niet te zien zitten.

Hij heeft het gewoon niet geleerd vroeger ,dat merk ik aan zijn zussen ook...

Ook heeft hij me ooit verteld dat een ex vriendin haar ouders kritiek daarop hadden .." maar dat waren kakkers" en ook dat vond hij onbelangrijk .

Ik merk dat ik ga opzien tegen een etentje bij vrienden,ik weet ook niet goed of ik het nog eens aan kan kaarten en hoe?

Is dit flauw of zijn tafelmanieren normaal ????????
quote:sandra1905 schreef op 03 maart 2017 @ 18:37:

[...]

Dus jij gaat tegenover een smakkende gapende met zijn handen etende kerel zitten? Nou, ik niet. Ik krijg nu het beeld van de smakkert uit Down Under op mijn netvlies. Ff opzoeken..Hij smakte bij jou down under?
quote:Corona67 schreef op 03 maart 2017 @ 18:31:

Accepteren

Iets veranderen dat je je niet meer ergert

Weggaan

Veel meer smaken smakken zijn er niet
Dat bestek wisselen doen zoveel mensen. Ik ook.

Ik had eens een date die excuseerde zich van te voren omdat hij wisselde, dus het was voor hem een hele opluchting dat ik ook van bestel wissel. Hup tegelijktijd!

Ik kan gewoon met links mijn vork niet charmant naar mijn mond brengen. Tis niet anders.
quote:SaveAngie schreef op 03 maart 2017 @ 18:35:

[...]

Eens met die Blonde Jullie zitten zeker samen in "dat groepje"
Met mes en vork leren eten is net zoals leren fietsen: oefening baart kunst. Dus hij zal thuis ook gewoon netjes moeten eten (als jullie dat allebei willen) anders leert hij het nooit. Bovendien: netjes eten is ook beter voor je spijsvertering: je eet langzamer en vaak ook minder dan wanneer je alles zo snel mogelijk naar binnen harkt.
quote:sandra1905 schreef op 03 maart 2017 @ 18:37:

[...]

Dus jij gaat tegenover een smakkende gapende met zijn handen etende kerel zitten? Nou, ik niet. Ik krijg nu het beeld van de smakkert uit Down Under op mijn netvlies. Ff opzoeken..

Er zijn natuurlijk grenzen, maar thuis wil ik die grenzen rustig wat oprekken.

En bij zijn familie en zijn vrienden eventueel ook nog.

Maar als het echt niet betert ... ga ik naar mijn familie en mijn vrienden wel alleen.

Over mes en vork in de verkeerde hand maak ik me dan overigens nog het minst druk.

Hij heeft ze dan tenminste dus al vast .
quote:strikjemetstippels schreef op 03 maart 2017 @ 18:38:

[...]

quote:Corona67 schreef op 03 maart 2017 @ 18:38:

[...]

Hij smakte bij jou down under?
quote:Corona67 schreef op 03 maart 2017 @ 18:38:

[...]

Hij smakte bij jou down under?

Dat is niet zo erg.

Ik bedoel https://www.youtube.com/watch?v=XfR9iY5y94s

Op 0:34
Smakken is niet zo netjes maar boeit me echt nul komma nul of iemand bestek wisselt eigenlijk. Maar ben ook minder goed opgevoed dan m'n vriend. Gelukkig maakt hij er geen punt van
Ik vind dat als iemand moet veranderen om bij jou te passen, je er best niet mee begint.

Dus hoe belangrijk ik tafelmanieren ook vind, je hebt hem zo genomen, na 3 jaar moet je daar niet beginnen over zeuren.
Dat bestek vind ik overdreven. Ik kan het begrijpen als iemand op zijn bord met zijn vork slaat of zijn mes gebruikt als zaag maar als hij gewoon zijn vork naar zijn mond kan brengen, dan vind ik dat wel een beetje overdreven. In mijn omgeving eten wij normaal, met bestek maar ik eet zelf liever ook alleen met een vork. Niemand die zich irriteert. Ik heb zelfs nog nooit wat te horen gekregen. Ja van een kakker inderdaad! Jaren geleden. Die kakker eet inderdaad met bestek maar smijt ondertussen de papiertjes uit zijn zak op straat. Iets wat ik veel erger vind. Wat ik bedoel te zeggen, als hij verder een goed hart heeft dan zou ik mij daar niet aanstoren. Iedereen heeft wel iets.

Ik vind het van jou juist niet zo mooi dat je 3 jaar een relatie hebt met iemand, wel bij iemand zo lang blijft maar ondertussen dit over iemand vindt. En wat heb je tegen hem gezegd? Dat hij netter moest eten? Dit is waarom sommige mannen na een tijdje genoeg van sommige vrouwen krijgen. Altijd dat bemoederen. Het is een volwassen kerel. Of je vindt iemand leuk zoals hij is of niet. Maar dat altijd willen veranderen nadat je wel een relatie met hem bent aangegaan dat is pas ongemanierd. Hij is wel goed om je leven mee te delen, toekomt voor te houden terwijl je je schaamt! Dat kan toch eigenlijk ook niet?

Echter......Geluid maken terwijl je eet> bah. Dat houd ik niet eens een dag uit en ik vraag mij echt eerlijk af of je het niet overdrijft! Welke man van 20-30-40 jaar smakt? En zo ja, waar heb je hem vandaan?
quote:Corona67 schreef op 03 maart 2017 @ 18:39:

[...]

