slechte relatie
donderdag 30 januari 2020 om 17:08
Ik zit al een hele tijd in een slechte relatie. Mijn man is erg op zichzelf gericht. Ik mis daardoor heel veel betrokkenheid.
Ik kamp ook al jaren met een eetprobleem, emotie eten.
Kort geleden is mijn man een paar dagen weg geweest voor zijn werk. Ik moet eerlijk zeggen dat dat mij de ogen heeft geopend hoe slecht de relatie is. Ik heb hem niet gemist. Ik deed alles hier in huis alleen en het maakte voor mij weinig verschil omdat ik altijd al op mezelf ben aangewezen. Wat mij heel erg op viel was dat als ik dan s avonds alleen op de bank zat, ik voor het eerst geen behoefte had aan eten. Ik had het idee dat het me dan wel zou lukken om het eet probleem te overwinnen. Nu mijn man weer terug is, is mijn patroon ook weer terug qua eetgedrag.
Het is mij nog meer duidelijk geworden dat ik eet uit verdriet en eenzaamheid. Door veel dingen die ik mis binnen de relatie met mijn man.
Ik heb er ook geen twijfels over of ik het alleen zou redden. Ik denk dat ik dat gewoon kan. Het enige punt is dat mijn man absoluut niet uit elkaar wil gaan. Toch denk ik dat het mij wel goed zou doen.
Heeft iemand in dezelfde situatie gezeten? Hoe heb je dit aangepakt en wat heeft het je opgeleverd? Sta je nu een stuk gelukkiger in het leven?
Ik kamp ook al jaren met een eetprobleem, emotie eten.
Kort geleden is mijn man een paar dagen weg geweest voor zijn werk. Ik moet eerlijk zeggen dat dat mij de ogen heeft geopend hoe slecht de relatie is. Ik heb hem niet gemist. Ik deed alles hier in huis alleen en het maakte voor mij weinig verschil omdat ik altijd al op mezelf ben aangewezen. Wat mij heel erg op viel was dat als ik dan s avonds alleen op de bank zat, ik voor het eerst geen behoefte had aan eten. Ik had het idee dat het me dan wel zou lukken om het eet probleem te overwinnen. Nu mijn man weer terug is, is mijn patroon ook weer terug qua eetgedrag.
Het is mij nog meer duidelijk geworden dat ik eet uit verdriet en eenzaamheid. Door veel dingen die ik mis binnen de relatie met mijn man.
Ik heb er ook geen twijfels over of ik het alleen zou redden. Ik denk dat ik dat gewoon kan. Het enige punt is dat mijn man absoluut niet uit elkaar wil gaan. Toch denk ik dat het mij wel goed zou doen.
Heeft iemand in dezelfde situatie gezeten? Hoe heb je dit aangepakt en wat heeft het je opgeleverd? Sta je nu een stuk gelukkiger in het leven?
donderdag 30 januari 2020 om 20:40
Het viel me gewoon op dat toen hij niet thuis was ik de behoefte niet meer had om iets te gaan eten s avonds. En nu hij er weer wel is, heb ik die behoefte ook weer.
donderdag 30 januari 2020 om 20:48
Wel lastig als je straks alleen bent, wie ga je dan de schuld geven van al je problemen?bitterkoekjespudding schreef: ↑30-01-2020 20:40Het viel me gewoon op dat toen hij niet thuis was ik de behoefte niet meer had om iets te gaan eten s avonds. En nu hij er weer wel is, heb ik die behoefte ook weer.
donderdag 30 januari 2020 om 20:52
Dat is toch geen antwoord op haar vraag?bitterkoekjespudding schreef: ↑30-01-2020 20:50Ik vond het echt fijn die paar dagen alleen. Ik had ook een veel beter ritme qua huishouden en rust enzo. Dat viel me echt op.
donderdag 30 januari 2020 om 20:57
OK cool
donderdag 30 januari 2020 om 21:00
Waarschijnlijk omdat mensen gaan gissen en invullen als jij verder nergens op antwoordt?
donderdag 30 januari 2020 om 21:04
Omdat je zoveel tijd hebt om op te letten of je ritme in het huishouden [wtf moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen] anders is als je man weg is voor zijn werk.
donderdag 30 januari 2020 om 21:05
Ik werk overdag. Ik doe het huishouden als ik thuis ben. Meestal s avonds of in het weekend. Dan is man ook thuis.
donderdag 30 januari 2020 om 21:07
Oh sorry, je hebt gelijk. Ga je nog antwoord geven over of er kinderen bij betrokken zijn?bitterkoekjespudding schreef: ↑30-01-2020 21:01Er was niet gevraagd of ik een baan had. Beetje raar om daarover iets in te gaan vullen. Het is niet ter sprake geweest.
donderdag 30 januari 2020 om 21:10
Ach so. En nu?bitterkoekjespudding schreef: ↑30-01-2020 21:05Ik werk overdag. Ik doe het huishouden als ik thuis ben. Meestal s avonds of in het weekend. Dan is man ook thuis.
donderdag 30 januari 2020 om 21:10
Wat zou hij zeggen of doen als je het hem gewoon eens vertelde?
Dat je het gezelliger vond toen hij er niet was?
En wat heeft ie thuis godganse dagen - ook tijdens het eten - te doen op zijn telefoon dat geen 5 minuten kan wachten en belangrijker is dan zijn vrouw en kind?
Spreek gewoon eens uit dat je het bagger vindt gaan en dat je serieus nadenkt over een scheiding.
En dat hij al een triljoen keer beloofd heeft zijn leven te beteren, maar dat er in praktijk niks verandert.
En wat heeft ie thuis godganse dagen - ook tijdens het eten - te doen op zijn telefoon dat geen 5 minuten kan wachten en belangrijker is dan zijn vrouw en kind?
Spreek gewoon eens uit dat je het bagger vindt gaan en dat je serieus nadenkt over een scheiding.
En dat hij al een triljoen keer beloofd heeft zijn leven te beteren, maar dat er in praktijk niks verandert.
donderdag 30 januari 2020 om 21:13
donderdag 30 januari 2020 om 21:17
Dan zegt hij dat het niet zo is.Marnamai schreef: ↑30-01-2020 21:10Wat zou hij zeggen of doen als je het hem gewoon eens vertelde?
Het zijn onzin dingen die hij kijkt. Nou ja voor hem wel belangrijk. Hobbie dingen. Maar het gaat nergens over.
Ik vind het ook bagger, heb dat ook gezegd. ook over uit elkaar gaan. Dan raakt hij van slag/ in paniek