Jullie zitten zeker samen in "dat groepje"I did not have groepjes relations with that woman.
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:sandra1905 schreef op 03 maart 2017 @ 18:46:

[...]

Dat is niet zo erg.

Ik bedoel https://www.youtube.com/watch?v=XfR9iY5y94s

Op 0:34

Lol. Zo een kort stukje en jij onthoudt dat??

Jij moet ook een kreeft zijn
quote:Corona67 schreef op 03 maart 2017 @ 18:52:

[...]

Lol. Zo een kort stukje en jij onthoudt dat??

Jij moet ook een kreeft zijn Nope.. Er zijn meer sterrebeesten met een goed geheugen...
Tsja, met zo'n soort man zou ik al nooit iets begonnen zijn.

Wat je thuis of in ontspannen omgeving doet maakt mij niet zo veel uit, maar als het nodig is moet je je wel kunnen gedragen.

Niks is zo'n afknapper als een partner waar je je voor moet schamen.
Ik vind tafelmanieren ontzettend belangrijk, is er bij mij ingestampt vroeger... Ik zou hier dus ook grote moeite mee hebben, maar waarschijnlijk in een zeer vroeg stadium hierop zijn afgeknapt...

Nu ben je drie jaar verder... heel moeilijk, want om zoiets verbreek je een verder goede relatie natuurlijk niet, maar anderzijds, ergernis zet je niet zomaar opzij, en ergernis is dodelijk voor een relatie...

Ik zou proberen om op een niet-vitterige manier duidelijk te maken hoe belangrijk dit voor je is...
anoniem_6533c576c6a23 wijzigde dit bericht op 03-03-2017 19:04
Reden: typfout
% gewijzigd
Afknapper. Als hij niet openstaat om zichzelf te beteren zou dat voor mij toch wel een onoverkomelijk gebrek zijn. Ik zou me daar dagelijks aan storen. Dat hem vroeger geen manieren bijgebracht zijn kan hij niks aan doen, maar dat hij niet openstaat voor leren op zijn huidige leeftijd, en niet tegen opbouwende kritiek kan, vind ik ronduit onaantrekkelijk.
quote:VickyP schreef op 03 maart 2017 @ 18:19:

Ik zou er zeker een punt van maken.Of in TO's geval een hele serie punten met onverklaarbare spaties ertussen.
quote:Murrmurr schreef op 03 maart 2017 @ 19:15:

[...]

Of in TO's geval een hele serie punten met onverklaarbare spaties ertussen.
quote:hoelahoepla schreef op 03 maart 2017 @ 18:26:

Mijn vriend heeft dit ook (een beetje, hij smakt bijvoorbeeld niet). Ik snap de reacties van 'afknapper', maar voor mij is dat het niet alleen maar. Bij mijn vriend komt het vanuit een gebrekkige opvoeding (verwaarlozing en mishandeling) waardoor hij het nooit heeft geleerd. Ik verwacht van hem een aantal dingen (eten met bestek!!), maar zelf doe ik ook wat water bij de wijn (bestek wisselen vind ik van minder belang als überhaupt met bestek eten). Ik merk dat, nu we een aantal jaar samen zijn, hij veel meer dingen uit zichzelf gaat doen. Ik had het heel erg vervelend gevonden als hij zich niet zou willen ontwikkelen.Hier hetzelfde, maar dan andersom. Nooit echt etiquetteregels geleerd helaas. Ik heb het mezelf geleerd, afkijken bij anderen helpt daarbij. En nu kom ik best fatsoenlijk over.
Wow, ik ben echt verbaasd dat er nog best veel mensen in zo'n kort topic aangeven dat ze niet goed met mes en vork kunnen eten!

Ik zou het een afknapper vinden, TO. Ik vind het al knap dat je voorbij de datefase bent gekomen.
Am Yisrael Chai!
quote:SF_ schreef op 03 maart 2017 @ 19:30:

[...]

Hier hetzelfde, maar dan andersom. Nooit echt etiquetteregels geleerd helaas. Ik heb het mezelf geleerd, afkijken bij anderen helpt daarbij. En nu kom ik best fatsoenlijk over. Teveel bij de Mac gegeten zeker..
Ik eet nooit tompoucen in gezelschap, ik maak er dan een zooitje van. Verder kan ik goed overweg met mes en vork, maar die dingen......
Bij mij werd het er vroeger thuis ingeramd, dus ik weet niet beter, al ben ik er zelf wel wat losser in. Bij man thuis werd het er ook ingeramd, maar alleen als zijn (zeevarende) vader thuis was, dus die is er nog heel wat makkelijker in dan ik. Ook is smakken in zijn gezin nooit een punt geweest. Maar godzijdank kan hij in gezelschap dus wel fatsoenlijk eten, op enigzins wat smakken na.

Ik vind het echt een enorm gebrek aan iemands opvoeding als je dat thuis nooit hebt geleerd. Dat is toch behoorlijk gênant in gezelschap, vind ik. Maar dat zeg ik dan dus wel vanuit mijn referentiekader, waarbinnen er dus belang wordt gehecht aan tafelmanieren. Als iemand dat referentiekader van thuis nooit meekreeg, dan kan het maar zo dat dat hele zogenaamde belang van tafelmanieren je ook gewoon volledig ontgaat en dat je die hele heisa over hoe je zou moeten eten gewoon echt niet snapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven